Wednesday, March 25, 2009

aktiviti harian ajeem

hm hrni nak cite pasal ajeem la...sbbnya...aku sedang sangat rindu pada anak terunaku itu..ajeem ummi miss u..untuk 'yayah'...silalah menelaah perangai anak teruna kita ni...

bangun tdo...
senyum/atau merengek, ikut kecukupan tdo...haha cam muna lak aku rasa...cukup tdo anakku akan bangun & menyanyi2 dalam bahasa dia...happy la tu..pastu kalau merengek kasi susu, senyap la...hehehe

layan cd..
dah bangun mesti berlari keluar cr beg notebook...kena la bukakan video2 kegemaran dia...buat masa ni, kegemaran sudah bertukar kepada lagu 'Ya Nabisamaunalaikh'...aku br download seminggu yang lepas...hm tinggal je dia ngan video2 kesukaan dia & aku akan teruskan rutin pagi...sambil tengok sambil ratib...yg lawaknya kadang2 kepala je yg gerak...hahaha cam katun...pas dah boring dia akan kacau aunty fiza..hehe, pagi2 dah masuk bilik aunty fiza dia...

mamam champs..
kalau ummi x kasi champs pagi2 sure dia akan lari kat tempat ummi simpan & tunjuk2 sambil mulut ngomel...mintak champs dalam bahasa dia...dah paham, champs kena makan before pegi sekolah & sebelum tdo...haha, bagus anakku...suka makan vitamin, cam ummi (betul kan 'yayah')...hehehe

masa menakal
sebelum pegi sekolah, dah boring layan cd, ajeem akan menakalkan diri...tengok pada mood pagi tu...kalau ok, nakal tahap gaban, boleh terbalik semua benda...kalau x, ajeem nakal sikit je ummi...huhuhu, rumahku sentiasa berselerak...haduih..nakal2 sambil tunggu pemanduku jutawan..hihihi

masa pg sekolah
ummi gomol2 ajeem, pastu bagi kat 'mak'..ummmi g keje...pegi pagi...balik malam..sian ajeem, paling awal pun ummi ambik biasanya kul 7...hm, kaya pn pengetua, setiap hr OT paling kurang satu jam, tapi lately ni 2 jam OT..kul 8 br ambik...

masa balik sekolah
ummi ambik ajeem dr sekolah kalau x senja, dah malam...yg bagusnya ajeem dah x majuk cam kat KL dulu2...ok je ummi ambik lambat pun...tapi perkara pertama bila nampak keta ummi, ajeem merengek/jeriit2 manja...excited nampak ummi...ummi hug & kiss...then balik umah...

masa lepak2/manja2 sama ummi..perenggan ni agak panjang kerana banyak aktiviti...hahaha
sampai umah kalau abang nabil sebelah ada kat luar ajeem main lari2 or menakal sket2 kat luar, ummi masuk ajeem pun masuk...bagus anak ummi...hehe, dah senja kan so xleh dok luar...masuk umah terus lari tarik beg notebook...& kerja pertama ummi sblm buat menda2 lain adalah bukakan notebook, azim layan video & ummi boleh teruskan rutin lain...tapi sekali sekala ajeem nak manja, ajeem paksa rela ummi riba dia sambil tengok video kegemaran...aduilah anakku...

pas boring tgk video ajim akan tutp monitor, x kira la video tgh dimainkan ke, hang ke apa ke..dia akan tutup je..ganaz betul la anakku...pastu kerja2 mengemas akan dimulakan...x kisah nak kemas bahagian mana, bilik ummi, bilik aunty fiza atau tengah rumah, sepahkan mainan or apa saje...haduih...penat tgk...

penat la ajeem main ngan mainan, ajak ummi main kejar2 lak...x kiralah ummi larat ke x, ummi tetap kena kejar ajeem...huhuhu anakku sayang...cukup sebulan InsyaAllah ummi kurus...hahaha...kalau x pun makin 'bolat'...hahaha...ummi dah x larat kejar2...ajeem belasah ummi..masa untuk ummi kena smack down...haha, kalau 'yayah' ada pun ajeem tetap akan smack down ummi...smack down ummi sampai tertdo..xpun kalau ummi dah x larat nak layan, ummi buatkan susu masukkan lam buai...ajeem akan tertdo x sampai 1 minit..sbb sbnrnya ajeem dah sangat penat, tapi nak main2 lagi...jahat lak rasanya, paksa rela anak tdo...mana taknya dah 10.30pm, kena la tdo...esok pagi2 ummi bangun ajeem pun bangun, x cukup tdo lak anakku itu...

sekian update jadual harian si manja ajeem untuk tatapan ayah...

1 comment:

Anonymous said...

oooo...kat sini rupanya send comment..heheheheh ....

ayah dah baca citer ummi ni...touching.....bergenang air mata ayah baca sbb ayah dpat bayangkan...apa2pun khamis atau jumaat ni kita jumpa...nanti sokong ayah masa bowling tournament..nanti dpt voucher ayah blanja ummi n ajeem... i love n miss both of u....muahhhhh