Fisrtly aku nak ucapkan Selamat Hari Guru buat semua guru2 kat dunia ni...especially utk cikgu2 aku dr sekolah Tadika KEMAS Kuala Medang, SKKM, SMKSK, Lecturer Kolej Shahputra(UNITAR), Lecturer UNITAR KJ and x lupa juga buat arwah kedua ibu bapa yang sangat ku sayangi yang telah mengajar dan memberikan aku ilmu agama yang seharusnya aku ketahui...miss u all...dalam hati teringin sangat nak jumpa bekas2 guru..& cikgu yang paling aku ingati sampai sekarang adalah Cikgu Isa bin Ramli...camana la keadaan cikgi Isa & family sekarang...x lupa juga Al-Fatihah untuk arwah Cikgu Salina & arwah Ustazah Samsiah yang telah kembali ke Rahmatullah...semoga jasa dan pengorbanan mereka diberkati Allah..Amin...
Semalam genap 14 Tahun arwah aki pergi..masa tu aku darjah 6...hm cptnya masa berlalu..kalau arwah aki dah 14 tahun arwah ayah minggu depan genap 10 tahun & arwah mak pergi genap setahun...smalam jugak hr lahir ayah angkat aku kat Gannu...selamat hari lahir untuk ba'..smoga beroleh kesihatan yang baik, dimurahkan rezeki dan dirahmati Allah selalu...dan smalam jugak hr lahir best friend aku, Zila...semoga beroleh kesejahteraan selalu hendaknya...hm banyak betul tarikh yang harus diingati bulan 5 ni...
Hari ini, genap setahun 2 hari aku x dengar suara arwah mak...13 Mei 2006 Hari Ibu yg terakhir aku bersama arwah mak...kali terakhir aku bercakap, bergurau, bermanja, peluk cium mak adalah pada 14 Mei tahun lepas...syahdunya...rindunya..sedihnya..semua ada...hm kalau aku kembali ke masa tu betapa indahnya...dan hari itu jugalah aku mendengar pesanan terakhir dari arwah mak..& hari terakhir aku menangis di ribaan mak...hm semuanya berlaku hr itu...Ya Allah kau cucurilah rahmat ke atas kedua ibu bapaku Amin...
Actuallly mood aku sangat low minggu ni..semua benda buat x kena..badan pun rasa semacam..perasaan aku bercampur aduk...kepala sakit tekak perit..macam2....dalam masa yang sama ingatan kepada rentetan peristiwa di bulan May membuatkan aku rasa kurang bersemangat..hm sampaikan hubby tegur aku..kembali pada normal..jangan buat muka siput..haha muka siput dikatanya aku...haha sian hubby skang ni aku asyik letih je..balik keje monyok..bangun pagi monyok..kalau cuti pun dok umah monyok..semua serba x kena..susah hubby nak dengar aku ketawa & tengok aku gelak kot..sampaikan terkeluar istilah muka siput..hahaha apa2lah..yang penting aku tau hubby nak aku kembali ceria seperti sebelum2 ni..InsyaAllah..bukan aku saja buat2 monyok..dah memang x mampu nak ceria...esok lusa ok la tuh..sabar ek my hubby..hehe...
eh dah panjang..haha sempat lak mengulat ni..padahal tgh bz...hm klah next entry aku bercerita lagi..tapi mesti mood sedih lagi...nak buat camana peristiwa May mmg banyak yg menyedihkan..klah...nak sambung keje lak...
Subscribe to:
Post Comments (Atom)

No comments:
Post a Comment