Wednesday, February 25, 2009

gelagat Azim


Ummi Ajeem nak tgk video Ya Thoibah boleh?

Ummi Ajeem ambik sendiri ni...


Rehat jap la berat pulak beg ni....


Ummi...tolonglah berat beg ni..huwaa...


Ye ye ye...Ajeem leh tengok dengan khusyuk...Ya Thoibah Ya Thoibah lalalalalalala...

huhuhu ni lah gelagat anakanda aku nak tengok video Ya Thoibah...hari2 bangun je dr tdo dia akan suruh aku bukak notebook...pastu balik dr nursery pun perkara pertama yang aku kena buat bukak notebook makan sambik layan video Ya Thoibah...hadui la Ajeem...Ajeem...

Weekend ni Ummi cr tv ngan pasang ATRO ok...so bolehlah Ajeem tgk ASTRO Oasis kalau Ummi nak buat keje...semoga ASTRO Oasis sentiasa di hati Ajeem sampai bila2...jangan masa kecik je suka tgk org mengaji & berzanji dahlah...hihihi...

Tuesday, February 17, 2009

Award from Aliz Mie


Terima kasih untuk award yang comel ni dr Aliz Mie...sungguh terharu rasanya, hahahaha...ok scroll untuk tahu kandungan award dengan lebih lanjut...

Tulis 10 perkara mengenai orang yang memberi award ini

1. Aku panggil dia Liza, nama kat internet Aliz Mie, ajeem panggil mama Liza kalau berjaya jadi menantu & kalau x berjaya ajeem panggil Aunty Liza..hihhi..
2. Wife pa, mama Alya Adriana
3. Liza kelakar
4. Liza cute & cun
5. Liza suka bola
6. Liza kena mandrem Nescafe Jati
7. Liza xde ayah
8. Anak no 2
9. Asal Melaka
10. Ex Student UNITAR

Fakta Mengenai Saya
1. Paling senang nak lelap
2. Suka menyanyi & membebel
3. Sangat suka ayam
4. Fobia ular
5. Wife man, ummi ajeem
6. Anak emak walaupun mak dah takde

Auta Mengenai Saya
1. Kurus tinggi, hahahaha
2. Putih gebu, pun auta hahaha
3. Pendiam, tersangatlah auta
4. Orang bandar, hahaha lagiiiiilah auta
5. Tak suka gossip, hahahaha ye sangat
6. Suka duduk diam...hahahaha boleh ke

Hobi
1. Baca novel cinta
2. Jalan2 & x suka duduk diam2 lam umah
3. Menyanyi x kira masa

Anda perlu memilih 10 penerima award seterusnya & nyatakan nama mereke di blog anda
--takde calon or calon bebas--


Harap-harap pemberi award berpuas hati...hehe

Friday, February 13, 2009

Jumaat...yeay!!

harini menu lunch aku gulai tempoyak ikan patin, udang masak merah 2 ekor, ulam kacang botol & timun dan sambal belacan..yummy..semua tu baru rm4...murah nya aku rasa...masakan pun boleh tahan sedap...huhuhu habeslah diet aku...

hrni hari jumaat...malam ni hubby balik Kuantan...sian Azim rindu kat ayah dia..harini sure senyum lebar...Azim dah pandai peluk & kiss ummi sebelum tdo...Azim dah tak nanges bila Ummi hantar pegi nursery baru...Azim boleh duduk diam2 kat seat sebelah sambil tengok Ummi parking keta masuk umah or kuarkan keta dr parking...bagus anak Ummi, pasni nak try bawak Azim jalan jauh sket dok lam car seat...hopefully dia diam..hm, lupa nak pesan kat hubby jangan lupa bawak stroller ngan car seat Azim...last wk ronda2 Kuantan tanpa stroller dia, penat nak kejar..dah tdo lak satu hal...

hm Isnin ni sorg 2 org lagi team mate akan joint projek ni..nanti Ummi Nina akan jadi warga Kuantan selama 6 bulan cam aku...hehe ada la kawan hubby ulang alik Kuantan-KL...opis kami pun makin kecoh la nanti...hehe...

dok sini aku dah plan malam makan biasa2 je...biasa2 tu cam cucur ke roti ke...hahaha tapi xde maknanya, semalam aku dah singgah pasar malam beli nasi ayam...haha pastu dah plan dah next week menu apa nak beli...kih kih kih..minggu ni hubby bawak periuk..hm, selamat minggu depan malam masak nasi...hahaha...blasah la...keja penat2 xkan nak ikat perut lak..huhu aku bolehlah diet, Azim xkan nak kena diet gak...hahaha ok x alasan aku tuh...

hm, esok dah plan ngan hubby nak jalan2...hubby dah cakap, every weekend akan jadi ktorg punya family day...& dok kuantan sah2 lah jalan2 cari makan je kejenya...hm, nanti nak pegi pekan, nak jumpa Along Niza, Huda, Kak Long & jumpa Dayah tgk baby baru dia..next week nak balik Raub, dah plan ngan kak long gerak petang Jumaat ke Raub...so jumpa Hubby kat Raub je...yeyeyeye boleh la jumpa Dayana sama...syoknya...

Tuesday, February 10, 2009

perjalanan baru...

harini...hari ke2 pegi keje sendiri..bawak keta lama acik yang dah jadi keta abg tam..hubby pakai keta ktorg utk ulang alik KL-Kuantan...hm adventure gak bawak keta tu..mana taknya, dahlah keta agak lama, x power steering, aircond x sejuk...x salah aku keta tu acik beli masa aku study kat Pekan lagi...thn 2000 kot...hahaha dah 9 tahun la kot camtu...huhuhu lama2 kurus ah..kalau kuar tgh hr cam kuar dr bilik sauna la...hahaha..pastu nak parking susah la sket kan...dahlah parking umah tu sempit..aduih menguji skill betul...mujur iswara aeroback je...kecik & senang nak handle...

malam td kali pertama dok umah tu tanpa hubby...aku balik umah rasa sayu...control nak nanges sbb malu kat opismate/housemate...kuar dr keta ajeem sebut 'yayah' tunjuk pintu rumah...alamak, tabahlah wahai hati..aku usap2 kepala ajeem bitau yayah dia balik KL keja...jumpa Jumaat nanti, dia gelak2 sengih je...paham ke dia...pastu malam tu pas kasi dia makan layan dia main2 tdokan dia..tengah malam dia bangun banyak kali...kul 3 lebih dia bangun merangkak2 toleh kiri kanan & merengek2 pastu dtg kat aku pastu dia peluk ummi & tertdo semula...sedih sedih...x dpt nak gambarkan camana...pastu pagi td dia cr lagi...masuk bilik tunjuk2 sambil sebut 'yayah'..pastu pegi lak kat pintu tunjuk2 sebut 'yayah' gak...

hm, pagi td anta Azim g nursery...dia dapat 'mak' dia dengan muka selamba..aku hulur tangan mintak salam tapi dia buat dek je...aku kiss pp & lambai dia balas tapi x senyum x apa...muka cam nak nanges...aku masuk keta je dia start nanges..siannya ajeem, yelah dia dah kenal org...semalam hantar dia ngan hubby nanges gak...hubby xleh dok lama2 smalam coz dia sebak..yelah pastu dia x jumpa dah...malam jumaat ni la baru hubby balik...hm, lambatnya masa berlalu...x sampai seminggu dok sini dah rasa cam lama...mujur last week hubby ambik cuti temankan ktorg sambil2 settlekan keperluan umah...

thanks to hubby yang sentiasa memberi sokongan..ummi & ajeem sayang sangat kat ayah tau...miss u always...

Monday, February 09, 2009

azim

jom picnic

Azan...dah masuk Asar

saya nak bawak keta ni





Friday, February 06, 2009

tempat jatuh lagi dikenang

hm, hrni hari ke dua aku di Kuantan..Alhamdulillah semalam dah masuk rumah baru...seharian penat menguruskan rumah..masuk2 rumah kosong..huhu banyak gaklah abis beli kelengkapan...beli mana yang penting dulu...dapo, gas, barang dapo, alatan mengemas umah, alatan basuhan & etc...mana2 yang boleh bawak aku bawak dr KL...masa ni la bergunanya pinggan mangkuk yg dapat hadiah masa kawin hrtu...keta aku jadi pengangkutan utama buat masa ni..abang aku akan hantar keta satu lagi Ahad ni, untuk aku pakai ulang alik keja coz hubby akan pakai keta aku kat KL...in case kalau ada emergency senang la hubby nak rempit kan...

mujurlah hubby ambik cuti 2 hari ni..so leh la hubby tolong apa2 yang patut kat umah tu..hehe keje remeh temeh cam pasang langsir je..padahal kalau hubby xde macam la xleh buat...tapi disebabkan hubby ni prihatin sangat kenalah dia buat...hihihi...

semalam azim 1st day kat nurseri baru..pagi tu hantar dia kesian gak...yelah dahlah bagun tdo...pastu terbangun sbb dah sampai sana..mula2 ok je main2..skali ummi ngan ayah lari slow2...lepak luar nurseri jap...dengar dia nanges...then pengetua kata biasalah 1st day...x biasa lagi tu..tgk muka cikgu baru, kawan2 pun baru...suasana baru...sian azim...terpaksa tukarkan azim kat sekolah baru gak..xkan ummi nak tinggalkan azim ngan ayah...x sanggup rasanya...hm kat nurseri baru ni aku tgk jadual dia lebih tersusun..yang jaga pun ramai...aku x perlu pikir pasal makanan coz dorg memang masak untuk semua peringkat...so x perlu la aku bangun pagi2 untuk masak bubur azim..hehe..hm, yg syoknya, x sabar nak tengok anak aku tu pakai uniform...

malam tadi makan kat Tanjung Lumpur...best best..makanan segar dr laut...hubby kata nanti dia turun Kuantan every weekend dia nak makan kat sini...aku on je...hehe..camana ek, weekdays diet pastu weekend hubby dtg mesti kena tuba makan, hihihi...pas makan jumpa Adam Arief...Ain & Atan cuti panjang, dorg lepak Kuantan sampai sabtu petang...hm biasalah Adam memang besar dr Azim walaupun Azim abang 3 bulan...ehehehe..syok lepak2 ngan Ain & family kat tepi benteng Sg Kuantan...skang ni pun hubby ngan dorg...mujur dorg ada, klu x sure hubby bosan coz aku dah start keje, azim pun dah hantar nurseri pg td...esok dah plan nak pi mandi pantai...bestnya.....

hm x sabar nak balik la...jumpa Azim..nape ye..hati sentiasa rindu kat Azim...mujur la dok sini Azim ada...kalau tak mesti aku tersangat la sunyi...hm, Isnin hubby dah nak balik...camana ni, mesti nanges2 lagi...huhuhu...

Wednesday, February 04, 2009

last day

harini last day kat cyber..petang ni nak gerak pegi Kuantan..huhuuuu....betul ke ni..nak kena dok jauh2 ngan hubby...ajeem jadi peneman setia ummi nanti...

semoga Allah sentiasa mengukuhkan ikatan kami sekeluarga...Amin...

Monday, February 02, 2009

Macam-macam...

Harini Hari Wilayah.. sepatutnya aku cuti la..tapi memandangkan ada benda yang perlu di settlekan so aku pun keja...tadi aku ada meeting...discuss pasal new project yang aku akan involve..ada best ada x best...apapun aku harapkan semoga Allah redhai jalan yang aku pilih..dan semoga Hubby akan sentiasa memberi semangat dan dorongan walaupun terpaksa berjauhan...

hm, mood low nakwat keje..yelah dah set dalam kepala hari ni cuti sekali kena panggil meeting lak..dahlah hubby pun memang cuti kat umah..mujur nursery bukak..so aku hantar Ajim pi nursery then hubby hantar pi keje..hm, nak drive boleh je...tapi nilah masa nak bermanja...hihihi..td pagi cakap ngan hubby dalam nada sedih konon...hihihi...pasni kena la pegi balik keje sendiri...

hm sebenarnya dalam hati aku masih tertanya-tanya...mampu ke aku hadapi semua tu tanpa hubby...selama ni, nak g pasar beli ikan pun hubby temankan..x penah la aku buat kerja or pegi mana2 sorg2..tup tup kena berjauhan...sian Ajim, terpaksa jauh ngan Ayah..semoga aku akan lebih berdikari..hubby janji akan turun Kuantan setiap hujung minggu, InsyaAllah...semalam masa dok kemas2 baju Ajim, hubby tengok tv diam je...aku tak tau la apa perasaan dia...tapi aku masa tu dah bergenang air mata...sedih wooo...bukan nak kena pikirkan perasaan sendiri je..perasaan anak kena pikir sama...dahlah kecik lagi..kalau rindu kat ayah, camana dia nak cakap..sure aku nanges nanti kalau tiba ajim panggil 'yayah'...huhuhu ni pun dah bertakung air mata ni..sabar & tabahlah wahai hati...InsyaAllah...dengan keizinan dan dorongan hubby aku akan berusaha menjadi seorang isteri dan ibu yang lebih berdikari...Amin...

tu cerita akan datang...ni nak cerita pasal cuti panjang baru ni..ktorg balik Melaka cuti CNY...seperti yang dirancang, family hubby ada buat family gathering...seronok bila semua adik beradik hubby berkumpul...sekali tengok cam rombongan sekolah lak...macam2 keletah macam2 perangai..adik beradik je dah 9 org..belum masuk suami/istreri & anak2...dahlah semua baka subur..huhhu...

selama 4 hari berkampung kat Melaka aku asyik makan asam pedas je...syok...aku memang suka asam pedas walaupun aku orang pahang..lagi2 dapat asam pedas pure melaka mari...memang makan x ingat la...sampai sakit tekak aku dibuatnya...balik melaka kali ni extra best coz jalan2 betul...sabtu petang sampai, malam tu pas makan malam dah start aktiviti pertama...naik Melaka River Cruise...hm, bawak Ajim naik bot, bising betul mulut dia...memang unik & menarik binaan dan tinggalan sepanjang sungai melaka..tapi kalau tanya nak naik lagi x, jawapannya sudah pastilah tak...hihihi bosan..tapi compared to Putrajaya Cruise yang ala2 mewah tu aku rasa Melaka River Cruise lagi best...walaupun xde aircond, xder tv...hehehe...

2nd day trip to Pedas Water world...kluar tol Ayer Keroh pegi Tol Linggi...kot tak salah aku la...hari mandi semua...hm syok berendam...Ajim cam biasa mmg anak lelaki aku ni suka sangat main air..Ajim dok lam pelampung dia la...berenang...aku sampai hilang suara..main gelongsor atas pelampung..kalau pasni soh aku naik lagi, pikir 2/3 kali kot...eeii gayat...hm yang ni pun kalau compare dgn Taman Desa Water Park...mesti la Taman Desa lagi best...hehe kena la compare harga jugak kan...hehehe...penat mandi2 ktorg pegi Bandar Hilir, jalan2 cari letih..beli sourvenir sikit, cari makan malam & balik...Ajim mengamuk masa nak makan sampi muntah2...agaknya penat sangat...siang langsung x tdo, main air lagi..at last aku ngan hubby decide balik umah je..so adik beradik lain tolong bungkuskan makanan...mujurlah kedai makan tu x jauh dr rumah...sampai umah tukarkan baju & lapkan badan Ajim then tdo...

3rd Day, pagi tu pegi umah adik beradik sebelah arwah mak..dorg panggil makcik akupun makcik la...lunch kat sana...menu apa lagi kalau tak asam pedas...memang kow sedap..pas lunch pegi jalan2 kat perigi hang tuah...erm makan2 pastu sekali lagi pegi Bandar Hilir..kali ni dorg melawat tempat2 bersejarah & naik Menara Taming Sari...aku xmo naik...tak larat tengok orag Q panjang gler..so aku lepak2 kat dataran bawah tu sambil layan Ajim...Hubby je naik bawak anak2 sedara...pas dorg naik menara Taming Sari jalan2 lak kat Dataran Pahlawan then singgah Jusco Melaka cr apa2 yang patut coz malam tu nak buat birthday party...ehehe x ingat ah sape punya birthday, tapi 3 org semua sekali..huhu makan2, borak2 sampai lewat malam..tdo..aku tdo lena la dah makan ubat selsema..zzzzzz

hari terakhir...pagi tu Busu(mak usu hubby) ajak sarapan kat kedai dia..so aku pekena nasik lemak telo mata...syok...tapi pedas...hm, dok melaka ni xde makanan yang x pedas...mana x hilang suara..hihihihi...pas makan kemas2 barang...mula2 plan nak ikut family last trip ziarah sedara belah arwah ayah hubby...tapi hubby takut jam balik lambat..so dorg gerak pegi sana ktorg gerak balik KL...hm mujur jalan clear..sampai KL sebelum Zohor...balik umah semua penat...kemas2 umah, coz petang tu ila ngan lock nak datang...dorg lepak umah malam tu..penat punya pasal aku just masak mee goreng je untuk makan malam...hehe, sorry ye ila ngan lock malam tu xdak menu special...lain kali InsyaAllah...Ajim pun tdo awal..sian dia penat...padahal sepanjang perjalanan balik dah tdo lam keta tuh...

hm hari Rabu start keja aku lak bz gler sbb dah schedule for Training hari Khamis ngan Jumaat...wahahahaha camana aku dah serak...suara xmo keluar...diskas2 mujur la ada kawan leh cover...so aku jadi pelakon tambahan walaupun module aku yang di trainingkan...tapi any issue still aku kena jawab...haha sampaikan ada yang cakap..'suara you seksi'...banyak la dia punya seksi, seksa ada la...dahlah batuk segala..hari Jumaat lak aku x joint langsung training coz mata lak ketumbit,,terpaksa la member yang semalam tu cover lagi...hadui la macam2 betul...

sabtu cuti ni dok sibuk kemas2 barang...nak bali k Pahang...huwa sadis2..pagi semalam sempat lepak umah Liza...main2 ngan Alya Adriana...eiii tembam betul dia...gerammmmm...kali ni Alya dah nak dapat ummi so best la dukung2 dia..Ajim cam biasa dok kiss pipi anak dara orang, hihihi...before lunch balik umah..petang semalam lak ajak hubby lepak kat putrajaya..mula2 plan nak g Taman Tasik Kelana Jaya je...tapi baru pas hujan mesti playground basah...tu yg tersasar pi Putrajaya...nak kasi Ajim berlari-lari kat dataran, hehehe...nana,Asri ngan Zayyad joint sekali...sian Zayyad nampak ngat cam org lepas sakit...lepak2 dekat2 Maghrib masing2 gerak balik...hm, padat hujung minggu aku...hehehe...apapun seronok...pasni InsyaAllah...weekend aku nak bawak Ajim ronda2 Kuantan...