jap nya masa berlalu..hrni dah 28th dec 2011...berakhirnya satu lagi tahun.maka akan bertambahlah satu lagi umur di belakang..3 series yang semakin mencabar...
Alhamdulillah syukur, overall 2011 adalah sangat baik bagi kehidupan kami sekeluarga..terima kasih Ya Allah atas kurniaan dan segala rahmat yang telah Engkau berikan..semoga Engkau terus merahmati kami sekeluarga..2011 dimulai dengan kelahiran adik Amin, syukur Ya Allah...penutup 2011 adalah program orientasi Abang Long Azim...huhu nak sekolah dah anak teruna ummi...
weekend baru ni balik kg aku..settlekan perkara yang perlu dilaksanakan..balik kg mmg sangat seronok lagi2 sekarang musim durian n buah2 kg..aku doakan anak2 sihat2 sahaja..aku n hubby tengah sakit tekak..janganlah kena kasi training dalam masa terdekat ni...harap sempat la recover sblm next session..huhu...
Abg Long dah nak start orientasi 2 hari ni..Alhamdulillah semuanya berjalan lancar..cool je Abg Long masuk skul wpun dikelilingi tangisan kanak2...luckily day 2 ni ada budak taska sekolah sama ngan dia..so ilang sket kerisauan aku...sbb ada geng naik van abg lon..alahai next week dah start naik van..TawakkaltuA'lallah...semoga Allah memelihara anak2ku di mana sahaja mereka berada..what to do..xkan nak benti kerja semata-mata nak hantar/ambik anak..aku masih ada tanggungjawab lain yang perlu ditunaikan..semalam selagi x ambik abg long dr sekolah dada ni x berenti dup dap..balik tanya abg nangis x..biasalah.."Abang kang Ultraman"...huhu balik sekolah je pow umi pi beli power rangers..alahai anak..x diturutkan sampai xmo masuk taska..alasan nak balik umah ngantuk...huhu xleh pakai..paksa rela pi taska..kena train sbb next week itulah rutin abg long...
Nampaknya minggu depan x menang tangan la ummi n ayah..bertambah satu lagi senarai pakaian yg nak digosok..beg sekolah pun nak kena angkut bertambah satu..nak kena cr stokin ayah n abang long n mcm2 lagi la..bukan senang rupanya bila anak dah masuk sekolah..paling liat bab nak kejutkan mandi pagi..teringat masa duduk umah kak njang..sabar gler dia layan kerenah dayana...tiap2 pagi dayana menangis masa nak mandi sikit pun dia x marah..baru aku tau perasaan melayan kerenah anak sekolah di pagi hari..ni baru sorg..belum anak ramai..tupun x masuk sediakan breakfast..huhu ni pun dah bangun 5.30..kuar umah 7.30..nanti kalau dah start sekolah aku kena keluar 6.50am..kesiannya abang long nampaknya kena mandi lagi awal la..no more power rangers or ultraman after 10pm...time to bed..start malam td dia punya schedule telah dikeluarkan..arahan tegas dr ayah..thanks to hubby...
semoga Abang Long berjaya di dunia dan akhirat..semoga abang long menjadi semakin matang...baru masuk 4 tahun bulan lepas..dah kena masuk skul tapi kira 5 tahun..adui perangai manja ya ampun..pasni kn plan untuk khatan lak..anak teruna...huhu mesti ummi x travaganza berdebar nanti...
adik Amin..next week dah masuk 1 tahun..Alhamdulillah development cam biasa...Adik Amin yang sangat manja..anak ummi, kalau nampak ummi mmg xnak ngan org lain..suka bergurau n belasah abang long n ayah...nampak gayanya lagi auta kepala dia dr abg long..umur 11 bulan 1 minggu dia dah dapat kaki compare tu abg long 11 bulan tepat dah jalan...skang ni bukan main lagi..siap dah joget2 tanpa pegang apa2...lagu pebret 'Nobody'..pantang dengar tersengih n start joget..kalau abg long dulu suka 'Poco Poco' adik punya taste lg dahsyat..semoga adik Amin jadi anak yang Soleh dan bijak..InsyaAllah..semestinya aku akan doakan yang terbaik buat anak2 dan family...Amin Ya Rabb...
selamat tinggal 2011..selamat datang 2012..semoga hari ini dan esok lebih baik dari semalam..permudahkanlah segala urusan kami Ya Allah...
Wednesday, December 28, 2011
Friday, December 02, 2011
longing again n again n again......
Mode harini adalah: Rindukan arwah mak n ayah...
Ya Allah rahmatilah kedua ibu bapaku...tempatkanlah mereka di kalangan orang2 yang beriman, di sisi orang2 yang engkau kasihi...kasihanilah mereka sepertimana mereka mengasihiku ketika kecil...lapangkanlah kubur mereka..terangilah kubur mereka Ya Allah..jauhkanlah mereka dari seksa kubur dan azab api neraka..peliharalah mereka Ya Allah...semoga setiap hadiah yang ku kirimkan sampai kepada mereka..hanya tinggal harapan dan doa yang boleh aku kirimkan buat dua insan yang aku sayangi..terima kasih Ya Allah kerana mengurniakan mereka..walaupun kini tidak lagi bersama..ku mohon temukan aku dengan mereka satu hari nanti...sesungguhnya hati ini sangat menyayangi mereka..
Kata-kata hikmah harini adalah: (copy dr fb Kami Peminat Ustaz Mohd Kazim Elias)
Bertudunglah walaupun keadaan terpaksa. Solatlah walaupun keadaan terpaksa. Puasalah walau keadaan terpaksa. Kerana kewajiban itu memang kadang kala sifatnya terpaksa.
Dari keterpaksaan itu perlahan-lahan kita akan menemukan hikmah dan pada akhirnya hati pun menjadi ikhlas untuk beribadah kepadaNya. Jika harus menunggu keikhlasan hati lebih dulu untuk beribadah, sampai bila nak menunggu?
Hidayah bukan untuk ditunggu, melainkan dicari.....InsyaALLAH..
Ia ibarat makanan, jika tidak disuap,manakan ia masuk ke mulut..
"semoga tahun baru memberi seribu makna dan sinar buat diriku, keluarga, sahabat serta seluruh umat Islam.."
Salam Maal Hijrah...permudahkan segala urusanku Ya Allah
Ya Allah rahmatilah kedua ibu bapaku...tempatkanlah mereka di kalangan orang2 yang beriman, di sisi orang2 yang engkau kasihi...kasihanilah mereka sepertimana mereka mengasihiku ketika kecil...lapangkanlah kubur mereka..terangilah kubur mereka Ya Allah..jauhkanlah mereka dari seksa kubur dan azab api neraka..peliharalah mereka Ya Allah...semoga setiap hadiah yang ku kirimkan sampai kepada mereka..hanya tinggal harapan dan doa yang boleh aku kirimkan buat dua insan yang aku sayangi..terima kasih Ya Allah kerana mengurniakan mereka..walaupun kini tidak lagi bersama..ku mohon temukan aku dengan mereka satu hari nanti...sesungguhnya hati ini sangat menyayangi mereka..
Kata-kata hikmah harini adalah: (copy dr fb Kami Peminat Ustaz Mohd Kazim Elias)
Bertudunglah walaupun keadaan terpaksa. Solatlah walaupun keadaan terpaksa. Puasalah walau keadaan terpaksa. Kerana kewajiban itu memang kadang kala sifatnya terpaksa.
Dari keterpaksaan itu perlahan-lahan kita akan menemukan hikmah dan pada akhirnya hati pun menjadi ikhlas untuk beribadah kepadaNya. Jika harus menunggu keikhlasan hati lebih dulu untuk beribadah, sampai bila nak menunggu?
Hidayah bukan untuk ditunggu, melainkan dicari.....InsyaALLAH..
Ia ibarat makanan, jika tidak disuap,manakan ia masuk ke mulut..
"semoga tahun baru memberi seribu makna dan sinar buat diriku, keluarga, sahabat serta seluruh umat Islam.."
Salam Maal Hijrah...permudahkan segala urusanku Ya Allah
Monday, November 21, 2011
Happy Birthday Abang Long Azim
Selamat ulang tahun sayang..semoga anakanda menjadi insan yang soleh, berjaya di dunia dan akhirat...ummi dan ayah sentiasa mendoakan yang terbaik buat abang long..semoga abang long diberkati dan dirahmati Allah selalu...
Ya Allah engkau kasihanilah anak2ku...lindungilah mereka di mana saja mereka berada...rahmatilah mereka di dunia dan akhirat...
Thanks to hubby yang merealisasikan impian Azim..thanks to family hubby yg bersusah payan menjayakan bday Azim..
Harini muka anakanda berseri2 bawak cup cakes ultraman untuk kawan2..
Semoga segalanya dirahmati dan diberkati...
Ya Allah engkau kasihanilah anak2ku...lindungilah mereka di mana saja mereka berada...rahmatilah mereka di dunia dan akhirat...
Thanks to hubby yang merealisasikan impian Azim..thanks to family hubby yg bersusah payan menjayakan bday Azim..
Harini muka anakanda berseri2 bawak cup cakes ultraman untuk kawan2..
Semoga segalanya dirahmati dan diberkati...
Wednesday, November 16, 2011
luahan rasa ketika ini....
mode...sangat meluat....eiii tolonglah...macam budak2 ku rasakan..x kosa mak nak melayan..rasa nak jerit...n nak je cakap ko pehal..ada aku kisah...n macam2 ayat yang tak tekeluar...stress tol dengan manusia sebegini....
tolonglah...
tolonglah...
Tuesday, November 15, 2011
update di kala bosan,,
hm bosan lak ini malam..hubby dah g main badminton..cam biasa selasa malam rabu...azim bz ngan buku dia...sibuk ngan ultraman sticker book dia..adik lak tengah layan mimpi...hm apa nak buat daa...nak layan tv malas lak..so lepak2 je lam bilik ni sambil perhatikan anak2...
harini dah masuk mid nov 2011...pejam celik dah nak abis 2011...tepuk dada tanya hati..dah settle ke semua azam 2011...nampaknya ada 3 lagi belum tercapai...Ya Allah engkau tetapkanlah hati dan engkau permudahkanlah jalanku...Amin Ya Rabb...tahun depan dah ada azam baru...kalau org lain setiap tahun baru ada wish list...bg aku azam la wish list aku...semoga tercapai dengan restuNya...yang penting azam mestilah menjadikan diri kita lebih baik dr sebelumnya..InsyaAllah...
family...Alhamdulillah genap sudah 5 tahun perkahwinan kami..dilengkapi dengan kehadiran 2 putera yang tersayang...puteri InsyaAllah kalau diizinkanNya..cuma bila tu Wallahualam...tgk rezeki...tahun ni sempena 5 tahun perkahwinan ada hadiah anniversary yg amat gembira...jalan2 makan angin sambil honeymoon...thanks to mrs atie yg bersusah payah uruskan semua..dr ticket sampai la ke penginapan...thanks juga kepada mrs liza yg uruskan perjalanan semasa di sana...lama tu plan..dr adik amin lam perut akhirnya impian jd kenyataan..hajat di hati nak suprisekan hubby...tapi akhirnya jadi plan bersama..saya sungguh happy dan terharu...tqvm kawan2...
abg long...weekend ni genaplan abg long 4 tahun..InsyaAllah, kebetulan balik kg weekend ni ayah n ummi dah plan untuk celebrate ngan family kat kg ayah..kalau last year dah celebrate ngan family ummi this year turn ayah plak..dan isnin ni abg long celebrate ngan kawan2 taska lak..ummi dah order kek as per request by abg long...cup cakes ultraman..masuk 4 tahun ni Alhamdulillah perkembangan azim memberansangkan...semakin rajin belajar...menulis, membaca n mengaji..dah book smart readers n van untuk skul 2012...huhu berdebarnya nak lepaskan azim tahun depan..semoga Allah melindungi anak2ku di mana sahaja mereka berada...cumanya perangai manja azim kadang2 buat ummi n ayah pening kepala..semua nak dgr ckp dia..anak oo anak br ku tau...
adik amin...manja ummi dah 10 bln 2 weeks...harini badan suam2..td g klinik demam x tinggi mana..tapi kami tetap berjaga2..xmo jadi cam hrtu lagi...aku perasan ada gigi br tumbuh...hm patutlah demam si manja tu...n mungkin demam sebab dah start boleh melangkah tanpa pegang..ada la 2 3 tapak...kalau kerusi kat umah tu abis dia tolak ke sana sini buat pegang dia berjalan..hobi adik amin adalah belasah abang..n nak mintak apa je yg abg ada...mainan ke..makanan ke..seme dia nak rebut...ni ke kata org perangai anak ke 2..mujur la abg sentiasa sabar..kalau bangun tido adik awal..hari2 adik belasah abang...mujurlah abang penyabar orgnya...
huhu panjang dah cerita...ngantuk ye jugak dah ni..abg long ni tgh sibuk menggunting lak..x kasi umi tido..klah nak layan abg long buat homework...homework yg dia cipta sendiri based on apa yg dia belajar masa play school...hm mujur gak kalo x dia dah ambik alih nb aku ni..kalo x layan u tube dia main game angry birds...abg long dah banyak kali mintak i pad nak main angry birds..sabar ye sayang..ada rezeki ummi belikan abg long...InsyaAllah..
harini dah masuk mid nov 2011...pejam celik dah nak abis 2011...tepuk dada tanya hati..dah settle ke semua azam 2011...nampaknya ada 3 lagi belum tercapai...Ya Allah engkau tetapkanlah hati dan engkau permudahkanlah jalanku...Amin Ya Rabb...tahun depan dah ada azam baru...kalau org lain setiap tahun baru ada wish list...bg aku azam la wish list aku...semoga tercapai dengan restuNya...yang penting azam mestilah menjadikan diri kita lebih baik dr sebelumnya..InsyaAllah...
family...Alhamdulillah genap sudah 5 tahun perkahwinan kami..dilengkapi dengan kehadiran 2 putera yang tersayang...puteri InsyaAllah kalau diizinkanNya..cuma bila tu Wallahualam...tgk rezeki...tahun ni sempena 5 tahun perkahwinan ada hadiah anniversary yg amat gembira...jalan2 makan angin sambil honeymoon...thanks to mrs atie yg bersusah payah uruskan semua..dr ticket sampai la ke penginapan...thanks juga kepada mrs liza yg uruskan perjalanan semasa di sana...lama tu plan..dr adik amin lam perut akhirnya impian jd kenyataan..hajat di hati nak suprisekan hubby...tapi akhirnya jadi plan bersama..saya sungguh happy dan terharu...tqvm kawan2...
abg long...weekend ni genaplan abg long 4 tahun..InsyaAllah, kebetulan balik kg weekend ni ayah n ummi dah plan untuk celebrate ngan family kat kg ayah..kalau last year dah celebrate ngan family ummi this year turn ayah plak..dan isnin ni abg long celebrate ngan kawan2 taska lak..ummi dah order kek as per request by abg long...cup cakes ultraman..masuk 4 tahun ni Alhamdulillah perkembangan azim memberansangkan...semakin rajin belajar...menulis, membaca n mengaji..dah book smart readers n van untuk skul 2012...huhu berdebarnya nak lepaskan azim tahun depan..semoga Allah melindungi anak2ku di mana sahaja mereka berada...cumanya perangai manja azim kadang2 buat ummi n ayah pening kepala..semua nak dgr ckp dia..anak oo anak br ku tau...
adik amin...manja ummi dah 10 bln 2 weeks...harini badan suam2..td g klinik demam x tinggi mana..tapi kami tetap berjaga2..xmo jadi cam hrtu lagi...aku perasan ada gigi br tumbuh...hm patutlah demam si manja tu...n mungkin demam sebab dah start boleh melangkah tanpa pegang..ada la 2 3 tapak...kalau kerusi kat umah tu abis dia tolak ke sana sini buat pegang dia berjalan..hobi adik amin adalah belasah abang..n nak mintak apa je yg abg ada...mainan ke..makanan ke..seme dia nak rebut...ni ke kata org perangai anak ke 2..mujur la abg sentiasa sabar..kalau bangun tido adik awal..hari2 adik belasah abang...mujurlah abang penyabar orgnya...
huhu panjang dah cerita...ngantuk ye jugak dah ni..abg long ni tgh sibuk menggunting lak..x kasi umi tido..klah nak layan abg long buat homework...homework yg dia cipta sendiri based on apa yg dia belajar masa play school...hm mujur gak kalo x dia dah ambik alih nb aku ni..kalo x layan u tube dia main game angry birds...abg long dah banyak kali mintak i pad nak main angry birds..sabar ye sayang..ada rezeki ummi belikan abg long...InsyaAllah..
Tuesday, October 25, 2011
update counting days...
25th oct...counting days for 5th anniversary...27th oct 2011...Alhamdulillah, kalau ikutkan perkenalan genaplah 10 tahun kami berkenalan semenjak 21th oct 1999...hm masa tu 1st semester...kata org kawan2 tak boleh kawin..Alhamdulillah dari kawan2 itulah terjalinnya ikatan kasih sayang antara kami..27th oct 2006 kami sah menjadi suami isteri...thanks to hubby yang selama ini begitu memahami dan begitu mengambil berat...semoga kasih sayang kami berkekalan selamanya,Amin Ya Rabb......i love him soooooo much...
Apa ek nak suprise kat hubby..xde idea la tahun ni..tahun yg lepas2 mcm biasa..sama2 kasi suprise...hm br 5 tahun kawin udah kering idea..org lain tu bertahun2 sentiasa ada suprise...hihi apa la aku ni...gabra..sebabnya, kad anniversary lom beli..haru betul la..kang mesti hubby pelik tahun ni xde kad n etc...camne ek nak buat supaya ada kad yang aku leh kasi kat hubby...adoi camana..camana...pusing2 cr idea supaya berjaya hasilkan sesuatu...2 days to go...idea datanglah.....
Apa ek nak suprise kat hubby..xde idea la tahun ni..tahun yg lepas2 mcm biasa..sama2 kasi suprise...hm br 5 tahun kawin udah kering idea..org lain tu bertahun2 sentiasa ada suprise...hihi apa la aku ni...gabra..sebabnya, kad anniversary lom beli..haru betul la..kang mesti hubby pelik tahun ni xde kad n etc...camne ek nak buat supaya ada kad yang aku leh kasi kat hubby...adoi camana..camana...pusing2 cr idea supaya berjaya hasilkan sesuatu...2 days to go...idea datanglah.....
Thursday, October 06, 2011
sesi update blog
lama x update..sangat bz lah..hehe konon la kan..cam la xde masa sangat..tapi betul, hrni ada rileks sket lepas selesaikan semua checklist...esok ngadapt checklist baru...skang workload heavy sbb pegang banyak projek..mana yg nak kena manage..mana yg nak kena analyst..mana yg nak kena kasi coaching..hm, semoga ibadah aku yang satu ni diberkati..
hm start dr posa sampai ke raya..lamanya x membebel...Alhamdulillah semuanya berjalan lancar..hehe dah mcm tulis diari la plak..keje n personal life, dua2 schedule tight..apapun semuanya mengembirakan aku dan org2 tersayang...nak cite semua aktiviti x dapek la kan..tu dah jadi mengarang novel kang..
anak2...mulakan ngan abg long..abg long ckp "kita 4 tahun"..yeay next month abg long 4 tahun...td baru lepas pre book skul utk tahun depan..skang pun dia dah start belajar playschool kat taska...Alhamdulillah belum sampai 4 tahun dah kenal huruf n angka...macam2 lagu dah pandai nyanyi...ngaji pun dah start hafal surah lazim..Al-Fatihah dah lancar..dah masuk iqra 2..doa2 pun dah banyak hafal..big thanks to cikgu nabila n cikgu saadiah..kat umi umi ajar dia main2...kat sekolah kata cikgu azim focus n cepat dapat..Amin..semoga Azim jd anak yg bijak...satu yg abg long x boleh tinggal..ultraman..adui rumah dah boleh bukak kedai cd dah..tapi jual cd ultraman jelah..hehehe...n start semalam..azim dah x mintak susu botol..nak minum susu cawan je..tengok takat mana bertahan tanpa botol susu dia..hehehe
adik amin..budak manja+anak umi...tersangat la manjanya anak teruna sorg ni..hrni adik amin demam...kata ibu demam beralih bulan + demam tumbuh gg..dah masuk 9 bulan amin..baru nak keluar gg bawah..tapi yg lain2 dia cepat..meniarap n merangkak sangat cepat compared to azim..ni dah start berdiri lepas..berani sangat dia berdiri tanpa pegang dalam beberapa saat..pastu dah start tolak2 kerusi..rasanya x lama lg berjalan la adik amin...dulu azim dapat kaki umur 11 bulan..tapi azim tumbuh gg umur 4 bulan..hm, banyak beza tu...adik amin still menyusu badan..tapi kat taska dah campur ngan formula..apakan daya mak dia sibuk nak memerah kat opis xde masa...meeting sokmo konon..adik amin kuat makan..hari2 umi bangun awal masakkan bubur adik n memang x menghampakan ibu cakap abis licin..adik amin cam umi gak, sehari x jumpa nasi x keruan..hehehe
erm apa lagi...ooo dah masuk bulan 10..bulan anniversary...perkenalan, kahwin..untuk tahun ni...ada sambutan yg lain dr tahun2 biasa..InsyaAllah semoga semuanya mengikut perancangan...semoga Allah permudahkan segalanya..semoga Allah panjangkan kasih sayang antara kami...
hm start dr posa sampai ke raya..lamanya x membebel...Alhamdulillah semuanya berjalan lancar..hehe dah mcm tulis diari la plak..keje n personal life, dua2 schedule tight..apapun semuanya mengembirakan aku dan org2 tersayang...nak cite semua aktiviti x dapek la kan..tu dah jadi mengarang novel kang..
anak2...mulakan ngan abg long..abg long ckp "kita 4 tahun"..yeay next month abg long 4 tahun...td baru lepas pre book skul utk tahun depan..skang pun dia dah start belajar playschool kat taska...Alhamdulillah belum sampai 4 tahun dah kenal huruf n angka...macam2 lagu dah pandai nyanyi...ngaji pun dah start hafal surah lazim..Al-Fatihah dah lancar..dah masuk iqra 2..doa2 pun dah banyak hafal..big thanks to cikgu nabila n cikgu saadiah..kat umi umi ajar dia main2...kat sekolah kata cikgu azim focus n cepat dapat..Amin..semoga Azim jd anak yg bijak...satu yg abg long x boleh tinggal..ultraman..adui rumah dah boleh bukak kedai cd dah..tapi jual cd ultraman jelah..hehehe...n start semalam..azim dah x mintak susu botol..nak minum susu cawan je..tengok takat mana bertahan tanpa botol susu dia..hehehe
adik amin..budak manja+anak umi...tersangat la manjanya anak teruna sorg ni..hrni adik amin demam...kata ibu demam beralih bulan + demam tumbuh gg..dah masuk 9 bulan amin..baru nak keluar gg bawah..tapi yg lain2 dia cepat..meniarap n merangkak sangat cepat compared to azim..ni dah start berdiri lepas..berani sangat dia berdiri tanpa pegang dalam beberapa saat..pastu dah start tolak2 kerusi..rasanya x lama lg berjalan la adik amin...dulu azim dapat kaki umur 11 bulan..tapi azim tumbuh gg umur 4 bulan..hm, banyak beza tu...adik amin still menyusu badan..tapi kat taska dah campur ngan formula..apakan daya mak dia sibuk nak memerah kat opis xde masa...meeting sokmo konon..adik amin kuat makan..hari2 umi bangun awal masakkan bubur adik n memang x menghampakan ibu cakap abis licin..adik amin cam umi gak, sehari x jumpa nasi x keruan..hehehe
erm apa lagi...ooo dah masuk bulan 10..bulan anniversary...perkenalan, kahwin..untuk tahun ni...ada sambutan yg lain dr tahun2 biasa..InsyaAllah semoga semuanya mengikut perancangan...semoga Allah permudahkan segalanya..semoga Allah panjangkan kasih sayang antara kami...
Tuesday, August 23, 2011
happy birthday to me..
Alhamdulillah..genap 30 tahun aku menghirup udara di bumi Allah ini..
semoga aku terus diberikan kesihatan yang baik..kesempurnaan akal..kebahagiaan dan keberkatan di dunia dan di akhirat..
Ya Allah Engkau panjangkanlah umurku, umur suamiku serta umur anak-anakku..jadikan aku ibu yang baik yang dapat mendidik anak-anakku ke jalan yang diredhaiMu...
harapan dan impian..semoga keluargaku sentiasa dilimpahi rahmatNya...semoga Allah tidak pesongkan hati-hati kami..
ampunkan dosa-dosaku Ya Rabb..jadikan aku insan yang bertakwa...
Amin...
semoga aku terus diberikan kesihatan yang baik..kesempurnaan akal..kebahagiaan dan keberkatan di dunia dan di akhirat..
Ya Allah Engkau panjangkanlah umurku, umur suamiku serta umur anak-anakku..jadikan aku ibu yang baik yang dapat mendidik anak-anakku ke jalan yang diredhaiMu...
harapan dan impian..semoga keluargaku sentiasa dilimpahi rahmatNya...semoga Allah tidak pesongkan hati-hati kami..
ampunkan dosa-dosaku Ya Rabb..jadikan aku insan yang bertakwa...
Amin...
Wednesday, July 27, 2011
Lagu Tema Ramadhan
Sempena bulan Ramadhan yang mulia..hati terasa nak share lagu kegemaran arwah mak..hati sangat rindu..tajuk lagu ni Ramadhan..nak upload mp3 tak boleh plak..bila aku dengar suara penyanyi Orkes Sinar Murni ni..terbayang muka manis arwah mak menyanyi..mak na rindu sangat2...hati tak pernah lupa mengingatkan arwah mak yang sangat aku sayang..kalaulah mak masih ada sekarang...
ok dah layan hiba...semua kenangan arwah mak adalah benda yang paling manis kalau dikenang..semoga tenang roh kedua ibu bapaku di sana..terima kasih kerana dengan bait2 lagu/zanji yang mak n ayah selalu alunkan hati aku sentiasa memohon untuk dekat denganNya...semoga anak2 aku juga mewarisi apa yang kami terima..wpun iman tak dapat diwarisi ada benda2 yang perlu kita sebagai ibu bapa lakukan supaya anak2 dapat menjadi insan yang berguna..InsyaAllah...
ok layan senikata yang indah kat bawah ni...
Terdengar suara indah menawan
Irama khusyuk getaran iman
Membaca Quran wahyu dari Tuhan
Di malam bulan puasa Ramadhan
Indah jelita menawan hati
Lidah berkata Allahu Rabbi
Insankan hidup aman dan tenteram
Demi mulianya bulan Ramadhan
Terbayang indah di jiwa raga
Cahaya bulan purnama raya
Bagai di Syurga Malaikat berjaga
Dikawal bidadari semua sebaya
Dunia bersinar cahaya Ilahi
Allahuakbar bisikan hati
Insankan hidup aman dan tenteram
Demi mulianya bulan Ramadhan
Seluruh makhluk mengucap tasbih
Bumi dan langit turut merasa
Mengabdi pada Tuhan Maha Pengasih
Dengan mengerjakan sembahyang puasa
Umat berbakti tunduk mengabdi
Rukuk dan sujud memuja Ilahi
Insankan hidup aman dan tenteram
Demi mulianya bulan Ramadhan
p/s: salam Ramadah Al-Mubarak..semoga kita diberikan hidayah dan limpah rahmat di dalam bulan yang mulia ini..semoga Allah permudahkan segala urusan dan bukakan pintu hati kita untuk melakukan amal sebanyak mungkin..Amin Ya Rabb
ok dah layan hiba...semua kenangan arwah mak adalah benda yang paling manis kalau dikenang..semoga tenang roh kedua ibu bapaku di sana..terima kasih kerana dengan bait2 lagu/zanji yang mak n ayah selalu alunkan hati aku sentiasa memohon untuk dekat denganNya...semoga anak2 aku juga mewarisi apa yang kami terima..wpun iman tak dapat diwarisi ada benda2 yang perlu kita sebagai ibu bapa lakukan supaya anak2 dapat menjadi insan yang berguna..InsyaAllah...
ok layan senikata yang indah kat bawah ni...
Terdengar suara indah menawan
Irama khusyuk getaran iman
Membaca Quran wahyu dari Tuhan
Di malam bulan puasa Ramadhan
Indah jelita menawan hati
Lidah berkata Allahu Rabbi
Insankan hidup aman dan tenteram
Demi mulianya bulan Ramadhan
Terbayang indah di jiwa raga
Cahaya bulan purnama raya
Bagai di Syurga Malaikat berjaga
Dikawal bidadari semua sebaya
Dunia bersinar cahaya Ilahi
Allahuakbar bisikan hati
Insankan hidup aman dan tenteram
Demi mulianya bulan Ramadhan
Seluruh makhluk mengucap tasbih
Bumi dan langit turut merasa
Mengabdi pada Tuhan Maha Pengasih
Dengan mengerjakan sembahyang puasa
Umat berbakti tunduk mengabdi
Rukuk dan sujud memuja Ilahi
Insankan hidup aman dan tenteram
Demi mulianya bulan Ramadhan
p/s: salam Ramadah Al-Mubarak..semoga kita diberikan hidayah dan limpah rahmat di dalam bulan yang mulia ini..semoga Allah permudahkan segala urusan dan bukakan pintu hati kita untuk melakukan amal sebanyak mungkin..Amin Ya Rabb
Friday, July 08, 2011
HambaMu
layan lagu tema Imam Muda..
Ke arah satu perjalanan
Dalam sebuah kehidupan
Demi untuk mengecapi
Hasrat murni di dalam hati
Usaha dengan doa itu,
Masanya akan tiba
Dengan restu Illahi
Kelak pasti akan ditemui
Suluhkan cahaya hati di terang
Tunjukkan jalan
Seandainnya hilang
Tegakkan perjalanan
Yang bakal ditempuh
Tegakkan semangat bila runtuh,
Setibanya disisimu ku berserah,
Terimalah aku
Hamba mu Allah
Sekiranya takdir menguji
Cekalkan hasrat dihati
Semoga kesusahan bisa
Mengajar erti terus azam
Usaha dengan doa itu,
Masanya akan tiba
Dengan restu Illahi
Kelak pasti akan ditemui
Suluhkan cahaya hati di terang
Tunjukkan jalan
Seandainnya hilang
Tegakkan perjalanan
Yang bakal ditempuh
Tegakkan semangat bila runtuh,
Setibanya disisimu ku berserah,
Terimalah aku
Hamba mu Allah
p/s: semoga dipermudahkan segalanya..Amin
Ke arah satu perjalanan
Dalam sebuah kehidupan
Demi untuk mengecapi
Hasrat murni di dalam hati
Usaha dengan doa itu,
Masanya akan tiba
Dengan restu Illahi
Kelak pasti akan ditemui
Suluhkan cahaya hati di terang
Tunjukkan jalan
Seandainnya hilang
Tegakkan perjalanan
Yang bakal ditempuh
Tegakkan semangat bila runtuh,
Setibanya disisimu ku berserah,
Terimalah aku
Hamba mu Allah
Sekiranya takdir menguji
Cekalkan hasrat dihati
Semoga kesusahan bisa
Mengajar erti terus azam
Usaha dengan doa itu,
Masanya akan tiba
Dengan restu Illahi
Kelak pasti akan ditemui
Suluhkan cahaya hati di terang
Tunjukkan jalan
Seandainnya hilang
Tegakkan perjalanan
Yang bakal ditempuh
Tegakkan semangat bila runtuh,
Setibanya disisimu ku berserah,
Terimalah aku
Hamba mu Allah
p/s: semoga dipermudahkan segalanya..Amin
Thursday, July 07, 2011
update pertengahan tahun
dah masuk july 2011..dah setengah tahun 2011 berlalu...separuh dari azam 2011 dah tercapai..InsyaAllah..akan diusahakan untuk azam2 yang lain banyak lagi tak terkejar..kalau takde azam mana mungkin boleh capai apa yang dicita...semoga Allah berikan kami kekuatan untuk berusaha menjalani kehidupan yang lebih baik dalam menempuh kehidupan yang semakin mencabar...
keluarga...anak2 semakin membesar..Alhamdulillah 2 putera kami yang sentiasa di hati..Azim, 3 tahun setengah..dah besar anak umi n ayah..hm, makin noti, auta..semualah..hari2 balik sekolah ada je aduan...noti tapi cepat tangkap masa belajar..ulasan cikgu...harap2 sampai ke besar la dia bijak..cumanya anak manja kalo boleh nak kami ikut apa dia cakap..adoi pening gak kadang2..aku x suka marah dia tapi dia agak mendengar kata aku..tapi dia suka cabar ayah..n ayah lak x cukup sabar ngan dia..slalu kena marah..hihihi..ngan adik takat ni sangat baik..cuma kalau tune x bape nak ok, bangun tido or tak cukup tido..menanges kalau adik kerjakan dia..hahaha
Adik Amin...6 bulan 4 hari..garang..muka soft...tapi ya ampun..baru nampak perangai dia..bukan penyabar orangnya..suka jerit2 kalau nakkan perhatian..suka belasah abang..umur ni amin dah makan..hari2 umi bangun awal masakkan bubur nasi untuk amin..aku rela asalkan amin makan..habis bekalan setiap hari..hehe makin bulat la...adik dah start angkat montot..dah mengundur..sket hari lagi merangkak la tu..skang dah pandai layan ultraman ngan abang..abang adalah idola dia..kadang2 tengok abang je dia dah terkekek...semoga abang n adik akan jadi kawan baik nanti..kalau sorg ultraman sorg power rangers..bergegar la rumah nampaknya...
oh sebut power rangers...azim dah layan power rangers..tapi ultraman tetap di hati..dan koleksi terbaru..boboi boy..aduh rabak aku..sekali g kedai cd 3 dia hangkut, ultraman, power rangers n boboi boy...soo skang ni, memang pegi giant n jusco sebulan sekali jelah nampaknya...so sebulan dia akan pow umi n ayah 2 set cd...tunggu adik besar lak nanti..
huhu..update sampai di sini..takdak idea nk merepek..ni pun sebab dah bosan..hrni bos takde..so mood nak buat keje low..tapi keje banyak..huhuhu naseb laaaaaaaaaaa
keluarga...anak2 semakin membesar..Alhamdulillah 2 putera kami yang sentiasa di hati..Azim, 3 tahun setengah..dah besar anak umi n ayah..hm, makin noti, auta..semualah..hari2 balik sekolah ada je aduan...noti tapi cepat tangkap masa belajar..ulasan cikgu...harap2 sampai ke besar la dia bijak..cumanya anak manja kalo boleh nak kami ikut apa dia cakap..adoi pening gak kadang2..aku x suka marah dia tapi dia agak mendengar kata aku..tapi dia suka cabar ayah..n ayah lak x cukup sabar ngan dia..slalu kena marah..hihihi..ngan adik takat ni sangat baik..cuma kalau tune x bape nak ok, bangun tido or tak cukup tido..menanges kalau adik kerjakan dia..hahaha
Adik Amin...6 bulan 4 hari..garang..muka soft...tapi ya ampun..baru nampak perangai dia..bukan penyabar orangnya..suka jerit2 kalau nakkan perhatian..suka belasah abang..umur ni amin dah makan..hari2 umi bangun awal masakkan bubur nasi untuk amin..aku rela asalkan amin makan..habis bekalan setiap hari..hehe makin bulat la...adik dah start angkat montot..dah mengundur..sket hari lagi merangkak la tu..skang dah pandai layan ultraman ngan abang..abang adalah idola dia..kadang2 tengok abang je dia dah terkekek...semoga abang n adik akan jadi kawan baik nanti..kalau sorg ultraman sorg power rangers..bergegar la rumah nampaknya...
oh sebut power rangers...azim dah layan power rangers..tapi ultraman tetap di hati..dan koleksi terbaru..boboi boy..aduh rabak aku..sekali g kedai cd 3 dia hangkut, ultraman, power rangers n boboi boy...soo skang ni, memang pegi giant n jusco sebulan sekali jelah nampaknya...so sebulan dia akan pow umi n ayah 2 set cd...tunggu adik besar lak nanti..
huhu..update sampai di sini..takdak idea nk merepek..ni pun sebab dah bosan..hrni bos takde..so mood nak buat keje low..tapi keje banyak..huhuhu naseb laaaaaaaaaaa
Wednesday, July 06, 2011
KebesaranMu
sesi terapi hati..layan lagu ST12...
Kau tempat ku mengadu hati
Memberi segala hidup
Dunia dan seisinya milikMu
MencintaiMu sejati
Ku manusia yang penuh dosa
Berharap ampunanMu
Lihat di langit kesempurnaan hatiMu
Kau cinta pertama dalam hidup
Allahuakbar Maha Besar
MencintaiMu begitu indah
Selalu kau berikan semua
KebesaranMu Tuhan
p/s: ada sesuatu yang tak terluah dek hati...hanya Dia yg mengetahui
Kau tempat ku mengadu hati
Memberi segala hidup
Dunia dan seisinya milikMu
MencintaiMu sejati
Ku manusia yang penuh dosa
Berharap ampunanMu
Lihat di langit kesempurnaan hatiMu
Kau cinta pertama dalam hidup
Allahuakbar Maha Besar
MencintaiMu begitu indah
Selalu kau berikan semua
KebesaranMu Tuhan
p/s: ada sesuatu yang tak terluah dek hati...hanya Dia yg mengetahui
Wednesday, April 13, 2011
Update Majlis Cukur Jambul Amin
Erm..dok belek2 pic lepas2…ternampak pic cukur jambul adik Amin masa dalam pantang hrtu..menarik utk dikongsi, sebab aku dapat satu pengalaman baru…rancangan nak buat biasa2 je jd lain sket…maybe org lain rasa..’ooo dah biasa ngk ni’…tapi bg aku agak lain la..hehe
Majlis dimulakan dengan bacaan Rawi oleh Abang Long..start je intro Al-Jannah..air mata aku terus merembes tak berhenti..kebanyakan tetamu diam menghayati suara Long yang pada aku sangat mengingatkan kami kepada arwah ayah..aku terus lari masuk bilik, joint kak njang..kami ber2 dah menangis kat situ..hati tersentuh & perasaan rindu pada mak ayah membuak2 kurasakan..sabarlah wahai hati…terima kasih kepada Long sebab sudi balik dan mengetuai majlis..
Selesai bacaan rawi, majlis cukur jambul Amin dimulakan diringi selawat..ayah dukung adik diiringi oleh Abang Long (azim)…De pegang bekas barang untuk cukur jambul..& 2 org tukang bagi bunga telur dan muffin..layan gambar kat bawah..

saaayang adik amin...

ajim main sekolah2 ngan kawan-kawan kg..org baca ikrar angkat tangan kanan dia tangan kiri..haha

barang-barang untuk majlis...

giliran ayah mencukur..

giliran ummi mencukur...
Ok pas siap cukur jambul…wan muda insist untuk buat acara ‘pijak tanah’..tu istilah yang dipanggil..aku pun x tau, ni dikira adat ke apa kan..harap2 xde la percanggahan dengan agama kan…& rasanya xde buat bukan2…nak tau tengok gambar kat bawah..

pijak tanah..ada 5 barang kot diatur panjang then jejakkan kaki adik atas barang2 tu..tanah, batu, paku, syiling, emas..
Selesai acara ‘pijak tanah’..ada plak acara belah mulut..belah mulut secara formal..ikutkan la kehendak orang yang lebih tua kan…so layan gambar di bawah..

wan muda masukkan bahan2 belah mulut kat mulut adik..gula, garam, asam, air zam2..ada lg ke ek missing..hehe
Dan selesai sudah..adik Amin tido lena masa cukur jambul…sebabnya malam tu dia berjaga sampai 7.30pagi..x tido..umi gak yang lebam biji mata..dalam banyak2 acara ni…satu je aku tolak..acara naik buai..sebabnya aku mmg x berhajat nak kasi Amin tido buai..supaya senang nak antar TASKA & senang nak bawak dia ke mana2 kalau biasa x berbuai…lgpun acara naik buai kang nak kena menghias buai bagai..so kami sekeluarga decide xnak..wpun ada yg meminta..hm, hajat di hati nak buat Marhaban, tapi abg cik takde..& pak imam pun xde ..yang ada pun Abang Long je..jd x jdlah Marhaban..hanya bacaan rawi & selawat je la yang ada..
Selesai sudah adik Amin dicukur jambul..3 hari lepas tu baru la Amin dibotakkan oleh wan cu dan wan cik dia…Tq pada semua yang terlibat especially kak njang yang sponsor separuh dr majlis…

bunga telur & muffin(org shah alam sponsor) sebagai tanda terima kasih...
Majlis dimulakan dengan bacaan Rawi oleh Abang Long..start je intro Al-Jannah..air mata aku terus merembes tak berhenti..kebanyakan tetamu diam menghayati suara Long yang pada aku sangat mengingatkan kami kepada arwah ayah..aku terus lari masuk bilik, joint kak njang..kami ber2 dah menangis kat situ..hati tersentuh & perasaan rindu pada mak ayah membuak2 kurasakan..sabarlah wahai hati…terima kasih kepada Long sebab sudi balik dan mengetuai majlis..
Selesai bacaan rawi, majlis cukur jambul Amin dimulakan diringi selawat..ayah dukung adik diiringi oleh Abang Long (azim)…De pegang bekas barang untuk cukur jambul..& 2 org tukang bagi bunga telur dan muffin..layan gambar kat bawah..
saaayang adik amin...
ajim main sekolah2 ngan kawan-kawan kg..org baca ikrar angkat tangan kanan dia tangan kiri..haha
barang-barang untuk majlis...
giliran ayah mencukur..
giliran ummi mencukur...
Ok pas siap cukur jambul…wan muda insist untuk buat acara ‘pijak tanah’..tu istilah yang dipanggil..aku pun x tau, ni dikira adat ke apa kan..harap2 xde la percanggahan dengan agama kan…& rasanya xde buat bukan2…nak tau tengok gambar kat bawah..
pijak tanah..ada 5 barang kot diatur panjang then jejakkan kaki adik atas barang2 tu..tanah, batu, paku, syiling, emas..
Selesai acara ‘pijak tanah’..ada plak acara belah mulut..belah mulut secara formal..ikutkan la kehendak orang yang lebih tua kan…so layan gambar di bawah..
wan muda masukkan bahan2 belah mulut kat mulut adik..gula, garam, asam, air zam2..ada lg ke ek missing..hehe
Dan selesai sudah..adik Amin tido lena masa cukur jambul…sebabnya malam tu dia berjaga sampai 7.30pagi..x tido..umi gak yang lebam biji mata..dalam banyak2 acara ni…satu je aku tolak..acara naik buai..sebabnya aku mmg x berhajat nak kasi Amin tido buai..supaya senang nak antar TASKA & senang nak bawak dia ke mana2 kalau biasa x berbuai…lgpun acara naik buai kang nak kena menghias buai bagai..so kami sekeluarga decide xnak..wpun ada yg meminta..hm, hajat di hati nak buat Marhaban, tapi abg cik takde..& pak imam pun xde ..yang ada pun Abang Long je..jd x jdlah Marhaban..hanya bacaan rawi & selawat je la yang ada..
Selesai sudah adik Amin dicukur jambul..3 hari lepas tu baru la Amin dibotakkan oleh wan cu dan wan cik dia…Tq pada semua yang terlibat especially kak njang yang sponsor separuh dr majlis…
bunga telur & muffin(org shah alam sponsor) sebagai tanda terima kasih...
Friday, April 08, 2011
update lagu rindu
huhu tgh tunggu hubby..otw katany stuck dalam jam...hm belek2 inbox..terpandang email semalam dr hubby...so sweet dah tua2 ni dapat lg lagu dr hubby..rindu setengah mati nyayian D Masiv...
Aku ingin engkau ada disini
menemaniku saat sepi
menemaniku saat gundah
berat hidup ini tanpa dirimu
ku hanya mencintai kamu
ku hanya memiliki kamu
aku rindu setengah mati kepadamu
sungguh ku ingin kau tahu
aku rindu setengah mati
meski tlah lama kita tak bertemu
ku slalu memimpikan kamu
ku tak bisa hidup tanpamu
aku rindu setengah mati kepadamu
sungguh ku ingin kau tahu
ku tak bisa hidup tanpamu
aku rindu…
ni semua terpengaruh dengan sinetron kejora dan bintang la ni..apapun lagu ni mmg tersangat la touching...aku dengar boleh naik bulu roma..& lagu ni buat aku sangat hiba, sebab teringat sangat kat arwah mak...arwah mak memang sentiasa dalam hati aku..Al-Fatihah..
& sekali lagi..tq to my hubby..last 4 month dapat lagu 'for the rest of my life' maher zain..tu sblm amin keluar...skang dah balik dr pantang pun still rindu-rinduan..semoga Allah panjangkan kasih sayang antara kami..Amin ya Allah..moga jangan ada benci..moga Allah kekalkan hubungan kasih sayang antara kami di samping anak2...semoga bahagia selamanya..
Aku ingin engkau ada disini
menemaniku saat sepi
menemaniku saat gundah
berat hidup ini tanpa dirimu
ku hanya mencintai kamu
ku hanya memiliki kamu
aku rindu setengah mati kepadamu
sungguh ku ingin kau tahu
aku rindu setengah mati
meski tlah lama kita tak bertemu
ku slalu memimpikan kamu
ku tak bisa hidup tanpamu
aku rindu setengah mati kepadamu
sungguh ku ingin kau tahu
ku tak bisa hidup tanpamu
aku rindu…
ni semua terpengaruh dengan sinetron kejora dan bintang la ni..apapun lagu ni mmg tersangat la touching...aku dengar boleh naik bulu roma..& lagu ni buat aku sangat hiba, sebab teringat sangat kat arwah mak...arwah mak memang sentiasa dalam hati aku..Al-Fatihah..
& sekali lagi..tq to my hubby..last 4 month dapat lagu 'for the rest of my life' maher zain..tu sblm amin keluar...skang dah balik dr pantang pun still rindu-rinduan..semoga Allah panjangkan kasih sayang antara kami..Amin ya Allah..moga jangan ada benci..moga Allah kekalkan hubungan kasih sayang antara kami di samping anak2...semoga bahagia selamanya..
Wednesday, February 23, 2011
update entry 2011
Alhamdulillah dah masuk 2011..permulaan tahun yang cukup bermakna buat aku dan keluarga..
2/1 genap usia hubby 30 tahun...& pada dinihari 3/1 jam 2.20pagi aku selamat melahirkan bayi lelaki ke 2 kami..Alhamdulillah kelahiran yang begitu indah pada 28 Muharram...kami sangat bersyukur atas kurniaanNya..semoga 2011 dan seterusnya menjanjikan keindahan dalam kehidupan kami..InsyaAllah...
Muhammad Fakhrul Amin..tulah nama pilihan kami..semoga anakanda Amin menjadi anak yang soleh..yang taat kepada perintahNya dan yang akan mendoakan kebahagiaan dan kesejahteraan kedua ibu bapaNya..harapan yang sama aku sandarkan pada abang Azim...hm..abang dah jadi abang long..azim kejap2 bahasakan diri dia abang..kejap2 abang long..ntah la mana satu yg lekat...
cerita tentang detik kelahiran..Alhamdulillah..syukur sangat..kelahiran Amin dengan cara yang mudah..sakit pun sikit..& thanks to hubby yang sentiasa menemani..mujurlah Rina ada kat rumah jaga Azim..kalau x mesti hubby xleh temankan aku..aku sakit g hospital jam 10malam pada 2hb..kul 12mlm br selesai doktor cek denyutan jantung baby..doktor kata xde contraction pada graf & jantung ok..tapi bila cek bukaan dah 5cm..terus je ready masuk labour room..& lepas misi buat apa yang patut dalam labour room aku tgl la ngan hubby..aku start rasa contraction jam 1.30..& jam 2.20pagi baby selamat lahir..pada hari yang sama jugak aku boleh discharge & dalam kul 4ptg kami terus balik kg..semua tu berlalu sekejapan je aku rasa..apapun syukur ke hadrat Ilahi..kalau camni la senang..rasa x kisah nak bersalin lg..hihi..InsyaAllah..teringin nak anak perempuan pulak la kan..hehe
hm..ok lah..amin dah bgn...kena kasi upah kat dia..nti sambung update..
2/1 genap usia hubby 30 tahun...& pada dinihari 3/1 jam 2.20pagi aku selamat melahirkan bayi lelaki ke 2 kami..Alhamdulillah kelahiran yang begitu indah pada 28 Muharram...kami sangat bersyukur atas kurniaanNya..semoga 2011 dan seterusnya menjanjikan keindahan dalam kehidupan kami..InsyaAllah...
Muhammad Fakhrul Amin..tulah nama pilihan kami..semoga anakanda Amin menjadi anak yang soleh..yang taat kepada perintahNya dan yang akan mendoakan kebahagiaan dan kesejahteraan kedua ibu bapaNya..harapan yang sama aku sandarkan pada abang Azim...hm..abang dah jadi abang long..azim kejap2 bahasakan diri dia abang..kejap2 abang long..ntah la mana satu yg lekat...
cerita tentang detik kelahiran..Alhamdulillah..syukur sangat..kelahiran Amin dengan cara yang mudah..sakit pun sikit..& thanks to hubby yang sentiasa menemani..mujurlah Rina ada kat rumah jaga Azim..kalau x mesti hubby xleh temankan aku..aku sakit g hospital jam 10malam pada 2hb..kul 12mlm br selesai doktor cek denyutan jantung baby..doktor kata xde contraction pada graf & jantung ok..tapi bila cek bukaan dah 5cm..terus je ready masuk labour room..& lepas misi buat apa yang patut dalam labour room aku tgl la ngan hubby..aku start rasa contraction jam 1.30..& jam 2.20pagi baby selamat lahir..pada hari yang sama jugak aku boleh discharge & dalam kul 4ptg kami terus balik kg..semua tu berlalu sekejapan je aku rasa..apapun syukur ke hadrat Ilahi..kalau camni la senang..rasa x kisah nak bersalin lg..hihi..InsyaAllah..teringin nak anak perempuan pulak la kan..hehe
hm..ok lah..amin dah bgn...kena kasi upah kat dia..nti sambung update..
Subscribe to:
Posts (Atom)


