Thursday, June 28, 2007

takde tajuk

hm aku tgh nunggu hubby sampai ni..penatnya la badan rasa..lambatnya la jam bergerak petang ni aku rasa...pg td kejap je nak sampai ke lunch hour coz aku ada training...so masa bergerak pantas..hehe pantas la sbb training berjalan ngan jayanya..cuba klu user aku tu cerewet or screen aku ada error ke hapa..sah2 aku tensen..adat la tuh...hm apapun yg baik dtg dari Allah yg buruk dtg dr diri sendiri...hehe tapi aku selalu ingat, kebaikan xkan ada klu hati asyik memikirkan kejahatan atau kecelakaan...so klu nak yg baik2 kn selalu pk yg baik2...klu yg x baik tu ttp harus dianggap baik kerana ianya dugaan dan cabaran hidup...

hm apalah aku merepek petang2 ni...rindu kat blog ni..lama x singgah...keja banyak sangat x sempat nak mengupdate apa2 yg patut..skang ni bz sangat2...bila sistem dah start org pakai banyaklah issue nya...skang aku lebih jelas dengan tugasan2 aku...klu dulu aku rasa keja aku mencabar sekarang ni aku rasa jauh lebih mencabar...hm sampai bila aku nak wat keja ni...hubby kata kesian ngk cara aku keja...nk compare ngan dia...nampak dia lagi relaks...tapi xpe, mungkin ini tenaga yg harus aku bayar untuk rezeki yg aku dapat tiap2 bulan..Alhamdulillah, semoga Allah merahmati segala kerja yg aku lakukan..wpun kadang2 rasa terpaksa buat tp aku tetap sedar yg itu sdh jd tanggungjawab aku....

hm, rina online...borak sat ngan dia...sian adik aku tu merengek nak balik cuti sem ni...tp xlehlah..tahun lepas dia dah balik..& tahun depan InsyaAllah dia akan balik terus...so tahun ni soh dia dok sana cuti ni..amik apa2 kelas yg patut utk tambahkan ilmu...sian rina...nak buat camana dik kuarga kita bukannya kaya raya nak balik tiap2 tahun...sabtu hrtu aku jumpa member rina yg baru balik dr sana..cuti sem...rina kirim brg...hm, cantik2...malam sok aku lak nak kirim brg kat dia...ada member dia yg nak balik sana...weekend hrtu dah shopping ngan hubby barang2 nak kirim kat dia...suka la tu nanti...sian dia dok jauh2...

hm dah 6.30...apa lagi nak mepek...hubby br gerak dr opis dia..ada lg stgh jam ni nak kena menunggu...hm belek2 berita hari ni la...tyna kata ada berita pasal kg aku...hehehe glemer jap kg aku...haha.....

Wednesday, June 20, 2007

aduh jam sudah!!!!

hoh lunch hour...makan2 tapi kapla sudah jam ini time...cis bila nak abis keje ni...penatnya aku rasa...3 hr bazirkan masa ngan registration day...bengkel..training bla bla bla...aku mau rfesign 24hours pun ada rasanya skang ni, hahaha..tp x mampu nak bayi 3x ganda gaji...

hadui tepon ni asyik berdering je..dah jd cam kaunter pertanyaan dah..apalah manusia2 ni g tepon opis ni nak tanya macam2...nilah masalahnya bila developer room ada direct line....keje aku tergendala dok melayan org..klu yg berkaitan ok la..klu yg x berkaitan aku rasa nak jerit je..sabar lah wahai hati...hadui x paham betul aku..dahlah tepon kat line yg salah pastu bila aku kata aku bukan org sini tanya gak macam2 pasal env sini..bila aku kata tak tau dptlah pertanyaan "apa yg awk tau"...damn..kang aku cite pasal coding2 aku dia tau ke...dah bila aku pass line kat org yg sepatutnya tu ckp jelah nak gak cakap ngan aku..bangang ke hape..dialah yg x paham bahasa...

hehehe dahlah lama aku x update blog..hrni update hangen lak seluruh jiwa raga..hadeh...boleh koma ini macam hari2...aku nakk balik................................................

Monday, June 11, 2007

hari ini hari Isnin

hm hari Isnin..cam biasalah, hahaha...penatnya badan...mgu ni xtra penat...coz weekend tu kenduri umah sendiri..x sama cam hadiri kenduri umah org..adeh rasa remuk badan..pinggang cam nak patah...pala cam nak pecah..haha complete set aku rasakan..apapun ku gagahkan jua utk pegi keja hrni..xmo mc lagi..lgpun aku rasa larat & x seteruk hari2 sblm ni..wpun xdak kenduri tp xleh nak bangun langsung..cam hrni penat tu ada cuma xlah sampai pusing2 kepala tgl blin blink je..cam nampak bintang di siang hari lak..so pg2 aku dah kenyit2 mata ngan hubby kasi hint mtk dia hantarkan..& hubby cam biasa on jek...x larat rasa nak harung jam hr pertama persekolahan ni...td pg2 dah jam..haduih...

hm smalam ktorg ziarah kubur arwah mak & ayah..pegi ramai2 siram air tahlil..aku dah dpt kawal perasaan aku..mungkin sbb acik xde kot...xde sape yg nak mulakan nangis..klu acik ada sah2 banjir gak..teruk betul...masa ptg sebelum kenduri tu xdak letrik ngan air..klu letrik xde automatically air pun xde...pam air xleh nak function...gitu rupanya...dulu2 xlah macam tu..mcm2 la skang ni...so b4 kenduri tu ramai2 pi sungai angkut air..hubby tunjukkan skill bawak jeep ngah...hahaha lawak lak aku rasa...hrtu balik jengka dia try bawak lorry ni bwk jeep lak...senang sket nak angkut tong air..mujur la kg aku ada sungai...tapi air naik so airnya x bape cantik...dorg mandi sungai..bestnya..tapi aku x selera nak mandi..haha sejuk sangat...tgk dorg mandi je...cam best tapi sejukkkkkkkk sangat...lgpun xleh nak berenang2 klu mandi...hehe so aku decide dok tepi je ngk pergerakan anak2 sedara...

hm esok lak nak kena pi training...3 hr 2 malam laktuh...ish company aku ni mimpi apa la nak hantar training jauh2 lak..biasa training dalam office je ni nak soh tdo2 lak..malasnya nak drive jauh2..mujur ada lg kete kosong so leh car pool jek..hehe..klu drive leh claim..hahaha..tapi xperlah xde claim pun janji x penat...aku mmg pemalas nak bwk keta..hehe...eh sedap je aku membebel..dah kul 10 lebih..adeh cpt lak hrni masa berjalan...br je rasanya td aku dok sini kul 7.45...haha boss xdak mmg cpt je rasa...cuba klu ada depan mata...sejam cam setahun..haha teruk betull..k lah nak sambung keje..ptg kang nak kena kasi training lagi..hadui la...

Tuesday, June 05, 2007

epekan pagi

hm aku dah sampai opis..hehe dah 3 hari aku kembali ke site..hm seronot habis..haha balik site means keje pun melambak..tgl 3 hr keje makin banyak aku rasa..adui la...

penat lagi hrni..semalam pun penat...penat keje2 kenduri la ni...mgu ni ada kenduri lagi..3 minggu berturut2 hadir majlis kenduri...3 minggu jugak travel..adeh klu tiap2 minggu mau jam badan aku ni...mujur aku kuat dan sihat masa nak pegi..tapi bila dah balik umah lembik..hubby kata baby kami suka jalan2...coz klu tau nak berjalan jauh bangun pagi2 sihat walafiat...dalam perjalanan pun ok..sampai kat tempat tujuan pun ok je..tapi bila ptg nak balik tu mula la buat hal..sakit kepala la..itu la ini la..dah2 sampai umah terus melepek...mujur la x melepek sampai hr isnin..kalau x haru..asyik mc je...smalam aku dah tanya om..dia kata mc company limited to 20days...klu amik mc lebih then tolak gaji..hahah banyak lagi kot...

hm hrni aku ada training ke ek..patutnya ada..tapi aku dah malas nak set schedule ngan user aku yg sorg ni..memanjang postpone..ada dekat 10 kali dah ni postpone..bz sangat ke dorg ni..haha, yelah kot bz gaji dah naik...takpe drpd aku menunggu org bz tu baik aku layan user aku yg lain..yg lagi memberi manfaat kat aku..yelah training settle...keje settle...yuhuuuu x sabar nak balik opis atau nak pegi site lain..dah bosan dok sini...environment x bape menarik...haha jahat lak rasanya ayat aku ni...

alamak dah 8.30..aku nak sarapan sat..td dah singgah gerai beli kue teow goreng..haha hubby tergoda ngk aku beli kue teow last2 dia pun beli..kang kenyang perut br suka hati nak buat keje...hehe daaa....