hm lamanya x melawat rumah tumpangan ni..& lamanya aku x bercerita & merepek2 kat sini...hm, rindu lak rasanya..nak wat camana, keja menimbun..status ym pun memanjang la bz nya...nak buat camana dah keja namanya...do or die, mesti siap..haha cam zalim je..hm, tulah ayat yg selalu aku dengar sejak aku keja kat sini...workload menimbun, sana sini..tp xpe, semua tu menambah kan pengalaman dan memetangkan hidup, hehe..ceh konon...
hm, lama x bercerita..seronoknya cuti panjang baru ni...puas dapat rileks ngan hubby & family..hehe, thanks to my lovely coz bawak aku balik g jumpa family..hm ikutkan plan asal aku mmg xleh balik kg minggu ni coz abg ipar kata nak datang shopping....tp last minute dorg tak jadi datang coz dorg tukar plan..nak pi picnic kat de rhu beach resort..hm, mjur hubby paham keinginan aku nak balik kg jumpa family, klu x silap2 aku punya cuti abis kat de rhu la nampaknya...hehe...
hm cuti hrtu balik kg lewat sket yelah kan cuti panjang so x perlu nak rushing..hm ingatkan balik lewat xde la jam, tapi rupanya lagi jauh nak kena pusing...adeh, sian hubby aku kena drive jauh..malam tu mula2 sampai serbu umah kak nurul..aku dah sms siap2 soh dia masak..haha jahatnya aku skang..asal balik je mesti nak sms kak nurul atau kak de soh masak benda macam2..pas makan, lepak2 layan raja lawak sambil gumpal2 ngan baby dayana baru balik umah mak..balik umah cam biasalah sunyi & suram..esok pagi2 aku ceriakan keadaan umah..cam biasa aktiviti gotong royong bila balik kg, hm ceria sket nampak umah tu..ada serinya wpun x sama macam dulu...
petang ahad tu adik beradik sehisap arwah mak meninggal...semoga roh Arwah dirahmati..Al-Fatihah...hajat hati nak pegi kubur balik kali ni x kesampaian...cuaca x begitu mengizinkan..lalu je...rindunya hati hanya Allah yang tau...sbb cuaca x bape elok, plan nak picnic sambil mandi sungai pun x jd...so dok umah jelah..lepak2 borak2...main game...haha x abis2 main game...puas golek2 kat umah, semalam ktorg balik Puchong awal...& Alhamdulillah masa ktorg balik jalan clear...2 jam lebey je dah sampai umah..malam tu aku tinggal la sorg2..kemas2 umah & buat apa2 yg patut sambil tunggu hubby balik dr kelas..sian my hubby, cuti2 pun ada kelas..xpe asalkan dia lebih berjaya..next 2 week exam, cayuk2...hehe
klah, x apa2 dah aku merepek..jap cite pasal tu pasal ni..pening gak korg baca ni kang...haha..klah sampai jumpa lain kali..nak sambung keje yg menimbun ni...esok sampai jumaat aku xleh nak wat keja..kena g team building lak..ok gak leh rehatkan minda..tensen...haha klah, see ya..
Subscribe to:
Post Comments (Atom)

No comments:
Post a Comment