hm malam ni Chelsea lwn Malaysia...2-0, hehe aku x pegi pun..hubby je pegi..br balik...ok katanya, Malaysia main bagus...hm yelah kot...aku xde la hantu bola...suka tu ada la jugak...mula2 rasa nak pegi gak ikut..tp pk2kan Azim..xpelah, dok umah je...
minggu ni balik bekerja seperti biasa...last week cuti panjang...hehe selamba cuti panjang wpun project tengah critical...bos aku selamba approve apa lagi, cuti la...actually cuti panjang buka saja2 nak cuti dok umah..tapi follow hubby pi Melaka...hubby joint Karnival Sukan Kementerian Kerja Raya 2008, kat Melaka...hehe aku mmg suka sibuk kalau event company hubby...hihihihi...hm, pegi Melaka tdo chalet nya 2 hr satu malam je...another day balik umah abg Sulong hubby kat Ayer Keroh...hm kali ke3 aku balik Melaka...& kali pertama Azim jumpa Mak Long, Pak Long, Nenek Su, Nenek Cik & sepupu2 dia...Azim cam biasa la happy...budak2 opis hubby dok melayan dia...balik umah Abg Deris sepupu2 dia lak layan dia...aku penat...hehehe, yelah Azim bukan nak dok ngan dalam stroller, tdo je nak dok lam tu...kalau biasa2 dia nak main2 or dokong je...tu yg penat...mujur ramai pembantu...
minggu ni plan nak balik kg aku lak...kak de dah banyak kali call...buah2an tengah masak katanya..durian, manggis, mata kucing, kundang, rambutan & x tinggal salak...hehehe...long ngan acik dah selamat balik last week...so this week turn aku lak...hm..calendar August dah fully booked...hehehe, minggu seterusnya pegi Cherating, family outing...aku as organizer untuk trip ni...hm family outing yg kena bayo..nasib la...at least ada la jugak nak release tension..tupun atas inisiatif sendiri dibantu oleh kawan2...pastu minggu seterusnya pegi Hasri kawin kat N9...hehe dia siap ugut, kalau ktog x dtg dia nak pulangkan balik kad kawin ktorg hrtu..hahaha, ,InsyaAllah sampai la kami ke sana...pastu minggu seterusnya pulak Kak Nurul book nak main cni nak shopping baju raya...hm memang tengah sale ni...hehe cite pasal baju raya, family kecik aku ni dah beli baju raya...hehe sedondon...x sabo nak nengok Azim pakai baju melayu...baju Azim sekayu ngan hubby..mesti cute...hehe..pastu sampailah ke hujung bulan...dah plan nak balik kg hubby cuti Merdeka ni...hm tu yg full...
td mastura sms nak kasi sampel kuih raya dia mintak tolong jual kat opis...hm, on je la..tolong org...& tahun ni aku still open nak jual popia mini resepi arwah mak...hehe tapi bukan aku la yg buat, kak de yang buat aku tolong jual je...untung pun x ambik..xpelah tolong2 kak de cr rezeki lebih nak raya ni...aku mmg x sanggup nak wat kuih tu...last year aku ada buat untuk diri sendiri..hubby pun tolong la gulung popia...hahaha br dia tau betapa lecehnya nak dapatkan sekilo...hihihi, xper at least dia dah tolong...so pada kawan2 tunggu la sampel kuih raya aku, hahaha....
klah dah nak kul 1..td dah tdo ngan Azim..sejak balik dr melaka ni anak teruna aku tu xmo tdo lam buai dah malam...Alhamdulillah..tapinya aku lak yg xleh gerak dr bilik...dok nengok dia takut terguling lak dr katil kang..lasak, dah hadang ngan bantal pun dia still leh jatuh katil...Azim...Azim..hehe, klah good night
Wednesday, July 30, 2008
Friday, July 11, 2008
masih menanti
hm...dah tdo pun dik mok ....hehe nama panggilan Azim kat nursery...hm aku masih menanti kepulangan hubby dari dinner...malam ni hubby ada dinner sempena Anugerah Malam Sri Cipta UEM World...hubby wakil Touch n Go Sdn Bhd nominated dalam anugerah tu....something yang hubby & team sumbangkan untuk company...klu x salah 3/4 org yg terlibat...hehe, br sat dapat good news...hubby sms dia dapat 1st place...Alhamdulillah, rezeki untuk Azim lagi..sejak Azim lahir macam2 berita gembira yang hubby dapat especially dalam kerjaya...& aku wpun x dapat banyak cam hubby 'at least' ada la jugalah..tulah kata orang rezeki anak...
tulah cite pasal perkembangan kerjaya...aku dalam dilema...aku, sangat frust dengan apa yang berlaku dalam company aku sekarang..& aku sangat stress dalam menjalankan tugas..& aku sangat x suka dengan suasana kerja, cara kerja dan segalanya yang aku alami sekarang...semua ni buat aku rasa nak hantar resignation letter..klu pk pendek memang aku dah kasi notis...tapi aku kena realistik...aku rasakan hidup kat KL ni sangat mencabar..& aku x sanggup kalau sebab aku berhenti kerja aku akan membebankan hubby...aku x sanggup kalau selama ni aku selesa dengan apa yang aku rasai kena cut sana sini...hish...
perlukah aku kluar dr dunia yang aku alami sekarang...hubby kata ya..nak tunggu sampai bila...bila peluang dah ada depan mata...aku pun kata sampai bila nak tunggu..rasa terlalu lama aku menunggu...tapi, ada yg kata dorg tunggu lebih lama dr apa yg aku tunggu...& sbbkan semua tu aku menjadi semakin lantang...biar, biar dorg tau apa kuli2 cam aku rasakan...sesuatu yang aku rasa kan x adil...harus ada seseorang yang mulakan...jangan sampai aku berasa hampa atau patah hati...saat tu aku akan jadi orang yang sekeras-kerasnya...kalau sekarang aku masih ada kesabaran wpun ianya sangat tipis...tapi untuk ia terus bertahan aku x pasti...harap semuanya menjadi realiti tanpa aku perlu menunggu lagi...
hihihi coretan hati seorang pekerja...hish ekonomi tgh gawat ni macam2 isu timbul...nak kata company x bayar gaji...ok je...aku xtau mungkin inilah yang dikatakan naluri manusia yang selalu rasa x puas hati...tapi aku rasa cukuplan...sesuatu yg terjadi harus ada batasnya....tglah pasni apa jalan yg aku akan pilih...Ya Allah berilah petunjuk kepada hambaMU ini....Amin
tulah cite pasal perkembangan kerjaya...aku dalam dilema...aku, sangat frust dengan apa yang berlaku dalam company aku sekarang..& aku sangat stress dalam menjalankan tugas..& aku sangat x suka dengan suasana kerja, cara kerja dan segalanya yang aku alami sekarang...semua ni buat aku rasa nak hantar resignation letter..klu pk pendek memang aku dah kasi notis...tapi aku kena realistik...aku rasakan hidup kat KL ni sangat mencabar..& aku x sanggup kalau sebab aku berhenti kerja aku akan membebankan hubby...aku x sanggup kalau selama ni aku selesa dengan apa yang aku rasai kena cut sana sini...hish...
perlukah aku kluar dr dunia yang aku alami sekarang...hubby kata ya..nak tunggu sampai bila...bila peluang dah ada depan mata...aku pun kata sampai bila nak tunggu..rasa terlalu lama aku menunggu...tapi, ada yg kata dorg tunggu lebih lama dr apa yg aku tunggu...& sbbkan semua tu aku menjadi semakin lantang...biar, biar dorg tau apa kuli2 cam aku rasakan...sesuatu yang aku rasa kan x adil...harus ada seseorang yang mulakan...jangan sampai aku berasa hampa atau patah hati...saat tu aku akan jadi orang yang sekeras-kerasnya...kalau sekarang aku masih ada kesabaran wpun ianya sangat tipis...tapi untuk ia terus bertahan aku x pasti...harap semuanya menjadi realiti tanpa aku perlu menunggu lagi...
hihihi coretan hati seorang pekerja...hish ekonomi tgh gawat ni macam2 isu timbul...nak kata company x bayar gaji...ok je...aku xtau mungkin inilah yang dikatakan naluri manusia yang selalu rasa x puas hati...tapi aku rasa cukuplan...sesuatu yg terjadi harus ada batasnya....tglah pasni apa jalan yg aku akan pilih...Ya Allah berilah petunjuk kepada hambaMU ini....Amin
Wednesday, July 09, 2008
Fazul Azim demam....
hm...masuk hrni dah 2 hr Azim demam...dah 2 hr aku bawak azim pi pakar kanak2...last month pun dia demam aku bwk klinik biasa tp x puas hati service dia...so kali ni azim demam aku terus refer pakar...sbb kerap sangat dia demam takut jugak...& smalam doktor check 38.3 degree, high fever, pastu check dada banyak kahak so kena pakai gas.. so untuk 3 hr beturut-turut ni kena ulang alik pi sana la...td tanya kalau x ok jugak esok nurse tu kata kena buat lagi 2 hr...ala siannya azim...mengamuk2 dia nak tunggu sampai gas tu abis...mula2 ok..masuk 3 min dia dah nangis...rimas agaknya...
hm betapa susah hatinya bila anak demam..camnilah perasaan arwah mak masa aku kecik2 hrtu agaknya...even aku dah besar pun klu aku demam sibuklah arwah mak siapkan air jelung kepala kasi cepat sejuk...ni aku dah start sakit tekak & sakit kepala...dah jangkit azim demam la pulak..lama dah aku x demam..last demam masa lepas pantang...hehe tersalah makan...badan x tahan...hehe tulah degil langgar pantang...sampai gigil2 jugak la aku demam hrtu...masa tu baby kecik lagi lak tu..mujur hubby memahami...
smalam aku call kak de...dia pun demam..siap muntah2 lagi...kak njang pun demam...dayana pun demam...abg ta pun demam...ke memang skang musim demam...hopefully azim ok la malam ni...aku dah 2 hr x keja..bising lak itu bos...hm oklah nak tdo jap..sementara azim tdo baik aku pun tdo...kang malam kang dia x tdo akupun x leh tdo...tapi biasanya hubby yg bangun...hihihi dia kesian kat aku kot...hehe tq hubby....
klah lain kalilah update..skang ni leh surfing waktu malam...hehehe..daaaaaaaaaa
hm betapa susah hatinya bila anak demam..camnilah perasaan arwah mak masa aku kecik2 hrtu agaknya...even aku dah besar pun klu aku demam sibuklah arwah mak siapkan air jelung kepala kasi cepat sejuk...ni aku dah start sakit tekak & sakit kepala...dah jangkit azim demam la pulak..lama dah aku x demam..last demam masa lepas pantang...hehe tersalah makan...badan x tahan...hehe tulah degil langgar pantang...sampai gigil2 jugak la aku demam hrtu...masa tu baby kecik lagi lak tu..mujur hubby memahami...
smalam aku call kak de...dia pun demam..siap muntah2 lagi...kak njang pun demam...dayana pun demam...abg ta pun demam...ke memang skang musim demam...hopefully azim ok la malam ni...aku dah 2 hr x keja..bising lak itu bos...hm oklah nak tdo jap..sementara azim tdo baik aku pun tdo...kang malam kang dia x tdo akupun x leh tdo...tapi biasanya hubby yg bangun...hihihi dia kesian kat aku kot...hehe tq hubby....
klah lain kalilah update..skang ni leh surfing waktu malam...hehehe..daaaaaaaaaa
Subscribe to:
Posts (Atom)
