smalam...tengiang-ngiang bait2 ni kat telinga aku...."dalam kenangan kami melihat...mesra kasih bonda menatap..sedang lena di dalam rahap..dua tangan kaku berdakap......."
balik kg..mengimbas semua kenangan...masuk dalam rumah pusaka yang suram..cuma abg aku yg tinggal...lelaki biasa la....hilang seri rumah sejak mak pergi..wpun aku balik sekejap...rasa rindu tetap menggigit tangkai hati aku...rasa nak pusing balik jarum waktu...teringin rasa hati untuk kembalikan kenangan lama..sampai2 jumpa mak..salam cium tangan, cium pipi...bukak bawah tudung saji...tengok makanan sedap2...masuk bilik bau wangi haruman mak...xpun bau minyak panas ubat2 mak...sebelum balik KL jumpa mak..salam, cium tangan & peluk mak lagi...tapi sekarang apa yang ada...aku rasa sangatttttttttt rinduuuuu....x mampu nak pendam...sampai ke hari ni aku terasa syahdu itu..Ya Allah kuatkan semangat...
smalam my hubby terkejut mungkin...tangisan aku pecah berderai...rasa rindu buat aku betul2 sayu..x mampu nak tahan...tengok baju2 arwah...thanks my dear...kerna memahami perasaan hati ini..bukan kerana aku x redha...cuma aku terlalu mengingati mereka yang sangat2 aku kasihi..
jumpa baby dayana smalam..hilang sikit rindu..raut dayana iras mak..tapi dayana demam x dapat nak main sangat...akupun sakit kepala...kesian twin..kena dera ngan aku picit kepala & seluruh badan..tapi cam biasa kena kasi upah...mintak pada "pak teh" dorg..hehe pow jangan x pow...kak idah lak xde..balik perak..melawat saudara mara...jumpa wan kejap je...kebetulan kena pegi umah dia..nak pasangkan komp acik...
semalam dapat kad kawin..cantik cam my card gak..dapat sijil nikah..tp sebelum tu kena temu bual...kena soal macam2...x bajet tok kadi nak soal lagi...x prepare...hantam je mana yg tau..hehe...Alhamdulillah semua dah settle...
Thursday, November 30, 2006
Tuesday, November 28, 2006
The Accidential..
hm...semalam...genap sebulan aku jadi hak milik my hubby...Alhamdulillah...segalanya dilalui bersama...hidup aku lebih ceria dan bahagia...bersama suami yang sangat memahami dan menyayangi...yang begitu menghormati dan menyanjungi...yang sentiasa memberi dorongan dan harapan serta meyerikan kehidupan...harapan aku semoga semua ini berpanjangan...InsyaAllah....aku akan sentiasa belajar dan terus belajar untuk menjadi seorang isteri yang baik, isteri yang solehah(InsyaAllah) untuk suami dan keluarga...hehehe...jiwang lak hari ni aku...
smalam, ada satu perkara yg buat aku tergamam...malam semalam pas dinner kami bersiap2 utk ke shah alam..coz dah janji ngan mr duan nak pulangkan video kawin kami..then mr duan akan edit video kawin kami tu...sepanjang perjalanan tu aku cam biasa la pot pet pot pet..update semua cite siang tu kat my hubby...lalu jalan aku g keja hari2..tujuk tempat aku nampak accident pg smalam tu..pastu tiba2 aku terlelap...pastu dengar my hubby kejut bangun aku buat xtau je..penat ngat sampai terlelap..hehe sbnrnya mmg hobby aku skang ni naik keta tdo...pastu aku terdengar bunyi break & nampak keta kat depan dan aku dah tersengguk...hilang semua mimpi aku..pastu tersengguk lagi...dumm...kelisa hantam blakang, pehtu duumm...sekali lagi...keta blakang hantam kelisa blakang aku...aduiiiiiiiiii habislah...aku dah cuak...
turun keta...tengok keta depan dah berasap & stucked xleh gerak dah...depan sana jauh sket ada lg 2 bijik...my beloved gen2 dok kat tengah2..blakang aku 3 bijik...kira2 7 biji semuanya...keta aku no 4....hm...what to say..baru jek tukar break pad siang td...servis sana sini..baru je cite pasal org accident..skali ktorg lak trapped...sape la bangang wat emergency break...x pasal2 malam tu jam...hm...pastu my hubby ambik semua plat no, amik no phone, semua decide nak wat report...dah agak tenang mana2 keta yg leh gerak keluar la..Alhamdulillah...keta aku xde apa2...wpun kena lentum...my hubby sempat break & x kena wira depan aku...so depan selamat..tengok blakang lak, abg kelisa tu reverse, sma gak blakang xde apa2...fuh lega..depan blakang ok...selamat...p jumpa duan and pastu buat report..selamat..tutup buku xde saman2....
pertama kali dalam hidup aku terlibat dalam kemalangan...& Alhamdulillah xde apa2 yg berlaku..xde yg cedera..keta rosak xpe janji nyawa selamat...risau klu apa2 jd kat keta coz esok nak kn balik kg hantar nenek & amik kad kawin kat pej kadi..pastu weekend nak balik Melaka sambil2 pg kawin par ngan liza..pastu next 2 week nak balik kg aku, balik kg hubby.....hm, penuh schedule aku bulan 12 ni...ngan sedara mara & kwn2 kawin..ngan family day...semua2 la...pastu my sister in law nak dtg umah..kakak aku nak dtg umah gak sambil2 hantar nenek g Mekah...ngan umah yg lom abis kemas...penatnya....keja yg nak kena siapkan...adoii pening...
cite pasal keja..aku xtau la pas intec ni aku akan pegi mana...nama hasna ngan ida dah naik g terengganu...nama aku naik kat tempat lain katanya, tp lom confirm ke mana..hrtu kak mas kata maybe kn pi upsi balik..tapi dalam masa yg sama dia kata aku kn dok intec wat maintenance...hm, aku dah discuss ngan my hubby, klu setakat upsi dia boleh kasi aku pg, tapi klu nama aku naik pg terengangu...makan nasi bungkus la jwbnya...siannya...hm, apapun...wait and see..dah nama keja..nak wat camana...hopefully aku stay sini or paling jauh upsi pun ok..aku rasa aku larat nak travel setakat sejam sehari...coz perjalanan aku skang pun hampir sejam gak hari2...wpun x jauh tp jam...fuh penat.........
smalam, ada satu perkara yg buat aku tergamam...malam semalam pas dinner kami bersiap2 utk ke shah alam..coz dah janji ngan mr duan nak pulangkan video kawin kami..then mr duan akan edit video kawin kami tu...sepanjang perjalanan tu aku cam biasa la pot pet pot pet..update semua cite siang tu kat my hubby...lalu jalan aku g keja hari2..tujuk tempat aku nampak accident pg smalam tu..pastu tiba2 aku terlelap...pastu dengar my hubby kejut bangun aku buat xtau je..penat ngat sampai terlelap..hehe sbnrnya mmg hobby aku skang ni naik keta tdo...pastu aku terdengar bunyi break & nampak keta kat depan dan aku dah tersengguk...hilang semua mimpi aku..pastu tersengguk lagi...dumm...kelisa hantam blakang, pehtu duumm...sekali lagi...keta blakang hantam kelisa blakang aku...aduiiiiiiiiii habislah...aku dah cuak...
turun keta...tengok keta depan dah berasap & stucked xleh gerak dah...depan sana jauh sket ada lg 2 bijik...my beloved gen2 dok kat tengah2..blakang aku 3 bijik...kira2 7 biji semuanya...keta aku no 4....hm...what to say..baru jek tukar break pad siang td...servis sana sini..baru je cite pasal org accident..skali ktorg lak trapped...sape la bangang wat emergency break...x pasal2 malam tu jam...hm...pastu my hubby ambik semua plat no, amik no phone, semua decide nak wat report...dah agak tenang mana2 keta yg leh gerak keluar la..Alhamdulillah...keta aku xde apa2...wpun kena lentum...my hubby sempat break & x kena wira depan aku...so depan selamat..tengok blakang lak, abg kelisa tu reverse, sma gak blakang xde apa2...fuh lega..depan blakang ok...selamat...p jumpa duan and pastu buat report..selamat..tutup buku xde saman2....
pertama kali dalam hidup aku terlibat dalam kemalangan...& Alhamdulillah xde apa2 yg berlaku..xde yg cedera..keta rosak xpe janji nyawa selamat...risau klu apa2 jd kat keta coz esok nak kn balik kg hantar nenek & amik kad kawin kat pej kadi..pastu weekend nak balik Melaka sambil2 pg kawin par ngan liza..pastu next 2 week nak balik kg aku, balik kg hubby.....hm, penuh schedule aku bulan 12 ni...ngan sedara mara & kwn2 kawin..ngan family day...semua2 la...pastu my sister in law nak dtg umah..kakak aku nak dtg umah gak sambil2 hantar nenek g Mekah...ngan umah yg lom abis kemas...penatnya....keja yg nak kena siapkan...adoii pening...
cite pasal keja..aku xtau la pas intec ni aku akan pegi mana...nama hasna ngan ida dah naik g terengganu...nama aku naik kat tempat lain katanya, tp lom confirm ke mana..hrtu kak mas kata maybe kn pi upsi balik..tapi dalam masa yg sama dia kata aku kn dok intec wat maintenance...hm, aku dah discuss ngan my hubby, klu setakat upsi dia boleh kasi aku pg, tapi klu nama aku naik pg terengangu...makan nasi bungkus la jwbnya...siannya...hm, apapun...wait and see..dah nama keja..nak wat camana...hopefully aku stay sini or paling jauh upsi pun ok..aku rasa aku larat nak travel setakat sejam sehari...coz perjalanan aku skang pun hampir sejam gak hari2...wpun x jauh tp jam...fuh penat.........
Monday, November 27, 2006
aku yang sedang marah...
permulaan minggu yang kurang enak..hm...jangan buat aku marah..erm apa dan sape yg berjaya buat aku hangen satu badan pagi2 isnin ni...kepada orang itu..."jangan ko rasa diri ko bagus sangat sampai sanggup memandang rendah akan orang lain, suka2 nak kutuk org..ala2 mengiha lagi tuh...sedarlah wahai manusia, siapa dan di mana kau"...aku rasa pesanan penaja dr aku cukup buat org itu mengerti...hopefully dia jenis yg tau menilai diri sendiri..jangan hanya pandai menilai orang lain...hahaha...lawak tol jenis manusia sebegini..bawak2lah bertaubat...umur dah tua, tapi x sedar2 diri gak..hm, kesiannnnnnnnnnnnnnnn.............................
Thursday, November 23, 2006
Jangan...jangan..jangan
email ni dah banyak kali aku dapat..hrni aku dpt lagi..aku rasa suka utk aku share kat sini...
Jangan sengaja lewatkan solat.
Perbuatan ini Allah tidak suka.
Kalau tertidur lain cerita.
Jangan masuk ke bilik air tanpa memakai alas
kaki (selipar).
Takut kalau-kalau terbawa keluar najis,
mengotori seluruh rumah kita.
Jangan makan dan minum dalam
bekas yang pecah atau sumbing.
Makruh kerana ia membahayakan.
Jangan biarkan pinggan mangkuk yang telah
digunakan tidak berbasuh.
Makruh dan mewarisi kepapaan.
Jangan tidur selepas solat Subuh, nanti
rezeki mahal
(kerana berpagi-pagi itu membuka pintu
berkat).
Jangan makan tanpa membaca BISMILLAH dan doa makan.
Nanti rezeki kita dikongsi syaitan.
Jangan keluar rumah
tanpa niat untuk membuat kebaikan.
Takut-takut kita mati dalam
perjalanan.
Jangan pakai sepatu atau selipar yang
berlainan pasangan.
Makruh dan mewarisi kepapaan.
Jangan biarkan mata liar di perjalanan.
Nanti hati kita gelap
diselaputi dosa.
Jangan menangguh taubat bila berbuat
dosa kerana mati boleh datang
bila-bila masa.
Jangan ego untuk meminta maaf pada
ibu bapa dan sesama manusia
kalau memang kita bersalah.
Jangan mengumpat sesama rakan
taulan. Nanti rosak persahabatan kita
hilang bahagia.
Jangan lupa bergantung kepada ALLAH
dalam setiap kerja kita. Nanti
kita sombong apabila berjaya.
Kalau gagal kecewa pula.
Jangan bakhil untuk bersedekah.
Sedekah itu memanjangkan umur
dan memurahkan rezeki kita.
Jangan banyak ketawa. Nanti mati jiwa.
Jangan biasakan berbohong, kerana ia adalah
ciri-ciri munafik dan
menghilangkan kasih orang kepada kita.
Jangan suka menganiaya manusia atau haiwan. Doa
makhluk yang teraniaya
cepat dimakbulkan ALLAH.
Jangan terlalu susah hati dengan urusan dunia.
Akhirat itu lebih utama
dan hidup di sana lebih lama dan kekal selamanya.
Jangan sengaja lewatkan solat.
Perbuatan ini Allah tidak suka.
Kalau tertidur lain cerita.
Jangan masuk ke bilik air tanpa memakai alas
kaki (selipar).
Takut kalau-kalau terbawa keluar najis,
mengotori seluruh rumah kita.
Jangan makan dan minum dalam
bekas yang pecah atau sumbing.
Makruh kerana ia membahayakan.
Jangan biarkan pinggan mangkuk yang telah
digunakan tidak berbasuh.
Makruh dan mewarisi kepapaan.
Jangan tidur selepas solat Subuh, nanti
rezeki mahal
(kerana berpagi-pagi itu membuka pintu
berkat).
Jangan makan tanpa membaca BISMILLAH dan doa makan.
Nanti rezeki kita dikongsi syaitan.
Jangan keluar rumah
tanpa niat untuk membuat kebaikan.
Takut-takut kita mati dalam
perjalanan.
Jangan pakai sepatu atau selipar yang
berlainan pasangan.
Makruh dan mewarisi kepapaan.
Jangan biarkan mata liar di perjalanan.
Nanti hati kita gelap
diselaputi dosa.
Jangan menangguh taubat bila berbuat
dosa kerana mati boleh datang
bila-bila masa.
Jangan ego untuk meminta maaf pada
ibu bapa dan sesama manusia
kalau memang kita bersalah.
Jangan mengumpat sesama rakan
taulan. Nanti rosak persahabatan kita
hilang bahagia.
Jangan lupa bergantung kepada ALLAH
dalam setiap kerja kita. Nanti
kita sombong apabila berjaya.
Kalau gagal kecewa pula.
Jangan bakhil untuk bersedekah.
Sedekah itu memanjangkan umur
dan memurahkan rezeki kita.
Jangan banyak ketawa. Nanti mati jiwa.
Jangan biasakan berbohong, kerana ia adalah
ciri-ciri munafik dan
menghilangkan kasih orang kepada kita.
Jangan suka menganiaya manusia atau haiwan. Doa
makhluk yang teraniaya
cepat dimakbulkan ALLAH.
Jangan terlalu susah hati dengan urusan dunia.
Akhirat itu lebih utama
dan hidup di sana lebih lama dan kekal selamanya.
Tuesday, November 14, 2006
raya dan makan2...
hm..dah hampir 3 minggu dah kita dok dalam bulan Syawal..sekejap je kan..pejam celik dah 3 minggu...dan hampir 3 minggu jugalah aku punya penghijrahan...Alhamdulillah aku amat selesa dan gembira dengan kehidupan baru yang aku lalui..(nana kali ni aku pos entry gembira kasi ko baca :p)..InsyaAllah, aku doakan semoga kegembiraan aku berpanjangan..
hm musim2 raya ni x abih2 aku makan jamuan raya..weekend ikut my hubby jalan2 open house...hari keje pun ada open house..siang malam..sampai demam2 aku..terlebih makan kot..haha..banyak sangat aku hantam buah tembikai..semua jamuan aku pergi ada hidang buah pebret aku tuh..so hantam sajalah labu....dah dapat pakej penyakit..sakit tekak+selsema+sakit kepala+demam...semua cukup...
weekend ni InsyaAllah..my hubby plan nak jamu kawan2 kami makan...konon2 open house la...xtau la open camana...tapi ramai gak senarai tetamu yg dijemput..nilah masanya kami berkumpul dan bercerita...nak kata lama x jumpa x gak...baru je jumpa masa wedding hrtu...Alhamdulillah, ramai kawan2 yang datang...ada gak yg aku tak kenal...tapi tak kisah la..kawan2 dia akan jd kawan2 aku...begitulah sebaliknya...hopefully semuanya berjalan lancar..huh, terpaksa la anak mak ni tunjukkan kepakaran di dapur..for you my dear, masak pun masaklah...telan jelah ye...
happy ke nana cite ni...haha xleh cite lebih2..kang jd cite syok sendiri...aku memang selalu sedih..ratu air mata...macam la x kenal..hehe, xpe...wpun sedih selagi kita ingat dan redha akan ketentuan Allah, xpe...jangan kita menyalahkan takdir udah la...
oklah, xtau ah nak ngarut apa lagi...aku nak sambung wat keja ah...lain kaling sambung arrr...
hm musim2 raya ni x abih2 aku makan jamuan raya..weekend ikut my hubby jalan2 open house...hari keje pun ada open house..siang malam..sampai demam2 aku..terlebih makan kot..haha..banyak sangat aku hantam buah tembikai..semua jamuan aku pergi ada hidang buah pebret aku tuh..so hantam sajalah labu....dah dapat pakej penyakit..sakit tekak+selsema+sakit kepala+demam...semua cukup...
weekend ni InsyaAllah..my hubby plan nak jamu kawan2 kami makan...konon2 open house la...xtau la open camana...tapi ramai gak senarai tetamu yg dijemput..nilah masanya kami berkumpul dan bercerita...nak kata lama x jumpa x gak...baru je jumpa masa wedding hrtu...Alhamdulillah, ramai kawan2 yang datang...ada gak yg aku tak kenal...tapi tak kisah la..kawan2 dia akan jd kawan2 aku...begitulah sebaliknya...hopefully semuanya berjalan lancar..huh, terpaksa la anak mak ni tunjukkan kepakaran di dapur..for you my dear, masak pun masaklah...telan jelah ye...
happy ke nana cite ni...haha xleh cite lebih2..kang jd cite syok sendiri...aku memang selalu sedih..ratu air mata...macam la x kenal..hehe, xpe...wpun sedih selagi kita ingat dan redha akan ketentuan Allah, xpe...jangan kita menyalahkan takdir udah la...
oklah, xtau ah nak ngarut apa lagi...aku nak sambung wat keja ah...lain kaling sambung arrr...
Thursday, November 09, 2006
Sedih mode...
sedih..hati ni teringat2 kat arwah mak ayah..rindunya..skang ni aku punya doa telah aku panjangkan kepada arwah mak & ayah mertua juga..hm, dapat pasangan sama2 yatim piatu..semoga kami tabah menghadapinya...
tulah ada yg menitiskan air mata pada hari perkahwinan kami bila mengenangkan kedudukan kami..aku, betapa tabahnya fizikal aku tunjukkan..dalam hati hanya Allah yang tau..apapun aku bersyukur..dengan berkat didikan mereka lah kami berjaya hingga ke tahap ini...Alhamdulillah, terima kasih kepada mereka...semoga kami juga berjaya di sana nanti..hanya kenangan dan ingatan yang sentiasa mendekatkan kami kepada mereka..
hm, hari ni ayah Saiful, ayah officemate aku kembali ke Rahmatullah...Al-Fatihah, semoga roh beliau dicucuri rahmat, Amin...pagi khamis...sama hari ngan arwah mak..."Mak..na rindu sangat2"...lagu yg aku pos kat previous entry tu memang buat aku tersangat2 rindu kat mak..aduh hati, tak penah hilang ingatan aku kepada mereka berdua...buat mak & ayah mertua, wpun x sempat bersua muka, dan tiada kenangan, InsyaAllah...hati ini akan sentiasa mengingati dan berterima kasih kerana telah mendidik suami aku menjadi insan bai hati & berjaya...
sedih, esok pagi adik aku dah nak terbang balik ke Mesir...tunaikan lah impian arwah mak & ayah wahai adikku...klu dulu aku pernah menyahut tuntutan arwah ayah untuk melihat anak perempuan dia berjaya hingga menara gading...sekarang ni masanya untuk adik aku pula menunaikan impian arwah mak, untuk melihat adik aku pulang membawa Ijazah dr seberang laut...InsyaAllah, semoga adikku terus berusaha dan berjaya...
semoga Allah merahmati segalanya...thanks for everything..
tulah ada yg menitiskan air mata pada hari perkahwinan kami bila mengenangkan kedudukan kami..aku, betapa tabahnya fizikal aku tunjukkan..dalam hati hanya Allah yang tau..apapun aku bersyukur..dengan berkat didikan mereka lah kami berjaya hingga ke tahap ini...Alhamdulillah, terima kasih kepada mereka...semoga kami juga berjaya di sana nanti..hanya kenangan dan ingatan yang sentiasa mendekatkan kami kepada mereka..
hm, hari ni ayah Saiful, ayah officemate aku kembali ke Rahmatullah...Al-Fatihah, semoga roh beliau dicucuri rahmat, Amin...pagi khamis...sama hari ngan arwah mak..."Mak..na rindu sangat2"...lagu yg aku pos kat previous entry tu memang buat aku tersangat2 rindu kat mak..aduh hati, tak penah hilang ingatan aku kepada mereka berdua...buat mak & ayah mertua, wpun x sempat bersua muka, dan tiada kenangan, InsyaAllah...hati ini akan sentiasa mengingati dan berterima kasih kerana telah mendidik suami aku menjadi insan bai hati & berjaya...
sedih, esok pagi adik aku dah nak terbang balik ke Mesir...tunaikan lah impian arwah mak & ayah wahai adikku...klu dulu aku pernah menyahut tuntutan arwah ayah untuk melihat anak perempuan dia berjaya hingga menara gading...sekarang ni masanya untuk adik aku pula menunaikan impian arwah mak, untuk melihat adik aku pulang membawa Ijazah dr seberang laut...InsyaAllah, semoga adikku terus berusaha dan berjaya...
semoga Allah merahmati segalanya...thanks for everything..
Tuesday, November 07, 2006
Suara Hatiku
Zapin Yang Tinggal
Masih ada lagi,
rumah lama tinggalan ayahanda
Bila aku pulang,
masih lagi terbayang lagumu
Rasa wangi lagi, haruman mu ibu
Keringat ayah, di kamar yang tinggal
Ibu... aku telah dimiliki
Jauh... kutinggalkan desa ini
Pusaramu kusiram, kurasakan aku direstui
Apa yang kau berikan, aku kini rasa disayangi
Pulang abang, pulang saudaraku
Masih hijau, di desamu ini
Bayu masih, seperti dahulu
Hujan rintik, dihias pelangi
Ku mohon ampunmu, pinta ibu tidak kutunaikan
Kutinggalkan jua, desa ibu yang sangat kucinta
Harus kuikuti, tempat ku berpegang
Selepas kau pergi, kami yang tertinggal
Saudaraku, dengar nyanyianku
Kalau boleh, ulanglah selalu...
--suara hatiku....
Masih ada lagi,
rumah lama tinggalan ayahanda
Bila aku pulang,
masih lagi terbayang lagumu
Rasa wangi lagi, haruman mu ibu
Keringat ayah, di kamar yang tinggal
Ibu... aku telah dimiliki
Jauh... kutinggalkan desa ini
Pusaramu kusiram, kurasakan aku direstui
Apa yang kau berikan, aku kini rasa disayangi
Pulang abang, pulang saudaraku
Masih hijau, di desamu ini
Bayu masih, seperti dahulu
Hujan rintik, dihias pelangi
Ku mohon ampunmu, pinta ibu tidak kutunaikan
Kutinggalkan jua, desa ibu yang sangat kucinta
Harus kuikuti, tempat ku berpegang
Selepas kau pergi, kami yang tertinggal
Saudaraku, dengar nyanyianku
Kalau boleh, ulanglah selalu...
--suara hatiku....
Wednesday, November 01, 2006
Selamat Hari Raya...& Selamat semuanya....
Selamat Hari Raya untuk semua...Maaf Zahir dan Batin...mintak halal makan dan minum klu aku ada ter'ngecek' sket ngan korang ke..hehe...& of course minta maaf banyak2 klu2 aku terlaser korg...hehe nak kata apa lagi..tak rugi hidup ni klu kita meminta dan memberi maaf...
erm nak cite pasal sambutan raya...hm, semua adik beradik berkumpul kat rumah arwah..& sememangnya kami terasa sangat akan kehilangan ibu tercinta...ayah yang dah lama pergi pun tetap x luput di ingatan inikan pulak arwah mak yang agak baru meninggalkan kami...pagi2 raya biasalah hujan semuanya..sebak sangat dengar suara along takbir kat masjid...along memang anak ayah...suara along buat aku betul2 rindukan arwah ayah...pas sembahyang raya kami sekeluarga menziarahi arwah mak & ayah tercinta...doa kami kirimkan dalam tangisan...then ziarah kubur arwah nenek & keluarga yang lain, x lupa arwah kak ngah...semoga roh mereka dilimpahi rahmat...Amin...
raya ni aku x jalan mana2 sangat..perintah berkurung..haha..persiapan raya memang x buat sangat...kuih raya pun aku beli pagi raya kat jiran2...memang gila ah kali ni..lawak ada, sedih pun ada...untuk tambah2 makanan jd banyak aku masak laksa...xtau la untuk sape..aku masak je...petang sket br ada org datang...at last abis ga laksa aku..Alhamdulillah...sedara mara ramai gak yang datang menziarah..Alhamdulillah, wpun xde mak ayah, keluarga kami tetap diingati...
hm start raya ke2 dah bz umah aku...aku siapkan barang2 hantaran utk balasan pd pihak lelaki...jemput anak2 cu sepupu aku datang tolong...dan yag paling banyak tolong of course my best friend, tyna...dr aku tunang sampai aku kawin dia mmg banyak tolong aku...Alhamdulillah siap...dr pagi sampai malam ramai org...raya ke3 pun bertambah2 la bz...malam tu lak sesi berinai...aduh seksa...pengantin x cukup tdo...nyamuk lenguh semua ada..penatnya aku rasa...sedara mara semua dah ada balik...perasaan aku berdebar, takut, gembira, sedih semua bercampur aduk...aku berdoa semoga semuanya selamat...
hm, debaran raya ke4 bertambah2...lepas solat Asar...semunya selamat...aku sudah bergelar puan...Along yg akadkan sendiri...Alhamdulillah..semuanya sempurna...dan tamatlan zaman bujang aku...malam tu ada majlis khatam Quran...nak menangis aku mengenangkan jasa kedua ibu bapa aku mendidik dan membesarkan aku...majlis khatam Quran ni sbnrnya untuk anak2 murid arwah mak...dorg soh aku khatam lagi sekali...ni majlis khatam yg ke 3 utk aku, Alhamdulillah...pas khatam buat tahlil & sambung majlis utk pengantin...majlis bersama keluarga...
raya ke5...terima kasih pada keluarga, jiran2, sahabat handai serta kenalan yang datang ke majlis kami...doakan kami sentiasa bahagia selamanya...banyak sms ngan call yg aku terima..& dalam banyak2 tu, sms dr Mekah amat bermakna dr aku...bila Muna nak balik...rindu lak kat roommate aku tu...Muna pasni kita xleh gaduh2 dalam bilik berdua lagi...i will miss her...semoga Muna & her parents selamat sampai ke tanah air...doa dari kalian amat dihargai...
semalam dah start keja...adus manyaknya keja...esok aku ada system testing tp sempat aku update blog, hehe..klah...pulun keja hrni ngan esok..lusa sambung cuti balik nak pegi majlis rumah lelaki pulak..semoga semuanya selamat..
Selamat Hari Raya Aidilfitri sekali lagi kepada semua...semoga semuanya bahagia dan gembira selalu hendaknya...InsyaAllah...
erm nak cite pasal sambutan raya...hm, semua adik beradik berkumpul kat rumah arwah..& sememangnya kami terasa sangat akan kehilangan ibu tercinta...ayah yang dah lama pergi pun tetap x luput di ingatan inikan pulak arwah mak yang agak baru meninggalkan kami...pagi2 raya biasalah hujan semuanya..sebak sangat dengar suara along takbir kat masjid...along memang anak ayah...suara along buat aku betul2 rindukan arwah ayah...pas sembahyang raya kami sekeluarga menziarahi arwah mak & ayah tercinta...doa kami kirimkan dalam tangisan...then ziarah kubur arwah nenek & keluarga yang lain, x lupa arwah kak ngah...semoga roh mereka dilimpahi rahmat...Amin...
raya ni aku x jalan mana2 sangat..perintah berkurung..haha..persiapan raya memang x buat sangat...kuih raya pun aku beli pagi raya kat jiran2...memang gila ah kali ni..lawak ada, sedih pun ada...untuk tambah2 makanan jd banyak aku masak laksa...xtau la untuk sape..aku masak je...petang sket br ada org datang...at last abis ga laksa aku..Alhamdulillah...sedara mara ramai gak yang datang menziarah..Alhamdulillah, wpun xde mak ayah, keluarga kami tetap diingati...
hm start raya ke2 dah bz umah aku...aku siapkan barang2 hantaran utk balasan pd pihak lelaki...jemput anak2 cu sepupu aku datang tolong...dan yag paling banyak tolong of course my best friend, tyna...dr aku tunang sampai aku kawin dia mmg banyak tolong aku...Alhamdulillah siap...dr pagi sampai malam ramai org...raya ke3 pun bertambah2 la bz...malam tu lak sesi berinai...aduh seksa...pengantin x cukup tdo...nyamuk lenguh semua ada..penatnya aku rasa...sedara mara semua dah ada balik...perasaan aku berdebar, takut, gembira, sedih semua bercampur aduk...aku berdoa semoga semuanya selamat...
hm, debaran raya ke4 bertambah2...lepas solat Asar...semunya selamat...aku sudah bergelar puan...Along yg akadkan sendiri...Alhamdulillah..semuanya sempurna...dan tamatlan zaman bujang aku...malam tu ada majlis khatam Quran...nak menangis aku mengenangkan jasa kedua ibu bapa aku mendidik dan membesarkan aku...majlis khatam Quran ni sbnrnya untuk anak2 murid arwah mak...dorg soh aku khatam lagi sekali...ni majlis khatam yg ke 3 utk aku, Alhamdulillah...pas khatam buat tahlil & sambung majlis utk pengantin...majlis bersama keluarga...
raya ke5...terima kasih pada keluarga, jiran2, sahabat handai serta kenalan yang datang ke majlis kami...doakan kami sentiasa bahagia selamanya...banyak sms ngan call yg aku terima..& dalam banyak2 tu, sms dr Mekah amat bermakna dr aku...bila Muna nak balik...rindu lak kat roommate aku tu...Muna pasni kita xleh gaduh2 dalam bilik berdua lagi...i will miss her...semoga Muna & her parents selamat sampai ke tanah air...doa dari kalian amat dihargai...
semalam dah start keja...adus manyaknya keja...esok aku ada system testing tp sempat aku update blog, hehe..klah...pulun keja hrni ngan esok..lusa sambung cuti balik nak pegi majlis rumah lelaki pulak..semoga semuanya selamat..
Selamat Hari Raya Aidilfitri sekali lagi kepada semua...semoga semuanya bahagia dan gembira selalu hendaknya...InsyaAllah...
Subscribe to:
Posts (Atom)
