Friday, December 31, 2010

update full term & selamat tahun baru

Alhamdulillah hrni genap usia kandungan 38 minggu 2 hari..semoga baby sihat2 sahaja...

esok dah masuk 2011..agaknya bila la baby ni nak tunjuk muka kat semua org..dulu masa preggy kat azim, azim keluar genap 38 mgu..maybe masa tu aku aktif & banyak travel..kali ni agak x bape aktif..hehe apapun semoga Allah permudahkan segalanya..

perasaan..ntah lah..xtau nak cakap...x sabar nak tunggu anakanda aku ni lahir..tapi dalam masa yg sama ada rasa takut..takut nape aku pun x pasti...sakit...huhu xmo pk..yang aku tau, dah sampai masa nanti hadap jelah apa yang dah tersurat..doa2 moga segalanya dipermudahkan..harap hubby boleh sentiasa di sisi saat2 aku nak bersalin..sesungguhnya aku perlukan sokongan dr hubby...al maklumlah aku ni penakut sket..mujur la rina ada skang..ada la org yg boleh aku harapkan utk tgk2an azim kalau aku masuk wad nanti..hm..sedih la pulak..harap2 selamat semuanya..Amin Ya Rabb..

cite pasal azim lak..anakanda dah 3 tahun lebih..makin noti & makin bijak..tapi dalam kepala dia ultraman je la kejenya..adui camna la..belajar xmo..sekali2 ajar nak gak ikut..nak antar g skul, dapat sesi 1.30 - 4.30 je..camno..time tido tu..lg satu pampers..still pakai kalau jalan2..kat umah je leh x pakai..hm, boleh ke nak sekolah..ikutkan skul tu kata 1st 2/3 month dorg akan train sampai betul2 pandai..tapi aku lak x yakin ngan sesi petang sekolah..lgpun azim br je masuk 3 tahun..so selepas survey dan atas nasihat beberapa pihak..postpone la..azim aku akan masukkan ke tadika next year..cuma aku akan book azim utk kelas 3 tahun..sesi seminggu sekali...tgk pada keadaann kalau ada kekosongan...

ok last but not least..selamat tahun baru pada semua..harap2 azam tahun lepas tercapai..aku, InsyaAllah...doakan yang terbaik untuk diri sendiri, suami, anak2 dan keluarga besar..semoga bertambah keimanan..semoga semuanya baik2 belaka..suka duka 2010 jdkan pengalaman dan pengajaran untuk mematangkan hidup..yang penting aku kena lebih maju ke depan..umur dah nak masuk 30, harus bersedia untuk apa jua..semoga Allah memudahkan perjalanan hidup aku serta keluarga...amin..

Thursday, December 16, 2010

nak balik kampung

gembira rasanya hati..lalalala..harini pas keje roger ke kuantan..esok & sabtu balik jengka..sabtu & ahad balik raub..perasaan sangat happy..

kat kuantan boleh makan2..banyak senarai makanan sedap2 yang nak makan ni...biasa la kalau g kuantan kami akan mengimbau lokasi makan2 waktu bercinta...syok..main2 mata wpun anak ada kat sebelah..plan nak shopping brg keperluan baby & abg..cam pampers & susu..sbb kat kuantan boleh dapat stok2 tu dengan murah..hopefully price dia xlah naik melampau cam kat KL ni..semua naik..darah naik...gaji naik pun xdak makna kalau semua harga brg keperluan naik kan..

sabtu tu singgah umah uda...x classmate/housemate unitar kawin..InsyaAllah ada rezeki sampai ke sana..sblm tu, pg2 gerak dr kuantan singgah kg hubby...ambik stok brg keperluan aku untuk pantang nanti..ubat2an..jamu??xmo la..confirm x makan..ready utk minum air akar kayu je la..dah mintak akak aku belikan kat kg..adeh...

pas g umah uda..terus balik raub lak..hm syok..sbb nak ambik rina & anak2 sedara mai umah..rina peneman aku sementara nak bersalin..so jd bibik la dia..jaga azim & kemas rumah...seminggu minggu depan umah kami dipenuhi anak2..abg ajeem pun syok la nampaknya kakak2 & abang2 dia dtg lepak umah..plan nak tgl ajeem ngan mak ndak dia je..xyah g sekolah..& maybe hrni adalah hari terakhir ajeem kat taska tu..sbb buka skolah ni, ajeem akan ke taska kat tasik permaisuri..dah survey, cuma aku belum confirmkan lagi..tadika pun dah book untuk ajeem tp by phone..next week br pegi taska untuk settlekan semua yuran..hati, masih dalam dilema...dilema nak cr taska yg bagus kalah dilema nak kawin..rasa cam nak buat Istikarah pun ada...takut kalau taska yg aku pilih nanti x sesuai..kalau boleh xmo tukar taska ajeem..tapi apakan daya...

hm tulah plannya weekend ni..sah boyot2 ni pun jalan sana sini..next week dah 37wks..so dah start weekly checky..mode jaga2..kalau ikutkan pengalaman anak sulong aku deliver azim tepat2 38wks..tapi tak sama ragam..apapun hopefully semuanya berjalan lancar..semoga Allah permudahkan segalanya..Amin Ya Rabb..perasaan skang, takut + excited...hmmmm

klah nak start keje..jap lagi boleh balik...yahoo...

Friday, December 10, 2010

lagu arwah mak

4 rangkap senikata nyanyian Nada Murni yang boleh buat aku menangis tersedu2...sesungguhnya hati begitu rindu pada arwah mak..teringat alunan merdu suara arwah mak menyanyi bait2 senikata lagu Ibu Mithali...semoga roh arwah mak serta ayah dirahmatiNya..juga doa buat kedua ibu dan bapa mertua...kasihanilah mereka Ya Allah..Amin

ibu mithali ibu yang sejati
kasih sayangmu kasih yang suci
pengorbananmu di sanjung tinggi
jasamu tetap disanubari

ibu oh ibu
fitrahku murni
kelembutanmu menyentuh hati
semai kasihmu dalam jiwaku
kau disayangi kerana menyayangi

ibu oh ibu
hatimu suci
tulus ikhlasmu mendidik daku
sanggup bersusah dan menderita
demi kebahagiaan sekeluarga

ibu oh ibu
kau serikandi
bakti amalmu tidak terperi
beramal soleh berperibadi
mentaati Allah juga suami

ni lagu kedua..yang berjaya aku jumpa kat you tube dari orkes Sinar Murni

Ibu Mithali 3x
Ibu Mithali ibu sejati
Tunggak Pada Keluarga Bahagia

Kaulah pembimbing pendidik pengasuh
Sifatmu penyayang pengasih

Ibu Mithali ibu sejati
Tunggak pada keluarga Bahagia

Syurga dibawah tapak kaki ibu
Setia kami kepada mu

Ummul mukminin 2x
Contohilah semua para ibu

Kau contohi takwa
Kau contohi sabar
Kau contohi semua
Dari ibu ibu mithali
Ibu Mithali ibu sejati
Tunggak pada keluarga bahagia

Kaulah pembimbing pendidik pengasuh
Sifatmu penyayang pengasih
Ummul mukminin 2x
Contohilah semua para ibu

Kau contohi takwa
Kau contohi sabar
Kau contohi semua
Dari ibu ibu mithali

Ibu Mithali ibu sejati
Tunggak pada keluarga bahagia

Kaulah pembimbing pendidik pengasuh
Sifatmu penyayang pengasih

Ibu Mithali 3x

Nota: sayangilah ibu bapa walaupun mereka telah tiada..semoga bila kita tiada suatu hari nanti anak2 kita akan menyayangi kita juga...InsyaAllah...

Tuesday, November 09, 2010

update 3rd trimester

Alhamdulillah dah masuk 3rd trimester..semuanya berjalan lancar..semoga Allah permudahkan segalanya..Amin Ya Rabb...

mcm biasa..skang dah start appointment 2 minggu sekali..pejam celik je dah nak masuk 8 bulan..esok ada follow up kat klinik biasa..mgtt test result Alhamdulillah negative..kandungan gula normal...tapi doc still mintak aku control pemakanan..scan last week pun boleh nampak baby ngan jelasnya..& baby dah 2x tunjukkan siapa dia..doc kata semua ok, & berat baby dah cecah 1.5kg..hm next scan on 10/12 ni..carta gerak bayi dah kena start..esok confirm nurse cek..huhu, so kena completekan carta sblm appointment...kali ni bayi sangat aktif..siang malam ummi kena tendang...

kehidupan..cam biasa g balik keje..weekend banyak masa balik kg..hehe balik raub lak tu..i like..baru2 ni kami turun cameron..memandangkan dr kg aku ke cameron 1 jam stgh je so kami g balik hr..tapi xleh jalan lama2..sebab ramai sangat..masa terhad...at last hubby kata nanti kita repeat..dah survey hotel..InsyaAllah lepas baby lahir la kalau leh g pun...

Azim..dah besar anak ummi & ayah..next week genap la 3 tahun umur anakanda tercinta..doa dan harapan, semoga azim menjadi anak yg soleh..taat kepada Allah, hormat kepada ibu bapa..semoga Allah panjangkan umur aku dan hubby untuk kami mendidik anak-anak kami menjadi anak yang soleh..Amin Ya Allah...azim memang sangatlah manja & noti skang ni..adui la..ni weng kepala aku malam td dia dok berjaga sampai 2.30 pg layan upin ipin..dahlah sambil nengok sambil dia dok kiss2 ummi..tepek2 muka dia kat muka ummi cam ummi selalu kiss dia..lagi satu koleksi ultraman x tau nak ckp dah..adui la segala jenis ultraman dia nak..smalam dah terkena aku kat pasar malam..nak max yg ada pedang lak katanya...jenuh pujuk xmo lepas..huhu mujur murah..& skang dah tau kat petronas ada jual ultaraman..kalau sebelum ni singgah shell/petronas cr roti or jajan..skang tambah lg satu list...alahai anak..

hm, cuti raya? kn catu untuk raya haji ni..maybe cuti pada hari raya tu jek..pas raya balik..turn kg hubby kali ni..hubby mintak aku half day sehari b4 raya tu..tp cuti tgl 3.5d..tolak esok half day dah tgl 3 hr..camana ni..tapi xpe hubby kata nanti discuss...hm, semoga dipermudahkan semuanya

keje..memang sangat2 bz..tapi en pm kasi aku kelonggaran..suppose kena joint testing & training..tapi dorg dah xcuse kan nama aku..thanks to en pm..so skang aku dok opis je...settlekan documentation & testing system..

hm tu je kot update..pala ni cam weng2..dr pg td..adeh la..nak sambung testing..lain kali update..InsyaAllah

Friday, October 29, 2010

update Oct 2010

Alhamdulillah..dah nak abis pun Oct 2010..bulan Oct adalah bulan yg ditunggu..hihi...yelah kan, anniversary bercinta bulan ni..anniversary kawin pun bulan yg sama..Alhamdulillah..tahun ni genap usia perkenalan aku ngan man selama 11 tahun..& genap usia perkahwinan kami selama 4 tahun..semoga Allah kurniakan kebahagiaan kepada kami selamanya..Amin..semoga kasih sayang makin utuh dan takkan pudar..tulah harapan aku untuk keluarga kami..

thanks to hubby yang cam biasa x penah lupa tarikh2 keramat dalam kehidupan kami..& of course tqvm untuk hadiah & masa yang diluangkan..wpun pada hari anniversary tu aku kena wat mgtt test & atenatal appt sekali gus tapi kami sempat gak selit2kan masa untuk meraikan hari penuh makna kami bersama..& lagi meriah bersama azim..hehe tahun depan azim & baby lak..InsyaAllah...

hm cite pasal azim..bulan 10 ni lak..2x demam..demam nak pandai kata Ayah..Alhamdulillah, anak teruna aku semakin meningkat usia, semakin matang & pandai..wpun azim adalah tersangat manja skang ni sampai kadang2 ayah rotan dia sbb manja x bertempat..huhu koleksi otromen makin bertambah setiap bulan..adeh la hr2 nak ajak pi jusco/ giant cr otromen..tuh otromen aku x tau la ada bape banyak dah..bape jenis..cd lak dah bape dah..adui la anakku..kalau g pasaraya mmg kena pandai pujuk supaya x 'terbeli' cd or mainan otromen lagi..kalau x abislah aku...huhu..

cite pasal pregnancy..Alhamdulillah dah masuk 29wks...minggu ni nak kelaurkan baju2 & keperluan baby yg perlu dibasuh...pastu nak kena plan apa yg nak dibeli..hubby ajak shopping barang baby...yahoo..excited lak rasa dah masuk 3rd trimester ni..Isnin ni ada appt hukm for next scan..hehe asyik scan je..harap2 baby tunjukkan siapa dia kali ni..hehe..semoga anak yg ku kandung sihat dan sempurna..semoga Allah keluarkan anakku dengan cara paling mudah dan selamat..Amin Ya Rabb..

klah, nak keluar lunch dah..lain kali update..InsyaAllah kalau ada kerajinan..

Monday, October 11, 2010

update dr awana genting

saat ni..mata memang x boleh pejam..mungkin esok mata aku akan bengkak..huhu perasaan hati..sangat rindukan azim & hubby..masuk kali ni..ini kali ke3 aku tinggalkan azim dengan ayah bermalam..

tapi...kali ni..perasaan aku sangat lemah..hati betul2 teringat kat anak & suami kat rumah..dengar je suara azim airmata mcam kena pam..pastu ckp lak ngan hubby terus pecah berderai...nak je suruh hubby dtg malam ni lepak sama2..duduk bilik besar..sorg2...sungguh terasa kehilangan...wpun baru je borak2 ngan azim...gayut ngan hubby kat tepon..teringat zaman bercinta..getaran perasaan tu dtg kembali...terima kasih Ya Allah kerana mengurniakan perasaan itu...kenapa la time2 camni hubby bz ngan meeting & etc...

Hati...tabahlah..cepatlah course ni habis..x sabar nak balik jumpa my 2 prince...berjauhan membuatkan perasaan sayang aku membuak2...rindu yg x tergambar..wpun baru beberapa jam x besua muka...

miss them so much..

Tuesday, September 28, 2010

update Aidilfitri 2010

salam Aidilfitri..Maaf Zahir dan Batin kepada semua...dah 3 mgu Syawal..baru nak update2 blog..hehe bz sangat la konon kan..

Aidilfitri tahun ni kali ke 2 aku menyambut sebagai mak yong..hehe so xleh nak bergaya lebih..cukup dengan baju kurung pahang & jubah...yg penting sopan kata hubby..seperti dirancang cuti raya yg panjang dipenuhi dengan aktiviti keluarga..kesimpulannya menyeronokkan..sampaikan ajeem xmo balik kl la..eh silap, ajeem dah bahasakan diri dia Azim..bukan ajeem lg..hehe

perjalanan hari raya cam biasa..balik kg sendiri aku akan jd tuan rumah di rumah pusaka..masak2 makanan raya..ziarah kubur arwah mak ayah..terima tetamu...ziarah saudara mara & dsb...cuma x dapat jumpa kawan2 kat kg..sempat jumpa tina je...umah wan muda pun aku g lewat..selepas balik dr kg hubby selepas balik kg kali ke2..ya ampun wan..janganlah wan kecik ati..kesimpulannya..cuti raya kali ni puas & menyeronokkan..

balik kg sebelah hubby lak..bukan takat cuti raya je..siap pegi Gambang waterpark satu rombongan..aku yg mak yong ni pun leh swimming kat sana..azim sangat happy..budak suka main air tu memang la...pehtu balik pegi lak makan2 ikan bakar kuantan..seronok..lepas hajat aku nak pekena ikan bakar labana..yummy..cumanya plan nak balik melaka je x jd..xpelah lain kali balik melaka lak pekena ikan bakar kat melaka lak..lg best..& yg penting cam biasa, 2x setahun lepak2 ngan pejai & apis kat pot biasa kg awah..b4 tu sempat gak beraya temerloh, g umah zz, mazli & eda...

balik kl lak..cam biasa..hajat untuk jemput kawan2 makan2..InsyaAllah hujung minggu ni..nak wat makan2 sket..actually last week dah buat sket utk opismate lama yg kebanyakannya mmg dah xde kat opis tu & bakal meninggalkan opis tu x lama lg..seronok..aku suka berkumpul ngan kawan2..imbau kenangan lama..semua2 ni buat aku happy & ceria..thanks to kawan2 yg sudi dtg especially thanks to cila yg propose event ni..& event minggu ni InsyaAllah nak jumpa kawan2 jugak..semoga ikatan sentiasa terjalin..InsyaAllah..

kepada semua..sekali lagi diucapkan selamat hari raya Aidilfitri..ampun dan maaf dipinta atas segala khilaf..semoga bertemu lagi di Ramadhan & Aidilfitri yang akan datang..InsyaAllah...

so kat bawah ni aku tepek gambar pagi azim salam ayah..abaikan pemandangan cantik kat belakang tu ya..mak yong x sempat nak kemas rumah..haha

ni la budak noti mintak maaf ngan ayah..hehe..dengan kata lain tgu duit raya..

Friday, September 03, 2010

update menjelang raya

huhu wpun ada lagi baki hari bekerja minggu depan selama 2 hr..tapi mood raya aku dah melonjak2...huhu apa nak dikata...tahun ni lak balik kg sendiri, memang extra happy la kan nak sambut raya..plan mula2 nak keje 14&15..tapi opis declare cuti seminggu pas raya..so terpaksa la aku menghabiskan cuti..kesimpulannya aku cuti dr 8-19/9/2010...huhu syoknya..so berbahagi hari la untuk raya..kami sentiasa adil dan saksama..hehe...

hm update persiapan raya..Alhamdulillah semua dah settle..tahun ni tema kami adalah purple & biru..siap ada 2 tema..sbbnya..baju melayu tema purple sebagai baju rasmi raya pertama..& raya ke2, aku ada baju baru kaler biru & hubby & ajeem pun beli kemeja yg sama kaler utk hari itu..haha kiranya sedondon la tu..kot nak ikutkan seme nak sedondon abis la..beg balik kg aku jd kaler pelangi la nampaknya..huhu..tapi seronok tgk baju hubby & ajeem...sedondon je dorg..hehe...tahun depan agak2 aku ada geng ke ek time raya..huhu...

erm apa lagi nak merepek..tadi cam banyak nak cite..dah tup2 xde idea lak..hahaha..hm, ni masa break..dak2 lelaki g solat Jumaat..so aku pun ambik peluang mengupdate blog..hehe..klah xdak idea..tgu update pas raya la pulak..

so kepada kawan2..aku doakan Ramadhan kalian penuh keberkatan..semoga Syawal yang datang menjanjikan seribu kebahagiaan buat kita semua..hati2 di jalan raya..semoga kita dapat pulang beraya dengan aman dan selamat..InsyaAllah..

Thursday, August 12, 2010

Salam Ramadhan..

salam Ramadhan untuk kawan2..rasanya belum terlewat untuk aku ucapkan..semoga Ramadhan kali ni lebih rahmat dariNya, InsyaAllah...aku punya target, puasa penuh..InsyaAllah..

harini 15 Ramadhan..kejap je masa berlalu..nanti tup2 raya..adeh, cuti raya kena plan bebetul..td admin dah tanya nak cuti bape lama..selamba aku jawab 2 hr..haha semua org cuti lama aku jek cuti 2hr..bukan xmo cuti..tapi terpaksa plan bebetul..aku kena simpan cuti untuk check up & emergency...

harini..25 Ogos, kalau arwah ayah ada, genaplah umur arwah ayah 72 tahun...Alhamdulillah, syukur kerana aku masih diberi kesempatan mengirim 'hadiah' kepada arwah di sana..semoga tenang dan aman di bawah lindunganNya..Amin Ya Rabb..Al-Fatihah buat ayahanda yang sentiasa dalam ingatan, Husin bin Lebai Di..segala ilmu dan tunjuk ajar dari arwah amat aku hagrai...

hm, 2 hr lepas adalah sambutan hari lahir aku yang ke 29..huhu tahun depan dah 30..dah tua..target tahun depan...hehe rahsia..semoga Allah memudahkan jalan bagiku...terima kasih yang tak terhingga buat suami tersayang atas aturan2 yang telah dibuat dengan jayanya untuk sambutan hari jadi aku kali ni..wpun di bulan2 puasa, masih sempat hubby luangkan masa & plan itu ini..i love u so much my dear..thanks 4 everything...terima kasih Ya Allah atas kurniaan itu..

minggu ni pulak genap 20 minggu usia kandungan aku yang kedua..terima kasih Ya Allah kerana permudahkan segalanya..walaupun di awal usia kandungan aku di duga tapi untuk masa sekarang Allah permudahkan segalanya...aku bersyukur kerana dapat menjalani ibadah puasa dengan sempurna..semoga takde lompong untuk puasa kali ni..dah lama x dapat puasa penuh ni..hehehe...

persiapan raya..ada la 10% br buat..hm gaji dah masuk..InsyaAllah hujung minggu ni plan ngan kak njang nak shopping baju raya..cam biasa untuk anak diutamakan..ayah ngan umi ala2 kadar je..rasanya sepanjang hidup aku ni, x pernah aku punya baju baru lebih dr 5 helai untuk raya..kot...cam membazir la pulak aku rasa..& baju untuk azim kali ni pun x perlu beli banyak coz, last month aku ada beli skit2...so xdelah nak keluarkan sedebup..

dan semalam keluarga kami dapat good news..InsyaAllah dalam masa terdekat ni adik aku yang belajar kat Mesir tu akan balik..harap2 sempat la kami raya bersama-sama..semua adik beradik berkumpul raya ni..dah lama kami x dapat berkumpul 9 beradik..last masa majlis kawin aku hrtu je...semoga urusan rina di sana berjalan lancar..

harapan aku semoga segalanya baik-baik sahaja..

Thursday, July 15, 2010

oh ajeem

hm, bosan..semua org dah keluar lunch..hrni ada bday celebration dak opis ni..tapi x mampu nak joint..dr pg aku sudah weng..keadaan yg membuatkan aku xleh pegi mana2..stay kat satu tempat, tgu masa balik, pastu sampai umah melepek...hm, dah masuk 2nd trimester pun aku tetap di uji..apapun kalau ini ketentuan aku redha ngan ujian...wpun kadang2 rasa sedikit tak kuat..apalah sangat ujian ni kan..

hm, anak teruna aku memahami keadaan ummi..ada hikmah juga aku melepek je..masa banyak dihabiskan meneman ajeem tengok cd...anak teruna aku tu layan cd atas katil..haha...bukan ajeem teman ummi, ummi yg teman ajeem..hehe..baru ni, sama2 x sihat..sama2 mc..tapi syok, dalam2 x larat ni dapatlah aku merasa perhatian yg lebih dr ajeem & ayah...hehe mengada2 kah?..sendiri rasa baru tau ea...

ajeem wpun kecik, tapi sangat concern..kalau aku terlepek kat katil diam2 dia akan dtg tanya sambil peluk2..'mi nape mi..mi taket ke'..'mi tape wat mi..kokter wat'...kokter adalah doktor..puncanya, pas check up kat hukm last month tangan aku ada kesan lebam lepas ambik drh..& seperti biasa anak teruna aku prihatin & perasan je perubahan pada ummi..lepas bgtau doktor cucuk lengan aku, asal aku sakit je mamanjang la dokter buat..haha xtau ke..ayah ajeem yg buat ummi camni..hihi..

semalam satu situasi yg bila pk2 kan rasa nak gelak, terharu pun ada..umi muntah, ajeem pun cepat2 turun dr katil..panggil ayah..tapi ayah x dtg2..ayah nya sibuk kat dapo x perasan ummi muntah..si anak pun duduk depan pintu bilik air dok jerit panggil ayah..ayah x dtg dia leh bebel...'ayah mi kuntah'...nengok ayah x dtg tanya aku..selagi x jawab ok dia tanya..'mi kuntah ke'..'mi ok ke'..pas jawab ok brlah dia pegi sambung nengok ultaraman dia..ajeem2...kalau ayah xde pandai lak dia masuk bilik air..konon nak urut belakang cam ayah selalu buat..tapi mulut bebel..'masam la mi'..adui mcm2

adeh, klah..rasa cam muak lak aku menaip banyak2 ni..nak rest sat..sementara semua org pun x balik lunch lagi..lain kali la update...

Wednesday, July 07, 2010

sudah masuk bab ke 2

Alhamdulillah...dah masuk 2nd trimester..semalam check up yg pertama di klinik kesihatan...sama mcm masa ngandungkan ajeem..aku pilih untuk check up di klinik kerajaan..walaupun terpaksa korban kan masa & cuti..tapi aku puas hati dengan apa yg nurse2 tu bebel & cakap setiap kali check up..cuma bezanya kali ni dah tukar klinik..memandangkan aku pun dah berpindah kan...

keputusan check up semalam...Alhamdulillah xde yang kena buat follow up..cuma kali ni dapat pelekat hijau...kumpulan berisiko..adui macam2 la...semalam tekanan darah 90/60..betul2 cukup makan..tapi kata doc kalau aku rasa dizzy mmg tu dah kira rendah..padan la last week 2 kali aku hampir pitam depan pintu...masuk bilik terus boom atas katil...& sakit kepala aku pun biasa akan elok bila bangun tido tapi skang tgh tido pun leh terbangun sbb sakit kepala..pagi2 dah sakit kepala..adui la mcm2...

berat badan lak..selama 3bln 1mgu ni..dah turun 5kg..hm tp doc x bebel pulak..memandangkan aku punya morning sickness memang teruk & jumlah muntah berganda banyak dr jumlah makan..tapi, next check up kena make sure berat naik...camana tu..sampai hari ni aku still muntah2..hopefully pasni dah okla & aku boleh makan cam biasa..kesian bb..mak dia asyik terbluek je..sian gak ajeem ngan ayah..terpaksa nengok muka siput aku ni hr2..dorg nak manja2 pun aku x layan...x mampu nak bergurau senda...huhu teruk betul

cite pasal kehidupan...Alhamdulillah...perjalanan kehidupan untuk suku ke 2 2010 ni penuh dengan limpah rahmat dr Allah..bermula dari berita pertambahan ahli keluarga kami...hingga la saat ini..itulah suka duka kehidupan..semoga Allah terus merahmati kami..semoga kami sekeluarga tidak lalai dengan nikmat yang Allah berikan..

cite pasal ajeem..cam biasa, makin lama makin noti..sangat degil sampai tahap x dengar kata & melawan ckp..baling brg dan mcm2 yg menguji keasabaran..aku lak skang x cara sangat dia..semua ayah..bila gaduh ngan ayah je cr ummi..& ada masa2 dia manja2 peluk2 ummi..rindu la tu..sorry sayang sbb ummi mengabaikan ajeem dalam kesihatan ummi yg asyik weng je ni..apapun ummi tau ajeem tau ummi sayang ajeem kan..ajeem skang, dah nak masuk 3 tahun..dah pandai macam2...hm, kesukaan ajeem masa sekarang adalah ultaraman..koleksi ultraman tu sampai tahap tido bersama ngan ajeem la..g balik taska bawak ultaraman, hrni makcik taska bitau, dah ramai yg bawak ultraman g taska...adui la anak anak..ni ayah dia tgh dok cr baju ultraman lak...hm apa2 la anak ayah tu kan..

klah..dah sejuk beku..x larat nak menaip banyak2..nanti ada masa aku update..ni masa senggang, tgh tgu user..hrni aku assist dorg update data..ala2 training la kan...bosan lak sbb x bawak geng..tapi x perlu bantuan pun sbb aku just assist..cepatlah abis session..pale dah denyut2 ni..nak balik umah..miss my katil & bantal..hahaha

Friday, June 04, 2010

cabaran orang baru

huh..sungguh mencabar keimanan..kebanyakan kawan2 tau yang aku dah preggy untuk kali ke 2..Alhamdulillah minggu ni genap 8 minggu usia kandungan aku...dan 2 minggu yang lepas bermulalah episod baru dalam rutin harian...pada yang merasa akan mengerti semua ni..pd yang tak kena dugaan ni, mungkin mcm2 di pikiran..

teringat masa ngandungkan azim..cabaran agak kurang..muntah2 tetap ada cuma x sampai tahap 'melepek' cam yang aku alami sekarang...penah dulu ada yang kata aku 'psycho' x boleh lawan muntah dan kesakitan sedikit tu..hm katalah apa saja..hanya aku yg mengalami..betul kata kak de ngan kak njang..apa yg aku alami x seteruk mereka..tapi untuk kali ni, aku rasa kadang2 aku kalah..sokongan dari hubby membuatkan aku sangat kuat..tq mr suami yang sungguh mengerti dan memahami...mujur juga anak teruna x banyak kerenah..syukur Ya Allah...

aku berdoa, moga apa yang ku alami sekarang cepat berlalu..kalau diikutkan sumber2 yang aku baca, segalanya akan berakhir seawal minggu ke 12..lama lagi tuh..boleh selim aku cenggini...apa yang aku alami sekarang:

1. muntah2 yang kerap
2. takde selera makan dan minum
3. letih yang melampau = melepek
4. emosi yang tak stabil
5. sakit belakang dan pinggang
6. pening kepala kadang2 rasa nak pitam
7. mual sepanjang masa

tu adalah simptom yang membuatkan kadang2 aku rasa sungguh x berdaya..rasa nak duduk rumah je..tapi apakan daya, aku punya tanggungjawab yang perlu aku tunaikan..permudahkanlah segala urusanku Ya Allah...semoga Allah kembalikan nikmat sihat kepadaku..semoga Allah kurniakan aku zuriat yang sempurna, soleh/solehah, sihat tubuh badan dan akal fikiran..Amin Ya Allah..semoga aku sentiasa kuat dan tabah, InsyaAllah...

Wednesday, May 19, 2010

update 18 Mei 2010

semalam...18 Mei 2010..genap 4 tahun arwah mak pergi..masih jelas terbayang muka bersih & riang arwah mak saat jenazah dikafankan...

semoga tenang arwah di sana..hati rasa sungguh rindu...semoga berjumpa kelak..InsyaAllah..

Al-Fatihah untuk arwah ibuku Allahyarhamah Hjh. Suri bt Hj Idris

Friday, May 14, 2010

cerita pagi Jumaat

sebab kepenatan malam semalam kuar makan2..kesudahannya harini terlewat bangun..& begini la mulanya...

baru terkedek2 nak iron baju...mujur my hubby yg mmg rajin tolong iron baju menghulurkan bantuan..ni la padahnya iron baju pagi2..tq my hubby..aku kena layan anak teruna...kisahnya aku bukak pintu toilet ngan pintu bilik supaya ada cahaya dalam bilik xnak ganggu ajeem yg tengah tido...tapi...tiba2..
"ummi totop pintu..ajem cilau"...suara itu budak sudah jerit2 sambil nanges..aduih biasa ok je...hrni xleh pulak..

hm..kes kedua..still menanges2...
u: ajeem nak susu ke?
a: nanak nanak ajeem nak tido..ajeem cilau...
u: tetap buatkan susu
a: nanak2..ajeem nak kitop (laptop)..ajeem nak mickey mouse..
u: malas layan sbb hari dah nak siang..

campurtangan org ke3..ayah
y: ajeem nak apa..
a: mickey mouse ajeem nak mickey mouse..
u: jom umi pasang tv nengok jim jam & sunny
a: ajeem nak mickey mouse
u: dah lah ajeem umi dah lambat
y: dengan sabarnya cari notebook pasangkan mickey mouse utk anak..

anak oh anak..apapun ummi & ayah sangat sayang ajeem..dan kesudahannya harini dalam sejarah aku sampai opis on time..sharp 9.00am...huhuhu

Monday, May 10, 2010

update hari ibu

pertama sekali Selamat Hari Ibu buat semua yang bergelar ibu..hehe dah terlewat sehari nak wish ni..

& semestinya..bulan mei adalah hari ibu...hati x putus terkenang arwah emak...semoga aman arwah di sana...juga pada ibu mertua yang tak pernah bersua muka...semoga suatu hari kita akan dipertemukan..InsyaAllah..Al- Fatihah buat kedua-dua insan yang disayang...

hari ibu kali ni...dapat beberapa kejutan dari hubby...erm walaupun ada beberapa kejutan yang dah kantoi tapi x sangka..hubby punya banyak rancangan..& kejutan yg satu itu mmg di luar jangkaan & hubby berjaya dengan misinya...tqvm to my dearest hubby...kasih sayang, tanggungggjawab, perhatian dan segala-galanya dari hubby membuatkan aku rasa sungguh bahagia dan disayangi...

& semalam part of suprise yg kantoi yg hubby nak buat tu telah aku laksanakan..party untuk ibu2 & future ibu...thanks to semua hadirin..cam biasa...atie, pyan & nina, ayu, zizi & akhil, nana, asri & zayyad, fairus, ila & loque, ubai, zura & 2 hero twin, apis & zira & adam...menunya simple sbb kata hubby xnak susahkan aku...hehe credit to my hubby sbb banyak tolong kat dapo & semua persiapan..

dalam majlis tu ada kejutan dr pian buat atie..yg ni pun suprise utk kami yg aku dah tau awl..hehe tapi suprise utk atie tu kira menjadi la..sbb pian memang berusaha utk kasi mama nina suprise & aku ngan hubby tolong kabulkan..asalkan kawan2 bahagia itu satu nikmat bagi kami..

pas makan2 ubai gerak balik...yg tinggal memulakan misi berenang..huhu kecoh pool umah..mujur masa tu xde org lain mandi..so kolam tu jd kami punya la..ibu2 melayan anak2 & bapak2 lumba menyelamm & berenang...rasa cam piknikk lak..pastu naik mandi sambung makan2 & masing2 kemas2 gerak untuk balik...

hari yg memang memenatkan tapi aku enjoy..& semestinya extra happy bila hubby buat kejutan2 yang menarik...

ummi sayang ajeem & ayah...muah

Tuesday, April 27, 2010

azim suka main bowling

layan aksi ajeem main ikut umi ngan ayah men bowling....


gelak-gelak umi dr td x strike...


gelak-gelak ayah pun dr td x strike...


hm..tgh focus...camana nak kasi semua pin jatuh


hehe...pasni ajeem akan terror punya


tak percaya ke...

dah ahad baru ni..ajeem dapat satu set bowling mainan..hihi malam semalam dah pecah satu pin sbb ajeem ketuk..haih ganaz...

ayah selalu berangan..supaya ajeem leh kuasai aktiviti sukan..InsyaAllah tengok pada skang...ajeem leh je layan ayah tengok channel sport kat tv...bola, badminton, lumba kete...layan kan seme...

Tuesday, April 20, 2010

kisah ajeem

malam tadi...sambil lepak2 ngan umi & ayah ajeem bercerita...

situasi 1
"mi..td kolah td nyamuk geget tini tini tini...gatal tini tini tin (sambil tunjuk tempat yang kena gigit nyamuk) aku pandang hubby...dan bermulalah sesi ajeem bercerita pasal nyamuk pada ummi & ayah..."

abis cite nyamuk...ayah tanya ajeem pasal makan..
"ajeem makan nasi ke kat sekolah tadi"

ajeem jawab
"tak..td kolah tadi nenek..kacik..ajeem kakan kacik...ayam goleng...aum aum..tuudap"...

sungguh comel cerita yg keluar dari mulut ajeem...rindunya...x puas nengok lagak dia bercerita..sambil baring2 atas katil & mulut ngomel2...

situasi 2..
otw nak anto ajeem pi taska..
"tini tini tini..nak kakak wa"...

haha anak teruna xmo g sekolah..suruh ayah belok keta ke kiri...ayah dah paut steering keta ke kanan sebab...harini ajeem sekolah..& mulalah aksi pujuk memujuk supaya ajeem pergi sekolah jugak..

situasi 3..
ummi/ ayah suruh sesuatu..

ajeem..tolong ayah ambik bantal...ajeem pun terkedek2 lari bawak bantal untuk ayah..hm tu time rajin

ajeem...jom makan..
ajeem jawab sambil baring & pejam mata "ajeem tido ni"..alasan yg selalu dia bagi kalau x mo makan...

dah..nak cite semua x larat..tiba2 hati rasa sangat rindu..ajeem anak ummi dah besar..kata ayah..cepatnya masa berlalu...sedar x sedar...ajeem dah pandai menyanyi banyak lagu dalam lirik penuh...wpun lirik sangkut2...& dah boleh baca doa makan sampai habis dengan jelas...dan mcam2 yg benda yg kadang2 bila ajeem dah boleh lakukan barulah ummi & ayah perasan..dan selepas tu akan keluarlahh ayah.."ajeem dah besar kan"...

dan ni lah ajeem

Monday, March 29, 2010

update jalan-jalan

akhirnya..plan utk balik Melaka terlaksana...dr lepas Raya Puasa 2009 sampai la minggu ni...hehe...

mula2 ajeem xmo balik melaka...sebab dalam hati dia sentiasa ingat kg ummi untuk jumpa kakak2 kesayangan dia(bagus sungguh anak ummi)...mcm biasa...bila sampai kg hubby dia akan malu2 kucing...xnak ngan semua org..tapi...bila dah panas...jenuh la kakak2 & abang2 sepupu melayan..suka sangat ajeem sebab dilayan...manja sungguh anak kami tu...manja sendiri cipta...haduii...

cam biasa balik melaka adalah minggu makan2...sabtu tu sampai2 kak ti ajak pi kenduri kawin kawan dia..so layan..aku suka coz teringat daging tetel masak asam...pas balik kenduri kami kepenatan...rehat2(tido)...dalam kul 5 gerak pi zoo melaka ngan anak2 sedara..penat gak jalan2 lam zoo selama sejam lebih..kena keluar kul 6.30...hm anak2 sedara x puas...nanti lain kali balik g lagi ek...dah zoo ngan umah abg deris x jauh mana pun...

pastu balik dr zoo hubby layan badminton ngan anak2 sedara dia jap...layan makan abc kak rozi...dalam kul 8 gerak ke destinasi yang ditunggu..ikan bakar muara...memang mabeles..huh terkenang2 rasanya...kalau aku dok melaka xtau la...jadi cam dok kuantan la jawabnya...ujung minggu makan seafood + ikan bakar..jahanam diet ngan kocek, hihihi..apa yg aku suka ngan ikan bakar umbai ni...nasi lemak daun pisang panas + makan ngan menu2 ikan bakar & seafood...memang mertua lalu x nampak la..memang sedap...sbb tu tiap2 kali balik melaka x lepas punya makan ikan bakar neh..ish ni dok plan, bila nak balik lagi...sedap sedap...

abis makan2 abg2 ipar nakk layan 'spring test'...hehe betul ke eja..hubby kata dia lawan keta mana pick up...adoi aku ngan hubby x bape layan..tapi sekali sekala balik ikutkan je...azim lak leh tido lam bising2 tu...org dah nak balik br dia terjaga..tulah dia kepenatan sbb x tido siang kan...sonok ngan main ngan sepupu2 dia..sian ajeem sentiasa rindukan kawan2(alasan hubby soh kasi ajeem adik)...hihihi

esoknya, plan nak g mini malaysia x jd..sbb penat..kak rozi masak & lunch kat umah je..pas lunch siap2...g jusco baru..apa tah namanya tapi besar..jalan2 pastu lepak pizza & terus gerak balik...sampai umah 10.15...kesimpulannya...seronok tapi sayang masa singkat...nak ambik cuti xleh la pulak kan...nanti lain kali balik lg..bukan jauh mana pun...sejam lebih je perjalanan...& hari ni...kepenatan(alasan x bape nak wat keje)..

Monday, March 22, 2010

hantu novel kembali

huhuhu...perasaan sekarang...nakk baca novel jaja & din lagi dan lagi dan lagi...hm sangat best cite kak sue kali ni...lain dr yg lain...semenjak terjumpa blog kak sue 2 tahun lepas......dimulakan dengan cerita Surat Ungu untuk Nuha sampailah sekarang...aku dah mula jatuh hati ngan penulisan kak su..suka yg memang sukaaaa...hm, dah hantu novel tu x kemana la kan...pastu lama gak aku tglkan hobi membaca novel ni...al maklumlah sejak ada anak agak x sempat nak mencuri masa..sempat baca magazine je & newspaper je...

dan sejak2 akhir2 ni..aku luangkan masa membaca semula...mula2 nampak novel dr umah nana yg aku x pernah baca..novel penulis kesayangan aku noorhayati berahim..pinjam 2 buah & dah khatam semua novel...pastu terasa rindu untuk membaca...belek2 blog kak sue..& jumpa la 2 cerita yang aku belum baca..hihi terus nekad nak jadikan koleksi terbaru...jaja & din dan piyah & piyan(dari novel damai)...dengan itu, aku berjaya ajak hubby g Pesta Buku Antarabangsa 2010 kat PWTC baru ni...berjaya beli 2 buku tu...hajat hati nak pegi tgk buku2 lain...koleksi norhayati berahim & aina emir...tapi cam kesian lak kat hubby mengekor aku kan..hehe...InsyaAllah nanti ada masa aku pegi or kirim kat sape2...sian kat ajeem gak..hihihi..

dah balik umah...masak cepat2 malam tu..pas makan akupun mulakan operasi...malam tu aku abiskan cerita piyah & piyan...esoknya bagun pagi2...habiskan jaja & din...huhu..thanks to hubby yang memahami...wpun muka sedikit masam sbb aku wat sarapan lambat(rumah pun belum berkemas hahaha)..tapi hubby x larang aku nak membaca...azim pun x kacau ummi...tapi dia sibuk nak baca buku gak...petang semalam...baca jaja & din sekali lagi..dah khatam 2x..rasa balik malam ni nak baca lagi(tapi takut kena jeling ngan hubby hihihi)...alangkah bagusnya kalau aku boleh khatam Quran cam tu kan...hihihi...



sanggupkah aku mencari zuhud seperti jaja...tepuk dada tanya hati...semoga Allah perbaiki akidahku & keluargaku...Amin...

Sunday, January 24, 2010

dugaan tahun baru

khamis 21 jan 2010...kami sekeluarga dikejutkan dengan satu berita kemalangan...jam 10.30 malam aku dapat sms dr kak njang..'adik accident, patah!'...hm terus call kak njang & dapat sikit info, try call hp adik, kawan dia angkat & dapatlah update...Ya Allah, berjurai air mata...yang ada cuma doa semoga semauanya baik2 sahaja..perasaan sangat sedih waktu itu, terus terbayang wajah arwah mak & ayah...

Jumaat..
aku xleh tido..lepak2 depan komputer sambil settlekan keje tergendala..maklumlah dah beberapa hari mc sakit mata...keje banyak yg pending...kul 2.30 dapat sms dari kak njang...'adik kena transfer ke hosp temerloh!'...hati sangat hiba...dok pk nak keje dulu or balik pas keje...hm, last2...balik pagi tu gak...hubby on sebab dia pun sakit mata...so g ambik mc hubby kat TDMC terus gerak ke hosp temerloh..sampai hosp kul 2...acik dah kepenatan..so aku naik gantikan acik kat atas..acik terus balik Kuantan nak ambil baju2 dia...sampai atas tengok keadaan adik..aku rasa sangat hiba & sayu..tapi buat2 macho jelah...pastu tukar2 ngan hubby..dia naik lak jaga adik & aku jaga ajeem kat bawah...x lama pastu hubby call, adik dah nak masuk bilik bedah...hm, kul 5.30 family dr kg sampai...adik belum keluar dr bilik bedah...tunggu punya tunggu adik siap bedah ja 10.30 malam..aku & hubby pun gerak balik Jengka, rest...

Sabtu..
pagi2 bangun dalam kepenatan semalam..siap2 utk ke hosp..ambik turn jaga adik ganti acik...sampai hosp kul 10..acik dah penat x tido semalaman...so aku amik turn jaga adik sementara hubby layan ajeem kat bawah..acik lak balik kuantan rest...ajeem tertido masa aku tglkan dia ngan ayah..sian ajeem terjebakk sama...perasaan xtra sedih bila tengok keadaan adik setelah operation berjaya..dugaan Ya Allah...Allah memang nak uji kami adik beradik...hm, suasana hospital membuatkan aku sangat rindu kat arwah mak..satu2 kengangan menjaga arwah mak kat hosp Temerloh terimbau..semoga tenang Arwah mak di sana...malam baru aku balik lepas Along datang gantikan aku sbb Acik ada urgent, xleh dtg...penatnya Tuhan je tau...ngan mata aku yg sakit..tabahlah..

Ahad..
Aku g hosp lewat sket..Long turun dr KL jenguk adik..Along pun call bitau dia leh tunggu..so aku amik masa tu kasi peluang hubby berehat dengan family..pas lunch kami gerak ke hosp..sampai dah kul 2..masa tu sedara mara ada yg dtg ziarah..aku naik semula kul 4.30..kasi peluang org lain naik..sbb bukan waktu melawat...nak naik kena sorg2 & gunakan pas pelawat...lepak2 kat adik sampai kul 5 lebih...mintak diri ngan acik balik KL..penatnya la...Ajeem pun dah merengek2 kepenatan..ayat2 yg slalu kuar dr mulut ajeem..'xnak, ajeem punat'...'ummi jom balik'...& malam semalam sampai umah kul 8 lebih..pas makan malam masing2 pengsan...penat...

harini...pagi2 mata masih merah..tapi g keje gak konon..sampai opis boss soh balik..hehe dapat mc lg 2 hari...hubby pun mc lagi sampai selasa..ajeem je kat taska ni...jap lagi nak pi ambik..rasa lain la bila dok umah ajeem xde...rindu nya kat ajeem...

harapan aku sekarang..semoga dugaan yang melanda akan menjadikan talian darah antara kami adik beradik bertambah rapat..dari sini aku belajar, betapa bergunanya punya adik beradik yang ramai...semoga ajeem dikurniakan adik2 yang baik...dan semoga ajeem menjadi abang yang bertanggungjawab seperti Long, Acik & Abeta...terima kasih kepada adik-beradikku yang sentiasa pri hatin...terima kasih Ya Allah...semoga arwah mak dan ayah bahagia dan bangga punya anak2 yang bertanggungjawab..segugus doa buat kami sekeluarga pada mereka..semoga aman di sana..Al-Fatihah

Tuesday, January 19, 2010

azim..budak sakit mata...



masih boleh tengok ayah & pak usu main bowling...huh, ajeem sibukn nak angkat bola bowling tuh...x boleh angkat ajeem golek...boleh merah tu ajeem dah declare dia punya...huhu...sampai xmo balik..nak tido sana ke ajeemm...



masih sempat tolong ummi sepahkan umah...pantang nengok umah kemas...mesti nak tolong ummi punggah barang..adoilah..



dan....inilah wajah budak sakit mata baru bangun tido...hahaha...mulut muncung mintak susu...

ok..si manja azim kami genap 2 tahun 3 bulan..Alhamdulillah..semoga azim sentiasa sihat dan bijak...apa yang ajeem suka sekarang???

1. Layan Geng Upin & Ipin...layan sampai lebam...bape kalii replay sehari..sampaikan dia dah boleh hafal skrip...dan dah kenal semua karakter geng..adui la..ayat pebret..'pashi pashi...' & 'sepi...go'

2. Menyanyi & menari...ajeem dah pandai bercakap dan sekarang sudah pandai menyanyi..

3. Shuffle + action tambahan..nak tgk dtg umah..& kalu dengar muzik lam keta..ummi dan ayah + pak usu dipaksa joget cara dia...hmm...layankan aja

4. Dah pandai mengira in English..kalau sebelum ni lancar lamm bahasa melayu jek kan..& dalam proses blajar abc..wpun agak kurang minat dengan abc..tapi hari2 diajar nak jgk dia ikut

5. Ajeem sangat manja dengan ayah...tapi kalau gaduh ngan ayah...cr ummi jugak la kan..hehe..apapun ayah the best..lov ayah, muah...

6. Dah pandai menulis & melukis menggunakan idea sendiri...buku lukisan pebret..sudah semestinya mickey mouse...hahaha anak jantan aku suka mickey mouse...skang cam dah nak suka ben10 lak...x cukup tulis kat buku...tulis kat kaki tangan & badan..hrtu g umah ateh..ajeem berjaya conteng dinding umah ateh ngan marker pen...aduih..tunjukk perangai umah org...anak oo anak...

klah...ajeem dah ajak mandi...huhu...len kali update...syoknya leh lepak2 golek2 sama ajeem kat umah..wpun sakit mata tapi ada ajeem ilang sume sakit...

Sunday, January 03, 2010

Update Tahun Baru

Selamat Tahun Baru kepada semua...

Selamat Hari Lahir buat Hubby yang tersayang...2 Januari...semoga Hubby sentiasa dirahmati Allah, dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki...dipermudahkan segala urusan..Amin Ya Allah...

Cerita tahun baru sehingga hari ini...

Malam menjelang tahun baru..
tahun ni lagi sekali mencuba nasib nak tengok bunga api kat Putrajaya...hm, xde pun..kena tipu lagi cam tahun lepas..ampeh sungguh kami rasakan...apa yang kami dapat?? jam, penat...apapun azim sungguh gembira berlari2..bersama kawan2 yang tak dikenali..

Tahun baru, 1 Januari...
siang kami lepak2 kat umah..kemas2 umah serba sedikit..keluar beli barang dapur...x cukup barang kat supermarket petang tu kami beli stok lauk lak..destinasi pilihan Pasar Malam Putrajaya...memang best...

malamnya..aku ngan ain berjaya merancang satu birthday party untuk Hubby..kecik2 je...erm, suprise la konon..aku tanya hubby dia perasan tak..katanya tak..cuma masa kami nak suprisekan dia cam ada sedikit curiga..haha...thanks to ain & atan...kek juga telah disponsor oleh atan & ain..TQVM..dan kepada kawan2 yang dtg...atie, pian & nina dan ayu,zizi & akhil...terima kasih kerana dtg..menunya malam tu, nasi lemak sotong & ayam...xleh nak masak beria takut hubby perasan...hehe sambutan awal beberapa jam dari tarikh...Wish him all the best in life...

2 Januari...
Happy Birthday my dear...harini..hari melayan anakanda Azim..kami bawak azim pegi nengok burung kat Taman Burung KL...seperti yang dijangkakan...hari hujan..tatapi..kami tetap enjoy & kepenatan..sonok nengok azim yg sentiasa excited ngan burung2..azim happy,ummii & ayah pun happy...pas balik Taman Burung, singgah Mid Valley cari letih..haha..malam baru sampai umah...

3 Januari
dan hari ini..aku di opis...huwa kene keja la pulak..adui dui dui dui....jap lagi aku nak kena balik..hmm...keje lom siap..camana???badanku di opis...hatiku di rumah...oh Azim...miss my lil prince so much...

p/s: gambar2 kalau ada masa aku letak..kalau x tu maknanya x cukup masa la....