Monday, March 29, 2010

update jalan-jalan

akhirnya..plan utk balik Melaka terlaksana...dr lepas Raya Puasa 2009 sampai la minggu ni...hehe...

mula2 ajeem xmo balik melaka...sebab dalam hati dia sentiasa ingat kg ummi untuk jumpa kakak2 kesayangan dia(bagus sungguh anak ummi)...mcm biasa...bila sampai kg hubby dia akan malu2 kucing...xnak ngan semua org..tapi...bila dah panas...jenuh la kakak2 & abang2 sepupu melayan..suka sangat ajeem sebab dilayan...manja sungguh anak kami tu...manja sendiri cipta...haduii...

cam biasa balik melaka adalah minggu makan2...sabtu tu sampai2 kak ti ajak pi kenduri kawin kawan dia..so layan..aku suka coz teringat daging tetel masak asam...pas balik kenduri kami kepenatan...rehat2(tido)...dalam kul 5 gerak pi zoo melaka ngan anak2 sedara..penat gak jalan2 lam zoo selama sejam lebih..kena keluar kul 6.30...hm anak2 sedara x puas...nanti lain kali balik g lagi ek...dah zoo ngan umah abg deris x jauh mana pun...

pastu balik dr zoo hubby layan badminton ngan anak2 sedara dia jap...layan makan abc kak rozi...dalam kul 8 gerak ke destinasi yang ditunggu..ikan bakar muara...memang mabeles..huh terkenang2 rasanya...kalau aku dok melaka xtau la...jadi cam dok kuantan la jawabnya...ujung minggu makan seafood + ikan bakar..jahanam diet ngan kocek, hihihi..apa yg aku suka ngan ikan bakar umbai ni...nasi lemak daun pisang panas + makan ngan menu2 ikan bakar & seafood...memang mertua lalu x nampak la..memang sedap...sbb tu tiap2 kali balik melaka x lepas punya makan ikan bakar neh..ish ni dok plan, bila nak balik lagi...sedap sedap...

abis makan2 abg2 ipar nakk layan 'spring test'...hehe betul ke eja..hubby kata dia lawan keta mana pick up...adoi aku ngan hubby x bape layan..tapi sekali sekala balik ikutkan je...azim lak leh tido lam bising2 tu...org dah nak balik br dia terjaga..tulah dia kepenatan sbb x tido siang kan...sonok ngan main ngan sepupu2 dia..sian ajeem sentiasa rindukan kawan2(alasan hubby soh kasi ajeem adik)...hihihi

esoknya, plan nak g mini malaysia x jd..sbb penat..kak rozi masak & lunch kat umah je..pas lunch siap2...g jusco baru..apa tah namanya tapi besar..jalan2 pastu lepak pizza & terus gerak balik...sampai umah 10.15...kesimpulannya...seronok tapi sayang masa singkat...nak ambik cuti xleh la pulak kan...nanti lain kali balik lg..bukan jauh mana pun...sejam lebih je perjalanan...& hari ni...kepenatan(alasan x bape nak wat keje)..

Monday, March 22, 2010

hantu novel kembali

huhuhu...perasaan sekarang...nakk baca novel jaja & din lagi dan lagi dan lagi...hm sangat best cite kak sue kali ni...lain dr yg lain...semenjak terjumpa blog kak sue 2 tahun lepas......dimulakan dengan cerita Surat Ungu untuk Nuha sampailah sekarang...aku dah mula jatuh hati ngan penulisan kak su..suka yg memang sukaaaa...hm, dah hantu novel tu x kemana la kan...pastu lama gak aku tglkan hobi membaca novel ni...al maklumlah sejak ada anak agak x sempat nak mencuri masa..sempat baca magazine je & newspaper je...

dan sejak2 akhir2 ni..aku luangkan masa membaca semula...mula2 nampak novel dr umah nana yg aku x pernah baca..novel penulis kesayangan aku noorhayati berahim..pinjam 2 buah & dah khatam semua novel...pastu terasa rindu untuk membaca...belek2 blog kak sue..& jumpa la 2 cerita yang aku belum baca..hihi terus nekad nak jadikan koleksi terbaru...jaja & din dan piyah & piyan(dari novel damai)...dengan itu, aku berjaya ajak hubby g Pesta Buku Antarabangsa 2010 kat PWTC baru ni...berjaya beli 2 buku tu...hajat hati nak pegi tgk buku2 lain...koleksi norhayati berahim & aina emir...tapi cam kesian lak kat hubby mengekor aku kan..hehe...InsyaAllah nanti ada masa aku pegi or kirim kat sape2...sian kat ajeem gak..hihihi..

dah balik umah...masak cepat2 malam tu..pas makan akupun mulakan operasi...malam tu aku abiskan cerita piyah & piyan...esoknya bagun pagi2...habiskan jaja & din...huhu..thanks to hubby yang memahami...wpun muka sedikit masam sbb aku wat sarapan lambat(rumah pun belum berkemas hahaha)..tapi hubby x larang aku nak membaca...azim pun x kacau ummi...tapi dia sibuk nak baca buku gak...petang semalam...baca jaja & din sekali lagi..dah khatam 2x..rasa balik malam ni nak baca lagi(tapi takut kena jeling ngan hubby hihihi)...alangkah bagusnya kalau aku boleh khatam Quran cam tu kan...hihihi...



sanggupkah aku mencari zuhud seperti jaja...tepuk dada tanya hati...semoga Allah perbaiki akidahku & keluargaku...Amin...