Friday, July 11, 2008

masih menanti

hm...dah tdo pun dik mok ....hehe nama panggilan Azim kat nursery...hm aku masih menanti kepulangan hubby dari dinner...malam ni hubby ada dinner sempena Anugerah Malam Sri Cipta UEM World...hubby wakil Touch n Go Sdn Bhd nominated dalam anugerah tu....something yang hubby & team sumbangkan untuk company...klu x salah 3/4 org yg terlibat...hehe, br sat dapat good news...hubby sms dia dapat 1st place...Alhamdulillah, rezeki untuk Azim lagi..sejak Azim lahir macam2 berita gembira yang hubby dapat especially dalam kerjaya...& aku wpun x dapat banyak cam hubby 'at least' ada la jugalah..tulah kata orang rezeki anak...

tulah cite pasal perkembangan kerjaya...aku dalam dilema...aku, sangat frust dengan apa yang berlaku dalam company aku sekarang..& aku sangat stress dalam menjalankan tugas..& aku sangat x suka dengan suasana kerja, cara kerja dan segalanya yang aku alami sekarang...semua ni buat aku rasa nak hantar resignation letter..klu pk pendek memang aku dah kasi notis...tapi aku kena realistik...aku rasakan hidup kat KL ni sangat mencabar..& aku x sanggup kalau sebab aku berhenti kerja aku akan membebankan hubby...aku x sanggup kalau selama ni aku selesa dengan apa yang aku rasai kena cut sana sini...hish...

perlukah aku kluar dr dunia yang aku alami sekarang...hubby kata ya..nak tunggu sampai bila...bila peluang dah ada depan mata...aku pun kata sampai bila nak tunggu..rasa terlalu lama aku menunggu...tapi, ada yg kata dorg tunggu lebih lama dr apa yg aku tunggu...& sbbkan semua tu aku menjadi semakin lantang...biar, biar dorg tau apa kuli2 cam aku rasakan...sesuatu yang aku rasa kan x adil...harus ada seseorang yang mulakan...jangan sampai aku berasa hampa atau patah hati...saat tu aku akan jadi orang yang sekeras-kerasnya...kalau sekarang aku masih ada kesabaran wpun ianya sangat tipis...tapi untuk ia terus bertahan aku x pasti...harap semuanya menjadi realiti tanpa aku perlu menunggu lagi...

hihihi coretan hati seorang pekerja...hish ekonomi tgh gawat ni macam2 isu timbul...nak kata company x bayar gaji...ok je...aku xtau mungkin inilah yang dikatakan naluri manusia yang selalu rasa x puas hati...tapi aku rasa cukuplan...sesuatu yg terjadi harus ada batasnya....tglah pasni apa jalan yg aku akan pilih...Ya Allah berilah petunjuk kepada hambaMU ini....Amin

No comments: