jap nya masa berlalu..hrni dah 28th dec 2011...berakhirnya satu lagi tahun.maka akan bertambahlah satu lagi umur di belakang..3 series yang semakin mencabar...
Alhamdulillah syukur, overall 2011 adalah sangat baik bagi kehidupan kami sekeluarga..terima kasih Ya Allah atas kurniaan dan segala rahmat yang telah Engkau berikan..semoga Engkau terus merahmati kami sekeluarga..2011 dimulai dengan kelahiran adik Amin, syukur Ya Allah...penutup 2011 adalah program orientasi Abang Long Azim...huhu nak sekolah dah anak teruna ummi...
weekend baru ni balik kg aku..settlekan perkara yang perlu dilaksanakan..balik kg mmg sangat seronok lagi2 sekarang musim durian n buah2 kg..aku doakan anak2 sihat2 sahaja..aku n hubby tengah sakit tekak..janganlah kena kasi training dalam masa terdekat ni...harap sempat la recover sblm next session..huhu...
Abg Long dah nak start orientasi 2 hari ni..Alhamdulillah semuanya berjalan lancar..cool je Abg Long masuk skul wpun dikelilingi tangisan kanak2...luckily day 2 ni ada budak taska sekolah sama ngan dia..so ilang sket kerisauan aku...sbb ada geng naik van abg lon..alahai next week dah start naik van..TawakkaltuA'lallah...semoga Allah memelihara anak2ku di mana sahaja mereka berada..what to do..xkan nak benti kerja semata-mata nak hantar/ambik anak..aku masih ada tanggungjawab lain yang perlu ditunaikan..semalam selagi x ambik abg long dr sekolah dada ni x berenti dup dap..balik tanya abg nangis x..biasalah.."Abang kang Ultraman"...huhu balik sekolah je pow umi pi beli power rangers..alahai anak..x diturutkan sampai xmo masuk taska..alasan nak balik umah ngantuk...huhu xleh pakai..paksa rela pi taska..kena train sbb next week itulah rutin abg long...
Nampaknya minggu depan x menang tangan la ummi n ayah..bertambah satu lagi senarai pakaian yg nak digosok..beg sekolah pun nak kena angkut bertambah satu..nak kena cr stokin ayah n abang long n mcm2 lagi la..bukan senang rupanya bila anak dah masuk sekolah..paling liat bab nak kejutkan mandi pagi..teringat masa duduk umah kak njang..sabar gler dia layan kerenah dayana...tiap2 pagi dayana menangis masa nak mandi sikit pun dia x marah..baru aku tau perasaan melayan kerenah anak sekolah di pagi hari..ni baru sorg..belum anak ramai..tupun x masuk sediakan breakfast..huhu ni pun dah bangun 5.30..kuar umah 7.30..nanti kalau dah start sekolah aku kena keluar 6.50am..kesiannya abang long nampaknya kena mandi lagi awal la..no more power rangers or ultraman after 10pm...time to bed..start malam td dia punya schedule telah dikeluarkan..arahan tegas dr ayah..thanks to hubby...
semoga Abang Long berjaya di dunia dan akhirat..semoga abang long menjadi semakin matang...baru masuk 4 tahun bulan lepas..dah kena masuk skul tapi kira 5 tahun..adui perangai manja ya ampun..pasni kn plan untuk khatan lak..anak teruna...huhu mesti ummi x travaganza berdebar nanti...
adik Amin..next week dah masuk 1 tahun..Alhamdulillah development cam biasa...Adik Amin yang sangat manja..anak ummi, kalau nampak ummi mmg xnak ngan org lain..suka bergurau n belasah abang long n ayah...nampak gayanya lagi auta kepala dia dr abg long..umur 11 bulan 1 minggu dia dah dapat kaki compare tu abg long 11 bulan tepat dah jalan...skang ni bukan main lagi..siap dah joget2 tanpa pegang apa2...lagu pebret 'Nobody'..pantang dengar tersengih n start joget..kalau abg long dulu suka 'Poco Poco' adik punya taste lg dahsyat..semoga adik Amin jadi anak yang Soleh dan bijak..InsyaAllah..semestinya aku akan doakan yang terbaik buat anak2 dan family...Amin Ya Rabb...
selamat tinggal 2011..selamat datang 2012..semoga hari ini dan esok lebih baik dari semalam..permudahkanlah segala urusan kami Ya Allah...
Wednesday, December 28, 2011
Friday, December 02, 2011
longing again n again n again......
Mode harini adalah: Rindukan arwah mak n ayah...
Ya Allah rahmatilah kedua ibu bapaku...tempatkanlah mereka di kalangan orang2 yang beriman, di sisi orang2 yang engkau kasihi...kasihanilah mereka sepertimana mereka mengasihiku ketika kecil...lapangkanlah kubur mereka..terangilah kubur mereka Ya Allah..jauhkanlah mereka dari seksa kubur dan azab api neraka..peliharalah mereka Ya Allah...semoga setiap hadiah yang ku kirimkan sampai kepada mereka..hanya tinggal harapan dan doa yang boleh aku kirimkan buat dua insan yang aku sayangi..terima kasih Ya Allah kerana mengurniakan mereka..walaupun kini tidak lagi bersama..ku mohon temukan aku dengan mereka satu hari nanti...sesungguhnya hati ini sangat menyayangi mereka..
Kata-kata hikmah harini adalah: (copy dr fb Kami Peminat Ustaz Mohd Kazim Elias)
Bertudunglah walaupun keadaan terpaksa. Solatlah walaupun keadaan terpaksa. Puasalah walau keadaan terpaksa. Kerana kewajiban itu memang kadang kala sifatnya terpaksa.
Dari keterpaksaan itu perlahan-lahan kita akan menemukan hikmah dan pada akhirnya hati pun menjadi ikhlas untuk beribadah kepadaNya. Jika harus menunggu keikhlasan hati lebih dulu untuk beribadah, sampai bila nak menunggu?
Hidayah bukan untuk ditunggu, melainkan dicari.....InsyaALLAH..
Ia ibarat makanan, jika tidak disuap,manakan ia masuk ke mulut..
"semoga tahun baru memberi seribu makna dan sinar buat diriku, keluarga, sahabat serta seluruh umat Islam.."
Salam Maal Hijrah...permudahkan segala urusanku Ya Allah
Ya Allah rahmatilah kedua ibu bapaku...tempatkanlah mereka di kalangan orang2 yang beriman, di sisi orang2 yang engkau kasihi...kasihanilah mereka sepertimana mereka mengasihiku ketika kecil...lapangkanlah kubur mereka..terangilah kubur mereka Ya Allah..jauhkanlah mereka dari seksa kubur dan azab api neraka..peliharalah mereka Ya Allah...semoga setiap hadiah yang ku kirimkan sampai kepada mereka..hanya tinggal harapan dan doa yang boleh aku kirimkan buat dua insan yang aku sayangi..terima kasih Ya Allah kerana mengurniakan mereka..walaupun kini tidak lagi bersama..ku mohon temukan aku dengan mereka satu hari nanti...sesungguhnya hati ini sangat menyayangi mereka..
Kata-kata hikmah harini adalah: (copy dr fb Kami Peminat Ustaz Mohd Kazim Elias)
Bertudunglah walaupun keadaan terpaksa. Solatlah walaupun keadaan terpaksa. Puasalah walau keadaan terpaksa. Kerana kewajiban itu memang kadang kala sifatnya terpaksa.
Dari keterpaksaan itu perlahan-lahan kita akan menemukan hikmah dan pada akhirnya hati pun menjadi ikhlas untuk beribadah kepadaNya. Jika harus menunggu keikhlasan hati lebih dulu untuk beribadah, sampai bila nak menunggu?
Hidayah bukan untuk ditunggu, melainkan dicari.....InsyaALLAH..
Ia ibarat makanan, jika tidak disuap,manakan ia masuk ke mulut..
"semoga tahun baru memberi seribu makna dan sinar buat diriku, keluarga, sahabat serta seluruh umat Islam.."
Salam Maal Hijrah...permudahkan segala urusanku Ya Allah
Subscribe to:
Posts (Atom)
