Tuesday, November 28, 2006

The Accidential..

hm...semalam...genap sebulan aku jadi hak milik my hubby...Alhamdulillah...segalanya dilalui bersama...hidup aku lebih ceria dan bahagia...bersama suami yang sangat memahami dan menyayangi...yang begitu menghormati dan menyanjungi...yang sentiasa memberi dorongan dan harapan serta meyerikan kehidupan...harapan aku semoga semua ini berpanjangan...InsyaAllah....aku akan sentiasa belajar dan terus belajar untuk menjadi seorang isteri yang baik, isteri yang solehah(InsyaAllah) untuk suami dan keluarga...hehehe...jiwang lak hari ni aku...

smalam, ada satu perkara yg buat aku tergamam...malam semalam pas dinner kami bersiap2 utk ke shah alam..coz dah janji ngan mr duan nak pulangkan video kawin kami..then mr duan akan edit video kawin kami tu...sepanjang perjalanan tu aku cam biasa la pot pet pot pet..update semua cite siang tu kat my hubby...lalu jalan aku g keja hari2..tujuk tempat aku nampak accident pg smalam tu..pastu tiba2 aku terlelap...pastu dengar my hubby kejut bangun aku buat xtau je..penat ngat sampai terlelap..hehe sbnrnya mmg hobby aku skang ni naik keta tdo...pastu aku terdengar bunyi break & nampak keta kat depan dan aku dah tersengguk...hilang semua mimpi aku..pastu tersengguk lagi...dumm...kelisa hantam blakang, pehtu duumm...sekali lagi...keta blakang hantam kelisa blakang aku...aduiiiiiiiiii habislah...aku dah cuak...

turun keta...tengok keta depan dah berasap & stucked xleh gerak dah...depan sana jauh sket ada lg 2 bijik...my beloved gen2 dok kat tengah2..blakang aku 3 bijik...kira2 7 biji semuanya...keta aku no 4....hm...what to say..baru jek tukar break pad siang td...servis sana sini..baru je cite pasal org accident..skali ktorg lak trapped...sape la bangang wat emergency break...x pasal2 malam tu jam...hm...pastu my hubby ambik semua plat no, amik no phone, semua decide nak wat report...dah agak tenang mana2 keta yg leh gerak keluar la..Alhamdulillah...keta aku xde apa2...wpun kena lentum...my hubby sempat break & x kena wira depan aku...so depan selamat..tengok blakang lak, abg kelisa tu reverse, sma gak blakang xde apa2...fuh lega..depan blakang ok...selamat...p jumpa duan and pastu buat report..selamat..tutup buku xde saman2....

pertama kali dalam hidup aku terlibat dalam kemalangan...& Alhamdulillah xde apa2 yg berlaku..xde yg cedera..keta rosak xpe janji nyawa selamat...risau klu apa2 jd kat keta coz esok nak kn balik kg hantar nenek & amik kad kawin kat pej kadi..pastu weekend nak balik Melaka sambil2 pg kawin par ngan liza..pastu next 2 week nak balik kg aku, balik kg hubby.....hm, penuh schedule aku bulan 12 ni...ngan sedara mara & kwn2 kawin..ngan family day...semua2 la...pastu my sister in law nak dtg umah..kakak aku nak dtg umah gak sambil2 hantar nenek g Mekah...ngan umah yg lom abis kemas...penatnya....keja yg nak kena siapkan...adoii pening...

cite pasal keja..aku xtau la pas intec ni aku akan pegi mana...nama hasna ngan ida dah naik g terengganu...nama aku naik kat tempat lain katanya, tp lom confirm ke mana..hrtu kak mas kata maybe kn pi upsi balik..tapi dalam masa yg sama dia kata aku kn dok intec wat maintenance...hm, aku dah discuss ngan my hubby, klu setakat upsi dia boleh kasi aku pg, tapi klu nama aku naik pg terengangu...makan nasi bungkus la jwbnya...siannya...hm, apapun...wait and see..dah nama keja..nak wat camana...hopefully aku stay sini or paling jauh upsi pun ok..aku rasa aku larat nak travel setakat sejam sehari...coz perjalanan aku skang pun hampir sejam gak hari2...wpun x jauh tp jam...fuh penat.........

No comments: