Hm...saje je letak nama orang baru dalam kuarga aku..hehe semalam aku dapat suprise dari kak long...aduh bertuah betul..camana dia leh sorokkan yg selama dia pregnant...dahtu dah bersalin pun x bgtau kitorg...dah genap sebulan baru dia sms...along pun satu...patutlah hrtu masa aku ajak dia balik makan buah dia kata xpelah, along x boleh balik dalam masa terdekat ni...nanti2 along balik...ingatkan dah x ingat kampung..rupanya masa tu kak long tengah dalam pantang..teruk betul la...dorg saje nak suprise katanya..biar semua org terkejut bila jumpa2 bawak balik baby je kata dia..hm apapun aku bersyukur, bertambah lagi ahli keluarga kami..Alhamdulillah..arwah mak penah cakap..dia selalu doa supaya dia akan dapat lebih ramai cucu & anak2 dia yg bujang2 lekas2 kawin..hihi masa tu terkena la batang hidung aku...
Kata kak long...Amzaril sebijik cam abg dia Azizul...hm klu camtu means muka dia ikut muka org Pahang la...hihihi...tapi besar nanti mesti la dia ada muka sendiri...cam Dayana...masa lahir tu muka arwah mak...pastu besar sket sebijik copy muka adik Pie masa kecik2...pastu ilang sket2 muka arwah mak & muka adik Pie...skang dah cam muka ayah dia lak...kata hubby, baby kami nanti nak ikut muka sape lak...bagi aku x kisah ikut muka sape2 janji baby sihat..InsyaAllah...cite pasal baby, Alhamdulillah kami dah hampir melengkapkan semua keperluan baby...hehehe penatnya rasa shopping barang baby tapi puas hati...hubby la org yg paling excited aku rasa...mujur ada kakak ipar ngan adik ipar membantu..klu harapkan aku ngan hubby sure tah apa2 yg kami beli...konon ada listing tp tengok tu nak, tengok ni nak...last2 akak ipar aku yg direct apa yg perlu apa yg x...dia kata memang la first baby ni excited gile2..lagipun lom ada pengalaman...hehe bila dah masuk 3rd trimester ni terasa penat & x sabar lak..dalam masa yg sama takut...semoga Allah merahmati kami, Amin...
Hm cite pasal keja lak..cam biasa melambak..& no comment..apapun hidup perlu diteruskan..aku tetap kena jalankan tangunggjawab aku sebagai seorang pekerja..hehe...cite pasal kawan2..hm last week dorg ada gathering kat rumah liza sempena farewell kan ain & atan yg dah nak pindah balik kedah...hm hilang lagi sorg kawan...pasni xleh lagi nak lepak2 umah ain cam dulu2...layan konsert ke anugerah ke...sorry geng xleh joint...bulan ni schedule weekend pack sangat..last week balik melaka, balik hari...ingat sempat malam tu nak pegi gak tapinya dah sampai umah kul 2.30 pagi aku ngan hubby terpengsan penat...pastu esoknya hubby ada karnival sukan lak..so kena bangun pagi2 bg sokongan kat hubby...penatnya badan rasa tapi aku gagahkan jugak...dah abis karnival tu petang & sampai umah aku tertdo..malam tu pas hantar adik Pie balik hostel lepak makan2 kat KJ ngan ain ngan atan..samapi hari ni terasa lagi penatnya...huwaa, pasni bila lagi leh lepak2 sambil gossip2...mesti rindu...
hm ada lagi masa nakk merepek ni...hehe hrni aku sampai awal..biasalah kalau hubby hantar aku sampai opis lg awak dr staff2 gomen ni...mana la dorg ni dah pukul 8.45 pun lom nampak batang hidung..pelik betul aku..selalu camni...haha sorry ek...aku x kata semua pekerja camtu tapinya kat sini itulah yg aku nampak...hai dah 2 tahun dok sini..masak dah ngan perangai sesetengah staff dorg...ada yg bagus tu mmg bagus & aku memang x nafikan...kadang2 cam x adil je naikkan gaji dorg2 ni aku rasa...x nampak keje apa pun dorg buat..memanjang xde depan pc...haha jahat nya kurasakan kenyataan tu...hm sape yg makan cili rasa la pedasnya...sape yg rasa dia x macam tu baguslah & aku salute pekerja gomen yg dedicated...cam sorg kakak sebelah aku neh..semua benda dia tau & sanggup stay sama aku balik sebab nak belajar benda baru or siapkan apa2 yg patut..camtulah baru layak naik gaji..ye dak...
hehe oklah apa la aku merepek pepagi ni...badan penat mula la ngarut...hm minggu ni mood keja low coz x sabar nak tunggu 31st Aug nak balik kg..yeyeyeye
Tuesday, August 28, 2007
Friday, August 24, 2007
hari yang indah...hihihi
hm..hrni aku dah ok sket..smalam x keje...lain macam lak semalam...semua org ingat aku x keje coz pegi celebrate birthday..padahal aku dah lembik longlai kat umah...aduh la nak wat camana, dugaan...hm hrni datang keje mabuk nengok keja2 yg sepatutnya aku buat smalam dan hrni dah selambak...tapi bz2 pun sempat lagi ngular update blog neh...hahaha apalah nak jadi...rindu lak lama x update...alah lgpun td sampai2 kul 8 lebey dah start keje..ni kira cover yg td la start keje awal..balik kang sah2 balik lewat..cover gak masa ngular...lunch hour x kuar...hehehe..haha berkira sungguh aku ni...
hm sehari sblm tu hubby accident...sian hubby mujur x teruk...last 2 week adik pie yg accident...pastu hubby la...mujur x seteruk adik pie...adik pie sampai mc 2 minggu...hubby ok jek leh pagi keje cam biasa..aku lak yg dok umah..haha...smalam hubby wat kejutan lagi...hidup aku banyak kejutan sejak kawin ni...hm xpe kejutan2 yang membahagiakan aku redha jek...hehe...suka...thanks a lot my dear...tahun depan buat lagi ek..dalam kata lain, time kasih daun keladi...hihihihi...
hm semalam aku teringat sangat kat arwah mak ngan arwah ayah...tanpa dorg aku x mungkin rasa apa yg aku alami sekarang...memang segalanya bermula dr mereka...dan aku amat bersyukur kerana aku menjadi anak kepada mereka...rindu sangat2...lagi2 dalam keadaan sekarang ni...terfikir betapa susahnya arwah mak untuk melahirkan aku..hehe sentimetal betul la minah ni...hehe...esok hr lahir arwah ayah...klu arwah ada dah 69tahun umur arwah...apapun aku doakan semoga roh mereka di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman...
hm sebelum sambung keje...thanks to all my dear friends yg hantar sms for my birthday wishes...semoga Allah menerima doa kalian...Amin...terharu dengan kawan2 yang selama ni sepi tanpa berita, tiba2 terima sms selamat dr dorg..itu tandanya dorg masih mengingati aku..terima kasih sekali lagi...akupun x penah lupa akan kalian...apapun semoga kiat sama2 bahagia dan gembira selalu...untuk muna, kak ija, mak cu miah, & alan yang berkongsi tarikh lahir ngan akum selamat hari lahir sekali lagi....
hm sehari sblm tu hubby accident...sian hubby mujur x teruk...last 2 week adik pie yg accident...pastu hubby la...mujur x seteruk adik pie...adik pie sampai mc 2 minggu...hubby ok jek leh pagi keje cam biasa..aku lak yg dok umah..haha...smalam hubby wat kejutan lagi...hidup aku banyak kejutan sejak kawin ni...hm xpe kejutan2 yang membahagiakan aku redha jek...hehe...suka...thanks a lot my dear...tahun depan buat lagi ek..dalam kata lain, time kasih daun keladi...hihihihi...
hm semalam aku teringat sangat kat arwah mak ngan arwah ayah...tanpa dorg aku x mungkin rasa apa yg aku alami sekarang...memang segalanya bermula dr mereka...dan aku amat bersyukur kerana aku menjadi anak kepada mereka...rindu sangat2...lagi2 dalam keadaan sekarang ni...terfikir betapa susahnya arwah mak untuk melahirkan aku..hehe sentimetal betul la minah ni...hehe...esok hr lahir arwah ayah...klu arwah ada dah 69tahun umur arwah...apapun aku doakan semoga roh mereka di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman...
hm sebelum sambung keje...thanks to all my dear friends yg hantar sms for my birthday wishes...semoga Allah menerima doa kalian...Amin...terharu dengan kawan2 yang selama ni sepi tanpa berita, tiba2 terima sms selamat dr dorg..itu tandanya dorg masih mengingati aku..terima kasih sekali lagi...akupun x penah lupa akan kalian...apapun semoga kiat sama2 bahagia dan gembira selalu...untuk muna, kak ija, mak cu miah, & alan yang berkongsi tarikh lahir ngan akum selamat hari lahir sekali lagi....
Friday, August 10, 2007
ujian oh ujian...
hm nape tajuk aku camtu??huwaaa....kena wat test kencing manis..hr selasa tu aku ada pregnancy check up & doktor suspect aku maybe ada kencing manis sbb dlm air kencing terlebih gula...yg lelain Alhamdulillah ok...so doktor suruh dtg semula utk wat check up tu semalam pagi...hm, terpaksa la cuti lagi...hajat hati nak half day je tp lain perkara sudah jadi...dahlah kena cucuk pastu kena minum air gula lak..aduh sungguh x sedap..dahlah posa pastu kena minum air gula satu cawan..ibarat buka posa minum air gula...aduh xleh ingat mual...
mula2 doktor ambik darah & pastu kn tgu 2 jam & xleh makan lagi sbb doktor nak cucuk sekali lagi utk ambik darah kali yg ke 2...bape banyak cucuk la, adeh..dalam masa tgu dua jam tu aku dah rasa lain macam..& atlast termuntah selepas sejam aku tahan..Ya Allah seksanya rasa...terus aku punya test x valid & kena repeat test hrni...dan sudah semestinya kena lagi ambik darah & minum air gula yg x sedap tu...Ya Allah rasa cam nak pitam semua ada...pas minum ajak hubby lepak2 kat luar ambik angin & tenangkan fikiran...Alhamdulliah aku berjaya tahan mual sampai ambik darah kali yg ke2...pastu terus dtg keje...aduh penatnya...mujur dpt time off dr boss..sbb sampai awal klu x terpaksa la half day...tapi hrni nurse yg ambik darah kali ke2 tu sungguh menakutkan & kesannya lengan aku terasa sakit lagi...tp xpelah yg penting ujian tu dah abis & aku xmo lagi wat ujian tu klu boleh...
hm skang ni lunch hour..nak ambik nafas jap..keje menimbum coz aku cuti semalam..penatnya badan rasa, sampai2 td dah kena serang ngan user...hrni hubby hantar & balik kang tunggu hubby jemput...hehe kesian hubby asal aku check up je dia pun kena la cuti sama..haha nak kena ada tangkal...penakut...teringat masa ambik darah nak kawin masa buat hiv test, aku boleh pitam kat hospital, malu betul..tu yg check up ni hubby still x lepaskan aku g sorg2 coz setiap kali check up kena cucuk...dia takut aku pitam lg, hehe...so hrni hubby pun ikut la half day..smalam dia x dikira cuti sbb malam sblm tu dia kena stand by kat site dr pukul 9 malam sampai 6 pagi...so siangnya dia leh off...td borak2 ngan hubby...agaknya pasni klu ada rezeki yg setrusnya aku akan dapat layanan yg sama ke..hahaha hubby sengih je..aku mmg suka pk ke depan2...yelah biasalah kan...semua tu kdg2 kena pk...tp org ramai kata yg aku terlampau bergantung pada hubby..erm yeke...no comment..bukan aku yg merengek2 mintak...
hm best lak membebel ni..menulis sampai x sedar diri..xper baru 1.30 ada lg setengah jam..klu dorg kat sini jumaat klu x pukul 3 x nampak muka sekor2...so aku akan keseorangan kat sini sampai pukul 3 la...hehe...td boss call isnin depan aku pegi unikl jap...hm intec dah nak habis so kena tengok2 pojek lain lak..aduh kena travel ke KL lak..x suka...crowded...tp xpe cabaran terbaru...boleh ke aku tahan nak kena berhimpit2 lam train...klu nak drive mau aku ngamuk hr2 dalam keta fed up ngan jam...sdgkan jam shah alam-puchong pun aku boleh tension ni kan nak masuk KL...haha pasni silap2 naik darah tinggi lak..Nauzubillah mintak Allah jauhkan...moga2 sihat la...
hm smalam kak ngang bitau sepupu aku dah deliver..awal sebulan..ish takut lak...baru 8 bulan dah deliver..Alhamdlulillah baby ngan mak xde apa2...kak nurul just remind kat aku, next month make sure semua keperluan wajib aku dah ada...hm ain kata nanti nak beli brg ajak dia sekali...wah best best...hrtu masa belikan baju dayana masuk Anakku ngan hubby...dah teruja nengok baju2 & keperluan lain..masa balik hrtu pun kak njang dah kasi apa2 yg patut...hm bos aku kata bulan depan aku akan rasa excited sbb dah start shopping...hehe mujur mega sale ada lagi..
eheheehe dah banyak dah merepek ni..nak baca paper lak...2 hr ni x keja x baca brerita just baca dr The Sun free yg guard kasi masa nak kuar umah je...hehe tq my guard...baik sungguh dorg tu...klah sambung merepek lain kali ah...
mula2 doktor ambik darah & pastu kn tgu 2 jam & xleh makan lagi sbb doktor nak cucuk sekali lagi utk ambik darah kali yg ke 2...bape banyak cucuk la, adeh..dalam masa tgu dua jam tu aku dah rasa lain macam..& atlast termuntah selepas sejam aku tahan..Ya Allah seksanya rasa...terus aku punya test x valid & kena repeat test hrni...dan sudah semestinya kena lagi ambik darah & minum air gula yg x sedap tu...Ya Allah rasa cam nak pitam semua ada...pas minum ajak hubby lepak2 kat luar ambik angin & tenangkan fikiran...Alhamdulliah aku berjaya tahan mual sampai ambik darah kali yg ke2...pastu terus dtg keje...aduh penatnya...mujur dpt time off dr boss..sbb sampai awal klu x terpaksa la half day...tapi hrni nurse yg ambik darah kali ke2 tu sungguh menakutkan & kesannya lengan aku terasa sakit lagi...tp xpelah yg penting ujian tu dah abis & aku xmo lagi wat ujian tu klu boleh...
hm skang ni lunch hour..nak ambik nafas jap..keje menimbum coz aku cuti semalam..penatnya badan rasa, sampai2 td dah kena serang ngan user...hrni hubby hantar & balik kang tunggu hubby jemput...hehe kesian hubby asal aku check up je dia pun kena la cuti sama..haha nak kena ada tangkal...penakut...teringat masa ambik darah nak kawin masa buat hiv test, aku boleh pitam kat hospital, malu betul..tu yg check up ni hubby still x lepaskan aku g sorg2 coz setiap kali check up kena cucuk...dia takut aku pitam lg, hehe...so hrni hubby pun ikut la half day..smalam dia x dikira cuti sbb malam sblm tu dia kena stand by kat site dr pukul 9 malam sampai 6 pagi...so siangnya dia leh off...td borak2 ngan hubby...agaknya pasni klu ada rezeki yg setrusnya aku akan dapat layanan yg sama ke..hahaha hubby sengih je..aku mmg suka pk ke depan2...yelah biasalah kan...semua tu kdg2 kena pk...tp org ramai kata yg aku terlampau bergantung pada hubby..erm yeke...no comment..bukan aku yg merengek2 mintak...
hm best lak membebel ni..menulis sampai x sedar diri..xper baru 1.30 ada lg setengah jam..klu dorg kat sini jumaat klu x pukul 3 x nampak muka sekor2...so aku akan keseorangan kat sini sampai pukul 3 la...hehe...td boss call isnin depan aku pegi unikl jap...hm intec dah nak habis so kena tengok2 pojek lain lak..aduh kena travel ke KL lak..x suka...crowded...tp xpe cabaran terbaru...boleh ke aku tahan nak kena berhimpit2 lam train...klu nak drive mau aku ngamuk hr2 dalam keta fed up ngan jam...sdgkan jam shah alam-puchong pun aku boleh tension ni kan nak masuk KL...haha pasni silap2 naik darah tinggi lak..Nauzubillah mintak Allah jauhkan...moga2 sihat la...
hm smalam kak ngang bitau sepupu aku dah deliver..awal sebulan..ish takut lak...baru 8 bulan dah deliver..Alhamdlulillah baby ngan mak xde apa2...kak nurul just remind kat aku, next month make sure semua keperluan wajib aku dah ada...hm ain kata nanti nak beli brg ajak dia sekali...wah best best...hrtu masa belikan baju dayana masuk Anakku ngan hubby...dah teruja nengok baju2 & keperluan lain..masa balik hrtu pun kak njang dah kasi apa2 yg patut...hm bos aku kata bulan depan aku akan rasa excited sbb dah start shopping...hehe mujur mega sale ada lagi..
eheheehe dah banyak dah merepek ni..nak baca paper lak...2 hr ni x keja x baca brerita just baca dr The Sun free yg guard kasi masa nak kuar umah je...hehe tq my guard...baik sungguh dorg tu...klah sambung merepek lain kali ah...
Monday, August 06, 2007
23 weeks...
hm..hrni cam jerebu lak nampak..mendung tapi panas...dok sini jarang rasa sejuk..klu hujan pun lom tentu sejuk...hadui la..mana la aku x sakit kepala..air cond zaman purba...pasang kipas pun panas...erm hrni aku sorg2 kat opis...boss keje luar...team mate lg 2 org kursus..sorg lagi dah kena pegi duduk ngan user kat block lain..sorg lagi MIA...so tgl la aku sorg2 hrni...adeh cam customer service lak aku rasa..kena angkat call...jawab itu ini ngan user...adeh la...macam2 la dorg ni...x cukup tangan aku dibuat nya...semua mende nak kena cover..lepas development masuk maintenance...ingatkan leh rileks sket rupanya lagi terdera dan tersiksa...hadui la..apa nak buat..keje & tanggungjawab...
apapun aku maintain...hot sikit2 tu biasalah..jangan ngamuk x tentu pasal dah la...x baik untuk kesihatan..smalam aku baca buku yg aku amik dr kak njang...dalam keadaan skang ni aku kena kawal kemarahan...kena pupuk sifat2 terpuji...ecececeh...yelah kata penulis tu, emosi wanita hamil kadangkala boleh meresap pada anak yg dikandung...so hubby kata aku xleh marah2..nanti baby jd pemarah...yeke..Walahualam..tp aku jarang marah melulu..haha yelah tu...
hm mgu ni masuk 23mgu usia kandungan...hm menghitung hari..excited..x sabar & dalam masa yg sama takut...hrtu borak ngan kak njang...tanya dia penah rasa ke perasaan yg aku rasa...dia kata mmg la, semua org rasa perasaan tu...tapi jangan dpkirkan sangat..ntah la, risau tu tetap ada...apapun aku berdoa semoga aku selamat nanti InsyaAllah...berkat tunjuk ajar dr akak2 ngan dorongan dan semngat dr hubby InsyaAllah aku akan tabah menghadapinya...ceewah...
ada org tanya apa perasaan aku sekarang...of course gembira..bersyukur sangat2...kadang2 aku ter pk...camana la hari2 aku selepas bersalin nanti...seronoknya klu arwah mak ada lg...jelous bila terkenangkan camana mak jaga kakak2 aku dalam pantang...tp xper...wan dah ckp...selagi dia ada, aku mesti balik pantang kat kg...dia boleh jaga aku..dia pun sama macam mak...yeke sama...nenek dengan mak mana mungkin sama...hm xpelah, tu semua dah takdir...tapi dalam hati tetap menjeruk rasa...kenapa aku x sempat nak rasa & bina kenangan manis seperti kakak2 aku..apapun aku tau, klu mak ada lg dia pun akan buat benda yg sama mcm dia buat kat kakak2 aku...kak njang kata klu mak ada sure aku dpt layanan istimewa...maybe sbb tu bila balik kg apa yg aku nak kak njang & kak de cuba usahakan...hahaha sentimental...
eh oklah...dah kul 1.15 rupanya...patutlah lapar..lunch time..nak pi isi perut...panjang lak bebelan hrni...jumpa lain kali...
apapun aku maintain...hot sikit2 tu biasalah..jangan ngamuk x tentu pasal dah la...x baik untuk kesihatan..smalam aku baca buku yg aku amik dr kak njang...dalam keadaan skang ni aku kena kawal kemarahan...kena pupuk sifat2 terpuji...ecececeh...yelah kata penulis tu, emosi wanita hamil kadangkala boleh meresap pada anak yg dikandung...so hubby kata aku xleh marah2..nanti baby jd pemarah...yeke..Walahualam..tp aku jarang marah melulu..haha yelah tu...
hm mgu ni masuk 23mgu usia kandungan...hm menghitung hari..excited..x sabar & dalam masa yg sama takut...hrtu borak ngan kak njang...tanya dia penah rasa ke perasaan yg aku rasa...dia kata mmg la, semua org rasa perasaan tu...tapi jangan dpkirkan sangat..ntah la, risau tu tetap ada...apapun aku berdoa semoga aku selamat nanti InsyaAllah...berkat tunjuk ajar dr akak2 ngan dorongan dan semngat dr hubby InsyaAllah aku akan tabah menghadapinya...ceewah...
ada org tanya apa perasaan aku sekarang...of course gembira..bersyukur sangat2...kadang2 aku ter pk...camana la hari2 aku selepas bersalin nanti...seronoknya klu arwah mak ada lg...jelous bila terkenangkan camana mak jaga kakak2 aku dalam pantang...tp xper...wan dah ckp...selagi dia ada, aku mesti balik pantang kat kg...dia boleh jaga aku..dia pun sama macam mak...yeke sama...nenek dengan mak mana mungkin sama...hm xpelah, tu semua dah takdir...tapi dalam hati tetap menjeruk rasa...kenapa aku x sempat nak rasa & bina kenangan manis seperti kakak2 aku..apapun aku tau, klu mak ada lg dia pun akan buat benda yg sama mcm dia buat kat kakak2 aku...kak njang kata klu mak ada sure aku dpt layanan istimewa...maybe sbb tu bila balik kg apa yg aku nak kak njang & kak de cuba usahakan...hahaha sentimental...
eh oklah...dah kul 1.15 rupanya...patutlah lapar..lunch time..nak pi isi perut...panjang lak bebelan hrni...jumpa lain kali...
Subscribe to:
Posts (Atom)
