hm hrni baru 5 Syawal..tapi aku dah start keje...hm malasnya la sbnrnya nak keja tapi nak wat camana...hubby dah start keje, aku xmo dok umah sorg2 aku pun mai la keje..xper at least leh cover cuti aku next week..next week ada check up lg mesti kena cuti...lepas pada tu start weekly check up...hm, makin lama makin berdebar lak..
hrni keje apa tah aku buat...merapu2 jek...mood raya lagi ni..smalam petang balik dr kg..sekejap je raya tahun ni...yelah kat kg hubby 3 hr kat kg aku 2 stgh hari..memang x puas..tahun depan ktorg plan nak cuti panjang..tahun ni bukan xmo cuti panjang..tapinya cuti kena jimat utk kemudian hari...yelah tunggu masa je ni...pasni nak kena cuti panjang lak...
tahun ni first time raya ngan hubby kat kg hubby...sedih, x penah2 aku raya keluar dr kampung..tapi xpe kg hubby sama la cam kg aku gak..dah ada kuarga kena la beraya cara org berkeluarga...hm apapun sama je, pas solat raya pegi ziarah kubur mak ayah mertua, pastu pegi umah sedara mara hubby...huh penat, sampai umah yg last tu aku mampu tengok je makanan...minum seteguk dua amnbik hati tuan rumah...ikutkan ada lagi yg nak kena pegi beraya tapi aku dah x larat...bukan aku jek, semua org dah x larat aku rasa...balik umah pas Zohor semua tertdo kepenatan..plan nak sambung jalan petang tu semua ilang....malam tu sambung jalan umah member hubby lak..adeh lotih...
raya ke2 aku ngan hubby jd tuan umah..kawan2 hubby datang...kena la aku aku tunjukkan skill...hehe, pastu ada la bebudak dtg beraya...adoi penat..dalam masa yg sama nak kena siap2 nak balik kg aku lak...kemas umah...clearkan semua pinggan mangkuk...umah kena bersih..nanti bising lak tuan umah...dalam kul 2 lebey settle semua2 tu berangkat balik kg aku lak..nilah masa yg aku tunggu2...x sabar nak raya kat kg sendiri..tapinya x beraya pun hrtu..sampai2 singgah umah kak njang makan laksa balik umah arwah..sedihnya la rasa...x macam raya pun..yelah yg dok umah tu abg bujang..yg balik pun org bujang..masuk2 umah terus basuh2 bekas kuih raya...aku ngan hubby kemas2 umah sket letak kuih muih...hm baru la ada suasana...nak nangis pun ada...esoknya rumah tu meriah la, sbb bila aku ada dorg pun pakat ramai2 turun umah arwah..kebetulan lak ada sedara yg dtg...riuhla sikit...tapi masa terhad sangat aku rasa...x puas nak beraya dah kena balik...apapun, aku gembira dan bersyukur dapat gak balik kg...cuma Along je x balik..raya dia tahun ni turn belah isteri dia...xpe tahun depan InsyaAllah lg meriah..semua ada & hopefully rina pun dah balik masa tu...
hm dan hrni aku dah ada kat opis...3 hr ni aku keje kat opis cyber..plan nak siapkan keje kat intec tpnya nak kena up kan server la apa lah..leceh..so aku dok sini diam2 wat apa2 yg patut..tp tulah moodnya xde...dok teringat kat dayana je ni..hehehe...xper nanti aku dok ngan dayana dekat 2 bulan...hehe best best...lgpun masa tu dah ada org baru, InsyaAllah....
Subscribe to:
Post Comments (Atom)

No comments:
Post a Comment