Tuesday, February 10, 2009

perjalanan baru...

harini...hari ke2 pegi keje sendiri..bawak keta lama acik yang dah jadi keta abg tam..hubby pakai keta ktorg utk ulang alik KL-Kuantan...hm adventure gak bawak keta tu..mana taknya, dahlah keta agak lama, x power steering, aircond x sejuk...x salah aku keta tu acik beli masa aku study kat Pekan lagi...thn 2000 kot...hahaha dah 9 tahun la kot camtu...huhuhu lama2 kurus ah..kalau kuar tgh hr cam kuar dr bilik sauna la...hahaha..pastu nak parking susah la sket kan...dahlah parking umah tu sempit..aduih menguji skill betul...mujur iswara aeroback je...kecik & senang nak handle...

malam td kali pertama dok umah tu tanpa hubby...aku balik umah rasa sayu...control nak nanges sbb malu kat opismate/housemate...kuar dr keta ajeem sebut 'yayah' tunjuk pintu rumah...alamak, tabahlah wahai hati..aku usap2 kepala ajeem bitau yayah dia balik KL keja...jumpa Jumaat nanti, dia gelak2 sengih je...paham ke dia...pastu malam tu pas kasi dia makan layan dia main2 tdokan dia..tengah malam dia bangun banyak kali...kul 3 lebih dia bangun merangkak2 toleh kiri kanan & merengek2 pastu dtg kat aku pastu dia peluk ummi & tertdo semula...sedih sedih...x dpt nak gambarkan camana...pastu pagi td dia cr lagi...masuk bilik tunjuk2 sambil sebut 'yayah'..pastu pegi lak kat pintu tunjuk2 sebut 'yayah' gak...

hm, pagi td anta Azim g nursery...dia dapat 'mak' dia dengan muka selamba..aku hulur tangan mintak salam tapi dia buat dek je...aku kiss pp & lambai dia balas tapi x senyum x apa...muka cam nak nanges...aku masuk keta je dia start nanges..siannya ajeem, yelah dia dah kenal org...semalam hantar dia ngan hubby nanges gak...hubby xleh dok lama2 smalam coz dia sebak..yelah pastu dia x jumpa dah...malam jumaat ni la baru hubby balik...hm, lambatnya masa berlalu...x sampai seminggu dok sini dah rasa cam lama...mujur last week hubby ambik cuti temankan ktorg sambil2 settlekan keperluan umah...

thanks to hubby yang sentiasa memberi sokongan..ummi & ajeem sayang sangat kat ayah tau...miss u always...

5 comments:

Anonymous said...

isk2 touching aku tiap kali bc belog ko nih..aduhaii tabahkn ati yerr..

Anonymous said...

Insyallah..nti alya p kuantan yer..tunggu tau abg ajeem..kite picnic same2 k..sedihnye bace entry kak sue..liza ni pn mie kene g kursus ni..bukannye jauh pn..kt cheras nu jer..3 hari..tp kene stay sane..pn da sunyi+sayu semacam..huhu..inikan pulak kak sue..yang jauh dimata dekat dihati..

-mfa- said...

Gurl -- ko touching aku yang menghadapi ni berderai la air mata..tapi apapun aku dah belajar macamana untuk leboh berdikari..

Alizmiealya -- ok nanti kita picnic ummi ajeem masak k..tulah sedih, dok jauh2 ni memendam rasa..wpun on call hari2 tapi x sama dengan ckp tentang mata..aduyai, lagi sian kat ajim asyik dok cari 'yayah' dia..
hehe hrtu ayah ajeem kursus 3 hr pun rasa sunyi ni lagi la pulak..mujur ajeem ada ummi & ummi ada ajeem..cepatlah Jumaat datang..hehe

:: NiNa :: said...

huhuu..bergenang air mata aku baca entry ko nieh..touching betul..sian ajeem rindu kat ayah dia...jgn sedey2 yer abang ajeem..nanti nina ada kat sana bley kita jumpa selalu..

AyyaDDaD ArieyannA said...

Isk! Isk! Saba ye ummie ajeem. Dugaan keje, takleh wat ape la.. Aku paham perasaan ko. Dari dulu pun ko mane penah berenggang ngan ayah ajeem. Maybe Allah Taala nak uji kasih sayang korg...

Jangan sedey², be strong k! Kalo ade mase n duit, nanti Zayyad datang la jumpe abg Ajeem kat sane. Kite ENJOY!!!! Hehe...