Friday, November 09, 2007

test..test...test

huh kenyang..eh silap Alhamdulillah, terima kasih sudah kenyang...hehe..br pas lunch..hrni bawak bekal...memang saja masak nasi lebih malam td sebab nak wat nasi goreng pg ni...sarapan pastu bawak bekal..kat sini nak pegi cr makanan xlah jauh mana..tapi penat gak sbnrnya nak kena cross jalan...keta laju...nak berlari2 cam org lain keadaan x mengizinkan..so aku plan pasni pun klu sempat masak pagi2 tu aku nak bwk bekal hari2...hehe tinggal mgu depan je lgpun aku keje...pastu start 19hb nak cuti panjang dah..huhu rileks kat kg...

hm td aku dtg lewat..sms boss mintak time off sbb nak kena jumpa doktor pg td..ingatkan lama rupanya kejap je...so aku sampai opis lam kul 9.30 gak...mujur aku dtg klinik pagi2..so taklah menunggu lama...sbnrnya pg td xde appointment tp disbbkan aku buat BSP test khamis hrtu so aku kena jumpa doktor utk review result test tu..next 2 week kena buat lg...hm, ikut jelah kata nurse...ada la kebaikannya kalau dia suruh aku jumpa tu...pastu td tiba2 doktor tu nak scan lak..hehe nampak la baby..hm tp x nampak lak jantinanya...hrtu scan pun x nampak..x kisah la boy or girl yg penting baby sihat & sempurna, InsyaAllah...doktor estimate berat baby dalam 3kg..huhu berat ke tuh...pastu baby dah engage kata doktor...hehe hubby dah cuak...aku, nak kata cuak tu xde la cuma berdebar2 gak...sape x takut...tapi kalau difikir2kan sangat, boleh trauma kot..so apa yg aku buat skang ni tawakkal jelah...doa2 mintak Allah permudahkan semuanya...InsyaAllah...

hm ni br dapat sms dr kak long...aki bukan kena kanser pun..cuma air penuh dlm paru2..tu yg membuatkan dia semput..dah tebuk buang air tu & skang ok sket keadaan dia...last week ada emergency call kata aki warded suspect cancer paru2...akupun balik jenguk aki weekend tu...sedih sangat tengok keadaan dia...sebijik cam keadaan arwah mak seminggu sblm dia pergi..ingatkan betul la kanser...ish rupa2nya tidak...Alhamdulillah, aku doakan aki cepat2 sembuh...tulah2 satu2nya aki yg aku ada skang ni...wpun dia cuma adik pada ayah arwah mak tp dialah satu2nya org tua tempat rujukan kuarga ktorg...teringat pesanan arwah mak..apa2 pun jangan sekali2 membelakangkan aki...sbb tu masa majlis kawin aku hrtu semua rujuk kat dia...yelah anak yatim piatu...klupun xde mak ayah tapi pendapat kuarga lain yg lebih tua mesti diambil kira...

hehe oklah minah sebelah ni ngk lak aku update blog...nyampah aku..suka hati aku la nak wat apa lunch hr...since aku x kuar lunch kasi la aku wat keje merepek2 jap..klah lain kali sambung..daaa

Monday, October 29, 2007

Setahun Sudah...

hm hehe, hrni dah genap setahun 2 hr aku bergelar isteri org...hihi kejap jek..pejam celik pejam celik dah setahun rupanya...thanks to hubby yang sangat memahami aku selama ni...semoga kasih sayang kami berpanjangan hingga akhirnya...Amin...anniversary aku sama ngan birthday kak de..pagi2 lagi aku dah sms kak de wish kat dia..

hm sabtu tu pegi umah ateh...ateh wat makan2...hm biasalah pas raya ada la open house nya..pastu ziarah cousin aku yg nak operate jantung hrni...demam plak wanie...td dah sms ma tanya dah operate lom...lom ada jawapan...hopefully semuanya selamat, InsyaAllah...sian pak ngah sekeluarga...macam2..tahun lepas lepas arwah mak meninggal tu pak uda yg operate jantung, tahun ni wanie lak...hm, smua tu dugaan...

hm malasnya lah hr isnin ni nak bekerja...hihihi...tulah aku ni...hihi skang ni keje senang sket..sejak keje kat site baru ni keje aku buat data migration je..no more forms & report, no more engine..cumanya kena focus leboh coz nak teliti data2...hadui macam2 la...tapinya badan lak penat dok ulang alik naik train...hm doktor aku bebel sbb aku travel dah sarat2...hehehe nak wat camana nak drive lg la x mampu..hm lgpun bukan hr2 pun naik train..isnin jumaat je..alah org lain tu boleh xkan la aku x leh...

klah nak sambung wat keje...merepek je...xdak mood ngat nak memblog...hehehe emosi x menentu...hahaha

Wednesday, October 17, 2007

5 Syawal

hm hrni baru 5 Syawal..tapi aku dah start keje...hm malasnya la sbnrnya nak keja tapi nak wat camana...hubby dah start keje, aku xmo dok umah sorg2 aku pun mai la keje..xper at least leh cover cuti aku next week..next week ada check up lg mesti kena cuti...lepas pada tu start weekly check up...hm, makin lama makin berdebar lak..

hrni keje apa tah aku buat...merapu2 jek...mood raya lagi ni..smalam petang balik dr kg..sekejap je raya tahun ni...yelah kat kg hubby 3 hr kat kg aku 2 stgh hari..memang x puas..tahun depan ktorg plan nak cuti panjang..tahun ni bukan xmo cuti panjang..tapinya cuti kena jimat utk kemudian hari...yelah tunggu masa je ni...pasni nak kena cuti panjang lak...

tahun ni first time raya ngan hubby kat kg hubby...sedih, x penah2 aku raya keluar dr kampung..tapi xpe kg hubby sama la cam kg aku gak..dah ada kuarga kena la beraya cara org berkeluarga...hm apapun sama je, pas solat raya pegi ziarah kubur mak ayah mertua, pastu pegi umah sedara mara hubby...huh penat, sampai umah yg last tu aku mampu tengok je makanan...minum seteguk dua amnbik hati tuan rumah...ikutkan ada lagi yg nak kena pegi beraya tapi aku dah x larat...bukan aku jek, semua org dah x larat aku rasa...balik umah pas Zohor semua tertdo kepenatan..plan nak sambung jalan petang tu semua ilang....malam tu sambung jalan umah member hubby lak..adeh lotih...

raya ke2 aku ngan hubby jd tuan umah..kawan2 hubby datang...kena la aku aku tunjukkan skill...hehe, pastu ada la bebudak dtg beraya...adoi penat..dalam masa yg sama nak kena siap2 nak balik kg aku lak...kemas umah...clearkan semua pinggan mangkuk...umah kena bersih..nanti bising lak tuan umah...dalam kul 2 lebey settle semua2 tu berangkat balik kg aku lak..nilah masa yg aku tunggu2...x sabar nak raya kat kg sendiri..tapinya x beraya pun hrtu..sampai2 singgah umah kak njang makan laksa balik umah arwah..sedihnya la rasa...x macam raya pun..yelah yg dok umah tu abg bujang..yg balik pun org bujang..masuk2 umah terus basuh2 bekas kuih raya...aku ngan hubby kemas2 umah sket letak kuih muih...hm baru la ada suasana...nak nangis pun ada...esoknya rumah tu meriah la, sbb bila aku ada dorg pun pakat ramai2 turun umah arwah..kebetulan lak ada sedara yg dtg...riuhla sikit...tapi masa terhad sangat aku rasa...x puas nak beraya dah kena balik...apapun, aku gembira dan bersyukur dapat gak balik kg...cuma Along je x balik..raya dia tahun ni turn belah isteri dia...xpe tahun depan InsyaAllah lg meriah..semua ada & hopefully rina pun dah balik masa tu...

hm dan hrni aku dah ada kat opis...3 hr ni aku keje kat opis cyber..plan nak siapkan keje kat intec tpnya nak kena up kan server la apa lah..leceh..so aku dok sini diam2 wat apa2 yg patut..tp tulah moodnya xde...dok teringat kat dayana je ni..hehehe...xper nanti aku dok ngan dayana dekat 2 bulan...hehe best best...lgpun masa tu dah ada org baru, InsyaAllah....

Monday, October 08, 2007

Salam Aidilfitiri

hm, salam untuk semua...Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri diucapkan kepada semua umat Islam..semoga Aidilfitri tahun ini membawa seribu rahmat dan keberkatan...sambutan Aidilfitri bermakna berakhirlah Ramadhan tahun ini..semoga ketemu lagi dengan Ramadhan yang akan datang, InsyaAllah....

hm sedar xsedar dah masuk 7 likur..teringat kenangan 7 likur zaman dulu2..kenangan bersama arwah mak & ayah serta keluarga yang tersayang...sesungguhnya kenangan seperti itu xkan dapat diulangi lagi meskipun dorg masih ada...hm lain sungguh sambutan dulu2 dengan sekarang...huhuhu seronoknya kalau dapat kembali ke zaman itu...

hm hrni aku kat INTEC...hm seminggu x mai sini, dok site lain..penatnya rasa..dtg sini maknanya keja menunggu...dok mana2 pun sama keje menunggu...xpe2 slow2...buat setakat yg termampu...aku dah x larat nakk paksa badan siapkan semua benda...hm hrni lak pagi2 dah lesu..smalam aku gelakkan kak njang terlepas sahur, pagi ni aku lak yg x terjaga...penat sangat kot...jam dah bunyi pegi snooze...dahlah lebihan makanan smalam mmg xde...dah smalam buka posa umah member hubby mana la aku masak...dah pagi2 sahur makan sandwich telo ngan susu jek..x penah aku buat sahur camtu...hahaha...

weekend br ni kak njang ngan family dtg...dorg angkut sekali izuando..biasalah izuan mmg suka nyibuk klu mak njang dia dtg jalan2...cuma mi'e je yg asyik dok bawah ketiak mak...fuh penat usah cite la shopping weekend neh...ptg jumaat tu dorg sampai terus lepak kj...pas buka terus shopping kat ou...adeh penat gler...kat kaki rasa cam ada batu, nak jalan pun x larat...jenuh hubby mengejar dayana...haduih aku jd penat nengok..tp mujur la org x ramai mana...parking pun senang cr...pastu esok pgnya ngah ajak pegi KL...alamak rasa cam nak ckp xyah tp sian lak dia nak cr baju2 melayu sampin & so on...kat masjid india la yg banyak choice..so ikutkan jelah...huh cr parking pun dah sejam lebih..mujur jumpa akhirnya...akak aku lak nak gak g sogo..hui org cam semut..ktorg kena jaga budak2 sorg satu...takut gak ilang...aku awl2 dah warning anak sedara aku jangan hilang..mujur semua dgr kata..sogo weekend ni mmg sesak gile2 punya aku rasa..jalan pun berhimpit2...pas g sogo terus g masjid india beli brg2 cam tudung, sampin etc...pas beli2 xmo dah tunggu lama2 terus balik..x mampu dah nak seret kaki aku rasa...mmg penat gler..camana la ngah balik drive malam tu jugak pas buka..penatnya la aku rasa...hm, & yg bestnya malam tu aku dapat kiriman jubah dr rina..hehe thanks my sis, cantik tp besar la sket..cam kena alter jek..hehe nak kasi org sayang lak aku rasa...hehe kedekut betul..

hish caner ni mood nak keje xde...tingat nak raya malas gler rasa wat keje...hm tp n i br kul 8.45 lom kul 9...haha nak berkira sket...td sampai2 budak2 ni tanya macam2..selamba aku sound, jap ek nak tune kepala...hahaha nak amik mood la konon...ish aku sampai awal2 ni kasi la aku relaks jap, ni terus nak serbu mana leh...dahlah aku sampai awl dr dorg balik lambat dr dorg...mana aci..ikutkan office hr aku start kul 9 apa...haha yg dorg tu jap2 lg lesap la tu...hai apa la nak jd...haha mengata org lak..hm oklah kang tah hape2 aku merepek..bulan2 posa pun nak merepek yg bukan2...

kepada semua umat Islam sekali lagi aku ucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri...Maaf Zahir dan Batin andai ada tersilap kata terkasar bahasa...selamat bercuti kepada semua...hati2 balik beraya dalam apa jua keadaan..semoga semuanya selamat, InsyaAllah...

Thursday, September 27, 2007

penatnya ini hari

wah aku sangat penat ini hr...waduh waduh ngapain...ni mesti sbb travel 3 hr ni..aku dah start keje kat site br kat tengah2 KL..huh memang penat aku rasa travel..lg2 kalau naik train...bulan2 posa ni lak..ngan mak buyong yg dah sarat lak..adeh mmg sangat memenatkan...tapi hrni aku kat shah alam semula..sehari je..ada benda nak kena submit..huh penat sungguh...Alhamdulillah keje dah siap...ni dah 4.30..lg stgh jam leh balik..bulan posa biasa la office hr abis awl..tapi kalau kat sini aku sampai awl & balik lambat...hubby yg hantar & ambik...terpaksa la awl...ni kang tunggu lak hubby sampai...dekat kul 6 gak la br gerak..xpelah nak wat camana, nak drive sendiri dah x mampu..hehe...

hrni genap 9 tahun arwah mak mertua aku kembali ke Rahmatullah...Al-Fatihah semoga rohnya dirahmati...InsyaAllah...1 Syawal ni lak genap 5 tahun Hijrah arwah ayah mertua aku kembali ke Rahmatullah...sama2 yatim piatu...balik kg raya ni pagi2 pas sembahyang raya agenda utama melawat kubur arwah mak ayah..nak buat camana dah dua2 xde...tahun ni raya umah hubby dulu...petang raya ke 2 baru balik umah aku...means aku boleh ziarah kubur arwah mak ayah aku ptg tu or pg2 raya ke3...sedihnya...tapi xpe..tahun ni turn hubby tahun depan turn aku lak, InsyaAllah mintak dipanjangkan umur, Amin....

smalam pegi ziarah Kak Faizz kat hosp Assunta..siannya tgk Kak Faizz, baru lepas operate...kurusnya dia & pucat sangat...sakitnya aku tgk wayar sana sini..masuk dalam wad bila duduk kat tepi katil terkenang memori menjaga arwah mak...huwa rindu gler aku rasa...kenangan aku ngan arwah mak di saat2 akhir kehidupan dia di dunia...kenangan berumah di hospital...merasa la mandi, makan & tdo kat hospital wpun bukan sebagai pesakit...sampai skang kalau lalu hospital tu airmata aku bergenang2...silap2 hujan terus...ok stop cite sedih..apapun aku doakan semoga kak faizz lekas sembuh...InsyaAllah

hm, hrni nak buka apa ek...td call adik pie tanya dia nak masak nasi x...tapi sbnrnya aku terasa nak makan nasi lemak hrni...so ckp ngan adik pie xyah masak nasi aku belikan dia nasi lemak gak..hehe lepas seminggu puasa hrtu adik pie dok ulang alik je dr kolej dia..dia xmo dok hostel..katanya makanan x sedap...alasan je tuh...& semenjak tulah dia kena jd tukang masak nasi & masak air...aku balik umah bawak balik lauk je..x sempat dah nak masak2...sampai umah hidang2 duduk seminit dah azan...hm sahur je aku masak...mujur dah biasa dr zaman bujang lg bangun masak sahur...dah 2 tahun aku x masak sahur ngan arwah mak...huwa..sedih lagi...dah 2 tahun gak x makan kuih muih pebret hasil tangan arwah mak..sabar2...jangan terlalu emosi..

ptg ni plan nak pi singgah sekolah zizul..anak sedara aku no 2...anak along..hrtu janji nak dtg jenguk dia hr selasa tp selasa aku kat KL..so hrni dah kat sini kena la pegi...mesti anak sedara aku tertunggu2 selasa hrtu..sian zizul..dok asrama ni tau2 jelah makan apa yg ada...tapi anak sedara aku ni makan je semua benda..kalau balik kg masak je apa2 dorg blasah je..tu yg bestnya anak2 along...x macam anak2 kak de ngan kak njang makan memilih kecuali mi'e ngan dayana..sempoi...semua blasah..hehe

uiks lama dah ngular...klah nak jenguk2 keja apa lagi ada...dah abis pojek xtau gak nak wat apa...cuma bila godek2 tu mesti jumpa benda kecik2 yg nk kena betulkan..hehe..lain kali la update blog..tapi kat site br nanti xtau ah sempat x...hrtu pegi 3 hr bz gak...keja keja keja....

Wednesday, September 19, 2007

Cerita pagi ini...

hm hrni sampai opis sangat awal..hubby hantar mmg kena sampai awal..sampai2 biasalah buka email baca apa2 yg patut..& pagi2 melawat blog kawan2..jumpa satu entry sedih dari abah ...hm entry yg benar2 menggugat rasa hati...entry yang membuatkan perasaaan rinduku membuak2 di dada..cerita tentang ibu lagi..x mungkin akan ku lupa semua kenagan manis bersama mereka suatu ketika dulu..lagi2 dalam bulan Ramadhan ni...terpandang kuih muih kat bazar Ramadhan hati x lupa akan masakan arwah mak...hati x lupa akan makanan kegemaran arwah ayah..semoga bahagia mereka di sana..Amin Ya Allah...

hm semalam cuti lagi...banyaknya cuti aku skang ni..keje banyak...tapi dah kow tim ngan boss yg aku akan buat replacement leave on weekend...nak buat camana...nanti nak kena cuti lagi...hubby pun terheret sama dalam aktiviti cuti2 ni...hehe...Alhamdulillah check up semalam semuanya ok...Aku sentiasa berdoa semoga semuanya selamat, InsyaAllah..semalam pas hubby keje dia jemput aku..pegi berbuka free, vendor dia jemput...komen aku, best..cumanya aku kena control permakanan...xleh nak makan banyak2 sangat..tapi itupun makan sampai kenyang...banyaknya pilihan makanan yg restoran tu sediakan..sampai xtau nak makan apa...& ramai jugak jemputannya..apapun puas hati la ngan majlis semalam..hrni hubby ada jemputan berbuka lagi tapi hubby x mo pegi coz jemputan ni xleh bawak spouse...so hrni makan kat umah..mujur kalau x ada yg aku buka sorang2 kang...tp adik Pie ada teman...next 2 week company aku lak buat majlis buka posa...hm InsyaAllah aku pegi ngan hubby...hehe fisrt time leh bawak hubby joint company dinner...hehe dah kawin leh la...

hm, lately ni banyak betul email & sms pasal ayam..& ada email2 yg kadang2 buat aku naik marah membacanya...bukan nak marah dengan apa yg ditulis...nak marah dengan penghantar sbnrnya...atau aku yg sensitif...hehe...klah aku nak sambung keje...dah 9 lebih rupanya..dok sibuk menaip...

Friday, September 14, 2007

Salam Ramadhan

hm, hrni dah masuk hr kedua Ramadhan 1428H...Alhamdulillah, bertemu lagi aku dengan Ramadhan tahun ini...& diharapkan semoga Ramadhan tahun ini bukanlah Ramadhan yang terakhir buat aku...semoga Allah panjangkan umur & memberikan kesihatan yang baik utk aku berjumpa dengan Ramadhan yg akan datang, InsyaAllah...untuk semua rakan2 yg beragama Islam, Salam Ramadhan untuk semua, semoga Ramadhan kita diberkati dan dilimpahi rahmat dariNya, InsyaAllah....

wah wah bukan main serius entry hr ni hihi..tu mukadimah je...mukadimah kena la serius sket..hahaha..erm lama dah ni x mengupdate blog ni..banyak cerita sbnrnya tapi bila tgh menaip ni mula la...dah x ingat...td on d way pi keje td rasa cam banyak je idea...hahaha...badan penat otak pun penat nak pk balik..haha teruk betul...br hari ke2 puasa dah penat...erm, cakap pasal penat, ramai yg concern ngan aku tahun ni..hihi adik beradik & kawan2 sibuk dok tanya posa ke...larat ke...InsyaAllah...aku akan cuba yg terbaik...azam aku nak penuhkan puasa tahun ni..bukan senang nak dapat peluang utk puasa penuh...aku akan usahakan sehabis boleh..klu ikutkan semalam punya condition ok je..cuma penat tu biasa la kot..yelah mana x nya..makan untuk ber2...tapi makan xleh banyak...kalau makan banyak kang x kena duduk lak..so pandai2 la nak kawal pemakanan bulan posa ni..klu dulu x posa leh la makan berulang2...tapi aku yakin Allah Maha kaya...ok kot, InsyaAllah...

hm skang ni kan sibuk la org dok promote kuih raya...aku hrtu masa pi kuantan jumpa wan..dia dok bagi tester dodol...wan aku memang pengusaha dodol...lagi2 time raya ni...masyuk la business dia...hubby lak rajin nak melayan so hubby dah dapat pelanggan...hm bagus hubby...akak aku lak jual popia mini..Alhamdulillah dah banyak gak tempahan...aku sekadar tolong kak de tambahkan pendapatan dia raya ni...kalau ikutkan tu business arwah mak...tahun lepas rina ngan kak de yg buat..tahun ni kak de sorg2 la pulun..aku mula2 ingat nak tolong..tp bila pk2 balik cam x larat rasanya..leceh gak keje menggulung popia mini ni benonya...dengan keadaan aku skang ni rasanya x mampu...tgklah tahun depan kalau ada rezeki..hihi...skang dah sibuk menempah kuih raya..ish tahun ni raya kat kg hubby dulu, segan lak nak balik tangan kosong...nak buat sendiri x reti la pulak..stakat kuih biasa2 leh la tapi malas lak..hihi...beli je senang...

hm baju raya..haha hr ke2 posa dah pk baju raya...sian aku tahun ni xleh wat baju raya cantik...kain dah beli tapi xtau bila leh buat..tapi sehari sblm puasa tu aku dah jumpa satu kedai baju yg aku dah usya boleh dijadikan baju raya cantik utk org2 cam aku..hihi dah ajak hubby pegi dia kata ok...x sabar rasanya..haha hrtu aku belikan kain utk wan ngan along ngan angah...terbeli lak kain utk diri sendiri..hubby kata yg tu dia dah agak dah..aku mesti beli jugak utk diri sendiri..xleh la nengok kain cantik2 ni..iman x cukup kuat, hahaha...kak de kata dia dah anto kain wan...nanti siap la tuh...tahun ni dah masuk tahun ke2 aku x beli baju untuk mak...xpelah wan pun dah macam mak...huwaa sedihnya...

eh eh panjang dah merepek..jam pun dah nak kul 9...bulan posa ni aku sampai awal ke opis...opis kami lak boleh balik awal..tapi nampaknya x awal gak la aku balik coz tunggu hubby ambik...huh penat nak drive x larat nak harung jam...hubby pun mmg dah x kasi aku drive sendiri..jadi kelindan jelah...hihihi..xper best gak xyah sakitkan kaki tekan clutch...jam bulan posa ni al maklum jelah..semua nak balik cpt...jalan pun padat...sampai umah pun dah nak dekat2 buka..x rasa sangat penat posa..kuar pagi2 balik umah dah nak buka...best best...klah nak sambung keje..lain kali ah merepek...kalau x bz cptlah aku update blog, klu bz nampaknya entry raya la kot...hahaha...

Tuesday, August 28, 2007

Muhammad Amzaril Fauzan

Hm...saje je letak nama orang baru dalam kuarga aku..hehe semalam aku dapat suprise dari kak long...aduh bertuah betul..camana dia leh sorokkan yg selama dia pregnant...dahtu dah bersalin pun x bgtau kitorg...dah genap sebulan baru dia sms...along pun satu...patutlah hrtu masa aku ajak dia balik makan buah dia kata xpelah, along x boleh balik dalam masa terdekat ni...nanti2 along balik...ingatkan dah x ingat kampung..rupanya masa tu kak long tengah dalam pantang..teruk betul la...dorg saje nak suprise katanya..biar semua org terkejut bila jumpa2 bawak balik baby je kata dia..hm apapun aku bersyukur, bertambah lagi ahli keluarga kami..Alhamdulillah..arwah mak penah cakap..dia selalu doa supaya dia akan dapat lebih ramai cucu & anak2 dia yg bujang2 lekas2 kawin..hihi masa tu terkena la batang hidung aku...

Kata kak long...Amzaril sebijik cam abg dia Azizul...hm klu camtu means muka dia ikut muka org Pahang la...hihihi...tapi besar nanti mesti la dia ada muka sendiri...cam Dayana...masa lahir tu muka arwah mak...pastu besar sket sebijik copy muka adik Pie masa kecik2...pastu ilang sket2 muka arwah mak & muka adik Pie...skang dah cam muka ayah dia lak...kata hubby, baby kami nanti nak ikut muka sape lak...bagi aku x kisah ikut muka sape2 janji baby sihat..InsyaAllah...cite pasal baby, Alhamdulillah kami dah hampir melengkapkan semua keperluan baby...hehehe penatnya rasa shopping barang baby tapi puas hati...hubby la org yg paling excited aku rasa...mujur ada kakak ipar ngan adik ipar membantu..klu harapkan aku ngan hubby sure tah apa2 yg kami beli...konon ada listing tp tengok tu nak, tengok ni nak...last2 akak ipar aku yg direct apa yg perlu apa yg x...dia kata memang la first baby ni excited gile2..lagipun lom ada pengalaman...hehe bila dah masuk 3rd trimester ni terasa penat & x sabar lak..dalam masa yg sama takut...semoga Allah merahmati kami, Amin...

Hm cite pasal keja lak..cam biasa melambak..& no comment..apapun hidup perlu diteruskan..aku tetap kena jalankan tangunggjawab aku sebagai seorang pekerja..hehe...cite pasal kawan2..hm last week dorg ada gathering kat rumah liza sempena farewell kan ain & atan yg dah nak pindah balik kedah...hm hilang lagi sorg kawan...pasni xleh lagi nak lepak2 umah ain cam dulu2...layan konsert ke anugerah ke...sorry geng xleh joint...bulan ni schedule weekend pack sangat..last week balik melaka, balik hari...ingat sempat malam tu nak pegi gak tapinya dah sampai umah kul 2.30 pagi aku ngan hubby terpengsan penat...pastu esoknya hubby ada karnival sukan lak..so kena bangun pagi2 bg sokongan kat hubby...penatnya badan rasa tapi aku gagahkan jugak...dah abis karnival tu petang & sampai umah aku tertdo..malam tu pas hantar adik Pie balik hostel lepak makan2 kat KJ ngan ain ngan atan..samapi hari ni terasa lagi penatnya...huwaa, pasni bila lagi leh lepak2 sambil gossip2...mesti rindu...

hm ada lagi masa nakk merepek ni...hehe hrni aku sampai awal..biasalah kalau hubby hantar aku sampai opis lg awak dr staff2 gomen ni...mana la dorg ni dah pukul 8.45 pun lom nampak batang hidung..pelik betul aku..selalu camni...haha sorry ek...aku x kata semua pekerja camtu tapinya kat sini itulah yg aku nampak...hai dah 2 tahun dok sini..masak dah ngan perangai sesetengah staff dorg...ada yg bagus tu mmg bagus & aku memang x nafikan...kadang2 cam x adil je naikkan gaji dorg2 ni aku rasa...x nampak keje apa pun dorg buat..memanjang xde depan pc...haha jahat nya kurasakan kenyataan tu...hm sape yg makan cili rasa la pedasnya...sape yg rasa dia x macam tu baguslah & aku salute pekerja gomen yg dedicated...cam sorg kakak sebelah aku neh..semua benda dia tau & sanggup stay sama aku balik sebab nak belajar benda baru or siapkan apa2 yg patut..camtulah baru layak naik gaji..ye dak...

hehe oklah apa la aku merepek pepagi ni...badan penat mula la ngarut...hm minggu ni mood keja low coz x sabar nak tunggu 31st Aug nak balik kg..yeyeyeye

Friday, August 24, 2007

hari yang indah...hihihi

hm..hrni aku dah ok sket..smalam x keje...lain macam lak semalam...semua org ingat aku x keje coz pegi celebrate birthday..padahal aku dah lembik longlai kat umah...aduh la nak wat camana, dugaan...hm hrni datang keje mabuk nengok keja2 yg sepatutnya aku buat smalam dan hrni dah selambak...tapi bz2 pun sempat lagi ngular update blog neh...hahaha apalah nak jadi...rindu lak lama x update...alah lgpun td sampai2 kul 8 lebey dah start keje..ni kira cover yg td la start keje awal..balik kang sah2 balik lewat..cover gak masa ngular...lunch hour x kuar...hehehe..haha berkira sungguh aku ni...

hm sehari sblm tu hubby accident...sian hubby mujur x teruk...last 2 week adik pie yg accident...pastu hubby la...mujur x seteruk adik pie...adik pie sampai mc 2 minggu...hubby ok jek leh pagi keje cam biasa..aku lak yg dok umah..haha...smalam hubby wat kejutan lagi...hidup aku banyak kejutan sejak kawin ni...hm xpe kejutan2 yang membahagiakan aku redha jek...hehe...suka...thanks a lot my dear...tahun depan buat lagi ek..dalam kata lain, time kasih daun keladi...hihihihi...

hm semalam aku teringat sangat kat arwah mak ngan arwah ayah...tanpa dorg aku x mungkin rasa apa yg aku alami sekarang...memang segalanya bermula dr mereka...dan aku amat bersyukur kerana aku menjadi anak kepada mereka...rindu sangat2...lagi2 dalam keadaan sekarang ni...terfikir betapa susahnya arwah mak untuk melahirkan aku..hehe sentimetal betul la minah ni...hehe...esok hr lahir arwah ayah...klu arwah ada dah 69tahun umur arwah...apapun aku doakan semoga roh mereka di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman...

hm sebelum sambung keje...thanks to all my dear friends yg hantar sms for my birthday wishes...semoga Allah menerima doa kalian...Amin...terharu dengan kawan2 yang selama ni sepi tanpa berita, tiba2 terima sms selamat dr dorg..itu tandanya dorg masih mengingati aku..terima kasih sekali lagi...akupun x penah lupa akan kalian...apapun semoga kiat sama2 bahagia dan gembira selalu...untuk muna, kak ija, mak cu miah, & alan yang berkongsi tarikh lahir ngan akum selamat hari lahir sekali lagi....

Friday, August 10, 2007

ujian oh ujian...

hm nape tajuk aku camtu??huwaaa....kena wat test kencing manis..hr selasa tu aku ada pregnancy check up & doktor suspect aku maybe ada kencing manis sbb dlm air kencing terlebih gula...yg lelain Alhamdulillah ok...so doktor suruh dtg semula utk wat check up tu semalam pagi...hm, terpaksa la cuti lagi...hajat hati nak half day je tp lain perkara sudah jadi...dahlah kena cucuk pastu kena minum air gula lak..aduh sungguh x sedap..dahlah posa pastu kena minum air gula satu cawan..ibarat buka posa minum air gula...aduh xleh ingat mual...

mula2 doktor ambik darah & pastu kn tgu 2 jam & xleh makan lagi sbb doktor nak cucuk sekali lagi utk ambik darah kali yg ke 2...bape banyak cucuk la, adeh..dalam masa tgu dua jam tu aku dah rasa lain macam..& atlast termuntah selepas sejam aku tahan..Ya Allah seksanya rasa...terus aku punya test x valid & kena repeat test hrni...dan sudah semestinya kena lagi ambik darah & minum air gula yg x sedap tu...Ya Allah rasa cam nak pitam semua ada...pas minum ajak hubby lepak2 kat luar ambik angin & tenangkan fikiran...Alhamdulliah aku berjaya tahan mual sampai ambik darah kali yg ke2...pastu terus dtg keje...aduh penatnya...mujur dpt time off dr boss..sbb sampai awal klu x terpaksa la half day...tapi hrni nurse yg ambik darah kali ke2 tu sungguh menakutkan & kesannya lengan aku terasa sakit lagi...tp xpelah yg penting ujian tu dah abis & aku xmo lagi wat ujian tu klu boleh...

hm skang ni lunch hour..nak ambik nafas jap..keje menimbum coz aku cuti semalam..penatnya badan rasa, sampai2 td dah kena serang ngan user...hrni hubby hantar & balik kang tunggu hubby jemput...hehe kesian hubby asal aku check up je dia pun kena la cuti sama..haha nak kena ada tangkal...penakut...teringat masa ambik darah nak kawin masa buat hiv test, aku boleh pitam kat hospital, malu betul..tu yg check up ni hubby still x lepaskan aku g sorg2 coz setiap kali check up kena cucuk...dia takut aku pitam lg, hehe...so hrni hubby pun ikut la half day..smalam dia x dikira cuti sbb malam sblm tu dia kena stand by kat site dr pukul 9 malam sampai 6 pagi...so siangnya dia leh off...td borak2 ngan hubby...agaknya pasni klu ada rezeki yg setrusnya aku akan dapat layanan yg sama ke..hahaha hubby sengih je..aku mmg suka pk ke depan2...yelah biasalah kan...semua tu kdg2 kena pk...tp org ramai kata yg aku terlampau bergantung pada hubby..erm yeke...no comment..bukan aku yg merengek2 mintak...

hm best lak membebel ni..menulis sampai x sedar diri..xper baru 1.30 ada lg setengah jam..klu dorg kat sini jumaat klu x pukul 3 x nampak muka sekor2...so aku akan keseorangan kat sini sampai pukul 3 la...hehe...td boss call isnin depan aku pegi unikl jap...hm intec dah nak habis so kena tengok2 pojek lain lak..aduh kena travel ke KL lak..x suka...crowded...tp xpe cabaran terbaru...boleh ke aku tahan nak kena berhimpit2 lam train...klu nak drive mau aku ngamuk hr2 dalam keta fed up ngan jam...sdgkan jam shah alam-puchong pun aku boleh tension ni kan nak masuk KL...haha pasni silap2 naik darah tinggi lak..Nauzubillah mintak Allah jauhkan...moga2 sihat la...

hm smalam kak ngang bitau sepupu aku dah deliver..awal sebulan..ish takut lak...baru 8 bulan dah deliver..Alhamdlulillah baby ngan mak xde apa2...kak nurul just remind kat aku, next month make sure semua keperluan wajib aku dah ada...hm ain kata nanti nak beli brg ajak dia sekali...wah best best...hrtu masa belikan baju dayana masuk Anakku ngan hubby...dah teruja nengok baju2 & keperluan lain..masa balik hrtu pun kak njang dah kasi apa2 yg patut...hm bos aku kata bulan depan aku akan rasa excited sbb dah start shopping...hehe mujur mega sale ada lagi..

eheheehe dah banyak dah merepek ni..nak baca paper lak...2 hr ni x keja x baca brerita just baca dr The Sun free yg guard kasi masa nak kuar umah je...hehe tq my guard...baik sungguh dorg tu...klah sambung merepek lain kali ah...

Monday, August 06, 2007

23 weeks...

hm..hrni cam jerebu lak nampak..mendung tapi panas...dok sini jarang rasa sejuk..klu hujan pun lom tentu sejuk...hadui la..mana la aku x sakit kepala..air cond zaman purba...pasang kipas pun panas...erm hrni aku sorg2 kat opis...boss keje luar...team mate lg 2 org kursus..sorg lagi dah kena pegi duduk ngan user kat block lain..sorg lagi MIA...so tgl la aku sorg2 hrni...adeh cam customer service lak aku rasa..kena angkat call...jawab itu ini ngan user...adeh la...macam2 la dorg ni...x cukup tangan aku dibuat nya...semua mende nak kena cover..lepas development masuk maintenance...ingatkan leh rileks sket rupanya lagi terdera dan tersiksa...hadui la..apa nak buat..keje & tanggungjawab...

apapun aku maintain...hot sikit2 tu biasalah..jangan ngamuk x tentu pasal dah la...x baik untuk kesihatan..smalam aku baca buku yg aku amik dr kak njang...dalam keadaan skang ni aku kena kawal kemarahan...kena pupuk sifat2 terpuji...ecececeh...yelah kata penulis tu, emosi wanita hamil kadangkala boleh meresap pada anak yg dikandung...so hubby kata aku xleh marah2..nanti baby jd pemarah...yeke..Walahualam..tp aku jarang marah melulu..haha yelah tu...

hm mgu ni masuk 23mgu usia kandungan...hm menghitung hari..excited..x sabar & dalam masa yg sama takut...hrtu borak ngan kak njang...tanya dia penah rasa ke perasaan yg aku rasa...dia kata mmg la, semua org rasa perasaan tu...tapi jangan dpkirkan sangat..ntah la, risau tu tetap ada...apapun aku berdoa semoga aku selamat nanti InsyaAllah...berkat tunjuk ajar dr akak2 ngan dorongan dan semngat dr hubby InsyaAllah aku akan tabah menghadapinya...ceewah...

ada org tanya apa perasaan aku sekarang...of course gembira..bersyukur sangat2...kadang2 aku ter pk...camana la hari2 aku selepas bersalin nanti...seronoknya klu arwah mak ada lg...jelous bila terkenangkan camana mak jaga kakak2 aku dalam pantang...tp xper...wan dah ckp...selagi dia ada, aku mesti balik pantang kat kg...dia boleh jaga aku..dia pun sama macam mak...yeke sama...nenek dengan mak mana mungkin sama...hm xpelah, tu semua dah takdir...tapi dalam hati tetap menjeruk rasa...kenapa aku x sempat nak rasa & bina kenangan manis seperti kakak2 aku..apapun aku tau, klu mak ada lg dia pun akan buat benda yg sama mcm dia buat kat kakak2 aku...kak njang kata klu mak ada sure aku dpt layanan istimewa...maybe sbb tu bila balik kg apa yg aku nak kak njang & kak de cuba usahakan...hahaha sentimental...

eh oklah...dah kul 1.15 rupanya...patutlah lapar..lunch time..nak pi isi perut...panjang lak bebelan hrni...jumpa lain kali...

Monday, July 16, 2007

hari yang sangat malas...

erm hrni xdak mood la..hahaha lg2 xdak mood..bila la gamaknya nak ada mood ni...hehehe...aku dok sorg2 kat opis ni..keje memang melambak tapinya tensen...bila dok sorg2 kena menjawab tepon la, itu la ini la...adeh...apo neh...

yg sebenarya aku rasa cam nak cuti hrni..bukan la suka2 aku nak cuti tapi nak nganto adik aku pi register..sian betul kat adik bongsu aku tu..nak belajar pun seme kena usaha sendiri..yelah dia lelaki mmg patut pun kena usaha sendiri tp ada tempat2 yang dia masih perlukan kuarga..mujur reg dekat2 sini je..ada la sepupu kami yg selalu dia lepak2 tolong hantar..org lain sure mak ayah atau adik beradik yg hantar dah dia sepupu yg tua beberapa tahun dr dia je yg anto, sedih lak bila pk2 kan...semalam aku dah kemaskan apa2 yg patut..gosok semua pakaian yang sepatutnya...bg apa yg ada yg aku boleh sumbangkan...maklumlah anak yatim piatu sape nak ngk keperluan dia kalau bukan adik beradik sendiri...jap lagi kak nurul bank in duit belanja dia lak...hm duit peninggalan arwah mak, memang kami gunakan utk dua adik yg masih belajar..itu amanat arwah mak, smalah apa yg arwah mak buat masa arwah ayah dah pegi..amanat dr arwah ayah, gunalah sebanyak mana duit dan harta yg dia tiggalkan utk keperluan anak2 belajar...terharu rasa..dan dengan duit peninggalan arwah ayah dan arwah mak la acik, abg ta, aku, rina & napi teruskan belajar...wpun dorg dah xde tp dorg tetap tunaikan tanggungjawab dorg pada anak2..moga mereka diberkati di sana...Amin...

hm bila dah camni mulalah mood slow...wat keje pun teringat kata adik aku..nak call dia 2, 3 kali kang takut kacau lak..xpelah td ngah dah topupkan hp dia..apa2 hal kang dia call la..kata hubby xpe, napi boleh jaga diri sbb dia hidup cam cowboy...hahaha apalah hubby aku tu cowboy dikatanya adikk aku...memang napi sempoi tapi sempoi2 dia pun kena gak amik tau...adik beradik yg lain susah hati gak ngan dia...moga2 dia belajar sampai habis kali ni..hrtu masuk ikm lari..x kena minat katanya...salah kami gak paksa2 dia suruh belajar apa yg dia xnak..yg ni dia usaha sendiri utk dapatkan tempat...harap2 menjadi la...Amin...

hm klah...panjang dah aku membebel pg2 ni..nak sambung keje..lain kali aku memblog...hehe

Friday, July 13, 2007

kenangan...

hm, aku sangat happy...dalam masa yang sama aku juga sedih...apa yang aku cari2 hampir 10 tahun akhirnya berjaya aku temui..thanks to en zad yang bagi lagu2 dr album Hijjaz Pelita Hidup III...masa balik umah bukak nb dengar sekali rasa cam nak menjerit sbb lagu zanji tu dah lama aku cr..sblm arwah ayah meninggal dia ada rakam suara dia...himpunan zanji ngan ayat2 Al-Quran...ada la satu zanji ni yg dia x pernah ajar kat anak2 dia..& fisrt time dengar pun masa bukak rakaman tu lepas dia meninggal...tupun jumpa masa kemas2 barang arwah...sedih sangat...skang ni leh terjumpa lak...terngiang2 lagi suara rakaman arwah ayah..wpun suara Munif x sama ngan suara arwah ayah tapi alunan dia sama sebijik yang membuatkan aku sangat sebak & rindu sangat pada Arwah...itulah antara ingatan yang selalu aku kenang..even masa arwah mak ada pun dia suka pasang rakaman arwah..masa Acik pegi belajar pun dia bawak rakaman yang dah di copy untuk kali yg ke berapa tu ke seberang sana...betapa rindunya kami akan suara itu...

dan pas dengar zikir tu boleh pulak ada satu lagu yang arwah mak dok selalu nyanyi time basuh pinggan or time masak2 kat dapur...xtra happy & sebak dalam hati hanya Tuhan yg tau..Rindu kian membara aku rasa...& aku kongsikan senikata lagu kegemaran alunan arwah mak aku kat blog ni tanda rindu yang membara pada mereka berdua...

Buatlah yg baik pada manusia
Dengan kerelaan serta keikhlasan
Jerih payah anda tidak sia-sia
Tuhan dah berjanji memberi balasan

Pabila yang baik kita lakukan
Balasan yang baik akan gantinya
Itu semua usah ragukan
Berlipat ganda kelakkan datang gantinya

Demikian pula perbuatan buruk
Semuanya itu akan diganjar
Meskipun betapa pandainya menyorok
Namun hukum Tuhan akan mengejar

Tuhan telah jelas menyatakan
Amal buruk jangan dikerjakan
Siapa berbuat akan merasakan
Azab dan siksaan sebagai balasan

..terngiang2 suara lemak merdu arwah mak menyanyi lagu ni...baru aku tau tajuk dia "Hukum Tuhan"...nanti nakk copy kasi kak njang ngan kak de lagu ni sbb dorg mmg suka nyanyi lagu ni..bila aku cite kat hubby mak suka nyanyi lagu ni patutlah dia kata aku kuat menyanyi...hehe, dulu2 abg ipar aku pun penah tego kak njang.."adik beradik awak ni mmg suka menyanyi sambil buat keje ek"...hahaha apa salahnya hiburkan hati...bukan nak terpekik terlolong..agak2 la kan...hahaha...lalalalalalalalalala jijah nyanyi ye bang....hihihi

Thursday, July 05, 2007

the farewell...

hm malam smalam ada lg farewell dinner utk officemate ktorg yg nak resign...hm bulan ni je bape org dah resign...tinggal yg baru2 je...x bestnya aku rasa...pasni sape la pulak yg akan kuar..mungkinkah aku, hehe...ada yg kuar & ada yg akan masuk..adatlah tu...tp aku tetap rindukan suasana kerja ngan kawan2 lama...dr dorg2 yg dah kluar ni lah aku banyak belajar...niat hati mmg nak cr keje yg lebih free...means bukan xdak keje...tapi yg lebih sesuai utk org pompuan yg dah kawin...sian hubby nanti, aku balik kadang2 dia dah tdo pun..

hm x abis2 cite pasal keje...hehe ni tgh keje ni mengulat jap...actually badan penat sangat rasa..pg td susahnya nk bangun...aku dah lama sangat x tdo lewat..smalam pas farewell pet tu balik umah kak mas anta...cam nak pengsan pun ada...aku balik hubby dah tdo...klu bukan sbb pet aku x pegi kot majlis tu...badan x larat nak berjaga lama2..td pagi bangun tdo weng..rasa cam nak pi klinik tp malas nak bersoal jawab ngan dok...nak el sayang cuti..lgpun keje melambak..so aku gagahkan juga kaki ni pegi keje...buat takat mana yg terdaya utk hrni..atleast xlah menimbun keje...cuti sehari je mesti keje melambak...dahlah skang ni weekend kn stanby...adeh, jam jugak badan....

nape yek hrni sayu je aku rasa...xtau apa perasaan aku skang ni...bercampur baur...nak kata sedih x jugak...nak kata happy sangat pun x jugak...apakah semua ini wahai hati

Tuesday, July 03, 2007

masa berehat..hehe

break break...lega sket..td pg kena serbu ngan user..adeh pagi2 dah jam kepala aku..ngan keje melambaknya...pastu ngan user nak itu ini...sakit kepala sakit hati semua ada..klu boss aku xde camnilah...semua benda kena wat sendiri...padan muka aku...tp yg bestnya ptg ni leh la chow awal...awal2 pun on time la..xpun lewat 15 min camtu..klu dia ada kena jeling ah nampaknya...

hm malam ni hubby ada lawan futsal...aktif betul la hubby skang ni...ahad hrtu ngk dia lawan paintball...dah malam semalam dia pi selection badminton utk tournament....malam ni lawan futsal lak...rasa cam nak pi nengok malam ni jd pom pom girl..semalam aku x pegi pun..& mmg biasanya klu hubby main badminton aku malas nak pg...aku cuma rajin ngk hubby main futsal je...hehehe memilih sungguh...

hm, kenyang dah ni...Alhamdulillah...hrni makan bungkus je..mmg biasanya klu boss xde aku bungkus je...malas nak makan sorg2...& malas gak nak joint bebudak lelaki..makan kat opis leh rilek2...hehe ada la masa utk aku mengupdate blog...klu x mmg x sempat...masuk2 opis je keje menunggu...ni wpun keje mmg menunggu tp x kira, nak gak membebl kat blog kejap..jap lg ada training..adeh muntah ijau gak aku kang..hm user aku ptg ni cerewet...adeh, camno tuh...

adeh sakit perut lak...hm xkan makan sup pun leh sakit perut...hm sdpnya hrni makan sup sayur ngan ayam goreng...my pebret...lama x makan sup sayur...dulu2 masa ada arwah mak selalu la buat...pastu buat sambal..sayur lak sayur free..nak masak petik je blakang rumah...hm arwah mak memang rajin berbudi pada tanah, & tangan arwah memang subur..tanam sikit2 blakang umah & tepi umah dah boleh jdkan pendapatan tambahan...tangan aku, klu tanam idup mmg idup tp buahnya x cukup lebat...kecik hati aku...hahaha

hm apa lagi ni nak merepek...adeh sakit perut kenyang agaknya ni...tulah makan sayur banyak sangat td...sendat rasa perut...hm oklah, nak lepak2 surfing2 jap..ada sket lg masa utk mengular...lain kali ah klu free aku membebel...

Thursday, June 28, 2007

takde tajuk

hm aku tgh nunggu hubby sampai ni..penatnya la badan rasa..lambatnya la jam bergerak petang ni aku rasa...pg td kejap je nak sampai ke lunch hour coz aku ada training...so masa bergerak pantas..hehe pantas la sbb training berjalan ngan jayanya..cuba klu user aku tu cerewet or screen aku ada error ke hapa..sah2 aku tensen..adat la tuh...hm apapun yg baik dtg dari Allah yg buruk dtg dr diri sendiri...hehe tapi aku selalu ingat, kebaikan xkan ada klu hati asyik memikirkan kejahatan atau kecelakaan...so klu nak yg baik2 kn selalu pk yg baik2...klu yg x baik tu ttp harus dianggap baik kerana ianya dugaan dan cabaran hidup...

hm apalah aku merepek petang2 ni...rindu kat blog ni..lama x singgah...keja banyak sangat x sempat nak mengupdate apa2 yg patut..skang ni bz sangat2...bila sistem dah start org pakai banyaklah issue nya...skang aku lebih jelas dengan tugasan2 aku...klu dulu aku rasa keja aku mencabar sekarang ni aku rasa jauh lebih mencabar...hm sampai bila aku nak wat keja ni...hubby kata kesian ngk cara aku keja...nk compare ngan dia...nampak dia lagi relaks...tapi xpe, mungkin ini tenaga yg harus aku bayar untuk rezeki yg aku dapat tiap2 bulan..Alhamdulillah, semoga Allah merahmati segala kerja yg aku lakukan..wpun kadang2 rasa terpaksa buat tp aku tetap sedar yg itu sdh jd tanggungjawab aku....

hm, rina online...borak sat ngan dia...sian adik aku tu merengek nak balik cuti sem ni...tp xlehlah..tahun lepas dia dah balik..& tahun depan InsyaAllah dia akan balik terus...so tahun ni soh dia dok sana cuti ni..amik apa2 kelas yg patut utk tambahkan ilmu...sian rina...nak buat camana dik kuarga kita bukannya kaya raya nak balik tiap2 tahun...sabtu hrtu aku jumpa member rina yg baru balik dr sana..cuti sem...rina kirim brg...hm, cantik2...malam sok aku lak nak kirim brg kat dia...ada member dia yg nak balik sana...weekend hrtu dah shopping ngan hubby barang2 nak kirim kat dia...suka la tu nanti...sian dia dok jauh2...

hm dah 6.30...apa lagi nak mepek...hubby br gerak dr opis dia..ada lg stgh jam ni nak kena menunggu...hm belek2 berita hari ni la...tyna kata ada berita pasal kg aku...hehehe glemer jap kg aku...haha.....

Wednesday, June 20, 2007

aduh jam sudah!!!!

hoh lunch hour...makan2 tapi kapla sudah jam ini time...cis bila nak abis keje ni...penatnya aku rasa...3 hr bazirkan masa ngan registration day...bengkel..training bla bla bla...aku mau rfesign 24hours pun ada rasanya skang ni, hahaha..tp x mampu nak bayi 3x ganda gaji...

hadui tepon ni asyik berdering je..dah jd cam kaunter pertanyaan dah..apalah manusia2 ni g tepon opis ni nak tanya macam2...nilah masalahnya bila developer room ada direct line....keje aku tergendala dok melayan org..klu yg berkaitan ok la..klu yg x berkaitan aku rasa nak jerit je..sabar lah wahai hati...hadui x paham betul aku..dahlah tepon kat line yg salah pastu bila aku kata aku bukan org sini tanya gak macam2 pasal env sini..bila aku kata tak tau dptlah pertanyaan "apa yg awk tau"...damn..kang aku cite pasal coding2 aku dia tau ke...dah bila aku pass line kat org yg sepatutnya tu ckp jelah nak gak cakap ngan aku..bangang ke hape..dialah yg x paham bahasa...

hehehe dahlah lama aku x update blog..hrni update hangen lak seluruh jiwa raga..hadeh...boleh koma ini macam hari2...aku nakk balik................................................

Monday, June 11, 2007

hari ini hari Isnin

hm hari Isnin..cam biasalah, hahaha...penatnya badan...mgu ni xtra penat...coz weekend tu kenduri umah sendiri..x sama cam hadiri kenduri umah org..adeh rasa remuk badan..pinggang cam nak patah...pala cam nak pecah..haha complete set aku rasakan..apapun ku gagahkan jua utk pegi keja hrni..xmo mc lagi..lgpun aku rasa larat & x seteruk hari2 sblm ni..wpun xdak kenduri tp xleh nak bangun langsung..cam hrni penat tu ada cuma xlah sampai pusing2 kepala tgl blin blink je..cam nampak bintang di siang hari lak..so pg2 aku dah kenyit2 mata ngan hubby kasi hint mtk dia hantarkan..& hubby cam biasa on jek...x larat rasa nak harung jam hr pertama persekolahan ni...td pg2 dah jam..haduih...

hm smalam ktorg ziarah kubur arwah mak & ayah..pegi ramai2 siram air tahlil..aku dah dpt kawal perasaan aku..mungkin sbb acik xde kot...xde sape yg nak mulakan nangis..klu acik ada sah2 banjir gak..teruk betul...masa ptg sebelum kenduri tu xdak letrik ngan air..klu letrik xde automatically air pun xde...pam air xleh nak function...gitu rupanya...dulu2 xlah macam tu..mcm2 la skang ni...so b4 kenduri tu ramai2 pi sungai angkut air..hubby tunjukkan skill bawak jeep ngah...hahaha lawak lak aku rasa...hrtu balik jengka dia try bawak lorry ni bwk jeep lak...senang sket nak angkut tong air..mujur la kg aku ada sungai...tapi air naik so airnya x bape cantik...dorg mandi sungai..bestnya..tapi aku x selera nak mandi..haha sejuk sangat...tgk dorg mandi je...cam best tapi sejukkkkkkkk sangat...lgpun xleh nak berenang2 klu mandi...hehe so aku decide dok tepi je ngk pergerakan anak2 sedara...

hm esok lak nak kena pi training...3 hr 2 malam laktuh...ish company aku ni mimpi apa la nak hantar training jauh2 lak..biasa training dalam office je ni nak soh tdo2 lak..malasnya nak drive jauh2..mujur ada lg kete kosong so leh car pool jek..hehe..klu drive leh claim..hahaha..tapi xperlah xde claim pun janji x penat...aku mmg pemalas nak bwk keta..hehe...eh sedap je aku membebel..dah kul 10 lebih..adeh cpt lak hrni masa berjalan...br je rasanya td aku dok sini kul 7.45...haha boss xdak mmg cpt je rasa...cuba klu ada depan mata...sejam cam setahun..haha teruk betull..k lah nak sambung keje..ptg kang nak kena kasi training lagi..hadui la...

Tuesday, June 05, 2007

epekan pagi

hm aku dah sampai opis..hehe dah 3 hari aku kembali ke site..hm seronot habis..haha balik site means keje pun melambak..tgl 3 hr keje makin banyak aku rasa..adui la...

penat lagi hrni..semalam pun penat...penat keje2 kenduri la ni...mgu ni ada kenduri lagi..3 minggu berturut2 hadir majlis kenduri...3 minggu jugak travel..adeh klu tiap2 minggu mau jam badan aku ni...mujur aku kuat dan sihat masa nak pegi..tapi bila dah balik umah lembik..hubby kata baby kami suka jalan2...coz klu tau nak berjalan jauh bangun pagi2 sihat walafiat...dalam perjalanan pun ok..sampai kat tempat tujuan pun ok je..tapi bila ptg nak balik tu mula la buat hal..sakit kepala la..itu la ini la..dah2 sampai umah terus melepek...mujur la x melepek sampai hr isnin..kalau x haru..asyik mc je...smalam aku dah tanya om..dia kata mc company limited to 20days...klu amik mc lebih then tolak gaji..hahah banyak lagi kot...

hm hrni aku ada training ke ek..patutnya ada..tapi aku dah malas nak set schedule ngan user aku yg sorg ni..memanjang postpone..ada dekat 10 kali dah ni postpone..bz sangat ke dorg ni..haha, yelah kot bz gaji dah naik...takpe drpd aku menunggu org bz tu baik aku layan user aku yg lain..yg lagi memberi manfaat kat aku..yelah training settle...keje settle...yuhuuuu x sabar nak balik opis atau nak pegi site lain..dah bosan dok sini...environment x bape menarik...haha jahat lak rasanya ayat aku ni...

alamak dah 8.30..aku nak sarapan sat..td dah singgah gerai beli kue teow goreng..haha hubby tergoda ngk aku beli kue teow last2 dia pun beli..kang kenyang perut br suka hati nak buat keje...hehe daaa....

Tuesday, May 29, 2007

hari kedua di Cyberjaya

harini masuk hari kedua aku kat main office...hm hrni pg2 lagi dah kuar utk pegi keja...hubby hantar lagi cam semalam...aku yg memang pemalas nak drive ni mmg suka klu ada org offer nak hantarkan..hehe thanks hubby..tapi sbb nak kena hantar terpaksa la kuar awal...takpe..asalkan aku x kena menekan clutch ngan minyak pegi balik..hehe macam jauh sangat la umah aku ngan opis ni...

hm sunyi jek..xde org lagi...semalam pun aku sampai 5 min sblm 9am semua lom sampai..alih2 setengah jam aku duduk depan pintu...dah tahap bersila aku nunggu officemate lain sampai..haduih..so hrni xmo kejadian sama berlaku sbb aku tau aku akan sampai lg awal dr semalam..so aku dah mintak kunci & access card siap2 kat fyza...al maklumlah x penah pegi office ni so aku xde semua tu..ni pun bape hari la aku kena dok sini..sementara process cooling period ktorg dr INTEC..ikutlah mana org suruh pegi kita pegi..jangan suruh aku keja luar negara dah..ada yg menagis kang...haha

hm skang ni dah masuk musim cuti sekolah a.k.a musim org kawin...aku dah pegi majlis kawin weekend br ni kat penang...huh penat...tapi xperlah demi mak ngah aku sanggup pegi wpun ramai yg kata aku xyah pegi..bukan apa, aku jd segan klu x pegi...sbb masa majlis aku hrtu dia banyak sangat tolong...siap kasi sponsor material lagi..kang nampak cam x kenang budi pulak..& aku xnak semua tu jadi pada aku..so aku gagahkan diri utk pegi jugak..aku ajak sepupu aku yg twin tu joint..meriah sket dalam keta..sampai2 sana lagi meriah coz sedara mara dr pahang dtg satu bas...hm, seronok sekali sekala berkumpul...weekend ni lak nak kena pegi Chini..anak sedara sulong hubby lak nak kawin..aduih penat lagi la nampaknya...pastu next weekend nak kena balik kg lak coz nak wat kenduri arwah mak & ayah yg dah postpone hrtu..yg ni penat ke tak aku mesti balik..dah janji ngan family..InsyaAllah...

hm apa lagi nak bebel...awal lagi ni..masa ni la nak memblog..hehe bukan senang nak duduk2 rileks2 camni...klu kat INTEC x sempat panas duduk dah nak kena angkat call..nak kena pi training, nak kena itu nak kena ini..kat sini aman sket...hm tapi keja2 INTEC still aku bawak dtg sini..nak kena settlekan apa2 yg belum settle...hm tulah namanya keja kan...xkan abis...klu x wat keje kang xkan nak makan gaji buta lak...lepak sana sini cukup bulan gaji masuk..alangkah bahagianya klu camtu..tapi end out nya kat sana nanti kena la menjawab..sbb x menjalankan amanah yg dipertanggungjawabkan...hihihi tazkirah pagi ini...

erm cukup la kot bebel...nak wat keja bukan2 yang lain pulak..lain kali la sambung..xdak idea..

Tuesday, May 22, 2007

22 May 07..10 tahun pemergian...

hrni pulak genap 10 tahun arwah ayah tercinta kembali ke Rahmatullah...semoga roh kedua ibu bapaku ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman...Amin Ya Allah...

wpun semua tu telah lama berlalu tapi mana mungkin aku melupakan detik2 sedih, suka dan duka bersama orang2 tersayang yang sentiasa melindungi aku, menyayangi, memberi aku tunjuk ajar dan sentiasa menyokong aku...cemburu bila tengok insan lain yang masih punya ibu dan bapa atau punya ibu atau bapa...aku dan hubby, cuma punya adik beradik yang menyayangi...tiada ibu bapa dan tiada mertua..walau bagaimanapun aku masih dapat merasakan hubungan batin telah terjalin antara kami semua...& suatu hari pasti bertemu jua..InsyaAllah...

semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh kedua ibu bapaku dan kedua ibu bapa mertuaku..Amin...

Friday, May 18, 2007

18 May 07...setahun pemergian....

aku dpt sms dr kak njang ptg semalam....
msg 1: "askum watpe...kami kat sini hujan..rasa sunyilah, malam ni baca Yasin kat arwah mak n ayah"
msg 2: "baru siap baca...rindu kat arwah mak n ayah"

reminder untuk semua adik beradik...
msg to all: "hrni genap setahun arwah mak pergi..Al-Fatihah".....

tarikh yang paling sedih dalam hidup aku yang pernah aku lalui...pemergian insan yang paling aku sayangi dalam dunia ni...semoga roh arwah mak & ayah ditempatkan dikalangan orang soleh dan solehah...semoga Allah memelihara mereka sepertimana mereka memelihara dan mendidik kami sekeluarga ketika kecil..rindu yang x pernah padam...

Wednesday, May 16, 2007

Selamat Hari-hari..

Fisrtly aku nak ucapkan Selamat Hari Guru buat semua guru2 kat dunia ni...especially utk cikgu2 aku dr sekolah Tadika KEMAS Kuala Medang, SKKM, SMKSK, Lecturer Kolej Shahputra(UNITAR), Lecturer UNITAR KJ and x lupa juga buat arwah kedua ibu bapa yang sangat ku sayangi yang telah mengajar dan memberikan aku ilmu agama yang seharusnya aku ketahui...miss u all...dalam hati teringin sangat nak jumpa bekas2 guru..& cikgu yang paling aku ingati sampai sekarang adalah Cikgu Isa bin Ramli...camana la keadaan cikgi Isa & family sekarang...x lupa juga Al-Fatihah untuk arwah Cikgu Salina & arwah Ustazah Samsiah yang telah kembali ke Rahmatullah...semoga jasa dan pengorbanan mereka diberkati Allah..Amin...

Semalam genap 14 Tahun arwah aki pergi..masa tu aku darjah 6...hm cptnya masa berlalu..kalau arwah aki dah 14 tahun arwah ayah minggu depan genap 10 tahun & arwah mak pergi genap setahun...smalam jugak hr lahir ayah angkat aku kat Gannu...selamat hari lahir untuk ba'..smoga beroleh kesihatan yang baik, dimurahkan rezeki dan dirahmati Allah selalu...dan smalam jugak hr lahir best friend aku, Zila...semoga beroleh kesejahteraan selalu hendaknya...hm banyak betul tarikh yang harus diingati bulan 5 ni...

Hari ini, genap setahun 2 hari aku x dengar suara arwah mak...13 Mei 2006 Hari Ibu yg terakhir aku bersama arwah mak...kali terakhir aku bercakap, bergurau, bermanja, peluk cium mak adalah pada 14 Mei tahun lepas...syahdunya...rindunya..sedihnya..semua ada...hm kalau aku kembali ke masa tu betapa indahnya...dan hari itu jugalah aku mendengar pesanan terakhir dari arwah mak..& hari terakhir aku menangis di ribaan mak...hm semuanya berlaku hr itu...Ya Allah kau cucurilah rahmat ke atas kedua ibu bapaku Amin...

Actuallly mood aku sangat low minggu ni..semua benda buat x kena..badan pun rasa semacam..perasaan aku bercampur aduk...kepala sakit tekak perit..macam2....dalam masa yang sama ingatan kepada rentetan peristiwa di bulan May membuatkan aku rasa kurang bersemangat..hm sampaikan hubby tegur aku..kembali pada normal..jangan buat muka siput..haha muka siput dikatanya aku...haha sian hubby skang ni aku asyik letih je..balik keje monyok..bangun pagi monyok..kalau cuti pun dok umah monyok..semua serba x kena..susah hubby nak dengar aku ketawa & tengok aku gelak kot..sampaikan terkeluar istilah muka siput..hahaha apa2lah..yang penting aku tau hubby nak aku kembali ceria seperti sebelum2 ni..InsyaAllah..bukan aku saja buat2 monyok..dah memang x mampu nak ceria...esok lusa ok la tuh..sabar ek my hubby..hehe...

eh dah panjang..haha sempat lak mengulat ni..padahal tgh bz...hm klah next entry aku bercerita lagi..tapi mesti mood sedih lagi...nak buat camana peristiwa May mmg banyak yg menyedihkan..klah...nak sambung keje lak...

Friday, May 11, 2007

kena tag lagi..adeh

hm liza dah tagged aku..so ni jawapannya...6 weird things about me...baca jangan x baca..hahaha

1. Suka sangat ayam..especially chicken wing..sampaikan ada yang kata aku ni hantu ayam...tapi keadaan aku masa ni x lalu lak nak makan ayam..x tau la sampai bila agaknya...

2. Aku sangat takut dengan ular...dengan kata lain..aku fobia dengan ular...sampaikan satu kes ada sorg member penah kasi hadiah ular plastik, aku xleh tdo malam tu...pkkan ular tu ada dalam almari wpun aku dah sorok2 sekali ngan kotak2 dalam almari bawah baju2 berlipat...huwaa...takutnya..esoknya suruh member alihkan ular dr bilik tu & bagi balik kat tuan punya yg baik hati tu..

3. Aku sangat kuat merajuk...kepala batu & x suka dipujuk..x kira aku merajuk dengan sape aku mmg x suka dipujuk..klu aku merajuk biar aku pujuk diri sendiri..jangan nak sibuk atau kalau sibuk gak akan menimbulkan rasa menyampah dalam hati..haha emosional kan..

4. Aku sangat sensitif dengan isu ibu bapa...x kira cite baik atau buruk pasal ibu bapa ianya tetap akan buat aku rasa sedih dan menitiskan airmata...maybe sebab aku rindukan kehadiran mereke kot..betul, setiap saat aku rasa mereka akan hadir dalam hidup aku wpun aku tau mereka dah xde kat dunia ni..& aku yakin suatu hari nanti Allah akan temukan aku dengan mereka, InsyaAllah...

5. Aku seorang yang laser dan suka terlepas cakap..pastu aku akan rasa menyesal dan bersalah dengan manusia2 yg aku dah laserkan..tapi aku xkan minta maaf sbb aku malu ataupun ego aku mmg tinggi...hm InsyaAllah aku akan ubah sikit2 demi sedikit perangai ni sampai ianya terus lenyap...Amin...

6. Hm yg terakhirnya, aku tiada kegilaan macam liza...kalau aku rasa suka nak buat sesuatux kira apa..aku akan buat...dan hubby selalu cakap...aku suka buat ikut suka tanpa pk panjang..hm, susah gak camni...


Hehe oklah tu je kot..yg lain2 xla pelik sangat...moga2 liza pueh hati ek..klah nak sambung keje..kakak sebelah aku ni usya lak aku wat apa..adeh...susah tol nak wat keje bukan2 skang ni...hehehe...

Wednesday, May 09, 2007

masa membebel...

hm...bape lama dah aku x membebel ni..hehehe hrni aku nak membebel sat b4 aku g jumpa user..hehe..bz la lately ni camana nak membebel...diri sendiri pun xdak masa...hahaha...bz bangat la konon aku ni, hahahaha...

hm hrni dah 9 May...cptnya masa berlalu..dah setahun rupanya aku x tengok wajah arwah mak...semalam genap setahun Hijrah arwah mak pergi..Al-Fatihah..perasaan rindu makin sarat..sebak bila kat radio dok cite pasal hari ibu..sayu hati bila baca email2 pasal hr ibu..dalam hati menjerit2 rasa...aku nak bgtau semua org yg aku sangat sayangkan mak wpun dia dah xde...smalam lak terdengar lagu untukmu ibu kat radio...hm beecucuran air mata...bukan saje nak nangis...hubby selalu tego klu aku tiba2 nangis..x baik kata dia..tapi nak buat camana itu saje cara untuk aku lepaskan rasa rindu aku pd mak & ayah..rindu pada yg dah xde memang sukar untuk digambarkan....Alhamdulillah dalam perasaan rindu yg amat sangat arwah mak muncul dalam mimpi..cukuplah sekadar dalam mimpi..satu hari kami semua akan berkumpul dan berjumpa...itu yg arwah mak penah cakap masa aku menangisi pemergian arwah ayah 10 tahun dulu...

hm dah stop...asal type entry je ada la cite sedih..hahah teruk betul aku ni...hm penatnya badan..ngan keadaan aku skang ni yg kejap sihat kejap x..ngan schedule yg pack..hr2 ada training..pg petang lak tu..haduih...gler ah camni...hm dalam sibuk2 aktiviti company yg aku organize berjaya dilangsungkan..Alhamdulillah atas kerjasama semua pihak kami berjaya lepak kat Kalumpang Resort...hm menarik bg aku..cantik sungai dia...hubby kata suatu hr nanti nak pegi lagi ngan kawan2..maybe tdo sana lak..hm, menarik & i like..hopefully masa tu aku dah boleh terjun2 & berenang2..coz hrtu xleh lasak2 sangat...tapi bila lah agaknya...hm minggu ni opis hubby lak ada family day..kat sunway lagoon...kena pegi la nampaknya..x bape excited...tp demi hubby akan aku gagahkan jua...

eh alamak dah kul 10...hehehe oklah ada date ngan user..muntah ijau la aku ngadap user..x sabar nak abiskan pojek ni...hehehe...ok la sampai jumpa di next entry...x sempat gak nak cite panjang...dada didi dudu....

Friday, April 20, 2007

rindu..hehehe

hmm...lama gak aku x curik masa keja utk update blog ni..hrni baru berkesempatan..lately ni sampai la bulan 8 aku akan bz..peh nengok schedule cam nak nangis lak...huwaa....

2 hr ni aku sampai lewat ke opis...hm nak wat camana bukan aku sengaja..keadaan yg memaksa aku dtg lewat, mujur boss paham situasi aku...dah pulak hubby xde skang ni...kursus...sabtu petang baru balik...rindunya...rasa cam kehilangan je...balik umah nak bercerita cam biasa sape nak dengar...xkan nak bebel kat napi..haha kang x pasal2 adik aku elok2 lepak umah dia kuar jalan2...hehehe, bila hubby call baru la gayut lama2...leh bebel2...hihihi terasa cam bercinta lak..

hm dah masuk bulan 4...erm hrni 20hb birthday kak anim...Happy Birthday kak nim..wpun dia x baca blog aku..tapi tetap nak wish gak hehehe...smalam birthday Along..yang ke berapa aku x ingat...hm, bape dah umur along aku ekk...rasanya dah 4*...hm tuanya Along...yelah anak dah form 5...mana x nya...Semoga Along dikurniakan kesihatan yang baik...dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki, InsyaAllah...Amin...

hm sebut pasal birtyday...twin borak ngan aku hrtu..dorg tanya Ateh nape x balik celebrate birthday dorg baru2 ni...sorry sayang Ateh xdak masa nak balik...tp aku dah janji utk celebrate birthday dorg bulan 5 ni..sekali ngan along ngan izuan..ramai2...hm, ingat lagi last year celebrate birthday twin kat umah mak, arwah mak ada lagi..beli kek & masak macam2..pas mak meninggal lak majlis doa selamat utk izuan...2 sambutan yang berbeza..satu meriah sangat..& satu lagi sambutan dalam suasana sedih...apapun, semua kenangan pahit dan manis tu tetap terpahat dalam ingatan...

baru2 ni aku jd teramat sensitif sangat...berlinang airmata bila terkenangkan betapa payahnya arwah mengandungkan aku..betapa besar jasa dia dr mula aku terbentuk dalam janin sampailah aku dewasa...sesungguhnya memang x terbalas jasa mak aku rasakan...& mungkin juga arwah ayah aku menjadi pendorong semangat yang kuat utk arwah mak suatu masa dulu..dan aku pasti semua tu adalah benar berpandukan pengalaman yang aku alami sekarang...semoga Allah megasihani dan mengasihi kedua ibu bapaku sepertimana mereka mendidik dan mengasihiku ketika kecil...Amin Ya Allah...

hm apa merepek ni..hahaha...emosional la pulakk kali ni..tapi xper...sbnrnya itulah kenyataan yang aku rasakan...hati ini sentiasa merindui orang2 tersayang...haha jiwang lak..klah keja banyak..malas dah nak bebel2...lain kali ah..

Monday, April 09, 2007

ceritera cerita...

Alhamdulillah kenyang perut...hehe baru pas lunch...panasnya hrni berdenyut2 kepala rasanya...pegi makan kat tempat biasa, xtau nak makan apa order nasi ayam je..tupun x abis..hm, x bape sedap cam biasa la...apapun itulah rezeki aku utk hrni, Alhamdulillah..

hari ni Isnin..cam biasa, motivasi low...perasaan malas nak wat keje tu menjentik-jentik...haha asal hr isnin je mesti ada perasaan nak resign..teruk betul la aku ni...agaknya ada tak manusia lain yg punya perasaan cam aku..hahaha...

penat la badan..weekend baru ni x dok diam...sabtu tu bz nengok hubby main bowling..hehe tercapai hasrat hubby nak masuk dalam list "early bird"...mana x nya, organizer pun lom sampai tapi kami dah sampai..punya la awal..tupun dah jenuh pusing2 kat bawah cr parking..susah gler nak park keta...dah main dapat lak no 1...hm, hubby kata trophy dia punya and voucher aku punya..wah sungguh seronok..hihihi..hm, hrtu aku jumpa dua artis kat pusat bowling tu..Nana AF ngan Arash..hubby kata Arash ensem and aku akui..dan aku kata Nana sweet..hubby pun akui..maksdunya mmg dorg cute & ensem...i like...hehehe...

pas abis bowling ateh dah call soh pi umah dia..best best, pekena ayam golek ngan laksa penang..thanks ateh, sedap sangat..hehehe...siap ada bekal balik umah lagi...hehe...pastu dah siap makan sampai la ma ngan husband dia & sa...kecoh la umah ateh...ateh soh ktorg tdo sana je..tapi xleh lak, hubby ada futsal malam tu...so kena balik gak..sian sepupu2 aku..then sampai umah dekat 10.30...tapi balik umah aku dah down..x larat sangat kepala ni..mata dah xleh angkat..kepala berdenyut..aku suruh hubby pegi je main futsal tapi taknak lak dia..kesian kat aku kot..hehe...

smalam pi klinik..hehe..suka suka...pastu pi amik baju baru kat akma..pas amik baju lepak ngan baby ngan loque...jalan2 kat giant, balik umah makan...hm penat...malam adik pie datang ngan member dia jap..hubby soh dia mai nak sampaikan amanat,,huwaa...nanti hubby nak outstation tinggal la aku sorg2....tapi xpe...adik pie dah janji nakk dtg teman..hehe..aku yg penakut ni...

klah aku xdak apa lagi nak mepek..nak sambung wat keje la..lain kali ah merepek..ni dah x panas dah ni..hehehe...daaaaaaaaaaaa...

Thursday, April 05, 2007

hari yang mengantuk..

wargh sakitnya biji mata menahan ngantuk..td pagi sampai2 bos tanya.."kenapa awak, mata sepet je"...hahaha yekeh..aku rasa ok je tp perasaan ngantuk menebal..masuk meeting room..aduh xleh counter..2/3 kali tersengguk...aduh chair tu cam pasan je aku ngantuk..malu betul la..pagi2 aku dah wat perangai..hahaha

hm td ateh tanya..jd ke nak pi umah dia weekend ni..InsyaAllah..pas selesai event opis hubby ktorg gerak...smalam dah bitau hubby dia kata ok..minggu ni hubby ada tournament bowling lagi..banyak betul la event dorg ni...kali ni kat Ampang point lak...aku x penah masuk sana..lalu selalu la...alang2 on d way ke rumah ateh..aku singgah terus..lgpun Wan Muda ada kat sana..lama x jumpa wan...td ateh kata.."wpun mak na dah xde, rasa nak makan apa2 cakap la, ateh boleh masakkan"...aduh bergenang air mata...

lately ni selalu mimpikan mak...tapi mak x penah bercakap dalam mimpi..rindunya...hubby kata mungkin arwah nak jenguk anak kesayangan dia...mmg aku sangat rindu...mungkin sebab tu Allah bg peluang aku jumpa dalam mimpi...Alhamdulillah...

Monday, April 02, 2007

hari ini punya cerita..

wah ngantuks & penat...so aku mengupdate blog sebentar..lari dr coding..ilang ngantuk aku...hihihi...

hm mana x ngantuk...weekend lepak pd, sewa budget chalet ramai2....ala2 reunion la kiranya ni..best best, seronok leh kumpul ramai2...semua skali pegi 8 biji keta je, tupun dah hapenning...dok sana x kering gusi rasa...sana sini bercerita, buat lawak...ada yg mengimbau kenangan lama...semua ada..mmg seronok dapat berkumpul ramai2...hilang kejap stress aku kat sana..aku mmg x pk pasal apa2 masalah...pegi picnic bw jiwa yg free..klu ada apa2 masalah pun tolak tepi dulu..taknak pk..haha...cam bermasalah je hidup aku ni..mana ada, masalah keja je la memanjang...ramai yg suruh aku cr keja yg rileks sket..hm, nanti2 la..sayang lak dengan apa yg aku ada skang..pk2 g tempat lain, sama ke...

hm, last friday i got my mc..doktor tanya bape lama nak rest, aku kata sehari cukuplah, hehe...keje melambakk seh nak mc lama2, mana leh...hm Alhamdulillah, aku dan hubby akhirnya perolehi khabar gembira itu...semoga segalanya berjalan lancar..tulah, dalam keadaan aku yg harus berjaga2 ni, pegi pd pun x bebas..makan kena control itu xleh ini xleh... nak swimming xleh, nak joint dorg main galah panjang xleh, nak naik banana boat xleh...huwa tengok je boleh..adus la...tp aku berjaya gak main bola baling..hubby kasi aku rasa main kejap je katanya..hehe thanks bebeh...

hm apa lagi nak mepek ni..banyak mende leh bebl tp xdakk mood lak nak nulis panjang2..apapun, last week adalah minggu paling happy aku rasa..

Thursday, March 29, 2007

gumbira...

hm hrni hr gembira..bangun pg2 hati teramat gumbira...hehe teringat mimpi malam td pun hati jd gumbira...jumpa arwah mak dalam mimpi, Alhamdulillah, syukur...rindunyaaaaa...

harini cuaca mendung...tapi hati aku cerah & berbunga riang..Syukur kepada rahmat Allah..hehehe moga segala yang aku impikan benar terjadi...kenyataan yang amat kutunggu dan kuharapkan, Insyaallah...

ni br abis lunch...tp masin..so makan x abis...bukan x bersyukur dengan nikmat Allah, mmg x leh nak telan...tapi makan gak separuh...pastu sampai opis..beli waffle kat kafe...hm sedapnya...my pebret blueberry+peanut butter..lom makan, masih kenyang..jap lg la aku belasah...

nak sambung keja la......

Thursday, March 22, 2007

--kalabu malami--

haha tiba2 terngiang2 perkataan tu dalam pala ni..hm..nape ek...ke sebab aku stress..tu yg terbayangkan cite2 lawak..cite p ramlee...atau nama kegemaran Allahyarham yang aku suka sebut2.."abag Romli"...hihihihi

eiii apa da aku mepek ni..camana neh tgh stress..tolong...bosannya ngadap coding ni x abis2...adeh sakit lg la kepala balik ni kang..hm selagi hidup, kerja..kerja..kerja...yeyeyeyeye aku nak resign ah..hahaha..boleh ke...tepuk dada tengok belanja..tp x payah la kot..wah betul2 dah mereng saat ni...penat otak...adeh stop mepeh la bebeh...

aku kat opis ni ngan bos..hm, bos aku pompuan tau bukan laki...kalau laki sah2 laki aku x kasi..pompuan ni pun dia check hari2...balik lambat sape ada kat opis..balik lambat bla..bla..bla...& bla...adeh ada org kata, aku x rimas ke ngan cara hubby aku tu...aku kata ok, tulah tanda dia sayang kot...klu x xdelah setiap sejam nak tanya status...dr diam je xtau berita, hati sakit dan merana..ye tak..call x angkat, sms x jawab...hm apa cite...haha mepek lagi..apapun i love my hubby very strong...dialah lelaki yg paling caring dan memahami aku selain dr arwah ayah...even adik beradik lelaki aku pun xpaham aku macam dia..haha apalah aku ni, dah nama dia laki aku..kihkihkih...

hm apa lagi nak mepek...adui aku bosan..xleh wat keje dah...tp bos dah sound td hrni ajak balik kul 8.30...gilak...malam2 jumaat ni aku nak kena baca Yasin bagai...hadui la...ish ish ish, ni menambahkan rasa nak resign lagi ni...haha cari alasan segera untuk meresignkan diri...wakaaka...daaaaaaaaaaa

Wednesday, March 21, 2007

Motivate myself....

buat keja buat keja...hahaha motivasi diri aku kena tinggi skang ni...klu x aku punya keja x siap la..hahaha..susah tapi aku kena hadapi..payah tapi aku kena siapkan...teringat kata2 betty suarez semalam..saya org yang pintar, tegas, bersungguh-sungguh dan kuat semangat..hehe come on, make it happen...jayakan semuanya...hehehe

pagi2 dah merepekk dalam blog..nak cr mood utk mulakan keja hrni..smalam nengok balik apa2 yg missing..aduh sakit pala aku..xpe aku akan berusaha menyelesaikan segalanya sendiri dulu pastu klu xleh tanya la senior...hahaha..ada tempat bertanya tu la kadang2 rasa cam x nak cuba..teruknya aku ni..haha...tapi hati aku selalu kata, u can do it dear...hm tulah cara aku nak motivate diri aku..cayuk2...

klah, dah semangat kot nak start keja...lain kalu ah aku update..hahaha daaaaaaaaaaaa

Monday, March 19, 2007

Penat & Ngantuk...

hrni sangat penat..wah ngantuk laks...camana...hrni xdak mood nak wat keje..tapi kene buat..waduh waduh..bila mau siap neh..muna dah selamat pi site lain..tapi selamat ke...hahah nasib la labuuuu.....aku rasa cam nak carik bantal je waktu neh..

pg2 dapat berita gembira dr erin..dia dah pregnant..congrats to waq & erin..rezeki dorg, tp aku jelous, hehehe...aku bila lagi, hm..semua org dok tanya..lom ada rezeki nak wat camana..

smalam jumpa baby Niaz..ilang sket rindu kat baby Dayana..pas g umah member hubby kawin kat kajang terus g umah ateh..main2 ngan sepupu2 aku yg ramai tu...lepak2..kena paksa makan malam..dah makan siap kasi bekal bwk balik..hm, tqvm ateh, ada lauk nak sahur, hehe...sian ateh, mesti dia & anak2 sunyi...lamanya pak teh pg Belanda..mujur ada bibik tolong2...klu x parah gak ateh...hubby ckp, klu dia x sanggup tinggalkan anak2 berbulan2..& aku jwb, akupun x sanggup kena tinggal lama2..hehe...setakat seminggu ok kot..sebulan x ok...hahaha

hm hrni gak, aku terasa teramat rindu kat arwah mak & ayah...kadang2 perasaan rindu memang x boleh dibendung...x sabar nak balik kg...

Friday, March 16, 2007

hari ini hari Jumaat

aduh, hrni hari Jumaat, due date for my second UAT session...gimana nih..belum siap la...engine x cukup checking aku rasakan..hm terpaksa panggil senior aku tolong nengokkan...ada lak part yg aku sesat barat..hm siap kena gelakkan...tapi xper, aku x kisah..tu pengajaran & pembelajaran buat aku..klu x aku punya coding dah jd syok sendiri....xdak error tp ada yg x betul..haha kan naya tu...thanks bos...hehehe

bestnya klu minggu lepas boleh diulang...huwaaa rindu kat baby dayana..terbayang2 lagi baby dayana berlari2 dalam umah aku...abis semua dia langgar..abis semua dia kemas..aku nak je mintak baby dayana tu aku jaga sekejap klu aku x keje...

rindunyaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Thursday, March 15, 2007

hrni aku sangat mengantuk...ni mesti sbb tengok futsal malam td..mujurtgk je..klu main xtau la camana ngantuk & penatnya....

hrni aku sangat stress..susahnya benda ni nak buat..camana ni, rasa cam nak tender 24hrs...mak tolong..........camanaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

hrni aku sangat sibuk..sebenarnya hari2 aku sibuk....uwaaaaaaaaa

hrni sebenarnya aku xtau apa perasaan aku..sedih ada, suka ada, gembira ada, rindu ada, sayang ada, marah pun ada...camana ni...

Monday, March 12, 2007

Happy Mode...

hm, jarang aku happy hari Isnin ni..haha hrni happy semacam jek..wat keje pun semangat wpun stress...

yelah weekend yang sangat menyeronokkan membuatkan aku rasa happy sangat..hm, mana x seronoknya kak nurul & family dtg umah aku..hm dorg pi shopping2 weekend br ni, penat jalan aku rasa...kak nurul biasalah shopping org pompuan..husband dia la borong barang golf...confuse la ngk org main golf shopping...ish dorg ni x sayang duit agaknya..apapun yg penting lepas rindu aku kat baby dayana , jua, jema & izuando...cuma mi'e je x dtg..biasalah mi'e anak omak..klu mak x gerak x ikut la dia...jd izuando ga best..merata-rata berjalan...yelah x kisah makk ayah dia tu...

yg paling best aku rasa aktiviti swimming..peh anak2 sedara aku, ligat..selamba tiruk dalam pool org dewasa..dahtu siap macam2 gaya...aku pun kalah klu berenang ngan dorg ni..x penat lak tu...mula2 aku ngk cam terlopong lak..akak aku pun tergejut gak ngan anak2 dia..fuh, pendek kata kalau humban dalam air tenang InsyaAllah xde apa2...my hubby siap blajar kuak lentang..teruja nengok twin tu kuak lentang agaknya, hahaha....baby dayana pun sama..mandi dalam kolam cam org besar, siap xmo pegang..nak jalan sendiri..hadui la anak2 sedara ku...

hm sekejap je masa berlalu..malam smalam dorg dah balik..& aku ngan hubby cam biasa la sunyi nya rasa keadaan umah...tinggal adik bongsu aku tu je...pasni turn sape lak nak datang shopping/jalan2..kak nurul kata nak dtg lagi, anak2 dia merengek nak pi sunway lagoon..

Wednesday, March 07, 2007

Himpunkanlah kekuatan...

Kadang2..aku rasa x kuat nak teruskan usaha...kadang2 aku rasa nak keluar dari semua ni...stress, penat, x larat, weng, sakit kepala..semua bercampur aduk..sebati dalam kepala...

Sedang kepala sarat memikirkan semua benda, halwa telinga aku menangkap bait2 lagu Kuasa Ilahi nyayian Sulis..sejuk sket hati...

Hidup di dunia ini penuh coba dan uji
Semua perbuatan akan dapat balasan
Jalan terjah mendaki suka duka dunia
Hidup sudah suratan begitu takdir Tuhan
Sungguh penuh pesona janganlah terperdaya
Wahai anak manusia ingat Syurga Neraka
Hidup di dunia fana hanyalah sementara
Ya Allah Ya Tuhan hadir dalam hidupku
Hidup mati untukMu selawat kepada RasulMu

**apapun syukur degan cubaan kerja yang menimbun..tapi sampai bila????

Tuesday, March 06, 2007

mimpi....

semalam aku mimpi mak & ayah...jalan berdua-duan baru balik makan kenduri kawin gayanya...indahnya dunia aku rasa...tapi bila bangun, toleh kiri, toleh kanan...aku kat rumah aku..semua hilang..rindunya...
mak..ayah...miss u so much...na rindu sangat2....

Thursday, March 01, 2007

si montel....

Q: Ko ni ada isi ke..montel je aku nengok
A: A'ah, isi makanan..hehe

Q: Uish montel nya ko, ada isi ke..
A: Isi adaaaaa..daging & lemak..hahaha lantak

Q: Akak, tembamnya...
A: Hehe senang hati, cukup makan..

Q: Lama kan kita x jumpa, apsal ko tembam
A: A'ah lama..ni azam tahun baru aku..lama tau aku simpan lemak ni nak kasi gemuk..

Q: Apsal saya tengok wife awak dulu comel skang dah tembam sket..
A: :)

Q: Wife awak ni klu senyum penuh muka dia..
A: Ahaha..macam2...

banyaknya soalan yang sama aku dapat..jawapan yang sama aku bg..mmg aku dah tembam+montel..hm, makan sehari bape kali...sarapan x penah miss..kul 10/11 buat air kat pantry+biskut...lunch makan nasi..kul 4/5 buat air kat pantry+biskut...malam makan nasi...aduh camana tu...exercise jarang buat..jogging sebulan sekali pun payah..skipping langsung dah x buat...jalan2 x macam dulu leh pusing mall 2/3 round..apa nak jadi..

ada yg kata ok selagi x melebihi berat badan ideal..yeke??hubby kata xpe jangan gemuk...aku kata, nak kn kuruskan jugak...adeh, susah hati...

Monday, February 26, 2007

welcome home....

hm...penat hrni...haha isnin je penat isnin je penat...haha baru balik team building...mana x penat..mujur abis sabtu, klu abis semalam sah2 aku tdo hrni dalam opis..muna dah awal2 amik el..aku Alhamdulillah, badan masih bertahan..

Hm best gak pg team building...first time aku g selama aku joint company neh..asyik keje jek..sekali sekala wat outdoor activities best gak..yg best nya, dapat beberapa kejutan yang aku x sangka..hehe Alhamdulillah, syukur atas rezeki yang bertambah...untuk bulan ni aku dapat dua berita gembira dr company, wpun x seberapa bg org lain mungkin, tapi bagi aku, itu semua rezeki yang Allah bg..dan aku dengan gembira dan besar hati menerima...hm nampaknya pasni cabaran semakin banyak..InsyaAllah akan aku harungi segalanya...

erm..Selamat Pengantin Baru untuk 2 rakan aku yang telah selamat diijabkabulkan minggu lepas..buat Hasmah&Amie dan Pejai&Pasangan..sorry friend, xleh dtg majlis korg...ada team building lak...aku ada sikit terkilan coz x dapat pegi...sbb kawin aku hrtu dorg datang...tapi apapun aku dah hantar wakil, my hubby pegi ngan kawan2..hehe, aku just sampaikan salam je, semoga mereka bahagia dan gembira dengan pasangan masing2..InsyaAllah...

hrni start keje...hm cam biasa..rasa cam na resign...haha mencabar sungguh gayanya..tapi xper, aku akan terus hadapi segala cabaran keja sekarang ni dengan semangat yang kental..cedok seberapa banyak ilmu...semoga Allah bukakan hati aku terus bekerja dengan bersungguh2 & memudahkan jalan untuk aku menghadapi segalanya..

Untuk adik aku Rina, jangan sedih2 sangat...semua orang sedih..ktorg semua faham apa yg awak rasa...sedangkan adik beradik di Malaysia pun kadang2 x boleh kawal perasaan tu, apatah lagi awak yang berada jauh nun di sana..semoga kita semua tabah menghadapinya...jangan lupa Allah & sentiasa mohon supaya Dia kuatkan hati antara kita..dan doakan mereka..Amin...Belajar rajin2....

Klah, aku nak start keje dah ni..lain kali ah update blog..banyak keje ni...seminggu tinggal...daaaaaaaaaaaa....

Wednesday, February 21, 2007

cuti panjang..seronotnya...yieehaaa

hm lamanya x melawat rumah tumpangan ni..& lamanya aku x bercerita & merepek2 kat sini...hm, rindu lak rasanya..nak wat camana, keja menimbun..status ym pun memanjang la bz nya...nak buat camana dah keja namanya...do or die, mesti siap..haha cam zalim je..hm, tulah ayat yg selalu aku dengar sejak aku keja kat sini...workload menimbun, sana sini..tp xpe, semua tu menambah kan pengalaman dan memetangkan hidup, hehe..ceh konon...

hm, lama x bercerita..seronoknya cuti panjang baru ni...puas dapat rileks ngan hubby & family..hehe, thanks to my lovely coz bawak aku balik g jumpa family..hm ikutkan plan asal aku mmg xleh balik kg minggu ni coz abg ipar kata nak datang shopping....tp last minute dorg tak jadi datang coz dorg tukar plan..nak pi picnic kat de rhu beach resort..hm, mjur hubby paham keinginan aku nak balik kg jumpa family, klu x silap2 aku punya cuti abis kat de rhu la nampaknya...hehe...

hm cuti hrtu balik kg lewat sket yelah kan cuti panjang so x perlu nak rushing..hm ingatkan balik lewat xde la jam, tapi rupanya lagi jauh nak kena pusing...adeh, sian hubby aku kena drive jauh..malam tu mula2 sampai serbu umah kak nurul..aku dah sms siap2 soh dia masak..haha jahatnya aku skang..asal balik je mesti nak sms kak nurul atau kak de soh masak benda macam2..pas makan, lepak2 layan raja lawak sambil gumpal2 ngan baby dayana baru balik umah mak..balik umah cam biasalah sunyi & suram..esok pagi2 aku ceriakan keadaan umah..cam biasa aktiviti gotong royong bila balik kg, hm ceria sket nampak umah tu..ada serinya wpun x sama macam dulu...

petang ahad tu adik beradik sehisap arwah mak meninggal...semoga roh Arwah dirahmati..Al-Fatihah...hajat hati nak pegi kubur balik kali ni x kesampaian...cuaca x begitu mengizinkan..lalu je...rindunya hati hanya Allah yang tau...sbb cuaca x bape elok, plan nak picnic sambil mandi sungai pun x jd...so dok umah jelah..lepak2 borak2...main game...haha x abis2 main game...puas golek2 kat umah, semalam ktorg balik Puchong awal...& Alhamdulillah masa ktorg balik jalan clear...2 jam lebey je dah sampai umah..malam tu aku tinggal la sorg2..kemas2 umah & buat apa2 yg patut sambil tunggu hubby balik dr kelas..sian my hubby, cuti2 pun ada kelas..xpe asalkan dia lebih berjaya..next 2 week exam, cayuk2...hehe

klah, x apa2 dah aku merepek..jap cite pasal tu pasal ni..pening gak korg baca ni kang...haha..klah sampai jumpa lain kali..nak sambung keje yg menimbun ni...esok sampai jumaat aku xleh nak wat keja..kena g team building lak..ok gak leh rehatkan minda..tensen...haha klah, see ya..

Thursday, February 08, 2007

sessi mengarang

hm..lama betul aku x mengupdate blog ni..hrni la nak update..jelous nengok muna update blog dia akupun nak..hahaha...aku dah berjaya dapatkan lagu yg dikomen "poyork" oleh "Mat Kilau"..haha...lama dah cari x dpt2...yg benonyo lagu tu tajuk dia "Di sini Untukmu"...biasalah lagu indon mmg jiwang...best lak layan...lagi2 lagu tu waq dah jadikan background music cd kawin aku, lglah terasa ke"best"annya..suka aku wpun ada yg x suka nampaknya...

ok stop pasal lagu...cite aktiviti yg sibuk skang ni..hm sibuk sangat ke aku..boleh la tahan...hm banyak keja..aktiviti pun banyak..at least x lah bosan..dr dokkerja je..baik sibuk2kan diri dgn macam2 aktiviti...dalam sibuk2 pun, Alhamdulillah aku masih punya masa untuk bersama kawan2..cuma sejak kawin ni aku jarang balik kg..klu dulu, boleh kata seminggu/2 minggu sekali mesti nak balik..yelah skang ni nak balik kena gilir2..dah ada 2 kg..lagilah terasa lama x balik..nak kena rotate tu yg lamanya tunggu baru sampai turn kg aku...hahaha...

weekend br ni sempat la pegi ber"picnic" ngan member2..kali ni pegi sg congkak...bg aku, lg menarik lg ulu yam...sg congkak ni x bape bersih & x bape menarik compared to ulu yam...tempat mandi terhad..apapun seronok gak...hr sabtu tu bz prepare menu untuk disediakan ngan prap bahan2 barbeque...siang aku ngan hubby kuar pegi ayamas ngan giant utk cr barang2...loque ngan baby dtg umah tunjukkan bakat...pas dinner semua dok ngadap papan pemotong, hahaha...dan aku dah curi resepi ayam bbq loque..hehe jangan marah loque...

hari ahad masa yg kutunggu...boleh pegi mandi sepuas hati..hehe...hm ada la setahun aku tinggalkan aktiviti ni..pasni dorg kata nak jadikan acara bulanan...menarik..hehe..pas picnic singgah makan dorian..hm sonok2..balik tu pengsan tdo lam keta...sampai umah pun pengsan...penat ah...lama x joint outdoor activity...hehe...so next plan g mana tu, i'm so excited la....kata nak pi waterfall lak..ada kata nak pi cameron...ada kata nak bersuka ria kat genting...mana2 pun ok...aku ngan hubby on je..my hubby memang sporting, hehehe..

oklah, actually banyak cite nak dicoretkan..tapi bz ah...lain kali la aku mengupdate blog...nak sambung keje yang menimbun...hehe see ya...

Friday, January 26, 2007

kenangan indah


Saat indah kita berdua
Hapuskanlah gundah di dalam jiwa
Janji yang pernah kau ucapkan
Masih melekat di hati

Aku masih di sini untukmu
Ku kan selalu menunggu
Hanya kau milikku
Jangan pernah kau ragu padaku
Bersama kita jalin kisah cinta kita berdua

Bahagiaku bila dekatmu
Takkan mungkinku berpaling darimu
Janji yang pernah kau ucapkan
Masih melekat di hati

Aku masih di sini untukmu
Ku kan selalu menunggu
Hanya kau milikku
Jangan pernah kau ragu padaku
Bersama kita jalin kisah cinta kita berdua

Kini ku sedari
Kau memang untukku
Hanyalah dirimu...

Aku masih di sini untukmu
Ku kan selalu meninggu
Hanya kau milikku
Jangan pernah kau ragu padaku
Bersama kita jalin
Kisah cinta kita berdua...

Friday, January 19, 2007

Selamat Menyambut Maal Hijrah

askum & salam tahun baru...esok seluruh umat Islam akan menyambut tahun baru..1428 Hijrah...means lagi 6 hari genap 11 Tahun Islam arwah ayah kembali ke rahmatullah..itu kalau mengikut perkiraan tahun Hijrah..semoga roh ayahanda dicucuri rahmat..dan pg ni ada satu berita kematian lagi...mertua Pet kembali ke rahmatullah...Al-Fatihah...

Hm esok lak aku akan ke Ipoh..nak ngk erin kawin..my hubby excited nak pi nengok waq akad nikah sbb hrtu masa ktrog nikah waq jd photographer & erin jd pengapit aku...so pg2 dah kena bertolak..ktorg pool keta ngan atie and pyan a.k.a poknik...haha..nama baru pyan aku dpt dr kak ija..haha jangan marah aaaaa atie...hm aku nak promote hasil kerja waq...mmmg superb, berbaloi aku amik pakej ngan dia...sape2 nak ngk hasil keja tangan waq leh la masuk website ni..chinta and janggut...hm aku confirm sape yg amik waq ni sbg photographer mesti puas hati..cam aku..especially utk org2 Perak yg rasa nak kawin 2007 ni...leh la survey2...cuma sediakan duitnya saje...klu luar Perak kena spend xtra money coz pakej dia x sama cam org Perak...tp xper...bayar xtra asalkan puas hati...

Hm ada lg cite...weekend hrtu...ada cite yg agak mengejutkan...member aku yg pregnant twin tu gugur...hm, sian ain & atan..tapi nak buat camana...rezeki belum nak menjadi...mungkin ada hihmah disebaliknya...semoga dorg tabah menghadapi takdirNya...

Hm, Rabu ni Wan Teh & Aki Teh balik dr Mekah..smoga mereka telah mendapat Haji yang Mabrur..dan semoga perjalanan balik mereka selamat....

Oklah cukuplah aku membebel...nak sambung keja lak..sampai jumpa lagi...Selamat Menyambut Maal Hijrah..semoga bergembira di hujung minggu....

Thursday, January 11, 2007

Irhamna

Tinggi menggunung dosa-dosa kami
bertambah tinggi semakin hari
berjuta kesalahan berlapis kesombongan
selalu saja datang menghampiri

Langkah yg rapuh jiwa yang lemah
segala salah adalah milik kita

Segala puji hanya bagiMu
Lautan ampunan kasih sayangMu
Engkau yang pemurah
Engkau yang pemaaf
Hanya padaMU hati ini berharap

Irhamna Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim

Kasihanilah kami
Ampunilah kami
Selamatanlah kami
Oh...........

Langkah yang rapuh jiwa yang lemah
Segala salah adalah milik kita...
Irhamna Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim
Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim
Ya Allah......
Irhamna.......

Tuesday, January 09, 2007

Happy Birthday semua

Hm..Happy Belated Birthday to my dearest hubby...Happy Belated Birthday to Liza...Happy Belated Birthday to Baby Dayana..Happy Belated Birthday to Tbo...Happy Belated Birthday to Wan Liana...Happy Earlier Birthday to Ajey...Happy Earlier Birthday to Izzati and Happy Birtday utk semua yg celebrate on Jan..

Hm...1st January Birthday arwah mak...2nd January Birthday Hubby...8th January Birthday Baby Dayana...25th January Birthday Ajey(abg tam) coming soon...Klu arwah mak ada boleh celebrate sekali...Hrtu Celebrate Birthday My Hubby kat kg dia...hm, dapat hadiah dr anak2 sedara...seronok tengok...smalam kak nurul call...dia buat majlis utk Baby Dayana...klu aku leh balik kan best...rindu betul aku ngan baby dayana...mesti seronok...

Hm pejam celik dah masuk 2007...hm kehidupan baru...satu kisah cerita yang baru...aku, semakin biasa dengan kehidupan ini...start 2007 aku dah kena tinggal kat INTEC ni sorg2...Alhamdulillah, semuanya cabaran..aku harap semoga aku tabah dan cekal menghadapi cabaran ni...hm sedikit demi sedikit aku akan cedok segala ilmu...duduk kat INTEC maknanya aku x perlu pergi UPSI..itu kata kak mas...hopefully semuanya benar..& hopefully xkan ada changes on last minute...xmo g sana..penat nak travel...sian kat My Hubby...

Last week pi celebrate birthday my hubby kat satu tempat...seronok kat sana...siap tdo sana lagi, xmo balik hari...since my hubby pernah kata nak bwk aku pegi tempat tu, apa salahnya klu aku jadikan ia sebagai hadiah birthday utk dia..x salah bg aku untuk berhabis kat suami sendiri...asalkan dia happy...akupun happy...mula2 aku nak katakan ianya sbg honeymoon..tapi my hubby kata xleh jd honeymoon, honeydew jek...hahaha...means honeymoon will be coming soon..hm, excited lak.mana la dia nak bwk aku...hehehe

hehe...semoga 2007 menjanjikan kebahagiaan...semalam bitau en zad lom ada berita gembira ut di kongsi..InsyaAllah nanti2 la....hm, aku doakan semoga semuanya happy...semoga tahun baru lebih ceria...