hm, hrni hari ke dua aku di Kuantan..Alhamdulillah semalam dah masuk rumah baru...seharian penat menguruskan rumah..masuk2 rumah kosong..huhu banyak gaklah abis beli kelengkapan...beli mana yang penting dulu...dapo, gas, barang dapo, alatan mengemas umah, alatan basuhan & etc...mana2 yang boleh bawak aku bawak dr KL...masa ni la bergunanya pinggan mangkuk yg dapat hadiah masa kawin hrtu...keta aku jadi pengangkutan utama buat masa ni..abang aku akan hantar keta satu lagi Ahad ni, untuk aku pakai ulang alik keja coz hubby akan pakai keta aku kat KL...in case kalau ada emergency senang la hubby nak rempit kan...
mujurlah hubby ambik cuti 2 hari ni..so leh la hubby tolong apa2 yang patut kat umah tu..hehe keje remeh temeh cam pasang langsir je..padahal kalau hubby xde macam la xleh buat...tapi disebabkan hubby ni prihatin sangat kenalah dia buat...hihihi...
semalam azim 1st day kat nurseri baru..pagi tu hantar dia kesian gak...yelah dahlah bagun tdo...pastu terbangun sbb dah sampai sana..mula2 ok je main2..skali ummi ngan ayah lari slow2...lepak luar nurseri jap...dengar dia nanges...then pengetua kata biasalah 1st day...x biasa lagi tu..tgk muka cikgu baru, kawan2 pun baru...suasana baru...sian azim...terpaksa tukarkan azim kat sekolah baru gak..xkan ummi nak tinggalkan azim ngan ayah...x sanggup rasanya...hm kat nurseri baru ni aku tgk jadual dia lebih tersusun..yang jaga pun ramai...aku x perlu pikir pasal makanan coz dorg memang masak untuk semua peringkat...so x perlu la aku bangun pagi2 untuk masak bubur azim..hehe..hm, yg syoknya, x sabar nak tengok anak aku tu pakai uniform...
malam tadi makan kat Tanjung Lumpur...best best..makanan segar dr laut...hubby kata nanti dia turun Kuantan every weekend dia nak makan kat sini...aku on je...hehe..camana ek, weekdays diet pastu weekend hubby dtg mesti kena tuba makan, hihihi...pas makan jumpa Adam Arief...Ain & Atan cuti panjang, dorg lepak Kuantan sampai sabtu petang...hm biasalah Adam memang besar dr Azim walaupun Azim abang 3 bulan...ehehehe..syok lepak2 ngan Ain & family kat tepi benteng Sg Kuantan...skang ni pun hubby ngan dorg...mujur dorg ada, klu x sure hubby bosan coz aku dah start keje, azim pun dah hantar nurseri pg td...esok dah plan nak pi mandi pantai...bestnya.....
hm x sabar nak balik la...jumpa Azim..nape ye..hati sentiasa rindu kat Azim...mujur la dok sini Azim ada...kalau tak mesti aku tersangat la sunyi...hm, Isnin hubby dah nak balik...camana ni, mesti nanges2 lagi...huhuhu...
Friday, February 06, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)

No comments:
Post a Comment