rasa hati waktu ini...'sangat rindukan azim'.....hihihihi...biasalah hari Isnin...2 hari cuti 24 jam berkepit ngan anak jantan aku tu...dah keje hrni terbayang-bayang kat azim...hm, ayah jangan jelous tau, ummi rindu ayah gak..hihihi...yelah bak kata Abah, sayang anak sayang jugak, sayang Ayahya kena lebih...hihihihi....
bosan bosan bosan...hrni hari Isnin...malasnya nak wat keje...hehehe apa la aku ni keje selambak tapinya malassssssssssss....low motivated...macam2 kejadian ah selama aku dok wat project kat sini...project yang sangatlah x best...sampaikan aku sanggup klu company nak hantar aku kat project site lain..x kira la jauh dr KL pun...hihihi... teruk kan...
hm xmo cite pasal keja la...hehe...hrni 20hb, congrats to Azizi & Ayu...dorg dapat bb boy...InsyaAllah pas balik keje ni singgah PPUM jap...pagi td Azizi sms bitau Ayu dah selamat melahirkan bb dorg...Alhamdulillah...dan tak lupa juga congrats to Lie & wife yang dapat bb girl last week...hehe makin berkembang dah keluarga semuanya...
weekend br ni x pegi mana sangat...sabtu lepak2 umah tgk tv...pagi2 cam biasa pi beli stok lauk seminggu kat pasar tani...x lupa nasi lemak kari ayam kegemaran hubby, nasi lemak untuk Nor & nasi kerabu untuk aku...hm yummy....petang ingat nak pegi taman tapi hubby lak ada kelas insurans dia...kata hubby kena pegi at least once a week kalau x komisyen kena block...hehe yeke..xpelah lagipun bukan hari2 pun hubby pegi kelas...seminggu 1/2 kali je...xpelah hubby pegi nak menambahkan rezeki...sian azim sabtu tu dok terperuk lam umah je...
semalam pagi dok kat umah gak...dah petang kul 3 lebih gerak pi umah liza...Napi mintak sahkan sijil dia..nak mintak keje gomen adik aku tu...hm sampai umah Liza lam kul 4 gak dah...hehehe, ada family Nana ngan Atie...hm gossip2 la apa lagi...hm lama x jumpa bb Alya Adriana...makin tembam...tapi bb Alya selalu nanges kalau aku nak usik2 dia...tapi geram, drumstick dia, yummy...hihihi...erm sian bb Alya rimas kot ngan org ramai...Nina cam biasa kontrol cun dia tak ilang...Zayyad dah semakin besar, cam bb 6 bulan aku rasa..hehehe...sampai umah smalam dah kul 7...mandikan Azim, pas Azan br masukkan dia lam buai dah ngamuk2 nak tdo..xmo tdokan senja2...Azim klu ngantuk, dia punya nakal tu x terduga..hadui la Azim...
dan hrni Isnin...sungguh bosan...opis pun sunyi..keje banyak..hadui...hm, pg td aku bawak Azim pi klinik...dah 2 malam Azim muntah tgh tdo...risau gak..tapi muntahnya sekali je x berpanjangan..dsebabkan risau so aku refer doktor...Alhamdulillah xde apa2 cuma doktor kata kahak dia banyak..doktor kasi ubat je...kalau klinik lain aku rasa dah kasi gas...pas g klinik hantar Azim ke nursery cam biasa...ni dah x sabar nak jumpa Azim..sat lagi nak call nursery nak tanya samada anak aku tu muntah lagi x...apapun Ummi doakan Azim sentiasa diberikan kesihatan yang baik, InsyaAllah...Amin
Monday, January 19, 2009
Friday, January 09, 2009
aku menjawab yang perlu menjawab persoalan...
aku telah di tag oleh miss rerama ... tengoklah apa dia dah suruh aku buat...hua hua hua
tag ini bertajuk, 16 perkara rawak.
syarat dan peraturannya adalah;
1. apabila telah terpilih dengan malangnya, silalah menulis 16 perkara rawak sama ada tentang fakta, perangai tak senonoh, ataupun hala tuju hidup anda.
2. silalah hasut 16 orang lain untuk melakukan perkara ini.
3. sila tanda manusia yang telah menanda anda diperingkat awal.
4. ketahuilah, jika anda terpilih ia adalah kerana anda juga manusia biasa yang perlukan perhatian dan kasih sayang yang secukupnya ketika bayi.
maka...inilah dia jawapan kepada persoalan itu...
1. Perkara yang sentiasa berada dalam fikiran aku adalah orang2 yang aku paling sayang dalam dunia...my dearest hubby and my lovely baby Fauzul Azim...
2. Aku sentiasa rindukan Arwah Mak, Arwah Ayah dan Arwah Wan...Al-Fatihah
3. Aku seorang yang sentiasa rindukan kampung halaman...kalau boleh every weekend nak balik kg...huhuhu tapi mana leh,, kopak la pak encik aku...so aku akan pastikan yang aku akan call family kat kg seminggu 2/3 kali...hehe hubby dah masak ngan perangai aku...
4. Aku seorang yang boros, suka berbelanja...dalam masa yang sama aku jugak seorang yang pandai simpan duit..hehe ada je tempat2 tersorok yang aku boleh korek duit yg aku lipat2 time terdesak...inilah yang dinamakan 'skill setelah menjadi mak'...hehe..
5. Tabiat aku adalah suka membebel dan suka menyanyi waktu buat keje...aku paling suka menyayi waktu memasak, basuh pinggan, mandi & memberus...huhu warisan dr nenek & mak ayah aku la ni..satu family aku suka membebel & menyayi..skang dah turun kat anak lak..huhu hubby gak tetap cool...
6. Impian aku nak menjadi seorang peniaga...hm nak jual apa ek..tapi proposal selalu kena reject by hubby...tolonglah aku dah penat nak pikir coding2 ni..semak otak...
7. Aku paling senang untuk tidur..dulu2 hubby selalu pelik sbb tengah menyayi, membebel2 aku tiba2 diam..huhu aku dah berjaya tdo..sambung bebel & nyanyi dalam mimpi jelah...skang ni kalau penat sangat or malam x cukup tdo...aku boleh je lelap depan notebook...kena la cr nescafe kow satu....
8. Aku sangat mudah tersentuh...hati cepat nak menangis...banyak perkara yang boleh membuatkan aku tersentuh, terutamanya perkara-perkara yang melibatkan kekeluargaan....kata hubby aku cengeng...
9. Aku sangat suka makan ayam...kalau nampak ayam KFC aku selalu xleh tahan hati...hehe...kat umah akan sentiasa ada stok ayam...hehe...
10. Aku rasa sunyi kalau satu hari aku x kacau orang..hehe mintak maaf ye kawan2 kat opis kalau ada gurauan yang menyakitkan hati kalian...sbnrnya dengar usik2 & gelak tawa tu aku boleh hilangkan stress..
11. Aku dah beberapa kali plan nak tukar kerja & dah berjaya dapat kerja baru...tapi setiap kali dapat offer baru aku akan tolak...nape ye..aku sayang sangat kot keje sini..tawaran hebat depan mata aku tolak...hm, deep down sbnrnya aku sayangkan company aku yang sangat fleksibel untuk ibu2 yang punya anak kecil seperti aku...tulah dah jadi isteri dan mak budak ni kena la fikirkan semua tu..xleh fikirkan nak gaji lebih banyak je...
12. Aku sangat takut gemuk..tapi sekarang dah semakin montel camana ni..aku tetap akan berusaha untuk merampingkan diri...caiyok caiyok...
13. Hubby kata aku kuat merajuk and kuat jelous...hehe cemburu tanda sayang...i love u so much hubby...
14. Nama aku punya 6 huruf sahaja...tapi orang2 persekitaran telah memanggil aku dengan 7 panggilan yang berbeza..cmana tuh...erm ni x termasuk panggilan manja dr hubby & arwah wan lagi..hihihi
15. Aku suka semua warna..kalau boleh aku nak pakai baju dari semua warna...hehehe...ni alasan untuk beli baju & tudung baru lagi...kasi hubby geleng kepala lagi...hihihihi
16. Impian aku, semoga Allah kabulkan doa aku untuk menjadi anak& isteri yang solehah...semoga azim menjadi insan yang berguna, semoga hubby sentiasa menyayangi kami sekeluarga..semoga Allah kurniakan kebaikan kepada hidup kami sekeluarga, dunia dan Akhirat...
Sekian sahaja semoga jawapan2 yang diberikan membuatkan miss rerama berpuas hati..sorry la ye lambat reply coz lama x masuk blog miss rerama...bz lah...erm yang menjadi persoalan, betul ke aku yg miss rerama telah maksudkan...huhuhu...apa2 lah kan...
jadik...ini adalah list org yang dihasut..harap2 hasutan berjaya...x cukup 16 pun...x sempat nak pk sape...hihihi
Calon2nya:
1. Liza
2. Atie
3. Nana
4. Abah Muizz
5. Chinchilla
tag ini bertajuk, 16 perkara rawak.
syarat dan peraturannya adalah;
1. apabila telah terpilih dengan malangnya, silalah menulis 16 perkara rawak sama ada tentang fakta, perangai tak senonoh, ataupun hala tuju hidup anda.
2. silalah hasut 16 orang lain untuk melakukan perkara ini.
3. sila tanda manusia yang telah menanda anda diperingkat awal.
4. ketahuilah, jika anda terpilih ia adalah kerana anda juga manusia biasa yang perlukan perhatian dan kasih sayang yang secukupnya ketika bayi.
maka...inilah dia jawapan kepada persoalan itu...
1. Perkara yang sentiasa berada dalam fikiran aku adalah orang2 yang aku paling sayang dalam dunia...my dearest hubby and my lovely baby Fauzul Azim...
2. Aku sentiasa rindukan Arwah Mak, Arwah Ayah dan Arwah Wan...Al-Fatihah
3. Aku seorang yang sentiasa rindukan kampung halaman...kalau boleh every weekend nak balik kg...huhuhu tapi mana leh,, kopak la pak encik aku...so aku akan pastikan yang aku akan call family kat kg seminggu 2/3 kali...hehe hubby dah masak ngan perangai aku...
4. Aku seorang yang boros, suka berbelanja...dalam masa yang sama aku jugak seorang yang pandai simpan duit..hehe ada je tempat2 tersorok yang aku boleh korek duit yg aku lipat2 time terdesak...inilah yang dinamakan 'skill setelah menjadi mak'...hehe..
5. Tabiat aku adalah suka membebel dan suka menyanyi waktu buat keje...aku paling suka menyayi waktu memasak, basuh pinggan, mandi & memberus...huhu warisan dr nenek & mak ayah aku la ni..satu family aku suka membebel & menyayi..skang dah turun kat anak lak..huhu hubby gak tetap cool...
6. Impian aku nak menjadi seorang peniaga...hm nak jual apa ek..tapi proposal selalu kena reject by hubby...tolonglah aku dah penat nak pikir coding2 ni..semak otak...
7. Aku paling senang untuk tidur..dulu2 hubby selalu pelik sbb tengah menyayi, membebel2 aku tiba2 diam..huhu aku dah berjaya tdo..sambung bebel & nyanyi dalam mimpi jelah...skang ni kalau penat sangat or malam x cukup tdo...aku boleh je lelap depan notebook...kena la cr nescafe kow satu....
8. Aku sangat mudah tersentuh...hati cepat nak menangis...banyak perkara yang boleh membuatkan aku tersentuh, terutamanya perkara-perkara yang melibatkan kekeluargaan....kata hubby aku cengeng...
9. Aku sangat suka makan ayam...kalau nampak ayam KFC aku selalu xleh tahan hati...hehe...kat umah akan sentiasa ada stok ayam...hehe...
10. Aku rasa sunyi kalau satu hari aku x kacau orang..hehe mintak maaf ye kawan2 kat opis kalau ada gurauan yang menyakitkan hati kalian...sbnrnya dengar usik2 & gelak tawa tu aku boleh hilangkan stress..
11. Aku dah beberapa kali plan nak tukar kerja & dah berjaya dapat kerja baru...tapi setiap kali dapat offer baru aku akan tolak...nape ye..aku sayang sangat kot keje sini..tawaran hebat depan mata aku tolak...hm, deep down sbnrnya aku sayangkan company aku yang sangat fleksibel untuk ibu2 yang punya anak kecil seperti aku...tulah dah jadi isteri dan mak budak ni kena la fikirkan semua tu..xleh fikirkan nak gaji lebih banyak je...
12. Aku sangat takut gemuk..tapi sekarang dah semakin montel camana ni..aku tetap akan berusaha untuk merampingkan diri...caiyok caiyok...
13. Hubby kata aku kuat merajuk and kuat jelous...hehe cemburu tanda sayang...i love u so much hubby...
14. Nama aku punya 6 huruf sahaja...tapi orang2 persekitaran telah memanggil aku dengan 7 panggilan yang berbeza..cmana tuh...erm ni x termasuk panggilan manja dr hubby & arwah wan lagi..hihihi
15. Aku suka semua warna..kalau boleh aku nak pakai baju dari semua warna...hehehe...ni alasan untuk beli baju & tudung baru lagi...kasi hubby geleng kepala lagi...hihihihi
16. Impian aku, semoga Allah kabulkan doa aku untuk menjadi anak& isteri yang solehah...semoga azim menjadi insan yang berguna, semoga hubby sentiasa menyayangi kami sekeluarga..semoga Allah kurniakan kebaikan kepada hidup kami sekeluarga, dunia dan Akhirat...
Sekian sahaja semoga jawapan2 yang diberikan membuatkan miss rerama berpuas hati..sorry la ye lambat reply coz lama x masuk blog miss rerama...bz lah...erm yang menjadi persoalan, betul ke aku yg miss rerama telah maksudkan...huhuhu...apa2 lah kan...
jadik...ini adalah list org yang dihasut..harap2 hasutan berjaya...x cukup 16 pun...x sempat nak pk sape...hihihi
Calon2nya:
1. Liza
2. Atie
3. Nana
4. Abah Muizz
5. Chinchilla
opick - satu rindu
Hujan teringatkan aku
Tentang satu rindu
Dimasa yang lalu
Saat mimpi masih indah bersamamu
Terbayang satu wajah
Penuh cinta penuh kasih
Terbayang satu wajah
Penuh dengan kehangatan
Kau ibu Oh ibu
Allah izinkanlah aku
Bahagiakan dia
Meski dia telah jauh
Biarkanlah aku
Bererti untuk dirinya
oh ibu oh ibu kau ibu
Terbayang satu wajah
Penuh cinta penuh kasih
Terbayang satu wajah
Penuh dengan kehangatan
Kau ibu
Terbayang satu wajah
Penuh cinta penuh kasih
Terbayang satu wajah
Penuh dengan kehangatan
Kau ibu oh ibu kau ibu
oh ibu oh ibu
Hujan teringatkan aku
Tentang satu rindu
Dimasa yang lalu
Saat mimpi masih indah bersamamu
Kau ibu kau ibu kau ibu
--miss 'mak' so much....
Tentang satu rindu
Dimasa yang lalu
Saat mimpi masih indah bersamamu
Terbayang satu wajah
Penuh cinta penuh kasih
Terbayang satu wajah
Penuh dengan kehangatan
Kau ibu Oh ibu
Allah izinkanlah aku
Bahagiakan dia
Meski dia telah jauh
Biarkanlah aku
Bererti untuk dirinya
oh ibu oh ibu kau ibu
Terbayang satu wajah
Penuh cinta penuh kasih
Terbayang satu wajah
Penuh dengan kehangatan
Kau ibu
Terbayang satu wajah
Penuh cinta penuh kasih
Terbayang satu wajah
Penuh dengan kehangatan
Kau ibu oh ibu kau ibu
oh ibu oh ibu
Hujan teringatkan aku
Tentang satu rindu
Dimasa yang lalu
Saat mimpi masih indah bersamamu
Kau ibu kau ibu kau ibu
--miss 'mak' so much....
Friday, January 02, 2009
Happy Birthday my Dear Hubby
hrni 2 January genap umur hubby 28 tahun..hubby dilahirkan di Hospital Jengka, sebelum Subuh ...hehe tu yang Hubby bitau aku la..betullah tu...
Happy Birthday to my Dear Hubby...semoga panjang umur, dimurahkan rezeki, diberkatiNya, dirahmatiNya, dikurniakan kesihatan yang baik dan berbahagia selalu hendakNya...Ummi & Azim akan sentiasa menyokong dan menyaya ngi, InsyaAllah...mula2 Hubby ajak cuti...tapi memandangkan schedule kami pack, keje pun banyak...so keje gaklah...nak spent cuti gak, nanti Azim dah besar sket ada rezeki leh pi makan angin...hehe...so nak celebrate pun pas keje ni la...pagi2 tadi Hubby dah ckp nak blanje 'Blueberry Cheese Cake'...yummy....syedap....hehe birthday aku hubby belanja, bday hubby pun dia gak belanja...hehehe...
ok cukup untuk hari ni...temanya..birthday hubby...so xleh campur aduk cter lain...
p/s: Happy Birthday to tibo 1/1, Miza 2/1, Wan Lyna 5/1, Liza 7/1, Ajey 25/1..hehe tu je yg aku teringat skang ni..kot termiss sorry ye kawan2...hehe..(semalam 1/1 birthday arwah mak, semoga roh arwah dicucuri rahmat, Al-Fatihah)
Happy Birthday to my Dear Hubby...semoga panjang umur, dimurahkan rezeki, diberkatiNya, dirahmatiNya, dikurniakan kesihatan yang baik dan berbahagia selalu hendakNya...Ummi & Azim akan sentiasa menyokong dan menyaya ngi, InsyaAllah...mula2 Hubby ajak cuti...tapi memandangkan schedule kami pack, keje pun banyak...so keje gaklah...nak spent cuti gak, nanti Azim dah besar sket ada rezeki leh pi makan angin...hehe...so nak celebrate pun pas keje ni la...pagi2 tadi Hubby dah ckp nak blanje 'Blueberry Cheese Cake'...yummy....syedap....hehe birthday aku hubby belanja, bday hubby pun dia gak belanja...hehehe...
ok cukup untuk hari ni...temanya..birthday hubby...so xleh campur aduk cter lain...
p/s: Happy Birthday to tibo 1/1, Miza 2/1, Wan Lyna 5/1, Liza 7/1, Ajey 25/1..hehe tu je yg aku teringat skang ni..kot termiss sorry ye kawan2...hehe..(semalam 1/1 birthday arwah mak, semoga roh arwah dicucuri rahmat, Al-Fatihah)
Subscribe to:
Posts (Atom)
