Thursday, March 29, 2007

gumbira...

hm hrni hr gembira..bangun pg2 hati teramat gumbira...hehe teringat mimpi malam td pun hati jd gumbira...jumpa arwah mak dalam mimpi, Alhamdulillah, syukur...rindunyaaaaa...

harini cuaca mendung...tapi hati aku cerah & berbunga riang..Syukur kepada rahmat Allah..hehehe moga segala yang aku impikan benar terjadi...kenyataan yang amat kutunggu dan kuharapkan, Insyaallah...

ni br abis lunch...tp masin..so makan x abis...bukan x bersyukur dengan nikmat Allah, mmg x leh nak telan...tapi makan gak separuh...pastu sampai opis..beli waffle kat kafe...hm sedapnya...my pebret blueberry+peanut butter..lom makan, masih kenyang..jap lg la aku belasah...

nak sambung keja la......

Thursday, March 22, 2007

--kalabu malami--

haha tiba2 terngiang2 perkataan tu dalam pala ni..hm..nape ek...ke sebab aku stress..tu yg terbayangkan cite2 lawak..cite p ramlee...atau nama kegemaran Allahyarham yang aku suka sebut2.."abag Romli"...hihihihi

eiii apa da aku mepek ni..camana neh tgh stress..tolong...bosannya ngadap coding ni x abis2...adeh sakit lg la kepala balik ni kang..hm selagi hidup, kerja..kerja..kerja...yeyeyeyeye aku nak resign ah..hahaha..boleh ke...tepuk dada tengok belanja..tp x payah la kot..wah betul2 dah mereng saat ni...penat otak...adeh stop mepeh la bebeh...

aku kat opis ni ngan bos..hm, bos aku pompuan tau bukan laki...kalau laki sah2 laki aku x kasi..pompuan ni pun dia check hari2...balik lambat sape ada kat opis..balik lambat bla..bla..bla...& bla...adeh ada org kata, aku x rimas ke ngan cara hubby aku tu...aku kata ok, tulah tanda dia sayang kot...klu x xdelah setiap sejam nak tanya status...dr diam je xtau berita, hati sakit dan merana..ye tak..call x angkat, sms x jawab...hm apa cite...haha mepek lagi..apapun i love my hubby very strong...dialah lelaki yg paling caring dan memahami aku selain dr arwah ayah...even adik beradik lelaki aku pun xpaham aku macam dia..haha apalah aku ni, dah nama dia laki aku..kihkihkih...

hm apa lagi nak mepek...adui aku bosan..xleh wat keje dah...tp bos dah sound td hrni ajak balik kul 8.30...gilak...malam2 jumaat ni aku nak kena baca Yasin bagai...hadui la...ish ish ish, ni menambahkan rasa nak resign lagi ni...haha cari alasan segera untuk meresignkan diri...wakaaka...daaaaaaaaaaa

Wednesday, March 21, 2007

Motivate myself....

buat keja buat keja...hahaha motivasi diri aku kena tinggi skang ni...klu x aku punya keja x siap la..hahaha..susah tapi aku kena hadapi..payah tapi aku kena siapkan...teringat kata2 betty suarez semalam..saya org yang pintar, tegas, bersungguh-sungguh dan kuat semangat..hehe come on, make it happen...jayakan semuanya...hehehe

pagi2 dah merepekk dalam blog..nak cr mood utk mulakan keja hrni..smalam nengok balik apa2 yg missing..aduh sakit pala aku..xpe aku akan berusaha menyelesaikan segalanya sendiri dulu pastu klu xleh tanya la senior...hahaha..ada tempat bertanya tu la kadang2 rasa cam x nak cuba..teruknya aku ni..haha...tapi hati aku selalu kata, u can do it dear...hm tulah cara aku nak motivate diri aku..cayuk2...

klah, dah semangat kot nak start keja...lain kalu ah aku update..hahaha daaaaaaaaaaaa

Monday, March 19, 2007

Penat & Ngantuk...

hrni sangat penat..wah ngantuk laks...camana...hrni xdak mood nak wat keje..tapi kene buat..waduh waduh..bila mau siap neh..muna dah selamat pi site lain..tapi selamat ke...hahah nasib la labuuuu.....aku rasa cam nak carik bantal je waktu neh..

pg2 dapat berita gembira dr erin..dia dah pregnant..congrats to waq & erin..rezeki dorg, tp aku jelous, hehehe...aku bila lagi, hm..semua org dok tanya..lom ada rezeki nak wat camana..

smalam jumpa baby Niaz..ilang sket rindu kat baby Dayana..pas g umah member hubby kawin kat kajang terus g umah ateh..main2 ngan sepupu2 aku yg ramai tu...lepak2..kena paksa makan malam..dah makan siap kasi bekal bwk balik..hm, tqvm ateh, ada lauk nak sahur, hehe...sian ateh, mesti dia & anak2 sunyi...lamanya pak teh pg Belanda..mujur ada bibik tolong2...klu x parah gak ateh...hubby ckp, klu dia x sanggup tinggalkan anak2 berbulan2..& aku jwb, akupun x sanggup kena tinggal lama2..hehe...setakat seminggu ok kot..sebulan x ok...hahaha

hm hrni gak, aku terasa teramat rindu kat arwah mak & ayah...kadang2 perasaan rindu memang x boleh dibendung...x sabar nak balik kg...

Friday, March 16, 2007

hari ini hari Jumaat

aduh, hrni hari Jumaat, due date for my second UAT session...gimana nih..belum siap la...engine x cukup checking aku rasakan..hm terpaksa panggil senior aku tolong nengokkan...ada lak part yg aku sesat barat..hm siap kena gelakkan...tapi xper, aku x kisah..tu pengajaran & pembelajaran buat aku..klu x aku punya coding dah jd syok sendiri....xdak error tp ada yg x betul..haha kan naya tu...thanks bos...hehehe

bestnya klu minggu lepas boleh diulang...huwaaa rindu kat baby dayana..terbayang2 lagi baby dayana berlari2 dalam umah aku...abis semua dia langgar..abis semua dia kemas..aku nak je mintak baby dayana tu aku jaga sekejap klu aku x keje...

rindunyaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Thursday, March 15, 2007

hrni aku sangat mengantuk...ni mesti sbb tengok futsal malam td..mujurtgk je..klu main xtau la camana ngantuk & penatnya....

hrni aku sangat stress..susahnya benda ni nak buat..camana ni, rasa cam nak tender 24hrs...mak tolong..........camanaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

hrni aku sangat sibuk..sebenarnya hari2 aku sibuk....uwaaaaaaaaa

hrni sebenarnya aku xtau apa perasaan aku..sedih ada, suka ada, gembira ada, rindu ada, sayang ada, marah pun ada...camana ni...

Monday, March 12, 2007

Happy Mode...

hm, jarang aku happy hari Isnin ni..haha hrni happy semacam jek..wat keje pun semangat wpun stress...

yelah weekend yang sangat menyeronokkan membuatkan aku rasa happy sangat..hm, mana x seronoknya kak nurul & family dtg umah aku..hm dorg pi shopping2 weekend br ni, penat jalan aku rasa...kak nurul biasalah shopping org pompuan..husband dia la borong barang golf...confuse la ngk org main golf shopping...ish dorg ni x sayang duit agaknya..apapun yg penting lepas rindu aku kat baby dayana , jua, jema & izuando...cuma mi'e je x dtg..biasalah mi'e anak omak..klu mak x gerak x ikut la dia...jd izuando ga best..merata-rata berjalan...yelah x kisah makk ayah dia tu...

yg paling best aku rasa aktiviti swimming..peh anak2 sedara aku, ligat..selamba tiruk dalam pool org dewasa..dahtu siap macam2 gaya...aku pun kalah klu berenang ngan dorg ni..x penat lak tu...mula2 aku ngk cam terlopong lak..akak aku pun tergejut gak ngan anak2 dia..fuh, pendek kata kalau humban dalam air tenang InsyaAllah xde apa2...my hubby siap blajar kuak lentang..teruja nengok twin tu kuak lentang agaknya, hahaha....baby dayana pun sama..mandi dalam kolam cam org besar, siap xmo pegang..nak jalan sendiri..hadui la anak2 sedara ku...

hm sekejap je masa berlalu..malam smalam dorg dah balik..& aku ngan hubby cam biasa la sunyi nya rasa keadaan umah...tinggal adik bongsu aku tu je...pasni turn sape lak nak datang shopping/jalan2..kak nurul kata nak dtg lagi, anak2 dia merengek nak pi sunway lagoon..

Wednesday, March 07, 2007

Himpunkanlah kekuatan...

Kadang2..aku rasa x kuat nak teruskan usaha...kadang2 aku rasa nak keluar dari semua ni...stress, penat, x larat, weng, sakit kepala..semua bercampur aduk..sebati dalam kepala...

Sedang kepala sarat memikirkan semua benda, halwa telinga aku menangkap bait2 lagu Kuasa Ilahi nyayian Sulis..sejuk sket hati...

Hidup di dunia ini penuh coba dan uji
Semua perbuatan akan dapat balasan
Jalan terjah mendaki suka duka dunia
Hidup sudah suratan begitu takdir Tuhan
Sungguh penuh pesona janganlah terperdaya
Wahai anak manusia ingat Syurga Neraka
Hidup di dunia fana hanyalah sementara
Ya Allah Ya Tuhan hadir dalam hidupku
Hidup mati untukMu selawat kepada RasulMu

**apapun syukur degan cubaan kerja yang menimbun..tapi sampai bila????

Tuesday, March 06, 2007

mimpi....

semalam aku mimpi mak & ayah...jalan berdua-duan baru balik makan kenduri kawin gayanya...indahnya dunia aku rasa...tapi bila bangun, toleh kiri, toleh kanan...aku kat rumah aku..semua hilang..rindunya...
mak..ayah...miss u so much...na rindu sangat2....

Thursday, March 01, 2007

si montel....

Q: Ko ni ada isi ke..montel je aku nengok
A: A'ah, isi makanan..hehe

Q: Uish montel nya ko, ada isi ke..
A: Isi adaaaaa..daging & lemak..hahaha lantak

Q: Akak, tembamnya...
A: Hehe senang hati, cukup makan..

Q: Lama kan kita x jumpa, apsal ko tembam
A: A'ah lama..ni azam tahun baru aku..lama tau aku simpan lemak ni nak kasi gemuk..

Q: Apsal saya tengok wife awak dulu comel skang dah tembam sket..
A: :)

Q: Wife awak ni klu senyum penuh muka dia..
A: Ahaha..macam2...

banyaknya soalan yang sama aku dapat..jawapan yang sama aku bg..mmg aku dah tembam+montel..hm, makan sehari bape kali...sarapan x penah miss..kul 10/11 buat air kat pantry+biskut...lunch makan nasi..kul 4/5 buat air kat pantry+biskut...malam makan nasi...aduh camana tu...exercise jarang buat..jogging sebulan sekali pun payah..skipping langsung dah x buat...jalan2 x macam dulu leh pusing mall 2/3 round..apa nak jadi..

ada yg kata ok selagi x melebihi berat badan ideal..yeke??hubby kata xpe jangan gemuk...aku kata, nak kn kuruskan jugak...adeh, susah hati...