Monday, March 30, 2009

Persediaan Pertama...

Khamis petang pas meeting amik ajeem kat nursery, roger balik KL...Jumaat keja Cyber...so, Jumaat ajeem tumpang Taska lama...jumpa la ajeem ngan cikgu2 lama, 2/3 hari tu dok sms cikgu una, excited dia nak jumpa ajeem...hm lawak la, anak aku sampai2 je ada sorg budak pompuan tu jegilkan mata sambil mulut jerit 'Eh Pojol!!!'...haha terkejut ek nampak Fauzul Azim kembali ke sekolah...sehari je tumpang...coz lepas ni kalau 'Pojol' balik KL pun, 'Pojol' tukar nursery...

huhuhu, balik awl sebab nak kena kemas rumah...tapinyaaaaaaaaa....haha x banyak mana yg berjaya di kemas...petang sabtu baru dapat kotak untuk aku masukkan barang2...thanks to Pian a.k.a hubby Atie yang supply kotak, siap kasi salotape lagi tuh...huhuhu...so bermulalah aktiviti mengemas...belum kemas dah rasa penat tgk barang2...huwa, tambah lak anak teruna aku tu sibuk nak kemas sama...dahtu xmo kemas barang plastik, nak kemas kaca sama cam ummi ngan ayah..alahai anakku...

lori dah booked..aku berani jamin, hubby mesti tak sms lagi alamat rumah kat mover tu...hm, hubby hubby, org lelaki memang suka ambil mudah, ni ayat sacratis aku..jangan marah ye wahai kaum Adam, x semua camtu...hubby pun ada masa2 je yg suka buat keja amik jalan mudah, ehehe...kebetulan sabtu pagi masa nak kuar tu nampak phone no movers kat lif, aku copy & paksa rela hubby call time tu gak...terus book...settle satu keje kan...dah siap kemas half way, so weekend ni nak kena balik kemas lagi...hubby janji baju2 dia akan masukkan sendiri lam kotak..takpe, kita sama2 tengok jumaat malam sabtu ni...bape banyak kotak yang akan bertambah dr yang sedia ada...hehehe..

update on aktiviti lain sempena balik KL...

Jumaat malam pi umah zz...sama2 ngan loque & ila, ktorg melawat baby Akhil...hm so sweet...dah besar dah Akhil..br 2 bulan, dah pandai borak, senyum2 sambik gelak..tomey...thanks to mama Ayu yang sediakan nasi ayam...sedap...malam tu gak dapat phone call dr Mama Ain...Arief dah dapat adik haritu 27/03/2009 kul 9.30a.m, normal, 2.7kg...hm, cm teringin nak kasi ajeem adik gak..hehe tapi nanti2 la..kasi ajeem manja2 sama ummi lama2 sket..hehe...apa ek nama bb ain, aku ingat Hakim je...depan apa tah..hehe makcik ni pelupa...hehe, apapun congrats to Ain & Atan, bertambah rezeki, InsyaAllah...

Sabtu pagi joint Bowling event company hubby kat The Mines...hm, hubby punya team dapat ranking 7 je..hik hik hik..hampa harapan hubby nak kasi voucher kat ajeem..& hampa gak nak tambah koleksi madle kat atas rak..takpe, thn depan cuba lagi..kalau dapat geng best, lucky la...tapi kalau cm tahun ni, naseb la...hehehe...apapun enjoy...ajeem excited tengok bola bowling...nak angkat konon, ingat 15 gm ke beratnya, 15kg la ajeem...haha, x dapat angkat bola ajeem shuffle je dengar muzik ala2 disko...adui la anakku...balik bowling dah penat, malam hubby joint aktiviti tutup lampu 2 saat...hahaha, siap kira 1...2...pastu bukak balik...malam tu lepak2 umah je...pastu tdo...penat.

Ahad, schedule pack...seawal pagi dok mengemas...kul 10.00 gerak pi sarapan, tgu nor, roger pi lawat baby Danin Imani, anak cousin aku kat SA...cute sangat muka dia...hidung mancung & ada lesung pipit...semoga Danin Imani menjadi anak yang solehah..Amin...pas makan pulut, lepak2 borak2 ngan mak ngah, wan & aishah, dalam kul 1.00pm gerak balik..ingat nak kemas2 terus balik...sekali ajeem tdo...masa tu ajeem dah demam...ajeem bangun terus roger balik Kuantan, hubby hantar...lewat gak gerak, hujan laktu...sampai Kuantan kl 6.30 & terus g makan2 umah Dayah...thanks to Dayah untuk makan2..sedap...aku memang bawak perut kosong...

malam tadi hubby balik kl ngan Pian & husband Dayah..kul 12.40 hubby sampai...kebetulan hubby call aku bangun ajeem merengek sambil jerit2..'miii tutu'...anakku sudah pandai meminta2 ...hehe, sian ajeem, pg td still demam...semoga anak Ummi cpt sihat & main2 cam biasa..Ummi rindu keletah ajeem...Ummi x kisah ajeem nakal2 & sepah2kan umah...janji anak Ummi sihat...

counting days...nak balik KL jumaat petang..sabtu, InsyaAllah...Hijrah ke rumah baru...Alhamdulillah akhirnya impian kami jadi kenyataan...semoga Allah memurahkan rezeki kami lagi...Amin...

1 comment:

Unknown said...

beli umh kat bukit jalil ek?area mane?kalo lalu sana, leh singgah-sbb kakak akak ade dok sana..