lama tak masuk umah tumpangan ni ek...banyak benda boleh di tulis sebenarnya...tapi ntah lah...malas lak nak menaip lately ni..hrni tetiba lak rajin...
hari2 yang aku lalui sekarang sungguh padat jadual perjalanannya...makin hari makin singkat rasanya masa...akan ku harungi juga demi sebuah kehidupan..haha bermadah lak aku ni...penat ahh...dah seminggu x cukup tdo..cuti pun cam tak cuti..x cuti lagi la x cuti..eii apa daaaaa aku ngepek..
hm, last week aku pi kursus...hm, sonok...wpun penat sket..bukan penat keja...penat mendengar & penat duduk...tapi semuanya berjalan ngan lancar & menarik la bagi aku..dalam masa yg sama pak uda adik arwah mak warded....aku agak terkejut sebab dia sihat je aku tengok hrtu..tiba2 warded...abis kursus gegas gi hospital...& aktiviti wajib aku skang...melawat sedara mara..hm, nenek muda ngan mak ngah tunggu umah pak uda...so aku pun rajin la ke sana, on d way g keja & on d way balik keja singgah la..best best...
esok kak njang & ngan family nak turun sini nengok pak uda...hm, lagi best..leh la aku jumpa baby dayana...rindunya...malam td pi beli notebook dorg..so aku x yah ah balik kg hantarkan...jimat kos...hm, cakap pasal notebook, aku nak ucapkan time kasih banyak2 kat muna...hehehe hanya kami yg tau..mekasih muna..."muna the heroin"...hikhikhik
malam ni nak kena beli stok "iwani" lak...kasi sekali je esok kak kak njang..senang keja aku..hehe...keja sampingan aku...nak buat camana...cari rezeki lebih...untuk masa depan...harapan aku, satu hari aku dapat bukak stokis lak..tengah cari modal ni, banyak seh..tapi maman kata, settlekan satu2 dulu...maman memang family planner..so ikut jelah nasihat dia..bukan ikut buta kayu, tapi akupun dah kaji dengan mendalam kenapa kena hold dulu..thanks maman...sayang ah...
malam ni malam nisyfu Syaaban...ada ustat tu kata, nisfyu maknanya separuh...means malam ni masuk pertengahan Syaaban..malam yang penuh dengan keberkatan..semoga kita sama2 mencari keredhaanNya pada malam yang mulia ni...kalau dah pertengahan Syaaban tu bersiap sedia melatih diri menjelang Ramadhan...Alhamdulillah, semoga Allah panjangkan umur dan murahkan rezeki menghadapi Ramadhan bulan seribu Rahmat, InsyaAllah...pasni raya...cepatnya masa berlalu...xtau camana aku nak hadapi raya tahun ni...teringat ayat arwah mak pagi raya tahun lepas..."tahun ni kurangg sorg kita raya, rina x balik...tahun depan sape lak yang takde"....hm, kebetulan...mak yg takde tahun ni...& untuk tahun2 berikutnya...Al-Fatihah untuk arwah mak dan arwah ayah...x penah aku lupakan dorg walau sesaat...rindunya....
hm dah dah..start dah cite sedih...kata nenek..aku kena happy2, gembirakan diri...supaya naik seri..erm yeke...InsyaAllah...
Subscribe to:
Post Comments (Atom)

No comments:
Post a Comment