Monday, September 18, 2006

cerita..cerita...cerita..

penatnya badan..slow ah aku hari isnin neh..pagi2 perut kembung...terpaksa sapu minyak wpun itu adalah benda yg aku paling x suka..hm..minggu lepas bz..xdak masa nak mengupdate blog...minggu ni rasanya samalah kot..dah nak posa ni semua benda nak kena settle...

hm..malam jumaat tu pas dinner INTEC team kat Kelana Seafood roger balik kg my fiance, pastu malam sabtu baru balik kg sendiri...penatnya...ke sana ke mari..tapi nak wat camana...nak taknak kena buat gak...balik kg jd serabut kepala...banyaknya rasa benda lom settle...hm, lek lek..hadapi dengan senyuman...lagu tu memang berjaya memotivasi kan diri aku la...hehe..
dok kat kg mesti rasa sedih & terharu..time kasih pada kak de, time kasih kak njang, pak de, aki, wan dan semua2nya...tanpa dorg mesti aku xtau nak buat camana...petang ahad tu aki ngan wan panggil(adik ayah arwah mak) datang umah dorg..banyak gak benda yg dorg discuss & harapkan..sebagai anak yang takde mak ayah, aku faham apa yang mereka inginkan dan harapkan...dan InsyaAllah aku akan cuba untuk memuaskan hati ke semua pihak...
kak njang ngan kak de termenung...yg ada kat kg dorg, so dorg la yang akan berhempas pulas untuk semuanya...adik beradik lelaki semua kat luar..klu balik pun tunggu cuti la...kesian lak aku kat dorg..saat2 camnilah rasa betapa susahnya bila mak ayah dah takde...kata kak de, x baik kita mengeluh...

hm, dah cite benda best lak...hehe..baju raya aku dah siap..posa lom start dah cite baju raya..hehe jauh wan beli baju aku...hrtu wan ikut ateh pegi bercuti ke indonesia, dia belikan aku baju raya dr sana..cantik seh..tapi bila la aku nak pakai...aku ni low profile...tapi org dah kasi kang tak ambik kecik lak hati..hahah..baju "dia" pun dah siap...tempah kat kg aku upah murah sket...pastu try fitting ok..mujur elok..erm, tapi baju satu lagi lom siap lak...aku yg cerewet ni kasi pesanan penaja yg panjang2 kat tukang jahit..hehe, yelah aku bayar kenalah buat yg elok kan...baju tu lak kak njang belanja..Alhamdulillah, murah rezeki...baju kat da, bila siap..haha banyak nya baju anak mak ni...xpe, aku pakai bukan simpan je dalam almari...pakai g keja nanti, hehe...kawan2 nak kawin pun ramai...leh pakai g kenduri...

hari ni genap 4 bulan arwah mak pergi...Al-Fatihah...ingatan itu tetap segar..rasa sayang itu takkan pudar...hrtu masa g umah tyna salam ngan mak ngah...dia sedih lak pandang aku.."kesian korg ni, dulu2 balik kg ada gak mak tempat mengadu, skang ni org tua dah takde korg nak mengadu"..tu kata dia...aku senyum je..dalam hati aku Allah yang tau..betul kata mak ngah..tanpa adik-beradik akupun xtau la camana hidup kami2 ni..apapun aku bersyukur, aku ada wan dan keluarga yang sangat memahami..tapi wan pun x sihat skang...aku doakan semoga umur dia panjang..aku sayang kat wan...sebab tanpa wan xkan lahir mak..tanpa mak xkan lahir aku..terima kasih untuk mereka..

hehe mesti ada cite sedih...adui la aku ni..yelah cite pasal mak ayah yg dah takde sapelah x sedih..tapi sekarang ni, aku berusaha untuk terus bangkit..wlaupun tanpa mereka, hidup mesti terus...dan kehidupan aku sekaran pun kembali ceria...InsyaAllah...semoga Allah melorong aku ke jalan kebahagiaan, di dunia dan akhirat..Amin...

No comments: