hm hehe, hrni dah genap setahun 2 hr aku bergelar isteri org...hihi kejap jek..pejam celik pejam celik dah setahun rupanya...thanks to hubby yang sangat memahami aku selama ni...semoga kasih sayang kami berpanjangan hingga akhirnya...Amin...anniversary aku sama ngan birthday kak de..pagi2 lagi aku dah sms kak de wish kat dia..
hm sabtu tu pegi umah ateh...ateh wat makan2...hm biasalah pas raya ada la open house nya..pastu ziarah cousin aku yg nak operate jantung hrni...demam plak wanie...td dah sms ma tanya dah operate lom...lom ada jawapan...hopefully semuanya selamat, InsyaAllah...sian pak ngah sekeluarga...macam2..tahun lepas lepas arwah mak meninggal tu pak uda yg operate jantung, tahun ni wanie lak...hm, smua tu dugaan...
hm malasnya lah hr isnin ni nak bekerja...hihihi...tulah aku ni...hihi skang ni keje senang sket..sejak keje kat site baru ni keje aku buat data migration je..no more forms & report, no more engine..cumanya kena focus leboh coz nak teliti data2...hadui macam2 la...tapinya badan lak penat dok ulang alik naik train...hm doktor aku bebel sbb aku travel dah sarat2...hehehe nak wat camana nak drive lg la x mampu..hm lgpun bukan hr2 pun naik train..isnin jumaat je..alah org lain tu boleh xkan la aku x leh...
klah nak sambung wat keje...merepek je...xdak mood ngat nak memblog...hehehe emosi x menentu...hahaha
Monday, October 29, 2007
Wednesday, October 17, 2007
5 Syawal
hm hrni baru 5 Syawal..tapi aku dah start keje...hm malasnya la sbnrnya nak keja tapi nak wat camana...hubby dah start keje, aku xmo dok umah sorg2 aku pun mai la keje..xper at least leh cover cuti aku next week..next week ada check up lg mesti kena cuti...lepas pada tu start weekly check up...hm, makin lama makin berdebar lak..
hrni keje apa tah aku buat...merapu2 jek...mood raya lagi ni..smalam petang balik dr kg..sekejap je raya tahun ni...yelah kat kg hubby 3 hr kat kg aku 2 stgh hari..memang x puas..tahun depan ktorg plan nak cuti panjang..tahun ni bukan xmo cuti panjang..tapinya cuti kena jimat utk kemudian hari...yelah tunggu masa je ni...pasni nak kena cuti panjang lak...
tahun ni first time raya ngan hubby kat kg hubby...sedih, x penah2 aku raya keluar dr kampung..tapi xpe kg hubby sama la cam kg aku gak..dah ada kuarga kena la beraya cara org berkeluarga...hm apapun sama je, pas solat raya pegi ziarah kubur mak ayah mertua, pastu pegi umah sedara mara hubby...huh penat, sampai umah yg last tu aku mampu tengok je makanan...minum seteguk dua amnbik hati tuan rumah...ikutkan ada lagi yg nak kena pegi beraya tapi aku dah x larat...bukan aku jek, semua org dah x larat aku rasa...balik umah pas Zohor semua tertdo kepenatan..plan nak sambung jalan petang tu semua ilang....malam tu sambung jalan umah member hubby lak..adeh lotih...
raya ke2 aku ngan hubby jd tuan umah..kawan2 hubby datang...kena la aku aku tunjukkan skill...hehe, pastu ada la bebudak dtg beraya...adoi penat..dalam masa yg sama nak kena siap2 nak balik kg aku lak...kemas umah...clearkan semua pinggan mangkuk...umah kena bersih..nanti bising lak tuan umah...dalam kul 2 lebey settle semua2 tu berangkat balik kg aku lak..nilah masa yg aku tunggu2...x sabar nak raya kat kg sendiri..tapinya x beraya pun hrtu..sampai2 singgah umah kak njang makan laksa balik umah arwah..sedihnya la rasa...x macam raya pun..yelah yg dok umah tu abg bujang..yg balik pun org bujang..masuk2 umah terus basuh2 bekas kuih raya...aku ngan hubby kemas2 umah sket letak kuih muih...hm baru la ada suasana...nak nangis pun ada...esoknya rumah tu meriah la, sbb bila aku ada dorg pun pakat ramai2 turun umah arwah..kebetulan lak ada sedara yg dtg...riuhla sikit...tapi masa terhad sangat aku rasa...x puas nak beraya dah kena balik...apapun, aku gembira dan bersyukur dapat gak balik kg...cuma Along je x balik..raya dia tahun ni turn belah isteri dia...xpe tahun depan InsyaAllah lg meriah..semua ada & hopefully rina pun dah balik masa tu...
hm dan hrni aku dah ada kat opis...3 hr ni aku keje kat opis cyber..plan nak siapkan keje kat intec tpnya nak kena up kan server la apa lah..leceh..so aku dok sini diam2 wat apa2 yg patut..tp tulah moodnya xde...dok teringat kat dayana je ni..hehehe...xper nanti aku dok ngan dayana dekat 2 bulan...hehe best best...lgpun masa tu dah ada org baru, InsyaAllah....
hrni keje apa tah aku buat...merapu2 jek...mood raya lagi ni..smalam petang balik dr kg..sekejap je raya tahun ni...yelah kat kg hubby 3 hr kat kg aku 2 stgh hari..memang x puas..tahun depan ktorg plan nak cuti panjang..tahun ni bukan xmo cuti panjang..tapinya cuti kena jimat utk kemudian hari...yelah tunggu masa je ni...pasni nak kena cuti panjang lak...
tahun ni first time raya ngan hubby kat kg hubby...sedih, x penah2 aku raya keluar dr kampung..tapi xpe kg hubby sama la cam kg aku gak..dah ada kuarga kena la beraya cara org berkeluarga...hm apapun sama je, pas solat raya pegi ziarah kubur mak ayah mertua, pastu pegi umah sedara mara hubby...huh penat, sampai umah yg last tu aku mampu tengok je makanan...minum seteguk dua amnbik hati tuan rumah...ikutkan ada lagi yg nak kena pegi beraya tapi aku dah x larat...bukan aku jek, semua org dah x larat aku rasa...balik umah pas Zohor semua tertdo kepenatan..plan nak sambung jalan petang tu semua ilang....malam tu sambung jalan umah member hubby lak..adeh lotih...
raya ke2 aku ngan hubby jd tuan umah..kawan2 hubby datang...kena la aku aku tunjukkan skill...hehe, pastu ada la bebudak dtg beraya...adoi penat..dalam masa yg sama nak kena siap2 nak balik kg aku lak...kemas umah...clearkan semua pinggan mangkuk...umah kena bersih..nanti bising lak tuan umah...dalam kul 2 lebey settle semua2 tu berangkat balik kg aku lak..nilah masa yg aku tunggu2...x sabar nak raya kat kg sendiri..tapinya x beraya pun hrtu..sampai2 singgah umah kak njang makan laksa balik umah arwah..sedihnya la rasa...x macam raya pun..yelah yg dok umah tu abg bujang..yg balik pun org bujang..masuk2 umah terus basuh2 bekas kuih raya...aku ngan hubby kemas2 umah sket letak kuih muih...hm baru la ada suasana...nak nangis pun ada...esoknya rumah tu meriah la, sbb bila aku ada dorg pun pakat ramai2 turun umah arwah..kebetulan lak ada sedara yg dtg...riuhla sikit...tapi masa terhad sangat aku rasa...x puas nak beraya dah kena balik...apapun, aku gembira dan bersyukur dapat gak balik kg...cuma Along je x balik..raya dia tahun ni turn belah isteri dia...xpe tahun depan InsyaAllah lg meriah..semua ada & hopefully rina pun dah balik masa tu...
hm dan hrni aku dah ada kat opis...3 hr ni aku keje kat opis cyber..plan nak siapkan keje kat intec tpnya nak kena up kan server la apa lah..leceh..so aku dok sini diam2 wat apa2 yg patut..tp tulah moodnya xde...dok teringat kat dayana je ni..hehehe...xper nanti aku dok ngan dayana dekat 2 bulan...hehe best best...lgpun masa tu dah ada org baru, InsyaAllah....
Monday, October 08, 2007
Salam Aidilfitiri
hm, salam untuk semua...Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri diucapkan kepada semua umat Islam..semoga Aidilfitri tahun ini membawa seribu rahmat dan keberkatan...sambutan Aidilfitri bermakna berakhirlah Ramadhan tahun ini..semoga ketemu lagi dengan Ramadhan yang akan datang, InsyaAllah....
hm sedar xsedar dah masuk 7 likur..teringat kenangan 7 likur zaman dulu2..kenangan bersama arwah mak & ayah serta keluarga yang tersayang...sesungguhnya kenangan seperti itu xkan dapat diulangi lagi meskipun dorg masih ada...hm lain sungguh sambutan dulu2 dengan sekarang...huhuhu seronoknya kalau dapat kembali ke zaman itu...
hm hrni aku kat INTEC...hm seminggu x mai sini, dok site lain..penatnya rasa..dtg sini maknanya keja menunggu...dok mana2 pun sama keje menunggu...xpe2 slow2...buat setakat yg termampu...aku dah x larat nakk paksa badan siapkan semua benda...hm hrni lak pagi2 dah lesu..smalam aku gelakkan kak njang terlepas sahur, pagi ni aku lak yg x terjaga...penat sangat kot...jam dah bunyi pegi snooze...dahlah lebihan makanan smalam mmg xde...dah smalam buka posa umah member hubby mana la aku masak...dah pagi2 sahur makan sandwich telo ngan susu jek..x penah aku buat sahur camtu...hahaha...
weekend br ni kak njang ngan family dtg...dorg angkut sekali izuando..biasalah izuan mmg suka nyibuk klu mak njang dia dtg jalan2...cuma mi'e je yg asyik dok bawah ketiak mak...fuh penat usah cite la shopping weekend neh...ptg jumaat tu dorg sampai terus lepak kj...pas buka terus shopping kat ou...adeh penat gler...kat kaki rasa cam ada batu, nak jalan pun x larat...jenuh hubby mengejar dayana...haduih aku jd penat nengok..tp mujur la org x ramai mana...parking pun senang cr...pastu esok pgnya ngah ajak pegi KL...alamak rasa cam nak ckp xyah tp sian lak dia nak cr baju2 melayu sampin & so on...kat masjid india la yg banyak choice..so ikutkan jelah...huh cr parking pun dah sejam lebih..mujur jumpa akhirnya...akak aku lak nak gak g sogo..hui org cam semut..ktorg kena jaga budak2 sorg satu...takut gak ilang...aku awl2 dah warning anak sedara aku jangan hilang..mujur semua dgr kata..sogo weekend ni mmg sesak gile2 punya aku rasa..jalan pun berhimpit2...pas g sogo terus g masjid india beli brg2 cam tudung, sampin etc...pas beli2 xmo dah tunggu lama2 terus balik..x mampu dah nak seret kaki aku rasa...mmg penat gler..camana la ngah balik drive malam tu jugak pas buka..penatnya la aku rasa...hm, & yg bestnya malam tu aku dapat kiriman jubah dr rina..hehe thanks my sis, cantik tp besar la sket..cam kena alter jek..hehe nak kasi org sayang lak aku rasa...hehe kedekut betul..
hish caner ni mood nak keje xde...tingat nak raya malas gler rasa wat keje...hm tp n i br kul 8.45 lom kul 9...haha nak berkira sket...td sampai2 budak2 ni tanya macam2..selamba aku sound, jap ek nak tune kepala...hahaha nak amik mood la konon...ish aku sampai awal2 ni kasi la aku relaks jap, ni terus nak serbu mana leh...dahlah aku sampai awl dr dorg balik lambat dr dorg...mana aci..ikutkan office hr aku start kul 9 apa...haha yg dorg tu jap2 lg lesap la tu...hai apa la nak jd...haha mengata org lak..hm oklah kang tah hape2 aku merepek..bulan2 posa pun nak merepek yg bukan2...
kepada semua umat Islam sekali lagi aku ucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri...Maaf Zahir dan Batin andai ada tersilap kata terkasar bahasa...selamat bercuti kepada semua...hati2 balik beraya dalam apa jua keadaan..semoga semuanya selamat, InsyaAllah...
hm sedar xsedar dah masuk 7 likur..teringat kenangan 7 likur zaman dulu2..kenangan bersama arwah mak & ayah serta keluarga yang tersayang...sesungguhnya kenangan seperti itu xkan dapat diulangi lagi meskipun dorg masih ada...hm lain sungguh sambutan dulu2 dengan sekarang...huhuhu seronoknya kalau dapat kembali ke zaman itu...
hm hrni aku kat INTEC...hm seminggu x mai sini, dok site lain..penatnya rasa..dtg sini maknanya keja menunggu...dok mana2 pun sama keje menunggu...xpe2 slow2...buat setakat yg termampu...aku dah x larat nakk paksa badan siapkan semua benda...hm hrni lak pagi2 dah lesu..smalam aku gelakkan kak njang terlepas sahur, pagi ni aku lak yg x terjaga...penat sangat kot...jam dah bunyi pegi snooze...dahlah lebihan makanan smalam mmg xde...dah smalam buka posa umah member hubby mana la aku masak...dah pagi2 sahur makan sandwich telo ngan susu jek..x penah aku buat sahur camtu...hahaha...
weekend br ni kak njang ngan family dtg...dorg angkut sekali izuando..biasalah izuan mmg suka nyibuk klu mak njang dia dtg jalan2...cuma mi'e je yg asyik dok bawah ketiak mak...fuh penat usah cite la shopping weekend neh...ptg jumaat tu dorg sampai terus lepak kj...pas buka terus shopping kat ou...adeh penat gler...kat kaki rasa cam ada batu, nak jalan pun x larat...jenuh hubby mengejar dayana...haduih aku jd penat nengok..tp mujur la org x ramai mana...parking pun senang cr...pastu esok pgnya ngah ajak pegi KL...alamak rasa cam nak ckp xyah tp sian lak dia nak cr baju2 melayu sampin & so on...kat masjid india la yg banyak choice..so ikutkan jelah...huh cr parking pun dah sejam lebih..mujur jumpa akhirnya...akak aku lak nak gak g sogo..hui org cam semut..ktorg kena jaga budak2 sorg satu...takut gak ilang...aku awl2 dah warning anak sedara aku jangan hilang..mujur semua dgr kata..sogo weekend ni mmg sesak gile2 punya aku rasa..jalan pun berhimpit2...pas g sogo terus g masjid india beli brg2 cam tudung, sampin etc...pas beli2 xmo dah tunggu lama2 terus balik..x mampu dah nak seret kaki aku rasa...mmg penat gler..camana la ngah balik drive malam tu jugak pas buka..penatnya la aku rasa...hm, & yg bestnya malam tu aku dapat kiriman jubah dr rina..hehe thanks my sis, cantik tp besar la sket..cam kena alter jek..hehe nak kasi org sayang lak aku rasa...hehe kedekut betul..
hish caner ni mood nak keje xde...tingat nak raya malas gler rasa wat keje...hm tp n i br kul 8.45 lom kul 9...haha nak berkira sket...td sampai2 budak2 ni tanya macam2..selamba aku sound, jap ek nak tune kepala...hahaha nak amik mood la konon...ish aku sampai awal2 ni kasi la aku relaks jap, ni terus nak serbu mana leh...dahlah aku sampai awl dr dorg balik lambat dr dorg...mana aci..ikutkan office hr aku start kul 9 apa...haha yg dorg tu jap2 lg lesap la tu...hai apa la nak jd...haha mengata org lak..hm oklah kang tah hape2 aku merepek..bulan2 posa pun nak merepek yg bukan2...
kepada semua umat Islam sekali lagi aku ucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri...Maaf Zahir dan Batin andai ada tersilap kata terkasar bahasa...selamat bercuti kepada semua...hati2 balik beraya dalam apa jua keadaan..semoga semuanya selamat, InsyaAllah...
Subscribe to:
Posts (Atom)
