Ermm..satu kisah sedih yang aku boleh kongsi bersama..aku tak tau camana aku nak mulakan..tapi aku rasa tragis dan sedih..sebagai orang yang pernah merasa kehilangan insan tersayang dalam hidup..aku dapat menyelami betapa sakitnya apa yg kawan aku rasa saat ni..bahkan lebih sakit dr apa yg pernah aku alami..
Smlm isteri office mate aku meninggal..dalam saat dan debaran menanti hadirnya cahaya mata pertama dorg..dalam 2 minggu lagi..tiba2 isteri die dijemput Allah.."Innalillahhi wainna ilai hiro jiin"..semoga rohnya dicucuri rahmat..Amin..
Semua ni berlaku sekelip mata je..pagi2 tu aku sampai office kakak tu cerita yg wife member ktorg warded last week..pastu muntah2 & tak selera makan..masa tu dah rasa kesian sebab Allahyarhamah ni tengah sarat menanti hari..tapi dah keluar wad..pastu pagi tu big boss YM kata wife member tu meracau..apa dah jadi!!Wallahualam..then tak tau cite apa coz ktorg ada session ngan user so karang2 lah melawat..tapi aku rasa tak sedap hati nak pegi..bukan apa..aku ni penakut sket..bab org meracau2 ni aku tak kuat smangat kang nak melawat org aku lak yg kena lawat..hehehe..tapi aku lom decide nak pegi ke tak..so dah abis session kami terus pegi lunch..cadang2 nak pegi nengok wife member tu pas lunch..skali pas lunch tu big boss call kata wife member kami tu tak dapat nak selamatkan..masa tu semua senyap..aku sedih sangat2..terus terbayang muka Allahyarhamah..then siap2 solat Zohor terus pergi umah die...
Sampai kat tempat kejadian..aku rasa sedih sangat2 tengok jenazah yang terbujur bersama ngan kandungan..lagi2 tengok sanak saudara, kaum keluarga dan kawan2 yang datang..semua sedih & terkejut..masing2 rasa terkilan sebab baby tak sempat lahir..tapi nak kata apa itulah janji Allah..dah sampai masa dia..
Td masa kat Tanah Perkuburan kami jumpa member & borak2 ngan dia..muka dia sedih sangat2..aku nak nangis tengok..tak sanggup aku tengok mata dia..seharusnya dia kena kuat semangat untuk menempuh hari yang mendatang..bayangkan dalam menanti kelahiran cahaya mata pertama..sekali kematian yang di tempuh..tak sempat pun dia nak nengok muka baby dia..skali dah dijemput Tuhan..baby skali ngan ibu..kalau aku kat tempat die mesti aku trauma...ntahlah..semoga da tabah menghadapi..semoga roh arwah isteri serta anak dia ditempatkan di kalangan org yang beriman..Amin..
"Hidupnya insan..tiada yang abadi menunggu saat panggilan azali..hilanglah nafas tak bergerak lagi Tanah Perkuburan kita bersemadi..Ya Tuhan..Ya Allah..Ya Rahman ampuni kami..Talkin dibaca, ingatan diberi kepada semua yang hidup lagi..jadikan tauladan kesedaran diri kubur yang sempit siksa sekali..Ya Tuhan..Ya Allah..Ya Rahman..ampuni kami"....lagu ni masa ada hayat arwah Ayah aku dia selalu nyanyi..kalau hayati betul2 lirik die sampai habis aku rasa nak menangis....
Subscribe to:
Post Comments (Atom)

No comments:
Post a Comment