Monday, March 23, 2009

3 dalam 1...

hehehe hrni update untuk bulan March...3 in 1...week 1 sampai 3...bz sangat la konon lama x hapdet ngan cerita2...hehe...

hm, yelah bulan 3 schedule pack...keja ngan weekend sama je pack...kalau keje nak pulun untuk 1st invoice...Alhamdulillah mission complete...so tunggu ajalah...hopefully ada la berita gembira yang sekian lama aku nantikan...Amin...kalau weekend, biasalah family day ktorg..tapi family day kali ni balik kg, jalan2 & balik kg...hehehe...

1st week march turn balik raub, yiehaaa...hm cuti 3 hr curi masa balik raub...hm sian hubby, KL-Kuantan-Raub...mujur balik kuantan semula Acik ada...so x payahlah hubby hantar Raub-Kuantan-KL...hehe...seronok sangat2 aku kalau dapat balik raub...yelah kan, kg aku membesar...x dapat jumpa mak ayah pun, adik beradik tersayang ada...& yang paling best aku jumpa dayana...dah besar dayana...dayana sangat happy coz dapat hadiah birthday..hehe selamba aku kasi hadiah birthday lewat sebulan...blasah la, janji bagi...hehehe...balik kg g kenduri kahwin, Alhamdulillah merasa makan kari org kawin..pebret aku ngan hubby...hehehe...cam biasa aku tdo umah kak njang, umah pusaka arwah mak tu teruk sangat, x larat nak kemas..hm, azim kena gumpal ngan sepupu dia...anak teruna aku dah besar...hehe ni aku dok berangan, cari plan, bila la nak balik raub semula...dah dok jauh2 ni payah sket la...

minggu ke2 march...trip to Kuala Berang..bawak Azim jumpa tok Man...hm, sbnrnya kenduri kawin Along & Kak Ngah..selamba aku x perasan yang kenduri tu untuk 2 orang anak Ba'...3 hari sebelum kenduri aku belek2 kad kawin, ada 2 pengantin rupanya...haha mujur x beli hadiah lagi...hubby sampai baru beli...untuk keadilan dorg...dua2 aku kasi hadiah sama je...siap ngan pembalut sama...hm, ni kenduri kali pertama aku penah attend kat Gannu...masakan agak sikit berlainan, tapi aku cam biasa semua leh telan...lagi2 kalau ada penambah perisa 'budu'...baru aku tau yang pengantin dorg ni sampai lewat...dalam kul 3pm br sampai...huhu kalau pengantin nak makan tgu makan beradap berbunyi la perut tu nampaknya...ehehe...aku doakan semoga kedua2 pengantin berbahagia dan berkekalan selamanya...untuk Ba' sekeluarga, terima kasih atas layanan yang diberikan...InsyaAllah ada masa aku datang lagi...hubby nak jalan2 tasik kenyir & air terjun sekayu katanya...hehehe

weekend baru ni lak...balik Jengka kg hubby...Jumaat tu hati dok berbelah bagi lagi..balik Jengka atau balik kg aku lagi, sbb kawan aku kawin..hubby kata x kisah la mana2 pun..hubby memang sempoi & dia soh aku decide, apa2 dia follow je...tapi memandangkan dah lama x balik jengka, so aku korbankan majlis perkahwinan kawan aku untuk kasi ruang hubby jumpa family dia...to my bestfriend, Zila...sorry x dapat balik pada hari bahagia dia...apapun aku dokan jodoh Zila berpanjangan, & bahagia selalu...Amin...balik jengka cam biasa la, sampai2 lepak kedai family hubby, makan2 & balik umah kak ijah...x balik umah pusaka jugak...nilah kalau umah pusaka mak ayah dah xde...umah adik beradik la jadi tumpuan...tapi at least naik jugak jenguk..hehe jenguk sbb nak ambik rambutan sedap kat blakang umah...hehe...sian ajim, kena gigit nyamuk...& aku kasi ajim makan rambutan...suka betul dia...bagus ajim..mmg anak ummi la suka rambutan...hm, apa yg syok balik jengka adalah boleh makan semua makanan kegemaran aku...hehe, pagi2 makan nasi lemak ayam masak pedas, letak kuah kari...tgh hari makan nasi campur kat kedai gak..petang lak minum abc ngan mee sup kedai kak ya...keropok leko + keledek + pisang goreng...malam lak kak ijah bawak balik mee kari kedai, tapi aku pilih makan nasi kari ayam + ikan masin...huhuhu rosak diet...esoknya makan tengah hari dapat makan ayam golek kegemaran...pastu dah balik bungkus laksa pulak kedai kak ya bawak balik kuantan...huhuhu rosak diet aku...hehehe

hm, weekend ni hubby soh aku balik KL...hubby ada tournament bowling...InsyaAllah...tapi tulah, Acik nak pakai keta dia...cam kena naik CBE je...hihi, camno ek...weekend ni jugak aku kena kerja keras untuk masukkan semua barang lam kotak...at least kena settlekan barang2 kaca kat dapo tu...kalau hubby buat, ada sikit rasa x percaya...hahaha, ya ampun, kang ada pecah aku punya periuk2 & mangkuk2 mahal aku camana...sure menanges aku..so untuk menyelamatkan koleksi kesayangan aku...baiklah aku buat sendiri kan...hehe...next weekend pun hubby mintak aku balik lagi...sbb dah nak pindah umah sendiri...Alhamdulillah, penantian berakhir...x sabar nak masuk rumah sendiri...lepas ni, family aku akan jadi warga Bukit Jalil..semoga segalanya berjalan lancar, InsyaAllah...

No comments: