harini masuk hari kedua aku kat main office...hm hrni pg2 lagi dah kuar utk pegi keja...hubby hantar lagi cam semalam...aku yg memang pemalas nak drive ni mmg suka klu ada org offer nak hantarkan..hehe thanks hubby..tapi sbb nak kena hantar terpaksa la kuar awal...takpe..asalkan aku x kena menekan clutch ngan minyak pegi balik..hehe macam jauh sangat la umah aku ngan opis ni...
hm sunyi jek..xde org lagi...semalam pun aku sampai 5 min sblm 9am semua lom sampai..alih2 setengah jam aku duduk depan pintu...dah tahap bersila aku nunggu officemate lain sampai..haduih..so hrni xmo kejadian sama berlaku sbb aku tau aku akan sampai lg awal dr semalam..so aku dah mintak kunci & access card siap2 kat fyza...al maklumlah x penah pegi office ni so aku xde semua tu..ni pun bape hari la aku kena dok sini..sementara process cooling period ktorg dr INTEC..ikutlah mana org suruh pegi kita pegi..jangan suruh aku keja luar negara dah..ada yg menagis kang...haha
hm skang ni dah masuk musim cuti sekolah a.k.a musim org kawin...aku dah pegi majlis kawin weekend br ni kat penang...huh penat...tapi xperlah demi mak ngah aku sanggup pegi wpun ramai yg kata aku xyah pegi..bukan apa, aku jd segan klu x pegi...sbb masa majlis aku hrtu dia banyak sangat tolong...siap kasi sponsor material lagi..kang nampak cam x kenang budi pulak..& aku xnak semua tu jadi pada aku..so aku gagahkan diri utk pegi jugak..aku ajak sepupu aku yg twin tu joint..meriah sket dalam keta..sampai2 sana lagi meriah coz sedara mara dr pahang dtg satu bas...hm, seronok sekali sekala berkumpul...weekend ni lak nak kena pegi Chini..anak sedara sulong hubby lak nak kawin..aduih penat lagi la nampaknya...pastu next weekend nak kena balik kg lak coz nak wat kenduri arwah mak & ayah yg dah postpone hrtu..yg ni penat ke tak aku mesti balik..dah janji ngan family..InsyaAllah...
hm apa lagi nak bebel...awal lagi ni..masa ni la nak memblog..hehe bukan senang nak duduk2 rileks2 camni...klu kat INTEC x sempat panas duduk dah nak kena angkat call..nak kena pi training, nak kena itu nak kena ini..kat sini aman sket...hm tapi keja2 INTEC still aku bawak dtg sini..nak kena settlekan apa2 yg belum settle...hm tulah namanya keja kan...xkan abis...klu x wat keje kang xkan nak makan gaji buta lak...lepak sana sini cukup bulan gaji masuk..alangkah bahagianya klu camtu..tapi end out nya kat sana nanti kena la menjawab..sbb x menjalankan amanah yg dipertanggungjawabkan...hihihi tazkirah pagi ini...
erm cukup la kot bebel...nak wat keja bukan2 yang lain pulak..lain kali la sambung..xdak idea..
Tuesday, May 29, 2007
Tuesday, May 22, 2007
22 May 07..10 tahun pemergian...
hrni pulak genap 10 tahun arwah ayah tercinta kembali ke Rahmatullah...semoga roh kedua ibu bapaku ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman...Amin Ya Allah...
wpun semua tu telah lama berlalu tapi mana mungkin aku melupakan detik2 sedih, suka dan duka bersama orang2 tersayang yang sentiasa melindungi aku, menyayangi, memberi aku tunjuk ajar dan sentiasa menyokong aku...cemburu bila tengok insan lain yang masih punya ibu dan bapa atau punya ibu atau bapa...aku dan hubby, cuma punya adik beradik yang menyayangi...tiada ibu bapa dan tiada mertua..walau bagaimanapun aku masih dapat merasakan hubungan batin telah terjalin antara kami semua...& suatu hari pasti bertemu jua..InsyaAllah...
semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh kedua ibu bapaku dan kedua ibu bapa mertuaku..Amin...
wpun semua tu telah lama berlalu tapi mana mungkin aku melupakan detik2 sedih, suka dan duka bersama orang2 tersayang yang sentiasa melindungi aku, menyayangi, memberi aku tunjuk ajar dan sentiasa menyokong aku...cemburu bila tengok insan lain yang masih punya ibu dan bapa atau punya ibu atau bapa...aku dan hubby, cuma punya adik beradik yang menyayangi...tiada ibu bapa dan tiada mertua..walau bagaimanapun aku masih dapat merasakan hubungan batin telah terjalin antara kami semua...& suatu hari pasti bertemu jua..InsyaAllah...
semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh kedua ibu bapaku dan kedua ibu bapa mertuaku..Amin...
Friday, May 18, 2007
18 May 07...setahun pemergian....
aku dpt sms dr kak njang ptg semalam....
msg 1: "askum watpe...kami kat sini hujan..rasa sunyilah, malam ni baca Yasin kat arwah mak n ayah"
msg 2: "baru siap baca...rindu kat arwah mak n ayah"
reminder untuk semua adik beradik...
msg to all: "hrni genap setahun arwah mak pergi..Al-Fatihah".....
tarikh yang paling sedih dalam hidup aku yang pernah aku lalui...pemergian insan yang paling aku sayangi dalam dunia ni...semoga roh arwah mak & ayah ditempatkan dikalangan orang soleh dan solehah...semoga Allah memelihara mereka sepertimana mereka memelihara dan mendidik kami sekeluarga ketika kecil..rindu yang x pernah padam...
msg 1: "askum watpe...kami kat sini hujan..rasa sunyilah, malam ni baca Yasin kat arwah mak n ayah"
msg 2: "baru siap baca...rindu kat arwah mak n ayah"
reminder untuk semua adik beradik...
msg to all: "hrni genap setahun arwah mak pergi..Al-Fatihah".....
tarikh yang paling sedih dalam hidup aku yang pernah aku lalui...pemergian insan yang paling aku sayangi dalam dunia ni...semoga roh arwah mak & ayah ditempatkan dikalangan orang soleh dan solehah...semoga Allah memelihara mereka sepertimana mereka memelihara dan mendidik kami sekeluarga ketika kecil..rindu yang x pernah padam...
Wednesday, May 16, 2007
Selamat Hari-hari..
Fisrtly aku nak ucapkan Selamat Hari Guru buat semua guru2 kat dunia ni...especially utk cikgu2 aku dr sekolah Tadika KEMAS Kuala Medang, SKKM, SMKSK, Lecturer Kolej Shahputra(UNITAR), Lecturer UNITAR KJ and x lupa juga buat arwah kedua ibu bapa yang sangat ku sayangi yang telah mengajar dan memberikan aku ilmu agama yang seharusnya aku ketahui...miss u all...dalam hati teringin sangat nak jumpa bekas2 guru..& cikgu yang paling aku ingati sampai sekarang adalah Cikgu Isa bin Ramli...camana la keadaan cikgi Isa & family sekarang...x lupa juga Al-Fatihah untuk arwah Cikgu Salina & arwah Ustazah Samsiah yang telah kembali ke Rahmatullah...semoga jasa dan pengorbanan mereka diberkati Allah..Amin...
Semalam genap 14 Tahun arwah aki pergi..masa tu aku darjah 6...hm cptnya masa berlalu..kalau arwah aki dah 14 tahun arwah ayah minggu depan genap 10 tahun & arwah mak pergi genap setahun...smalam jugak hr lahir ayah angkat aku kat Gannu...selamat hari lahir untuk ba'..smoga beroleh kesihatan yang baik, dimurahkan rezeki dan dirahmati Allah selalu...dan smalam jugak hr lahir best friend aku, Zila...semoga beroleh kesejahteraan selalu hendaknya...hm banyak betul tarikh yang harus diingati bulan 5 ni...
Hari ini, genap setahun 2 hari aku x dengar suara arwah mak...13 Mei 2006 Hari Ibu yg terakhir aku bersama arwah mak...kali terakhir aku bercakap, bergurau, bermanja, peluk cium mak adalah pada 14 Mei tahun lepas...syahdunya...rindunya..sedihnya..semua ada...hm kalau aku kembali ke masa tu betapa indahnya...dan hari itu jugalah aku mendengar pesanan terakhir dari arwah mak..& hari terakhir aku menangis di ribaan mak...hm semuanya berlaku hr itu...Ya Allah kau cucurilah rahmat ke atas kedua ibu bapaku Amin...
Actuallly mood aku sangat low minggu ni..semua benda buat x kena..badan pun rasa semacam..perasaan aku bercampur aduk...kepala sakit tekak perit..macam2....dalam masa yang sama ingatan kepada rentetan peristiwa di bulan May membuatkan aku rasa kurang bersemangat..hm sampaikan hubby tegur aku..kembali pada normal..jangan buat muka siput..haha muka siput dikatanya aku...haha sian hubby skang ni aku asyik letih je..balik keje monyok..bangun pagi monyok..kalau cuti pun dok umah monyok..semua serba x kena..susah hubby nak dengar aku ketawa & tengok aku gelak kot..sampaikan terkeluar istilah muka siput..hahaha apa2lah..yang penting aku tau hubby nak aku kembali ceria seperti sebelum2 ni..InsyaAllah..bukan aku saja buat2 monyok..dah memang x mampu nak ceria...esok lusa ok la tuh..sabar ek my hubby..hehe...
eh dah panjang..haha sempat lak mengulat ni..padahal tgh bz...hm klah next entry aku bercerita lagi..tapi mesti mood sedih lagi...nak buat camana peristiwa May mmg banyak yg menyedihkan..klah...nak sambung keje lak...
Semalam genap 14 Tahun arwah aki pergi..masa tu aku darjah 6...hm cptnya masa berlalu..kalau arwah aki dah 14 tahun arwah ayah minggu depan genap 10 tahun & arwah mak pergi genap setahun...smalam jugak hr lahir ayah angkat aku kat Gannu...selamat hari lahir untuk ba'..smoga beroleh kesihatan yang baik, dimurahkan rezeki dan dirahmati Allah selalu...dan smalam jugak hr lahir best friend aku, Zila...semoga beroleh kesejahteraan selalu hendaknya...hm banyak betul tarikh yang harus diingati bulan 5 ni...
Hari ini, genap setahun 2 hari aku x dengar suara arwah mak...13 Mei 2006 Hari Ibu yg terakhir aku bersama arwah mak...kali terakhir aku bercakap, bergurau, bermanja, peluk cium mak adalah pada 14 Mei tahun lepas...syahdunya...rindunya..sedihnya..semua ada...hm kalau aku kembali ke masa tu betapa indahnya...dan hari itu jugalah aku mendengar pesanan terakhir dari arwah mak..& hari terakhir aku menangis di ribaan mak...hm semuanya berlaku hr itu...Ya Allah kau cucurilah rahmat ke atas kedua ibu bapaku Amin...
Actuallly mood aku sangat low minggu ni..semua benda buat x kena..badan pun rasa semacam..perasaan aku bercampur aduk...kepala sakit tekak perit..macam2....dalam masa yang sama ingatan kepada rentetan peristiwa di bulan May membuatkan aku rasa kurang bersemangat..hm sampaikan hubby tegur aku..kembali pada normal..jangan buat muka siput..haha muka siput dikatanya aku...haha sian hubby skang ni aku asyik letih je..balik keje monyok..bangun pagi monyok..kalau cuti pun dok umah monyok..semua serba x kena..susah hubby nak dengar aku ketawa & tengok aku gelak kot..sampaikan terkeluar istilah muka siput..hahaha apa2lah..yang penting aku tau hubby nak aku kembali ceria seperti sebelum2 ni..InsyaAllah..bukan aku saja buat2 monyok..dah memang x mampu nak ceria...esok lusa ok la tuh..sabar ek my hubby..hehe...
eh dah panjang..haha sempat lak mengulat ni..padahal tgh bz...hm klah next entry aku bercerita lagi..tapi mesti mood sedih lagi...nak buat camana peristiwa May mmg banyak yg menyedihkan..klah...nak sambung keje lak...
Friday, May 11, 2007
kena tag lagi..adeh
hm liza dah tagged aku..so ni jawapannya...6 weird things about me...baca jangan x baca..hahaha
1. Suka sangat ayam..especially chicken wing..sampaikan ada yang kata aku ni hantu ayam...tapi keadaan aku masa ni x lalu lak nak makan ayam..x tau la sampai bila agaknya...
2. Aku sangat takut dengan ular...dengan kata lain..aku fobia dengan ular...sampaikan satu kes ada sorg member penah kasi hadiah ular plastik, aku xleh tdo malam tu...pkkan ular tu ada dalam almari wpun aku dah sorok2 sekali ngan kotak2 dalam almari bawah baju2 berlipat...huwaa...takutnya..esoknya suruh member alihkan ular dr bilik tu & bagi balik kat tuan punya yg baik hati tu..
3. Aku sangat kuat merajuk...kepala batu & x suka dipujuk..x kira aku merajuk dengan sape aku mmg x suka dipujuk..klu aku merajuk biar aku pujuk diri sendiri..jangan nak sibuk atau kalau sibuk gak akan menimbulkan rasa menyampah dalam hati..haha emosional kan..
4. Aku sangat sensitif dengan isu ibu bapa...x kira cite baik atau buruk pasal ibu bapa ianya tetap akan buat aku rasa sedih dan menitiskan airmata...maybe sebab aku rindukan kehadiran mereke kot..betul, setiap saat aku rasa mereka akan hadir dalam hidup aku wpun aku tau mereka dah xde kat dunia ni..& aku yakin suatu hari nanti Allah akan temukan aku dengan mereka, InsyaAllah...
5. Aku seorang yang laser dan suka terlepas cakap..pastu aku akan rasa menyesal dan bersalah dengan manusia2 yg aku dah laserkan..tapi aku xkan minta maaf sbb aku malu ataupun ego aku mmg tinggi...hm InsyaAllah aku akan ubah sikit2 demi sedikit perangai ni sampai ianya terus lenyap...Amin...
6. Hm yg terakhirnya, aku tiada kegilaan macam liza...kalau aku rasa suka nak buat sesuatux kira apa..aku akan buat...dan hubby selalu cakap...aku suka buat ikut suka tanpa pk panjang..hm, susah gak camni...
Hehe oklah tu je kot..yg lain2 xla pelik sangat...moga2 liza pueh hati ek..klah nak sambung keje..kakak sebelah aku ni usya lak aku wat apa..adeh...susah tol nak wat keje bukan2 skang ni...hehehe...
1. Suka sangat ayam..especially chicken wing..sampaikan ada yang kata aku ni hantu ayam...tapi keadaan aku masa ni x lalu lak nak makan ayam..x tau la sampai bila agaknya...
2. Aku sangat takut dengan ular...dengan kata lain..aku fobia dengan ular...sampaikan satu kes ada sorg member penah kasi hadiah ular plastik, aku xleh tdo malam tu...pkkan ular tu ada dalam almari wpun aku dah sorok2 sekali ngan kotak2 dalam almari bawah baju2 berlipat...huwaa...takutnya..esoknya suruh member alihkan ular dr bilik tu & bagi balik kat tuan punya yg baik hati tu..
3. Aku sangat kuat merajuk...kepala batu & x suka dipujuk..x kira aku merajuk dengan sape aku mmg x suka dipujuk..klu aku merajuk biar aku pujuk diri sendiri..jangan nak sibuk atau kalau sibuk gak akan menimbulkan rasa menyampah dalam hati..haha emosional kan..
4. Aku sangat sensitif dengan isu ibu bapa...x kira cite baik atau buruk pasal ibu bapa ianya tetap akan buat aku rasa sedih dan menitiskan airmata...maybe sebab aku rindukan kehadiran mereke kot..betul, setiap saat aku rasa mereka akan hadir dalam hidup aku wpun aku tau mereka dah xde kat dunia ni..& aku yakin suatu hari nanti Allah akan temukan aku dengan mereka, InsyaAllah...
5. Aku seorang yang laser dan suka terlepas cakap..pastu aku akan rasa menyesal dan bersalah dengan manusia2 yg aku dah laserkan..tapi aku xkan minta maaf sbb aku malu ataupun ego aku mmg tinggi...hm InsyaAllah aku akan ubah sikit2 demi sedikit perangai ni sampai ianya terus lenyap...Amin...
6. Hm yg terakhirnya, aku tiada kegilaan macam liza...kalau aku rasa suka nak buat sesuatux kira apa..aku akan buat...dan hubby selalu cakap...aku suka buat ikut suka tanpa pk panjang..hm, susah gak camni...
Hehe oklah tu je kot..yg lain2 xla pelik sangat...moga2 liza pueh hati ek..klah nak sambung keje..kakak sebelah aku ni usya lak aku wat apa..adeh...susah tol nak wat keje bukan2 skang ni...hehehe...
Wednesday, May 09, 2007
masa membebel...
hm...bape lama dah aku x membebel ni..hehehe hrni aku nak membebel sat b4 aku g jumpa user..hehe..bz la lately ni camana nak membebel...diri sendiri pun xdak masa...hahaha...bz bangat la konon aku ni, hahahaha...
hm hrni dah 9 May...cptnya masa berlalu..dah setahun rupanya aku x tengok wajah arwah mak...semalam genap setahun Hijrah arwah mak pergi..Al-Fatihah..perasaan rindu makin sarat..sebak bila kat radio dok cite pasal hari ibu..sayu hati bila baca email2 pasal hr ibu..dalam hati menjerit2 rasa...aku nak bgtau semua org yg aku sangat sayangkan mak wpun dia dah xde...smalam lak terdengar lagu untukmu ibu kat radio...hm beecucuran air mata...bukan saje nak nangis...hubby selalu tego klu aku tiba2 nangis..x baik kata dia..tapi nak buat camana itu saje cara untuk aku lepaskan rasa rindu aku pd mak & ayah..rindu pada yg dah xde memang sukar untuk digambarkan....Alhamdulillah dalam perasaan rindu yg amat sangat arwah mak muncul dalam mimpi..cukuplah sekadar dalam mimpi..satu hari kami semua akan berkumpul dan berjumpa...itu yg arwah mak penah cakap masa aku menangisi pemergian arwah ayah 10 tahun dulu...
hm dah stop...asal type entry je ada la cite sedih..hahah teruk betul aku ni...hm penatnya badan..ngan keadaan aku skang ni yg kejap sihat kejap x..ngan schedule yg pack..hr2 ada training..pg petang lak tu..haduih...gler ah camni...hm dalam sibuk2 aktiviti company yg aku organize berjaya dilangsungkan..Alhamdulillah atas kerjasama semua pihak kami berjaya lepak kat Kalumpang Resort...hm menarik bg aku..cantik sungai dia...hubby kata suatu hr nanti nak pegi lagi ngan kawan2..maybe tdo sana lak..hm, menarik & i like..hopefully masa tu aku dah boleh terjun2 & berenang2..coz hrtu xleh lasak2 sangat...tapi bila lah agaknya...hm minggu ni opis hubby lak ada family day..kat sunway lagoon...kena pegi la nampaknya..x bape excited...tp demi hubby akan aku gagahkan jua...
eh alamak dah kul 10...hehehe oklah ada date ngan user..muntah ijau la aku ngadap user..x sabar nak abiskan pojek ni...hehehe...ok la sampai jumpa di next entry...x sempat gak nak cite panjang...dada didi dudu....
hm hrni dah 9 May...cptnya masa berlalu..dah setahun rupanya aku x tengok wajah arwah mak...semalam genap setahun Hijrah arwah mak pergi..Al-Fatihah..perasaan rindu makin sarat..sebak bila kat radio dok cite pasal hari ibu..sayu hati bila baca email2 pasal hr ibu..dalam hati menjerit2 rasa...aku nak bgtau semua org yg aku sangat sayangkan mak wpun dia dah xde...smalam lak terdengar lagu untukmu ibu kat radio...hm beecucuran air mata...bukan saje nak nangis...hubby selalu tego klu aku tiba2 nangis..x baik kata dia..tapi nak buat camana itu saje cara untuk aku lepaskan rasa rindu aku pd mak & ayah..rindu pada yg dah xde memang sukar untuk digambarkan....Alhamdulillah dalam perasaan rindu yg amat sangat arwah mak muncul dalam mimpi..cukuplah sekadar dalam mimpi..satu hari kami semua akan berkumpul dan berjumpa...itu yg arwah mak penah cakap masa aku menangisi pemergian arwah ayah 10 tahun dulu...
hm dah stop...asal type entry je ada la cite sedih..hahah teruk betul aku ni...hm penatnya badan..ngan keadaan aku skang ni yg kejap sihat kejap x..ngan schedule yg pack..hr2 ada training..pg petang lak tu..haduih...gler ah camni...hm dalam sibuk2 aktiviti company yg aku organize berjaya dilangsungkan..Alhamdulillah atas kerjasama semua pihak kami berjaya lepak kat Kalumpang Resort...hm menarik bg aku..cantik sungai dia...hubby kata suatu hr nanti nak pegi lagi ngan kawan2..maybe tdo sana lak..hm, menarik & i like..hopefully masa tu aku dah boleh terjun2 & berenang2..coz hrtu xleh lasak2 sangat...tapi bila lah agaknya...hm minggu ni opis hubby lak ada family day..kat sunway lagoon...kena pegi la nampaknya..x bape excited...tp demi hubby akan aku gagahkan jua...
eh alamak dah kul 10...hehehe oklah ada date ngan user..muntah ijau la aku ngadap user..x sabar nak abiskan pojek ni...hehehe...ok la sampai jumpa di next entry...x sempat gak nak cite panjang...dada didi dudu....
Subscribe to:
Posts (Atom)
