Thursday, September 27, 2007

penatnya ini hari

wah aku sangat penat ini hr...waduh waduh ngapain...ni mesti sbb travel 3 hr ni..aku dah start keje kat site br kat tengah2 KL..huh memang penat aku rasa travel..lg2 kalau naik train...bulan2 posa ni lak..ngan mak buyong yg dah sarat lak..adeh mmg sangat memenatkan...tapi hrni aku kat shah alam semula..sehari je..ada benda nak kena submit..huh penat sungguh...Alhamdulillah keje dah siap...ni dah 4.30..lg stgh jam leh balik..bulan posa biasa la office hr abis awl..tapi kalau kat sini aku sampai awl & balik lambat...hubby yg hantar & ambik...terpaksa la awl...ni kang tunggu lak hubby sampai...dekat kul 6 gak la br gerak..xpelah nak wat camana, nak drive sendiri dah x mampu..hehe...

hrni genap 9 tahun arwah mak mertua aku kembali ke Rahmatullah...Al-Fatihah semoga rohnya dirahmati...InsyaAllah...1 Syawal ni lak genap 5 tahun Hijrah arwah ayah mertua aku kembali ke Rahmatullah...sama2 yatim piatu...balik kg raya ni pagi2 pas sembahyang raya agenda utama melawat kubur arwah mak ayah..nak buat camana dah dua2 xde...tahun ni raya umah hubby dulu...petang raya ke 2 baru balik umah aku...means aku boleh ziarah kubur arwah mak ayah aku ptg tu or pg2 raya ke3...sedihnya...tapi xpe..tahun ni turn hubby tahun depan turn aku lak, InsyaAllah mintak dipanjangkan umur, Amin....

smalam pegi ziarah Kak Faizz kat hosp Assunta..siannya tgk Kak Faizz, baru lepas operate...kurusnya dia & pucat sangat...sakitnya aku tgk wayar sana sini..masuk dalam wad bila duduk kat tepi katil terkenang memori menjaga arwah mak...huwa rindu gler aku rasa...kenangan aku ngan arwah mak di saat2 akhir kehidupan dia di dunia...kenangan berumah di hospital...merasa la mandi, makan & tdo kat hospital wpun bukan sebagai pesakit...sampai skang kalau lalu hospital tu airmata aku bergenang2...silap2 hujan terus...ok stop cite sedih..apapun aku doakan semoga kak faizz lekas sembuh...InsyaAllah

hm, hrni nak buka apa ek...td call adik pie tanya dia nak masak nasi x...tapi sbnrnya aku terasa nak makan nasi lemak hrni...so ckp ngan adik pie xyah masak nasi aku belikan dia nasi lemak gak..hehe lepas seminggu puasa hrtu adik pie dok ulang alik je dr kolej dia..dia xmo dok hostel..katanya makanan x sedap...alasan je tuh...& semenjak tulah dia kena jd tukang masak nasi & masak air...aku balik umah bawak balik lauk je..x sempat dah nak masak2...sampai umah hidang2 duduk seminit dah azan...hm sahur je aku masak...mujur dah biasa dr zaman bujang lg bangun masak sahur...dah 2 tahun aku x masak sahur ngan arwah mak...huwa..sedih lagi...dah 2 tahun gak x makan kuih muih pebret hasil tangan arwah mak..sabar2...jangan terlalu emosi..

ptg ni plan nak pi singgah sekolah zizul..anak sedara aku no 2...anak along..hrtu janji nak dtg jenguk dia hr selasa tp selasa aku kat KL..so hrni dah kat sini kena la pegi...mesti anak sedara aku tertunggu2 selasa hrtu..sian zizul..dok asrama ni tau2 jelah makan apa yg ada...tapi anak sedara aku ni makan je semua benda..kalau balik kg masak je apa2 dorg blasah je..tu yg bestnya anak2 along...x macam anak2 kak de ngan kak njang makan memilih kecuali mi'e ngan dayana..sempoi...semua blasah..hehe

uiks lama dah ngular...klah nak jenguk2 keja apa lagi ada...dah abis pojek xtau gak nak wat apa...cuma bila godek2 tu mesti jumpa benda kecik2 yg nk kena betulkan..hehe..lain kali la update blog..tapi kat site br nanti xtau ah sempat x...hrtu pegi 3 hr bz gak...keja keja keja....

Wednesday, September 19, 2007

Cerita pagi ini...

hm hrni sampai opis sangat awal..hubby hantar mmg kena sampai awal..sampai2 biasalah buka email baca apa2 yg patut..& pagi2 melawat blog kawan2..jumpa satu entry sedih dari abah ...hm entry yg benar2 menggugat rasa hati...entry yang membuatkan perasaaan rinduku membuak2 di dada..cerita tentang ibu lagi..x mungkin akan ku lupa semua kenagan manis bersama mereka suatu ketika dulu..lagi2 dalam bulan Ramadhan ni...terpandang kuih muih kat bazar Ramadhan hati x lupa akan masakan arwah mak...hati x lupa akan makanan kegemaran arwah ayah..semoga bahagia mereka di sana..Amin Ya Allah...

hm semalam cuti lagi...banyaknya cuti aku skang ni..keje banyak...tapi dah kow tim ngan boss yg aku akan buat replacement leave on weekend...nak buat camana...nanti nak kena cuti lagi...hubby pun terheret sama dalam aktiviti cuti2 ni...hehe...Alhamdulillah check up semalam semuanya ok...Aku sentiasa berdoa semoga semuanya selamat, InsyaAllah..semalam pas hubby keje dia jemput aku..pegi berbuka free, vendor dia jemput...komen aku, best..cumanya aku kena control permakanan...xleh nak makan banyak2 sangat..tapi itupun makan sampai kenyang...banyaknya pilihan makanan yg restoran tu sediakan..sampai xtau nak makan apa...& ramai jugak jemputannya..apapun puas hati la ngan majlis semalam..hrni hubby ada jemputan berbuka lagi tapi hubby x mo pegi coz jemputan ni xleh bawak spouse...so hrni makan kat umah..mujur kalau x ada yg aku buka sorang2 kang...tp adik Pie ada teman...next 2 week company aku lak buat majlis buka posa...hm InsyaAllah aku pegi ngan hubby...hehe fisrt time leh bawak hubby joint company dinner...hehe dah kawin leh la...

hm, lately ni banyak betul email & sms pasal ayam..& ada email2 yg kadang2 buat aku naik marah membacanya...bukan nak marah dengan apa yg ditulis...nak marah dengan penghantar sbnrnya...atau aku yg sensitif...hehe...klah aku nak sambung keje...dah 9 lebih rupanya..dok sibuk menaip...

Friday, September 14, 2007

Salam Ramadhan

hm, hrni dah masuk hr kedua Ramadhan 1428H...Alhamdulillah, bertemu lagi aku dengan Ramadhan tahun ini...& diharapkan semoga Ramadhan tahun ini bukanlah Ramadhan yang terakhir buat aku...semoga Allah panjangkan umur & memberikan kesihatan yang baik utk aku berjumpa dengan Ramadhan yg akan datang, InsyaAllah...untuk semua rakan2 yg beragama Islam, Salam Ramadhan untuk semua, semoga Ramadhan kita diberkati dan dilimpahi rahmat dariNya, InsyaAllah....

wah wah bukan main serius entry hr ni hihi..tu mukadimah je...mukadimah kena la serius sket..hahaha..erm lama dah ni x mengupdate blog ni..banyak cerita sbnrnya tapi bila tgh menaip ni mula la...dah x ingat...td on d way pi keje td rasa cam banyak je idea...hahaha...badan penat otak pun penat nak pk balik..haha teruk betul...br hari ke2 puasa dah penat...erm, cakap pasal penat, ramai yg concern ngan aku tahun ni..hihi adik beradik & kawan2 sibuk dok tanya posa ke...larat ke...InsyaAllah...aku akan cuba yg terbaik...azam aku nak penuhkan puasa tahun ni..bukan senang nak dapat peluang utk puasa penuh...aku akan usahakan sehabis boleh..klu ikutkan semalam punya condition ok je..cuma penat tu biasa la kot..yelah mana x nya..makan untuk ber2...tapi makan xleh banyak...kalau makan banyak kang x kena duduk lak..so pandai2 la nak kawal pemakanan bulan posa ni..klu dulu x posa leh la makan berulang2...tapi aku yakin Allah Maha kaya...ok kot, InsyaAllah...

hm skang ni kan sibuk la org dok promote kuih raya...aku hrtu masa pi kuantan jumpa wan..dia dok bagi tester dodol...wan aku memang pengusaha dodol...lagi2 time raya ni...masyuk la business dia...hubby lak rajin nak melayan so hubby dah dapat pelanggan...hm bagus hubby...akak aku lak jual popia mini..Alhamdulillah dah banyak gak tempahan...aku sekadar tolong kak de tambahkan pendapatan dia raya ni...kalau ikutkan tu business arwah mak...tahun lepas rina ngan kak de yg buat..tahun ni kak de sorg2 la pulun..aku mula2 ingat nak tolong..tp bila pk2 balik cam x larat rasanya..leceh gak keje menggulung popia mini ni benonya...dengan keadaan aku skang ni rasanya x mampu...tgklah tahun depan kalau ada rezeki..hihi...skang dah sibuk menempah kuih raya..ish tahun ni raya kat kg hubby dulu, segan lak nak balik tangan kosong...nak buat sendiri x reti la pulak..stakat kuih biasa2 leh la tapi malas lak..hihi...beli je senang...

hm baju raya..haha hr ke2 posa dah pk baju raya...sian aku tahun ni xleh wat baju raya cantik...kain dah beli tapi xtau bila leh buat..tapi sehari sblm puasa tu aku dah jumpa satu kedai baju yg aku dah usya boleh dijadikan baju raya cantik utk org2 cam aku..hihi dah ajak hubby pegi dia kata ok...x sabar rasanya..haha hrtu aku belikan kain utk wan ngan along ngan angah...terbeli lak kain utk diri sendiri..hubby kata yg tu dia dah agak dah..aku mesti beli jugak utk diri sendiri..xleh la nengok kain cantik2 ni..iman x cukup kuat, hahaha...kak de kata dia dah anto kain wan...nanti siap la tuh...tahun ni dah masuk tahun ke2 aku x beli baju untuk mak...xpelah wan pun dah macam mak...huwaa sedihnya...

eh eh panjang dah merepek..jam pun dah nak kul 9...bulan posa ni aku sampai awal ke opis...opis kami lak boleh balik awal..tapi nampaknya x awal gak la aku balik coz tunggu hubby ambik...huh penat nak drive x larat nak harung jam...hubby pun mmg dah x kasi aku drive sendiri..jadi kelindan jelah...hihihi..xper best gak xyah sakitkan kaki tekan clutch...jam bulan posa ni al maklum jelah..semua nak balik cpt...jalan pun padat...sampai umah pun dah nak dekat2 buka..x rasa sangat penat posa..kuar pagi2 balik umah dah nak buka...best best...klah nak sambung keje..lain kali ah merepek...kalau x bz cptlah aku update blog, klu bz nampaknya entry raya la kot...hahaha...