Thursday, November 20, 2008

Happy Birthday Fauzul Azim

Happy Birthday My Dear!!!Semalam 19 Nov 2008 Azim genap setahun...Alhamdulillah...semoga anak kesayanganku menjadi anak yang soleh, dipanjangkan umur, dikurniakan kesihatan yang baik, dimurahkan rezeki dan dirahmati Allah selalu..Amin..

Hm 18hb dalam kul 11.45mlm tu Azim start demam..panas badan dia...so pagi2 19hb aku bawak dia pegi klinik dekat umah aku...doktor kata temp dia 120...hm lupa lak aku nak tanya bape celcius 120 tu...tapi badan dia memang panas..sian Azim, baru plan nak celebrate birthday ngan Aunty Muna...skali demam lak...xper leh postpone...dan semalam Azim still demam, panas betul badan dia...pagi2 dia muntah2...so aku call Hubby bawak dia pegi TDMC, temp 39 celcius...doktor kasi masa sampai Jumaat, kalau still demam refer balik TDMC..hm, aku doakan semoga Azim cepat sembuh...kesian betul Azim, lembik je...biasa aktif skali demam melepek...dan disebabkan Azim demam aku pun cuti jugak...hm, nak wat camana...biarlah keje menunggu banyak mana pun, anak & keluarga aku utamakan...hrni nak wat keje pun fikiran celaru...hati dok pikirkan anak kat nursery..td kata cikgu dia, badan dah suam2..tapi still demam...& dia tak aktif cam selalu, baring je...dan perasaan aku dr pg td...'nak balik umah peluk Azim'...huwaaa cepat la masa ni berlalu...

hm semalam dok umah masa Azim tdo...aku belek2 kad mengandung aku & kad perkembangan bayi Azim...sebab aku wat check up Azim ngan check up aku kat klinik kerajaan, bersalin pun hosp kerajaan, so dorg plak memang monitor semua tu, leh la aku ingat ngan lebih detail semua pengalaman tu...hm, sambil baca tersengih, tersenyum sorg...perasaan happy, sebak semua ada...teringat kenangan lama...teringat hari2 masa aku mengadung sampailah Azim lahir dan sampailah Azim setahun...macam2 keletah...macam2 dugaan...semoga hari2 mendatang hidup kami sekeluarga dilimpahi rahmat dan dipermudahkan segala urusan, InsyaAllah...

Azim permata hati aku ngan hubby...perasaan x boleh aku gambarkan...sayang tersangatlah sayang...harapan aku semoga aku dan hubby dapat mendidik Azim menjadi anak yg soleh,bijak dan berjasa untuk Agama dan bangsa...kata hubby, Azim sangatlah manja ngan aku...sepanjang dia demam nak berkepit je...tdo ngan aku pun nak berpeluk je...Azim, Azim...

umur azim dah setahun...Alhamdulillah, Azim dah boleh berjalan dengan laju...haha dia jalan laju cam Ummi ngan Ayah dia..hehehe..x sabar nak tunggu Azim boleh bercakap...mesti cute kalau dengar Azim panggil 'Ummi' & 'Ayah'...hihihi, berangan jap...hehe...

hm thanks pada semua keluarga & kawan2 yang wish selamat untuk Azim...tandanya dorg ingat, hehe aku lak yang terharu...nanti Azim dah besar baca blog Ummi ni Azim kena tau ramai sungguh orang yang mengingati birthday Azim tau...dan terima kasih juga untuk hadiah2 dari keluarga dan kawan2 untuk Azim...hehe kalau orang tengok mainan2 dia sure org ingat aku manjalkan anak...padahal 75% aku rasa org kasi...nak harapkan aku beli sendiri payah sket coz aku lg suka beli pakaian...hehehe...

InsyaAllah, kalau Azim cepat sembuh Ummi ngan Ayah bawak Azim beli hadiah weekend ni...untuk Azim, Ummi dan Ayah saaaayannggggggggggggggggggggggggggggggg Azim...tersangat2lah sayang...
muuuuuaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..........................................

Monday, November 10, 2008

Orang2 baru

hm, lamaaaaaaaaaa x update blog...rindu nak merepek2 kat sini tapinya xde masa...skang ni lunch time..aku xmo pi makan..dah kirim sama dorg belikan aku kue teow goreng..tgh dok sorg2 ni aku nak merepek kat sini lak..temanya 'orang2 baru'...hehe

hm, tahniah untuk Liza, Nana, Atie & Akak sebelah umah aku yang telah selamat melahirkan baby masing2...hehehe...hm seronok tengok baby kecik2...comel sungguh...semua baby dah nengok kecuali baby Nana(baby Zayyad)...Nana kata bulan 12 baru dia balik...dalam 4 org tu..Nana sorg je dapat baby boy..yang lain sume baby girl...hm, hopefully pasni ajim leh la dapat adik pompuan...hihihi tapinya lambat lagi la...kasi la peluang ajim manja2 lama2 sama ummi ngan ayah....yg bestya Liza dah ambik nama baby girl yang aku booked...hihi 'Adriana' maknanya 'Nisbah'...hm xpelah, nanti aku cr la nama lain...Atie lak namakan anak dia 'Amanina'...cute je nanti panggil Nina...hihihi...aku lak yang excited ngan baby2 dorg ni...

Hm hrni penjaga Azim kat nursery tu dah start cuti..dia pun nak bersalin...hm rasa sedih lak...nanti mesti ajim dok cari2 kakak Una dia...ajim kalau dah start kenal org dia selalu tercari2...sian ajim...semoga kakak Una selamat melahirkan 'orang baru'...pas abis pantang barulah dia start keje semula...cite pasal nursery, pasni ajim ada kawan..sbb baby Zayyad pun dah register kat nursery tu...hehe jangan ajim buli baby Zayyad dah lah...hihihi...

cite pasal ajim lak...hm, ajim skang dah dapat kaki...dah pandai jalan la anak aku tu...hm, lasak nya dia dah berjalan..smalam dah jatuh..nak kejarkan aku punya pasal..dahi terhantuk kat kerusi pastu tepi kelopak mata luka, kena bucu kerusi agaknya...panik jugaklah aku bila tiba tengok berdarah..mana taknya, ajim x penah luka pun...aduh la anakku...hm biasalah nak membesarkan anak2 ni macam2 la peristiwa...apapun aku sentiasa doakan semoga anak aku sentiasa selamat, dijauhi dari malapetaka dan dirahmati Allah selalu...Amin...hm next week ajim setahun...hehehe, ayah dia dah plan macam2..hihi suka hatilah...aku dah usya basikal cantik untuk ajim...InsyaAllah ada rezeki aku akan belikan...bukan nak mewahkan anak, cuma...aku nak beli apa yang aku x pernah dapat masa kecik2 dulu...hehehe boleh pakai ke teori aku ni...hihihihi...

klah aku nak membaca blog kengkawan aku lak...hihihi..lama betul x buat mende bukan2 time keje ni...yelah asyik focus keje je balik pas raya tu..sampai migrain aku...hihihi...klah lain kali ada mas aku update...daaaaaaaaaaaaa