Tuesday, May 23, 2006

rindu...sedih..sabar...

rindu sangat2...smalam aku balik keje, along call tanya aku kat mana..kebetulan baru sampai...sebak je suara along..dia kata dia sedih..ntahlah, semua org tengah sedih...tadi ba' call dr ganu...sebak gak suara dia..aku takleh nak ziarah family angkat kat ganu buat masa ni..family akupun baru pas menghadap kematian..nantilah..aku dah janji ngan ba' InsyaAllah satu hari nanti aku balik jenguk dorg..
erm, tadi pagi maman tanya aku ok ke..cam biasa aku senyum je..ok pada zahir tapi dalam hati Allah saja yang tau..perasaan sayang yang terlalu mendalam kadang2 buat aku tak kuat untuk menghadapi kenyataan..tapi dengan kesabaran aku yg ada aku cuba kawal emosi sebaik mungkin..aku tunjukkan kemanisan muka..senyum, gelak tawa aku sekadar penutup pada kesedihan yang aku alami..
pagi2 aku call kak njang, tanya pasal family..especially wan..aku sebak tengok wan..setitik air mata pun tak mengalir..aku terharu sangat tengok wan..tabahnya dia melihat tubuh anak sendiri terbaring kaku..wan langsung tak menangis..tapi riak sedih & duka memang jelas aku nampak kat mata dia..wan cuba untuk senyum..wan gelak cam biasa..tapi dalam hati wan sape yg tau..wan keras hati, taknak tunjukkan kesedihan dia..itu yg aku rasa..tak macam aku ngan adik beradik..mudah sangat airmata kami mengalir..
hm, aku rindu sangat2..aku selalu berdoa, hadirlah kedua ibu bapaku dalam setiap mimpi..cukup untuk aku tengok senyuman mereka sudah memadai..aku terlalu menyayangi keduanya..semoga Allah sentiasa mencucuri rahmat ke atas mereka...Al-Fatihah...

No comments: