Friday, August 10, 2007

ujian oh ujian...

hm nape tajuk aku camtu??huwaaa....kena wat test kencing manis..hr selasa tu aku ada pregnancy check up & doktor suspect aku maybe ada kencing manis sbb dlm air kencing terlebih gula...yg lelain Alhamdulillah ok...so doktor suruh dtg semula utk wat check up tu semalam pagi...hm, terpaksa la cuti lagi...hajat hati nak half day je tp lain perkara sudah jadi...dahlah kena cucuk pastu kena minum air gula lak..aduh sungguh x sedap..dahlah posa pastu kena minum air gula satu cawan..ibarat buka posa minum air gula...aduh xleh ingat mual...

mula2 doktor ambik darah & pastu kn tgu 2 jam & xleh makan lagi sbb doktor nak cucuk sekali lagi utk ambik darah kali yg ke 2...bape banyak cucuk la, adeh..dalam masa tgu dua jam tu aku dah rasa lain macam..& atlast termuntah selepas sejam aku tahan..Ya Allah seksanya rasa...terus aku punya test x valid & kena repeat test hrni...dan sudah semestinya kena lagi ambik darah & minum air gula yg x sedap tu...Ya Allah rasa cam nak pitam semua ada...pas minum ajak hubby lepak2 kat luar ambik angin & tenangkan fikiran...Alhamdulliah aku berjaya tahan mual sampai ambik darah kali yg ke2...pastu terus dtg keje...aduh penatnya...mujur dpt time off dr boss..sbb sampai awal klu x terpaksa la half day...tapi hrni nurse yg ambik darah kali ke2 tu sungguh menakutkan & kesannya lengan aku terasa sakit lagi...tp xpelah yg penting ujian tu dah abis & aku xmo lagi wat ujian tu klu boleh...

hm skang ni lunch hour..nak ambik nafas jap..keje menimbum coz aku cuti semalam..penatnya badan rasa, sampai2 td dah kena serang ngan user...hrni hubby hantar & balik kang tunggu hubby jemput...hehe kesian hubby asal aku check up je dia pun kena la cuti sama..haha nak kena ada tangkal...penakut...teringat masa ambik darah nak kawin masa buat hiv test, aku boleh pitam kat hospital, malu betul..tu yg check up ni hubby still x lepaskan aku g sorg2 coz setiap kali check up kena cucuk...dia takut aku pitam lg, hehe...so hrni hubby pun ikut la half day..smalam dia x dikira cuti sbb malam sblm tu dia kena stand by kat site dr pukul 9 malam sampai 6 pagi...so siangnya dia leh off...td borak2 ngan hubby...agaknya pasni klu ada rezeki yg setrusnya aku akan dapat layanan yg sama ke..hahaha hubby sengih je..aku mmg suka pk ke depan2...yelah biasalah kan...semua tu kdg2 kena pk...tp org ramai kata yg aku terlampau bergantung pada hubby..erm yeke...no comment..bukan aku yg merengek2 mintak...

hm best lak membebel ni..menulis sampai x sedar diri..xper baru 1.30 ada lg setengah jam..klu dorg kat sini jumaat klu x pukul 3 x nampak muka sekor2...so aku akan keseorangan kat sini sampai pukul 3 la...hehe...td boss call isnin depan aku pegi unikl jap...hm intec dah nak habis so kena tengok2 pojek lain lak..aduh kena travel ke KL lak..x suka...crowded...tp xpe cabaran terbaru...boleh ke aku tahan nak kena berhimpit2 lam train...klu nak drive mau aku ngamuk hr2 dalam keta fed up ngan jam...sdgkan jam shah alam-puchong pun aku boleh tension ni kan nak masuk KL...haha pasni silap2 naik darah tinggi lak..Nauzubillah mintak Allah jauhkan...moga2 sihat la...

hm smalam kak ngang bitau sepupu aku dah deliver..awal sebulan..ish takut lak...baru 8 bulan dah deliver..Alhamdlulillah baby ngan mak xde apa2...kak nurul just remind kat aku, next month make sure semua keperluan wajib aku dah ada...hm ain kata nanti nak beli brg ajak dia sekali...wah best best...hrtu masa belikan baju dayana masuk Anakku ngan hubby...dah teruja nengok baju2 & keperluan lain..masa balik hrtu pun kak njang dah kasi apa2 yg patut...hm bos aku kata bulan depan aku akan rasa excited sbb dah start shopping...hehe mujur mega sale ada lagi..

eheheehe dah banyak dah merepek ni..nak baca paper lak...2 hr ni x keja x baca brerita just baca dr The Sun free yg guard kasi masa nak kuar umah je...hehe tq my guard...baik sungguh dorg tu...klah sambung merepek lain kali ah...

No comments: