Monday, June 19, 2006

cite hujung minggu

erm...weekend br ni aku jalan2...hehe, lama tak jalan2..aku paksa maman pegi low yatt cari hard disk...dah lama pc pakcik kg aku ngan pc masjid tu aku tak dibaiki..dah masuk 2 bulan..esok bising tuan punya...erm, pas g low yatt aku g times square...pertama kali aku jejakkan kaki ke times square wpun dah hampir 5 tahun aku dok merantau kat sini...kesian betul aku...mujur la maman memahami bila ku tunjuk sign nak g times square...jalan2 sampai sakit kaki...erm, berdenyut2 gak la...mujur pakai sliper flat, & dressing sempoi abis...kalau tak sure lg penat...
sape aku jumpa..ntah, sape pompuan tu...ex classmate maman kot...tengah2 jalan dengar org jerit nama maman...erm, awek rupanya...mujur bukan kekasih lama...haha..erm lama gak dorg borak..aku tumpang senyum je...pastu jalan2 pi tengok apa tah mainan banyak2...aku ajak maman blah cepat2..hehe takut aku...maman kata.."budak ni tokleh g genting neh"...hahaha mana taknya tengok roller coaster kat times square pun dah cuak...g genting setakat nak tengok org main ngabihkan boreh jo...
erm, aku rasa times square ni mall paling besar yg aku penah g..hm, leh tahan...tapi setakat jalan2 leh la..setakat belek2 kat kedai2 tu ok la...nak beli tak kot...hahaha...erm pastu jalan2 punya jalan jumpa la GT Japan punya pameran...nengok la...erm, memang best sound system yg dorg tunjuk tu..tapi aku rasa aku takkan habiskan duit untuk benda2 tu...aku kata ngan maman, isi benda ni esok2 nak balik kg musim buah tak boleh nak letak durian kat bonet...maman gelak gila2 sama aku...cis...hehehe yelah..dah bonet penuh ngan benda tu..nak letak bakul baju aku pun tak muat...hahaha...
erm..sampai umah Maghrib..mujur sempat Maghrib kat umah...pastu malam dah siap Maghrib tu aku lepak umah nana, pastu ikut maman gi main futsal..maman lagi...erm...lepak2 ngan ain ngan baby ngan atie...hm kena wat questionaire lak baby kasi...pastu dapat hadiah kerongsang, cantik kaler hijau..match ngan baju baru aku, hehe...habis tu aku lepak tdo umah lama aku..layan bola ngan eda..layan Italy lawan USA..hm, banyak sangat kad dorg dpat...apa la...
em...tak lekat kat umah betul aku Sabtu tu...hari Ahad lak hari memerap dalam umah...basuh baju seminggu...penatnya lah..sakit badan hr Sabtu tupun lom hilang...tapi sunyi je aku rasa..yelah sorang2 kat umah..semua org takde...Maghrib tu baru ada kak Syila...
Hm...apa lagi ek...hm, weekend hrtu aku tengok Satria Neo kat Giant KJ..lawa gak..mujur dah ada kete...hehe kalau tak cam menarik untuk dibeli..tapi 2 pintu tak berbaloi nak beli..kaum kerabat ramai...nanti aku yg rimas...
Hrni genap 30 hari arwah Mak pergi..Al-Fatihah...setiap hari aku terbayangkan kenangan aku ngan Mak...takkan aku lupakan hingga ke akhir hayat..InsyaAllah...sempena hari bapa, aku hadiahkan Yassin dan Tahlil..semoga tenang dan bahagia di sana...
Walau apapun yang aku lakukan, aku takkan lupakan mereka...setiap saat mereka di hati aku..sebagai seorang anak, aku akan sentiasa mendoakan kebahagiaan mereka di sana...Amin..

No comments: