askum, hehe sopan je anak mak neh..yelah nak masuk bulan Ramadhan dah ni..pejam celik dah nak puasa lagi..cepat sungguh masa berlalu...arwah mak kata, dunia akhir zaman, masa memang cepat dirasakan..kalau dulu2 zaman arwah kecik, bulan puasa tu bangun sahur tabur biji bayam, sempat petik bayam yg ditabur pagi tadi nak buat sayur buka posa, tapi skang, tabur bayam hrni, esok lom tentu bertunas...hm, wallahuAlam...
hm, aku terima beberapa email....katanya, b4 mula puasa eloklah kita bermaaf-maafan sesama kita..supaya Ramadhan lebih diberkati...so kepada kawan2 aku mintak maaf, mintak halal makan & minum, dan kalau aku terkasar bahasa dan mengguris rasa pohon diampuni keterlanjuran kata..semoga Ramadhan tahun ini kita mendapat keberkatan dan dikurniakan rezeki bertemu dengan malam Lailatulqadar...InsyaAllah..kalau sape2 yang ada rezeki jumpa tu jangan lupa doakan aku selamat dan bahagia di dunia dan akhirat..Amin...
cite hrni, haha lawak ah...td aku pi klinik, buat satu test tu...then ada la part ambik2 darah..kena la cucuk skit kat hujung jari...x banyak darah yg nak kena ambik dan x sakit pun..tapi xtau la camana aku leh pengsan...aduh malu nya...hm, tulah takut sangat darah...agaknya ada ke org pengsan tengok darah 2 titik..mujur maman ada..kalau x aku xtau ah nak cakap camana...maman dengan cool nya tolong aku...aku pun rasa lain macam sbnrnya, awal2 lagi aku dah pesan kat maman, escot aku masa dorg nak ambik darah..rupa2nya pengsan...hahaha, ampeh tol..x pasal2 lepak kat emmergency room...
hm, hrni gak aku dah settlekan satu lagi benda..Alhamdulillah, semakin hampir semakin banyak benda yg aku siapkan,..esok nak pegi Melaka...tdo sana semalaman..nak mencari saudara mara...cam best je g melaka neh..hehe leh la jalan2 sekali..pastu nak singgah Nilai sat...ada lagi benda yg nak kena beli...hm, hopefully semuanya berjalan lancar...
hm, sekali lagi selamat menyambut Ramadhan kawan2, jangan lupa mohon kemaafan kepada kedua ibu bapa...semoga hidup kita sentiasa diberkati..pada anak yatim piatu yang senasib dengan aku, jangan lupa doakan kebahagiaan mereka di sana...itu saja cara yang boleh buat mereka gembira, InsyaAllah....
jangan lupa niat puasa sebulan & Terawikh...semoga bertemu lagi di Ramadhan yang akan datang, Amin...
Subscribe to:
Post Comments (Atom)

No comments:
Post a Comment