Alhamdulillah hrni genap usia kandungan 38 minggu 2 hari..semoga baby sihat2 sahaja...
esok dah masuk 2011..agaknya bila la baby ni nak tunjuk muka kat semua org..dulu masa preggy kat azim, azim keluar genap 38 mgu..maybe masa tu aku aktif & banyak travel..kali ni agak x bape aktif..hehe apapun semoga Allah permudahkan segalanya..
perasaan..ntah lah..xtau nak cakap...x sabar nak tunggu anakanda aku ni lahir..tapi dalam masa yg sama ada rasa takut..takut nape aku pun x pasti...sakit...huhu xmo pk..yang aku tau, dah sampai masa nanti hadap jelah apa yang dah tersurat..doa2 moga segalanya dipermudahkan..harap hubby boleh sentiasa di sisi saat2 aku nak bersalin..sesungguhnya aku perlukan sokongan dr hubby...al maklumlah aku ni penakut sket..mujur la rina ada skang..ada la org yg boleh aku harapkan utk tgk2an azim kalau aku masuk wad nanti..hm..sedih la pulak..harap2 selamat semuanya..Amin Ya Rabb..
cite pasal azim lak..anakanda dah 3 tahun lebih..makin noti & makin bijak..tapi dalam kepala dia ultraman je la kejenya..adui camna la..belajar xmo..sekali2 ajar nak gak ikut..nak antar g skul, dapat sesi 1.30 - 4.30 je..camno..time tido tu..lg satu pampers..still pakai kalau jalan2..kat umah je leh x pakai..hm, boleh ke nak sekolah..ikutkan skul tu kata 1st 2/3 month dorg akan train sampai betul2 pandai..tapi aku lak x yakin ngan sesi petang sekolah..lgpun azim br je masuk 3 tahun..so selepas survey dan atas nasihat beberapa pihak..postpone la..azim aku akan masukkan ke tadika next year..cuma aku akan book azim utk kelas 3 tahun..sesi seminggu sekali...tgk pada keadaann kalau ada kekosongan...
ok last but not least..selamat tahun baru pada semua..harap2 azam tahun lepas tercapai..aku, InsyaAllah...doakan yang terbaik untuk diri sendiri, suami, anak2 dan keluarga besar..semoga bertambah keimanan..semoga semuanya baik2 belaka..suka duka 2010 jdkan pengalaman dan pengajaran untuk mematangkan hidup..yang penting aku kena lebih maju ke depan..umur dah nak masuk 30, harus bersedia untuk apa jua..semoga Allah memudahkan perjalanan hidup aku serta keluarga...amin..
Friday, December 31, 2010
Thursday, December 16, 2010
nak balik kampung
gembira rasanya hati..lalalala..harini pas keje roger ke kuantan..esok & sabtu balik jengka..sabtu & ahad balik raub..perasaan sangat happy..
kat kuantan boleh makan2..banyak senarai makanan sedap2 yang nak makan ni...biasa la kalau g kuantan kami akan mengimbau lokasi makan2 waktu bercinta...syok..main2 mata wpun anak ada kat sebelah..plan nak shopping brg keperluan baby & abg..cam pampers & susu..sbb kat kuantan boleh dapat stok2 tu dengan murah..hopefully price dia xlah naik melampau cam kat KL ni..semua naik..darah naik...gaji naik pun xdak makna kalau semua harga brg keperluan naik kan..
sabtu tu singgah umah uda...x classmate/housemate unitar kawin..InsyaAllah ada rezeki sampai ke sana..sblm tu, pg2 gerak dr kuantan singgah kg hubby...ambik stok brg keperluan aku untuk pantang nanti..ubat2an..jamu??xmo la..confirm x makan..ready utk minum air akar kayu je la..dah mintak akak aku belikan kat kg..adeh...
pas g umah uda..terus balik raub lak..hm syok..sbb nak ambik rina & anak2 sedara mai umah..rina peneman aku sementara nak bersalin..so jd bibik la dia..jaga azim & kemas rumah...seminggu minggu depan umah kami dipenuhi anak2..abg ajeem pun syok la nampaknya kakak2 & abang2 dia dtg lepak umah..plan nak tgl ajeem ngan mak ndak dia je..xyah g sekolah..& maybe hrni adalah hari terakhir ajeem kat taska tu..sbb buka skolah ni, ajeem akan ke taska kat tasik permaisuri..dah survey, cuma aku belum confirmkan lagi..tadika pun dah book untuk ajeem tp by phone..next week br pegi taska untuk settlekan semua yuran..hati, masih dalam dilema...dilema nak cr taska yg bagus kalah dilema nak kawin..rasa cam nak buat Istikarah pun ada...takut kalau taska yg aku pilih nanti x sesuai..kalau boleh xmo tukar taska ajeem..tapi apakan daya...
hm tulah plannya weekend ni..sah boyot2 ni pun jalan sana sini..next week dah 37wks..so dah start weekly checky..mode jaga2..kalau ikutkan pengalaman anak sulong aku deliver azim tepat2 38wks..tapi tak sama ragam..apapun hopefully semuanya berjalan lancar..semoga Allah permudahkan segalanya..Amin Ya Rabb..perasaan skang, takut + excited...hmmmm
klah nak start keje..jap lagi boleh balik...yahoo...
kat kuantan boleh makan2..banyak senarai makanan sedap2 yang nak makan ni...biasa la kalau g kuantan kami akan mengimbau lokasi makan2 waktu bercinta...syok..main2 mata wpun anak ada kat sebelah..plan nak shopping brg keperluan baby & abg..cam pampers & susu..sbb kat kuantan boleh dapat stok2 tu dengan murah..hopefully price dia xlah naik melampau cam kat KL ni..semua naik..darah naik...gaji naik pun xdak makna kalau semua harga brg keperluan naik kan..
sabtu tu singgah umah uda...x classmate/housemate unitar kawin..InsyaAllah ada rezeki sampai ke sana..sblm tu, pg2 gerak dr kuantan singgah kg hubby...ambik stok brg keperluan aku untuk pantang nanti..ubat2an..jamu??xmo la..confirm x makan..ready utk minum air akar kayu je la..dah mintak akak aku belikan kat kg..adeh...
pas g umah uda..terus balik raub lak..hm syok..sbb nak ambik rina & anak2 sedara mai umah..rina peneman aku sementara nak bersalin..so jd bibik la dia..jaga azim & kemas rumah...seminggu minggu depan umah kami dipenuhi anak2..abg ajeem pun syok la nampaknya kakak2 & abang2 dia dtg lepak umah..plan nak tgl ajeem ngan mak ndak dia je..xyah g sekolah..& maybe hrni adalah hari terakhir ajeem kat taska tu..sbb buka skolah ni, ajeem akan ke taska kat tasik permaisuri..dah survey, cuma aku belum confirmkan lagi..tadika pun dah book untuk ajeem tp by phone..next week br pegi taska untuk settlekan semua yuran..hati, masih dalam dilema...dilema nak cr taska yg bagus kalah dilema nak kawin..rasa cam nak buat Istikarah pun ada...takut kalau taska yg aku pilih nanti x sesuai..kalau boleh xmo tukar taska ajeem..tapi apakan daya...
hm tulah plannya weekend ni..sah boyot2 ni pun jalan sana sini..next week dah 37wks..so dah start weekly checky..mode jaga2..kalau ikutkan pengalaman anak sulong aku deliver azim tepat2 38wks..tapi tak sama ragam..apapun hopefully semuanya berjalan lancar..semoga Allah permudahkan segalanya..Amin Ya Rabb..perasaan skang, takut + excited...hmmmm
klah nak start keje..jap lagi boleh balik...yahoo...
Friday, December 10, 2010
lagu arwah mak
4 rangkap senikata nyanyian Nada Murni yang boleh buat aku menangis tersedu2...sesungguhnya hati begitu rindu pada arwah mak..teringat alunan merdu suara arwah mak menyanyi bait2 senikata lagu Ibu Mithali...semoga roh arwah mak serta ayah dirahmatiNya..juga doa buat kedua ibu dan bapa mertua...kasihanilah mereka Ya Allah..Amin
ibu mithali ibu yang sejati
kasih sayangmu kasih yang suci
pengorbananmu di sanjung tinggi
jasamu tetap disanubari
ibu oh ibu
fitrahku murni
kelembutanmu menyentuh hati
semai kasihmu dalam jiwaku
kau disayangi kerana menyayangi
ibu oh ibu
hatimu suci
tulus ikhlasmu mendidik daku
sanggup bersusah dan menderita
demi kebahagiaan sekeluarga
ibu oh ibu
kau serikandi
bakti amalmu tidak terperi
beramal soleh berperibadi
mentaati Allah juga suami
ni lagu kedua..yang berjaya aku jumpa kat you tube dari orkes Sinar Murni
Ibu Mithali 3x
Ibu Mithali ibu sejati
Tunggak Pada Keluarga Bahagia
Kaulah pembimbing pendidik pengasuh
Sifatmu penyayang pengasih
Ibu Mithali ibu sejati
Tunggak pada keluarga Bahagia
Syurga dibawah tapak kaki ibu
Setia kami kepada mu
Ummul mukminin 2x
Contohilah semua para ibu
Kau contohi takwa
Kau contohi sabar
Kau contohi semua
Dari ibu ibu mithali
Ibu Mithali ibu sejati
Tunggak pada keluarga bahagia
Kaulah pembimbing pendidik pengasuh
Sifatmu penyayang pengasih
Ummul mukminin 2x
Contohilah semua para ibu
Kau contohi takwa
Kau contohi sabar
Kau contohi semua
Dari ibu ibu mithali
Ibu Mithali ibu sejati
Tunggak pada keluarga bahagia
Kaulah pembimbing pendidik pengasuh
Sifatmu penyayang pengasih
Ibu Mithali 3x
Nota: sayangilah ibu bapa walaupun mereka telah tiada..semoga bila kita tiada suatu hari nanti anak2 kita akan menyayangi kita juga...InsyaAllah...
ibu mithali ibu yang sejati
kasih sayangmu kasih yang suci
pengorbananmu di sanjung tinggi
jasamu tetap disanubari
ibu oh ibu
fitrahku murni
kelembutanmu menyentuh hati
semai kasihmu dalam jiwaku
kau disayangi kerana menyayangi
ibu oh ibu
hatimu suci
tulus ikhlasmu mendidik daku
sanggup bersusah dan menderita
demi kebahagiaan sekeluarga
ibu oh ibu
kau serikandi
bakti amalmu tidak terperi
beramal soleh berperibadi
mentaati Allah juga suami
ni lagu kedua..yang berjaya aku jumpa kat you tube dari orkes Sinar Murni
Ibu Mithali 3x
Ibu Mithali ibu sejati
Tunggak Pada Keluarga Bahagia
Kaulah pembimbing pendidik pengasuh
Sifatmu penyayang pengasih
Ibu Mithali ibu sejati
Tunggak pada keluarga Bahagia
Syurga dibawah tapak kaki ibu
Setia kami kepada mu
Ummul mukminin 2x
Contohilah semua para ibu
Kau contohi takwa
Kau contohi sabar
Kau contohi semua
Dari ibu ibu mithali
Ibu Mithali ibu sejati
Tunggak pada keluarga bahagia
Kaulah pembimbing pendidik pengasuh
Sifatmu penyayang pengasih
Ummul mukminin 2x
Contohilah semua para ibu
Kau contohi takwa
Kau contohi sabar
Kau contohi semua
Dari ibu ibu mithali
Ibu Mithali ibu sejati
Tunggak pada keluarga bahagia
Kaulah pembimbing pendidik pengasuh
Sifatmu penyayang pengasih
Ibu Mithali 3x
Nota: sayangilah ibu bapa walaupun mereka telah tiada..semoga bila kita tiada suatu hari nanti anak2 kita akan menyayangi kita juga...InsyaAllah...
Subscribe to:
Posts (Atom)
