Sunday, January 24, 2010

dugaan tahun baru

khamis 21 jan 2010...kami sekeluarga dikejutkan dengan satu berita kemalangan...jam 10.30 malam aku dapat sms dr kak njang..'adik accident, patah!'...hm terus call kak njang & dapat sikit info, try call hp adik, kawan dia angkat & dapatlah update...Ya Allah, berjurai air mata...yang ada cuma doa semoga semauanya baik2 sahaja..perasaan sangat sedih waktu itu, terus terbayang wajah arwah mak & ayah...

Jumaat..
aku xleh tido..lepak2 depan komputer sambil settlekan keje tergendala..maklumlah dah beberapa hari mc sakit mata...keje banyak yg pending...kul 2.30 dapat sms dari kak njang...'adik kena transfer ke hosp temerloh!'...hati sangat hiba...dok pk nak keje dulu or balik pas keje...hm, last2...balik pagi tu gak...hubby on sebab dia pun sakit mata...so g ambik mc hubby kat TDMC terus gerak ke hosp temerloh..sampai hosp kul 2...acik dah kepenatan..so aku naik gantikan acik kat atas..acik terus balik Kuantan nak ambil baju2 dia...sampai atas tengok keadaan adik..aku rasa sangat hiba & sayu..tapi buat2 macho jelah...pastu tukar2 ngan hubby..dia naik lak jaga adik & aku jaga ajeem kat bawah...x lama pastu hubby call, adik dah nak masuk bilik bedah...hm, kul 5.30 family dr kg sampai...adik belum keluar dr bilik bedah...tunggu punya tunggu adik siap bedah ja 10.30 malam..aku & hubby pun gerak balik Jengka, rest...

Sabtu..
pagi2 bangun dalam kepenatan semalam..siap2 utk ke hosp..ambik turn jaga adik ganti acik...sampai hosp kul 10..acik dah penat x tido semalaman...so aku amik turn jaga adik sementara hubby layan ajeem kat bawah..acik lak balik kuantan rest...ajeem tertido masa aku tglkan dia ngan ayah..sian ajeem terjebakk sama...perasaan xtra sedih bila tengok keadaan adik setelah operation berjaya..dugaan Ya Allah...Allah memang nak uji kami adik beradik...hm, suasana hospital membuatkan aku sangat rindu kat arwah mak..satu2 kengangan menjaga arwah mak kat hosp Temerloh terimbau..semoga tenang Arwah mak di sana...malam baru aku balik lepas Along datang gantikan aku sbb Acik ada urgent, xleh dtg...penatnya Tuhan je tau...ngan mata aku yg sakit..tabahlah..

Ahad..
Aku g hosp lewat sket..Long turun dr KL jenguk adik..Along pun call bitau dia leh tunggu..so aku amik masa tu kasi peluang hubby berehat dengan family..pas lunch kami gerak ke hosp..sampai dah kul 2..masa tu sedara mara ada yg dtg ziarah..aku naik semula kul 4.30..kasi peluang org lain naik..sbb bukan waktu melawat...nak naik kena sorg2 & gunakan pas pelawat...lepak2 kat adik sampai kul 5 lebih...mintak diri ngan acik balik KL..penatnya la...Ajeem pun dah merengek2 kepenatan..ayat2 yg slalu kuar dr mulut ajeem..'xnak, ajeem punat'...'ummi jom balik'...& malam semalam sampai umah kul 8 lebih..pas makan malam masing2 pengsan...penat...

harini...pagi2 mata masih merah..tapi g keje gak konon..sampai opis boss soh balik..hehe dapat mc lg 2 hari...hubby pun mc lagi sampai selasa..ajeem je kat taska ni...jap lagi nak pi ambik..rasa lain la bila dok umah ajeem xde...rindu nya kat ajeem...

harapan aku sekarang..semoga dugaan yang melanda akan menjadikan talian darah antara kami adik beradik bertambah rapat..dari sini aku belajar, betapa bergunanya punya adik beradik yang ramai...semoga ajeem dikurniakan adik2 yang baik...dan semoga ajeem menjadi abang yang bertanggungjawab seperti Long, Acik & Abeta...terima kasih kepada adik-beradikku yang sentiasa pri hatin...terima kasih Ya Allah...semoga arwah mak dan ayah bahagia dan bangga punya anak2 yang bertanggungjawab..segugus doa buat kami sekeluarga pada mereka..semoga aman di sana..Al-Fatihah

Tuesday, January 19, 2010

azim..budak sakit mata...



masih boleh tengok ayah & pak usu main bowling...huh, ajeem sibukn nak angkat bola bowling tuh...x boleh angkat ajeem golek...boleh merah tu ajeem dah declare dia punya...huhu...sampai xmo balik..nak tido sana ke ajeemm...



masih sempat tolong ummi sepahkan umah...pantang nengok umah kemas...mesti nak tolong ummi punggah barang..adoilah..



dan....inilah wajah budak sakit mata baru bangun tido...hahaha...mulut muncung mintak susu...

ok..si manja azim kami genap 2 tahun 3 bulan..Alhamdulillah..semoga azim sentiasa sihat dan bijak...apa yang ajeem suka sekarang???

1. Layan Geng Upin & Ipin...layan sampai lebam...bape kalii replay sehari..sampaikan dia dah boleh hafal skrip...dan dah kenal semua karakter geng..adui la..ayat pebret..'pashi pashi...' & 'sepi...go'

2. Menyanyi & menari...ajeem dah pandai bercakap dan sekarang sudah pandai menyanyi..

3. Shuffle + action tambahan..nak tgk dtg umah..& kalu dengar muzik lam keta..ummi dan ayah + pak usu dipaksa joget cara dia...hmm...layankan aja

4. Dah pandai mengira in English..kalau sebelum ni lancar lamm bahasa melayu jek kan..& dalam proses blajar abc..wpun agak kurang minat dengan abc..tapi hari2 diajar nak jgk dia ikut

5. Ajeem sangat manja dengan ayah...tapi kalau gaduh ngan ayah...cr ummi jugak la kan..hehe..apapun ayah the best..lov ayah, muah...

6. Dah pandai menulis & melukis menggunakan idea sendiri...buku lukisan pebret..sudah semestinya mickey mouse...hahaha anak jantan aku suka mickey mouse...skang cam dah nak suka ben10 lak...x cukup tulis kat buku...tulis kat kaki tangan & badan..hrtu g umah ateh..ajeem berjaya conteng dinding umah ateh ngan marker pen...aduih..tunjukk perangai umah org...anak oo anak...

klah...ajeem dah ajak mandi...huhu...len kali update...syoknya leh lepak2 golek2 sama ajeem kat umah..wpun sakit mata tapi ada ajeem ilang sume sakit...

Sunday, January 03, 2010

Update Tahun Baru

Selamat Tahun Baru kepada semua...

Selamat Hari Lahir buat Hubby yang tersayang...2 Januari...semoga Hubby sentiasa dirahmati Allah, dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki...dipermudahkan segala urusan..Amin Ya Allah...

Cerita tahun baru sehingga hari ini...

Malam menjelang tahun baru..
tahun ni lagi sekali mencuba nasib nak tengok bunga api kat Putrajaya...hm, xde pun..kena tipu lagi cam tahun lepas..ampeh sungguh kami rasakan...apa yang kami dapat?? jam, penat...apapun azim sungguh gembira berlari2..bersama kawan2 yang tak dikenali..

Tahun baru, 1 Januari...
siang kami lepak2 kat umah..kemas2 umah serba sedikit..keluar beli barang dapur...x cukup barang kat supermarket petang tu kami beli stok lauk lak..destinasi pilihan Pasar Malam Putrajaya...memang best...

malamnya..aku ngan ain berjaya merancang satu birthday party untuk Hubby..kecik2 je...erm, suprise la konon..aku tanya hubby dia perasan tak..katanya tak..cuma masa kami nak suprisekan dia cam ada sedikit curiga..haha...thanks to ain & atan...kek juga telah disponsor oleh atan & ain..TQVM..dan kepada kawan2 yang dtg...atie, pian & nina dan ayu,zizi & akhil...terima kasih kerana dtg..menunya malam tu, nasi lemak sotong & ayam...xleh nak masak beria takut hubby perasan...hehe sambutan awal beberapa jam dari tarikh...Wish him all the best in life...

2 Januari...
Happy Birthday my dear...harini..hari melayan anakanda Azim..kami bawak azim pegi nengok burung kat Taman Burung KL...seperti yang dijangkakan...hari hujan..tatapi..kami tetap enjoy & kepenatan..sonok nengok azim yg sentiasa excited ngan burung2..azim happy,ummii & ayah pun happy...pas balik Taman Burung, singgah Mid Valley cari letih..haha..malam baru sampai umah...

3 Januari
dan hari ini..aku di opis...huwa kene keja la pulak..adui dui dui dui....jap lagi aku nak kena balik..hmm...keje lom siap..camana???badanku di opis...hatiku di rumah...oh Azim...miss my lil prince so much...

p/s: gambar2 kalau ada masa aku letak..kalau x tu maknanya x cukup masa la....