Tuesday, September 28, 2010

update Aidilfitri 2010

salam Aidilfitri..Maaf Zahir dan Batin kepada semua...dah 3 mgu Syawal..baru nak update2 blog..hehe bz sangat la konon kan..

Aidilfitri tahun ni kali ke 2 aku menyambut sebagai mak yong..hehe so xleh nak bergaya lebih..cukup dengan baju kurung pahang & jubah...yg penting sopan kata hubby..seperti dirancang cuti raya yg panjang dipenuhi dengan aktiviti keluarga..kesimpulannya menyeronokkan..sampaikan ajeem xmo balik kl la..eh silap, ajeem dah bahasakan diri dia Azim..bukan ajeem lg..hehe

perjalanan hari raya cam biasa..balik kg sendiri aku akan jd tuan rumah di rumah pusaka..masak2 makanan raya..ziarah kubur arwah mak ayah..terima tetamu...ziarah saudara mara & dsb...cuma x dapat jumpa kawan2 kat kg..sempat jumpa tina je...umah wan muda pun aku g lewat..selepas balik dr kg hubby selepas balik kg kali ke2..ya ampun wan..janganlah wan kecik ati..kesimpulannya..cuti raya kali ni puas & menyeronokkan..

balik kg sebelah hubby lak..bukan takat cuti raya je..siap pegi Gambang waterpark satu rombongan..aku yg mak yong ni pun leh swimming kat sana..azim sangat happy..budak suka main air tu memang la...pehtu balik pegi lak makan2 ikan bakar kuantan..seronok..lepas hajat aku nak pekena ikan bakar labana..yummy..cumanya plan nak balik melaka je x jd..xpelah lain kali balik melaka lak pekena ikan bakar kat melaka lak..lg best..& yg penting cam biasa, 2x setahun lepak2 ngan pejai & apis kat pot biasa kg awah..b4 tu sempat gak beraya temerloh, g umah zz, mazli & eda...

balik kl lak..cam biasa..hajat untuk jemput kawan2 makan2..InsyaAllah hujung minggu ni..nak wat makan2 sket..actually last week dah buat sket utk opismate lama yg kebanyakannya mmg dah xde kat opis tu & bakal meninggalkan opis tu x lama lg..seronok..aku suka berkumpul ngan kawan2..imbau kenangan lama..semua2 ni buat aku happy & ceria..thanks to kawan2 yg sudi dtg especially thanks to cila yg propose event ni..& event minggu ni InsyaAllah nak jumpa kawan2 jugak..semoga ikatan sentiasa terjalin..InsyaAllah..

kepada semua..sekali lagi diucapkan selamat hari raya Aidilfitri..ampun dan maaf dipinta atas segala khilaf..semoga bertemu lagi di Ramadhan & Aidilfitri yang akan datang..InsyaAllah...

so kat bawah ni aku tepek gambar pagi azim salam ayah..abaikan pemandangan cantik kat belakang tu ya..mak yong x sempat nak kemas rumah..haha

ni la budak noti mintak maaf ngan ayah..hehe..dengan kata lain tgu duit raya..

Friday, September 03, 2010

update menjelang raya

huhu wpun ada lagi baki hari bekerja minggu depan selama 2 hr..tapi mood raya aku dah melonjak2...huhu apa nak dikata...tahun ni lak balik kg sendiri, memang extra happy la kan nak sambut raya..plan mula2 nak keje 14&15..tapi opis declare cuti seminggu pas raya..so terpaksa la aku menghabiskan cuti..kesimpulannya aku cuti dr 8-19/9/2010...huhu syoknya..so berbahagi hari la untuk raya..kami sentiasa adil dan saksama..hehe...

hm update persiapan raya..Alhamdulillah semua dah settle..tahun ni tema kami adalah purple & biru..siap ada 2 tema..sbbnya..baju melayu tema purple sebagai baju rasmi raya pertama..& raya ke2, aku ada baju baru kaler biru & hubby & ajeem pun beli kemeja yg sama kaler utk hari itu..haha kiranya sedondon la tu..kot nak ikutkan seme nak sedondon abis la..beg balik kg aku jd kaler pelangi la nampaknya..huhu..tapi seronok tgk baju hubby & ajeem...sedondon je dorg..hehe...tahun depan agak2 aku ada geng ke ek time raya..huhu...

erm apa lagi nak merepek..tadi cam banyak nak cite..dah tup2 xde idea lak..hahaha..hm, ni masa break..dak2 lelaki g solat Jumaat..so aku pun ambik peluang mengupdate blog..hehe..klah xdak idea..tgu update pas raya la pulak..

so kepada kawan2..aku doakan Ramadhan kalian penuh keberkatan..semoga Syawal yang datang menjanjikan seribu kebahagiaan buat kita semua..hati2 di jalan raya..semoga kita dapat pulang beraya dengan aman dan selamat..InsyaAllah..