Tuesday, November 09, 2010

update 3rd trimester

Alhamdulillah dah masuk 3rd trimester..semuanya berjalan lancar..semoga Allah permudahkan segalanya..Amin Ya Rabb...

mcm biasa..skang dah start appointment 2 minggu sekali..pejam celik je dah nak masuk 8 bulan..esok ada follow up kat klinik biasa..mgtt test result Alhamdulillah negative..kandungan gula normal...tapi doc still mintak aku control pemakanan..scan last week pun boleh nampak baby ngan jelasnya..& baby dah 2x tunjukkan siapa dia..doc kata semua ok, & berat baby dah cecah 1.5kg..hm next scan on 10/12 ni..carta gerak bayi dah kena start..esok confirm nurse cek..huhu, so kena completekan carta sblm appointment...kali ni bayi sangat aktif..siang malam ummi kena tendang...

kehidupan..cam biasa g balik keje..weekend banyak masa balik kg..hehe balik raub lak tu..i like..baru2 ni kami turun cameron..memandangkan dr kg aku ke cameron 1 jam stgh je so kami g balik hr..tapi xleh jalan lama2..sebab ramai sangat..masa terhad...at last hubby kata nanti kita repeat..dah survey hotel..InsyaAllah lepas baby lahir la kalau leh g pun...

Azim..dah besar anak ummi & ayah..next week genap la 3 tahun umur anakanda tercinta..doa dan harapan, semoga azim menjadi anak yg soleh..taat kepada Allah, hormat kepada ibu bapa..semoga Allah panjangkan umur aku dan hubby untuk kami mendidik anak-anak kami menjadi anak yang soleh..Amin Ya Allah...azim memang sangatlah manja & noti skang ni..adui la..ni weng kepala aku malam td dia dok berjaga sampai 2.30 pg layan upin ipin..dahlah sambil nengok sambil dia dok kiss2 ummi..tepek2 muka dia kat muka ummi cam ummi selalu kiss dia..lagi satu koleksi ultraman x tau nak ckp dah..adui la segala jenis ultraman dia nak..smalam dah terkena aku kat pasar malam..nak max yg ada pedang lak katanya...jenuh pujuk xmo lepas..huhu mujur murah..& skang dah tau kat petronas ada jual ultaraman..kalau sebelum ni singgah shell/petronas cr roti or jajan..skang tambah lg satu list...alahai anak..

hm, cuti raya? kn catu untuk raya haji ni..maybe cuti pada hari raya tu jek..pas raya balik..turn kg hubby kali ni..hubby mintak aku half day sehari b4 raya tu..tp cuti tgl 3.5d..tolak esok half day dah tgl 3 hr..camana ni..tapi xpe hubby kata nanti discuss...hm, semoga dipermudahkan semuanya

keje..memang sangat2 bz..tapi en pm kasi aku kelonggaran..suppose kena joint testing & training..tapi dorg dah xcuse kan nama aku..thanks to en pm..so skang aku dok opis je...settlekan documentation & testing system..

hm tu je kot update..pala ni cam weng2..dr pg td..adeh la..nak sambung testing..lain kali update..InsyaAllah