Tuesday, August 28, 2007

Muhammad Amzaril Fauzan

Hm...saje je letak nama orang baru dalam kuarga aku..hehe semalam aku dapat suprise dari kak long...aduh bertuah betul..camana dia leh sorokkan yg selama dia pregnant...dahtu dah bersalin pun x bgtau kitorg...dah genap sebulan baru dia sms...along pun satu...patutlah hrtu masa aku ajak dia balik makan buah dia kata xpelah, along x boleh balik dalam masa terdekat ni...nanti2 along balik...ingatkan dah x ingat kampung..rupanya masa tu kak long tengah dalam pantang..teruk betul la...dorg saje nak suprise katanya..biar semua org terkejut bila jumpa2 bawak balik baby je kata dia..hm apapun aku bersyukur, bertambah lagi ahli keluarga kami..Alhamdulillah..arwah mak penah cakap..dia selalu doa supaya dia akan dapat lebih ramai cucu & anak2 dia yg bujang2 lekas2 kawin..hihi masa tu terkena la batang hidung aku...

Kata kak long...Amzaril sebijik cam abg dia Azizul...hm klu camtu means muka dia ikut muka org Pahang la...hihihi...tapi besar nanti mesti la dia ada muka sendiri...cam Dayana...masa lahir tu muka arwah mak...pastu besar sket sebijik copy muka adik Pie masa kecik2...pastu ilang sket2 muka arwah mak & muka adik Pie...skang dah cam muka ayah dia lak...kata hubby, baby kami nanti nak ikut muka sape lak...bagi aku x kisah ikut muka sape2 janji baby sihat..InsyaAllah...cite pasal baby, Alhamdulillah kami dah hampir melengkapkan semua keperluan baby...hehehe penatnya rasa shopping barang baby tapi puas hati...hubby la org yg paling excited aku rasa...mujur ada kakak ipar ngan adik ipar membantu..klu harapkan aku ngan hubby sure tah apa2 yg kami beli...konon ada listing tp tengok tu nak, tengok ni nak...last2 akak ipar aku yg direct apa yg perlu apa yg x...dia kata memang la first baby ni excited gile2..lagipun lom ada pengalaman...hehe bila dah masuk 3rd trimester ni terasa penat & x sabar lak..dalam masa yg sama takut...semoga Allah merahmati kami, Amin...

Hm cite pasal keja lak..cam biasa melambak..& no comment..apapun hidup perlu diteruskan..aku tetap kena jalankan tangunggjawab aku sebagai seorang pekerja..hehe...cite pasal kawan2..hm last week dorg ada gathering kat rumah liza sempena farewell kan ain & atan yg dah nak pindah balik kedah...hm hilang lagi sorg kawan...pasni xleh lagi nak lepak2 umah ain cam dulu2...layan konsert ke anugerah ke...sorry geng xleh joint...bulan ni schedule weekend pack sangat..last week balik melaka, balik hari...ingat sempat malam tu nak pegi gak tapinya dah sampai umah kul 2.30 pagi aku ngan hubby terpengsan penat...pastu esoknya hubby ada karnival sukan lak..so kena bangun pagi2 bg sokongan kat hubby...penatnya badan rasa tapi aku gagahkan jugak...dah abis karnival tu petang & sampai umah aku tertdo..malam tu pas hantar adik Pie balik hostel lepak makan2 kat KJ ngan ain ngan atan..samapi hari ni terasa lagi penatnya...huwaa, pasni bila lagi leh lepak2 sambil gossip2...mesti rindu...

hm ada lagi masa nakk merepek ni...hehe hrni aku sampai awal..biasalah kalau hubby hantar aku sampai opis lg awak dr staff2 gomen ni...mana la dorg ni dah pukul 8.45 pun lom nampak batang hidung..pelik betul aku..selalu camni...haha sorry ek...aku x kata semua pekerja camtu tapinya kat sini itulah yg aku nampak...hai dah 2 tahun dok sini..masak dah ngan perangai sesetengah staff dorg...ada yg bagus tu mmg bagus & aku memang x nafikan...kadang2 cam x adil je naikkan gaji dorg2 ni aku rasa...x nampak keje apa pun dorg buat..memanjang xde depan pc...haha jahat nya kurasakan kenyataan tu...hm sape yg makan cili rasa la pedasnya...sape yg rasa dia x macam tu baguslah & aku salute pekerja gomen yg dedicated...cam sorg kakak sebelah aku neh..semua benda dia tau & sanggup stay sama aku balik sebab nak belajar benda baru or siapkan apa2 yg patut..camtulah baru layak naik gaji..ye dak...

hehe oklah apa la aku merepek pepagi ni...badan penat mula la ngarut...hm minggu ni mood keja low coz x sabar nak tunggu 31st Aug nak balik kg..yeyeyeye

No comments: