Monday, July 16, 2007

hari yang sangat malas...

erm hrni xdak mood la..hahaha lg2 xdak mood..bila la gamaknya nak ada mood ni...hehehe...aku dok sorg2 kat opis ni..keje memang melambak tapinya tensen...bila dok sorg2 kena menjawab tepon la, itu la ini la...adeh...apo neh...

yg sebenarya aku rasa cam nak cuti hrni..bukan la suka2 aku nak cuti tapi nak nganto adik aku pi register..sian betul kat adik bongsu aku tu..nak belajar pun seme kena usaha sendiri..yelah dia lelaki mmg patut pun kena usaha sendiri tp ada tempat2 yang dia masih perlukan kuarga..mujur reg dekat2 sini je..ada la sepupu kami yg selalu dia lepak2 tolong hantar..org lain sure mak ayah atau adik beradik yg hantar dah dia sepupu yg tua beberapa tahun dr dia je yg anto, sedih lak bila pk2 kan...semalam aku dah kemaskan apa2 yg patut..gosok semua pakaian yang sepatutnya...bg apa yg ada yg aku boleh sumbangkan...maklumlah anak yatim piatu sape nak ngk keperluan dia kalau bukan adik beradik sendiri...jap lagi kak nurul bank in duit belanja dia lak...hm duit peninggalan arwah mak, memang kami gunakan utk dua adik yg masih belajar..itu amanat arwah mak, smalah apa yg arwah mak buat masa arwah ayah dah pegi..amanat dr arwah ayah, gunalah sebanyak mana duit dan harta yg dia tiggalkan utk keperluan anak2 belajar...terharu rasa..dan dengan duit peninggalan arwah ayah dan arwah mak la acik, abg ta, aku, rina & napi teruskan belajar...wpun dorg dah xde tp dorg tetap tunaikan tanggungjawab dorg pada anak2..moga mereka diberkati di sana...Amin...

hm bila dah camni mulalah mood slow...wat keje pun teringat kata adik aku..nak call dia 2, 3 kali kang takut kacau lak..xpelah td ngah dah topupkan hp dia..apa2 hal kang dia call la..kata hubby xpe, napi boleh jaga diri sbb dia hidup cam cowboy...hahaha apalah hubby aku tu cowboy dikatanya adikk aku...memang napi sempoi tapi sempoi2 dia pun kena gak amik tau...adik beradik yg lain susah hati gak ngan dia...moga2 dia belajar sampai habis kali ni..hrtu masuk ikm lari..x kena minat katanya...salah kami gak paksa2 dia suruh belajar apa yg dia xnak..yg ni dia usaha sendiri utk dapatkan tempat...harap2 menjadi la...Amin...

hm klah...panjang dah aku membebel pg2 ni..nak sambung keje..lain kali aku memblog...hehe

No comments: