Selamat Hari Raya untuk semua...Maaf Zahir dan Batin...mintak halal makan dan minum klu aku ada ter'ngecek' sket ngan korang ke..hehe...& of course minta maaf banyak2 klu2 aku terlaser korg...hehe nak kata apa lagi..tak rugi hidup ni klu kita meminta dan memberi maaf...
erm nak cite pasal sambutan raya...hm, semua adik beradik berkumpul kat rumah arwah..& sememangnya kami terasa sangat akan kehilangan ibu tercinta...ayah yang dah lama pergi pun tetap x luput di ingatan inikan pulak arwah mak yang agak baru meninggalkan kami...pagi2 raya biasalah hujan semuanya..sebak sangat dengar suara along takbir kat masjid...along memang anak ayah...suara along buat aku betul2 rindukan arwah ayah...pas sembahyang raya kami sekeluarga menziarahi arwah mak & ayah tercinta...doa kami kirimkan dalam tangisan...then ziarah kubur arwah nenek & keluarga yang lain, x lupa arwah kak ngah...semoga roh mereka dilimpahi rahmat...Amin...
raya ni aku x jalan mana2 sangat..perintah berkurung..haha..persiapan raya memang x buat sangat...kuih raya pun aku beli pagi raya kat jiran2...memang gila ah kali ni..lawak ada, sedih pun ada...untuk tambah2 makanan jd banyak aku masak laksa...xtau la untuk sape..aku masak je...petang sket br ada org datang...at last abis ga laksa aku..Alhamdulillah...sedara mara ramai gak yang datang menziarah..Alhamdulillah, wpun xde mak ayah, keluarga kami tetap diingati...
hm start raya ke2 dah bz umah aku...aku siapkan barang2 hantaran utk balasan pd pihak lelaki...jemput anak2 cu sepupu aku datang tolong...dan yag paling banyak tolong of course my best friend, tyna...dr aku tunang sampai aku kawin dia mmg banyak tolong aku...Alhamdulillah siap...dr pagi sampai malam ramai org...raya ke3 pun bertambah2 la bz...malam tu lak sesi berinai...aduh seksa...pengantin x cukup tdo...nyamuk lenguh semua ada..penatnya aku rasa...sedara mara semua dah ada balik...perasaan aku berdebar, takut, gembira, sedih semua bercampur aduk...aku berdoa semoga semuanya selamat...
hm, debaran raya ke4 bertambah2...lepas solat Asar...semunya selamat...aku sudah bergelar puan...Along yg akadkan sendiri...Alhamdulillah..semuanya sempurna...dan tamatlan zaman bujang aku...malam tu ada majlis khatam Quran...nak menangis aku mengenangkan jasa kedua ibu bapa aku mendidik dan membesarkan aku...majlis khatam Quran ni sbnrnya untuk anak2 murid arwah mak...dorg soh aku khatam lagi sekali...ni majlis khatam yg ke 3 utk aku, Alhamdulillah...pas khatam buat tahlil & sambung majlis utk pengantin...majlis bersama keluarga...
raya ke5...terima kasih pada keluarga, jiran2, sahabat handai serta kenalan yang datang ke majlis kami...doakan kami sentiasa bahagia selamanya...banyak sms ngan call yg aku terima..& dalam banyak2 tu, sms dr Mekah amat bermakna dr aku...bila Muna nak balik...rindu lak kat roommate aku tu...Muna pasni kita xleh gaduh2 dalam bilik berdua lagi...i will miss her...semoga Muna & her parents selamat sampai ke tanah air...doa dari kalian amat dihargai...
semalam dah start keja...adus manyaknya keja...esok aku ada system testing tp sempat aku update blog, hehe..klah...pulun keja hrni ngan esok..lusa sambung cuti balik nak pegi majlis rumah lelaki pulak..semoga semuanya selamat..
Selamat Hari Raya Aidilfitri sekali lagi kepada semua...semoga semuanya bahagia dan gembira selalu hendaknya...InsyaAllah...
Subscribe to:
Post Comments (Atom)

No comments:
Post a Comment