Thursday, October 16, 2008

Cerita Raya

Salam semua...Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua...Maaf Zahir & Batin...erm raya ke 16 baru berkesempatan nak update blog...hehe 'bz ya amat' bak kata arwah nenek aku...hehe..masuk keje pas raya ni stress..banyak gler keje..ni semua nak kene kejar payment punya pasal la...huh schedule cam apa...keje macam nak mati..last last aku lak yg mati kutu kang...hahaha

hm hrni aku xdak session...user bz..klu x dr pagi sampai ke Maghrib la aku dok menghadap muka user..kasi uat...bak kata Ida, aku assist user cam budak tadika…ni special case punya user..xper la as long as aku boleh close aku punya module ni..dah 7 bulan aku wat module ni..kang ada sampai azim berjalan x close2 lagi…huhuhu…

Hm cerita pasal raya, Alhamdulillah semua berjalan lancar, semua plan berjaya…before raya tu lama la cuti kat umah aku sampai Raya ke 2…seronok balik Raya tahun ni…semua adik beradik aku balik…Along ngan Rina pun ada…semua tdo rumah arwah mak…meriah..seronoknya kalau kami masih ada mak ayah, mesti bangga dorg bila tengok anak2 berkumpul ramai2…cucu2 lagi…kecoh umah…hehe…aku raya kat kg jadi tuan umah..cam bibik pun ada aku rasa terkejar2 buat kerja…penat nak mengemas nak memasak semualah…dah ada anak ni xtra penat…tapi apapun aku happy…

Pagi raya cam biasa ziarah kubur arwah mak ngan arwah ayah…adus syahdu syahdan rasanya…aku cam biasa la hujan…sedih la, lagi2 bila terpandangkan kubur arwah wan sebelah kubur arwah mak…dalam hati aku still ada satu rasa.. ‘arwah wan meninggal masa dia sibuk jaga aku lam pantang’…xtau nak describe camana rasa tu..hm…pas dah ziarah kubur ktorg pun bergerak ke rumah saudara mara..hm beraya sampai ke malam…hehehe…

Raya ke 2 petang dah balik jengka…tdo umah Kak Ijah je..x balik umah pusaka…xde org coz Tuan umah balik Melaka…hari raya ke 3 pegi Temerloh umah zizi ngan atan…hm jumpa la Arief…dah berjalan dah budak tu..maknya pun dah dalam proses menambah anak lagi..rezeki dia…pastu esoknya pegi Chini umah Kak Ita ngan family husband…konvoi la kiranya…seharian umah kak Ita…esoknya balik KL…kuar umah pagi2 coz janji ngan Pejai nak jumpa kat umah apis…jumpa anak Pejai..rupanya umur dia 3 hari tua dr Azim…hm seronok coz lama x jumpa dorg…borak2 tgh hari br gerak ke KL…mujur jam sket je pas tol Bentong…sampai KL kul 4.30 pm…

Skang ni mood beraya ada lagi…last week pegi beraya kat Nilai ngan KL…this week aku lak wat open house, InsyaAllah…pada kawan2 yg x terjemput dtg la start kul 2pm sampai 6 pm…menu, InsyaAllah..macam2 ada..made by home made…hehehe..Ahad tu plan nak pi Puchong lak..ada jemputan..hehe..next week cuti Deepavali balik kg aku…best best, x sabar…

Klah nak sambung keje lak…ni tgh meeting…Boss besar tgh bebel2 kat depan aku selamba je update blog…hehe nanti aku update & masukkan gambar raya azim kat fp lak…