Ayah aku rasa sunyi
sejak kehilanganmu di dunia ini
di saatku meniti
kejayaan ini
Ayah aku menyanjungi
jasamu yang terlalu agung buatku
tak dayaku membalas
jasa dan budimu
Tanpa kamu
hilanglah haluan hidupku
terasa siksanya di jiwa ini
Tak dapatku membalas jasamu
di dunia ini
Di pagi raya
kupohonkan kemaafan
keinsafan
Ku doakan agar rohmu
Dicucuri rahmat Ilahi
Oh Ayah...
Tanpa kamu
hilanglah haluan hidupku
terasa siksanya di jiwa ini
namun aku tetap redha
apa yang mendatang
Ayah aku menyanjungi
jasamu yang terlalu agung buatku
di hari raya ini
ku merindui mu
--lagu mawi..hm, sedih..teringat arwah ayah ngan arwah mak..nak raya ni lglah sedih..xtau camana nak gambarkan perasaan...tabahlah wahai hati..
Thursday, October 19, 2006
Wednesday, October 18, 2006
Walimatul Urus
Tuesday, October 17, 2006
Air Mata Syawal
sayu..hati ini makin sayu
rindu..terkenangkan desa permai
wajah ayah bonda bermain mata
mengajakku pulang ke desa
di hari bahagia hari raya
lama ku tunggu
bertemu di pagi mulia
namun tidak kesampaian
air mata jatuh berlinangan
ku ingin berulang
manisnya bersama
menyambut hari bahagia
jarak memisahkan rindu pertemuan
bilakah hasrat jadi nyata
duhai ayah bonda
ampunkan anakanda
tak dapat beraya bersama
jauh dari mata dekat dalam jiwa
teguh kasihku tidak berubah
sayu...hati ini makin sayu
rindu...terkenangkan desa permai
wajah ayah bonda
bermain di mata
mengajak ku pulang ke desa
di hari bahagia hari raya
--tidak dapat bersama ayah bonda seperti dulu di hari raya..InsyaAllah akan betemu juga suatu masa nanti...
rindu..terkenangkan desa permai
wajah ayah bonda bermain mata
mengajakku pulang ke desa
di hari bahagia hari raya
lama ku tunggu
bertemu di pagi mulia
namun tidak kesampaian
air mata jatuh berlinangan
ku ingin berulang
manisnya bersama
menyambut hari bahagia
jarak memisahkan rindu pertemuan
bilakah hasrat jadi nyata
duhai ayah bonda
ampunkan anakanda
tak dapat beraya bersama
jauh dari mata dekat dalam jiwa
teguh kasihku tidak berubah
sayu...hati ini makin sayu
rindu...terkenangkan desa permai
wajah ayah bonda
bermain di mata
mengajak ku pulang ke desa
di hari bahagia hari raya
--tidak dapat bersama ayah bonda seperti dulu di hari raya..InsyaAllah akan betemu juga suatu masa nanti...
Tuesday, October 10, 2006
duty on leave...
erm harini hr cuti..tapi aku kena keja..nak wat camana, nak replacement leave punya pasal...xpe esok aku cuti, hehehe.. Selamat menyambut Hari Nuzul Quran untuk semua...
xde apa nak tulis...dr malam td lagu ni terngiang-ngiang kat telinga aku..& masa mandi pagi tadi aku rasa sedih sangat...semua kenangan bersama dia yang tersayang kembali berputar2 dalam ingatan aku...jelas terbayang wajah manis dia..semoga aman dan bahagia ayah dan ibu ku di sana..lagu rindu aku...
Oh Ibu..
Kau di siram bayu pagi
Kehilangan terasa kini
Dan kesepian
Dan aku bagai purnama gerhana
Diibarat lautan kering
Tiada tempt kulayarkan
Hasrat ku ini
Masih belum sempat kubuktikannya
Padamu ibu tersayang
Ku curahkan rasa hati
Ku tatapi potretmu berulang kali
Ku renungkan kalimah yang di beri
Tuhan yang Esa
Ampuni dosa Ibu
Tempatkan mereka
Diantara kekasih-kekasihMu
Oh Ibu..
Kau kasih sejati kutaburkan doa
Untukmu Ibu
Ampunilah dosaku
Sejak ku dilahirkan
Hingga akhir hayatku
Ibu....
Kini aku hilang tempat mengadu
Oh Ibu...
Damailah engkau di sana
Ku taburi doa mewangi
Hadiah dari anakmu
Ibu..
--kalau dulu masa arwah ada pun aku sedih dengar lagu ni, apa lagi sekarang...Semoga Allah merahmati mereka, Mak dan Ayah tersayang...
xde apa nak tulis...dr malam td lagu ni terngiang-ngiang kat telinga aku..& masa mandi pagi tadi aku rasa sedih sangat...semua kenangan bersama dia yang tersayang kembali berputar2 dalam ingatan aku...jelas terbayang wajah manis dia..semoga aman dan bahagia ayah dan ibu ku di sana..lagu rindu aku...
Oh Ibu..
Kau di siram bayu pagi
Kehilangan terasa kini
Dan kesepian
Dan aku bagai purnama gerhana
Diibarat lautan kering
Tiada tempt kulayarkan
Hasrat ku ini
Masih belum sempat kubuktikannya
Padamu ibu tersayang
Ku curahkan rasa hati
Ku tatapi potretmu berulang kali
Ku renungkan kalimah yang di beri
Tuhan yang Esa
Ampuni dosa Ibu
Tempatkan mereka
Diantara kekasih-kekasihMu
Oh Ibu..
Kau kasih sejati kutaburkan doa
Untukmu Ibu
Ampunilah dosaku
Sejak ku dilahirkan
Hingga akhir hayatku
Ibu....
Kini aku hilang tempat mengadu
Oh Ibu...
Damailah engkau di sana
Ku taburi doa mewangi
Hadiah dari anakmu
Ibu..
--kalau dulu masa arwah ada pun aku sedih dengar lagu ni, apa lagi sekarang...Semoga Allah merahmati mereka, Mak dan Ayah tersayang...
Monday, October 09, 2006
isnin & mengantuk
huh, sama jek setiap minggu...isnin je ngantuk..asal isnin je ngantuk..apa la nak jadi ngan anak mak neh...tapi seriyes aku mengantuk gilosh...dah puas surfing2 xleh counter gak...at last update blog wpun keja melambak...
hmm 2 minggu lagi nak raya..entahlah...apa yek perasaan aku skang ni..nak kata happy, Alhamdulillah aku sangat gembira dengan semuanya...tapi dalam masa yang sama aku sangat sedih...sedih bila mengenangkan saat2 bahagia yang akan aku tempuhi...bukan sedih sebab x rela, cuma aku sangat sedih sebab arwah mak ngan ayah x sempat nak kongsi suka dan gembira aku bersama...balik kg tengok sekeliling umah, tengok suasana..sedihnya...lagi2 pas buka...terasa sangat kehilangan...tapi nak buat camana...kata kak de, semua tu dah ditentukan...tabahlah wahai hati...
pagi td dengar Hotfm...cite pasal kena tipu...dr situ aku lebih memahami dan akan terus jdkan segala kisah itu sebagai pengajaran...satu tajuk yang agak menarik tapi aku xmo ulas panjang..cuma bagi aku segala apa yang terjadi ada hikmah dan rahmat buat insan yang bernama manusia...
untuk semua...selamat berbuka puasa petang ni..semoga puasa kita dipenuhi berkat...jangan lupa, usaha kita di malam 15 akhir Ramadhan ni..klu2 terjumpa malam Lailatulqadar, doakan aku sama...semoga kita semua menjadi insan yang dirahmatiNya, InsyaAllah....:)
hmm 2 minggu lagi nak raya..entahlah...apa yek perasaan aku skang ni..nak kata happy, Alhamdulillah aku sangat gembira dengan semuanya...tapi dalam masa yang sama aku sangat sedih...sedih bila mengenangkan saat2 bahagia yang akan aku tempuhi...bukan sedih sebab x rela, cuma aku sangat sedih sebab arwah mak ngan ayah x sempat nak kongsi suka dan gembira aku bersama...balik kg tengok sekeliling umah, tengok suasana..sedihnya...lagi2 pas buka...terasa sangat kehilangan...tapi nak buat camana...kata kak de, semua tu dah ditentukan...tabahlah wahai hati...
pagi td dengar Hotfm...cite pasal kena tipu...dr situ aku lebih memahami dan akan terus jdkan segala kisah itu sebagai pengajaran...satu tajuk yang agak menarik tapi aku xmo ulas panjang..cuma bagi aku segala apa yang terjadi ada hikmah dan rahmat buat insan yang bernama manusia...
untuk semua...selamat berbuka puasa petang ni..semoga puasa kita dipenuhi berkat...jangan lupa, usaha kita di malam 15 akhir Ramadhan ni..klu2 terjumpa malam Lailatulqadar, doakan aku sama...semoga kita semua menjadi insan yang dirahmatiNya, InsyaAllah....:)
Monday, October 02, 2006
Antara sibuk & serabut....
hm, pejam celik dah 9 Ramadhan ek hrni..cepatnya masa berlalu...adus, tak terkejar rasa...busy nya lately ni... busy2 ni buat aku jd serabut...ah semua nak kena buat..semua nak kena pk...kerja dan kerjaya..masa dan harapan...semoga aku kuat dan tabah mengharunginya...InsyAllah anak mak ni akan tabah...
sepanjang puasa ni sehari pun aku x balik kg lagi...xde masa ke aku...buzy sangat ke aku...apapun aku harap keluarga mengerti...InsyaAllah weekend ni aku balik lama sket...nak uruskan semua hal yg masih belum diuruskan, semoga semuanya berjalan lancar....InsyaAllah...tadi Along baru call, mintak aku uruskan apa2 yang patut...Along x dapat cuti coz dia incharge kemasukan cargo kat port...hm nak wat camana dah dia bz...apapun aku bersyukur, wpun Along xleh ikut aku balik, atleast dia dah siapkan apa yg sepatutnya dia buat, call sana sini untuk pastikan semuanya berjalan lancar...dan Alhamdulillah bg pihak aku segalanya almost complete...sebalah sana lagilah, semua dah settle, amboi2 kalahlah kita nampaknya....
hm, penat ah...hehe nilah ayat aku setiap isnin...apa yg penat pun xtau...hm mana x penat weekend pun aku x dok umah...sabtu aku lepak umah nana & the gang...ahad aku pi Nilai bawak adik Pie..leh la tolong angkut barang...maman cam biasa, klu boleh dia nak punggah barang satu Nilai tu...aku yg pompuan ni pun tak shopping cam dia...pastu balik dr Nilai adik Pie balik Bangi umah dia dan aku ikut maman cr barang umah lg...wah, shopping sakan lagi...habis semua dia beli, complete set..dr sofa, kitchen cabinet, dining set ngan coffee table...hm, dapat free hamper...promotion ke tuh....huh berpeluh aku....tapi kesimpulannya aku suka dengan pilihan dia..maman cam pompuan, suka nak decorate umah...ptg tu lak ain ngan atan sms ajak buka posa umah dorg, so aku ngan maman pi cr apa2 yg patut kat bazar Ramadhan KJ...pastu terus g sana..klu cakap awal2 leh la masak2...ni dah kul bape, akupun x larat...best gak sekali sekala kumpul ngan kawan2...thanks to Ain and Atan...suka tengok korg happy...doakan kan kebahagiaan akak kay...hehe
hm, hrni balik keja nak ambik Rina kat lrt...malam ni nak bawak dia pi KLIA nak settlekan tiket balik...pejam celik dah nak abis cuti adik aku tu...11/11 ni berangkat la dia balik sambung belajar...hm, acik balik sini dia balik sana....apapun semoga semuanya selamat..malam ni confirm aku tdo lena...penat seh....klah nak sambung keja lak...lain kali aku membebel...daaaaaaaaaaaaaaa
sepanjang puasa ni sehari pun aku x balik kg lagi...xde masa ke aku...buzy sangat ke aku...apapun aku harap keluarga mengerti...InsyaAllah weekend ni aku balik lama sket...nak uruskan semua hal yg masih belum diuruskan, semoga semuanya berjalan lancar....InsyaAllah...tadi Along baru call, mintak aku uruskan apa2 yang patut...Along x dapat cuti coz dia incharge kemasukan cargo kat port...hm nak wat camana dah dia bz...apapun aku bersyukur, wpun Along xleh ikut aku balik, atleast dia dah siapkan apa yg sepatutnya dia buat, call sana sini untuk pastikan semuanya berjalan lancar...dan Alhamdulillah bg pihak aku segalanya almost complete...sebalah sana lagilah, semua dah settle, amboi2 kalahlah kita nampaknya....
hm, penat ah...hehe nilah ayat aku setiap isnin...apa yg penat pun xtau...hm mana x penat weekend pun aku x dok umah...sabtu aku lepak umah nana & the gang...ahad aku pi Nilai bawak adik Pie..leh la tolong angkut barang...maman cam biasa, klu boleh dia nak punggah barang satu Nilai tu...aku yg pompuan ni pun tak shopping cam dia...pastu balik dr Nilai adik Pie balik Bangi umah dia dan aku ikut maman cr barang umah lg...wah, shopping sakan lagi...habis semua dia beli, complete set..dr sofa, kitchen cabinet, dining set ngan coffee table...hm, dapat free hamper...promotion ke tuh....huh berpeluh aku....tapi kesimpulannya aku suka dengan pilihan dia..maman cam pompuan, suka nak decorate umah...ptg tu lak ain ngan atan sms ajak buka posa umah dorg, so aku ngan maman pi cr apa2 yg patut kat bazar Ramadhan KJ...pastu terus g sana..klu cakap awal2 leh la masak2...ni dah kul bape, akupun x larat...best gak sekali sekala kumpul ngan kawan2...thanks to Ain and Atan...suka tengok korg happy...doakan kan kebahagiaan akak kay...hehe
hm, hrni balik keja nak ambik Rina kat lrt...malam ni nak bawak dia pi KLIA nak settlekan tiket balik...pejam celik dah nak abis cuti adik aku tu...11/11 ni berangkat la dia balik sambung belajar...hm, acik balik sini dia balik sana....apapun semoga semuanya selamat..malam ni confirm aku tdo lena...penat seh....klah nak sambung keja lak...lain kali aku membebel...daaaaaaaaaaaaaaa
Subscribe to:
Posts (Atom)

