genap umur anak terunaku, Muhammad Fauzul Azim...setahun 6 bulan...dah besar anak ummi...pejam celik je dah beso...
ajeem dah berat kurasakan..sejak2 kena chicken pox ni nak dukung je keje dia..yang peliknya ajeem beso, ummi pun beso..ajeem ngan ummi nak lawan, sape lagi debob...hahaha...satu lagi...asal ngantuk je...'mi...nak wai'...hahaha nak masuk buai la tuh...dah lama dia x tdo buai...tu x lain x bukan, kes nak manja la tuh..
dah tentunya ajeem dah pandai berjalan...umur 11 bulan anak terunaku dah pandai berjalan..berjalan lak laju jek..sama cam ummi ngan ayah...jalan laju...hihi..kemetot je dia...akak aku selalu kata..'x padan ngan pendek'...hahahaha
ajeem dah pandai bercakap...hihi xdela lancar pun...& x banyak sangat yang dia dah pandai sebut...perkataan yang paling suka dia sebut...'mi/yayah air'...'no no no'..'nanak'...'nak tutu'...'anas'=panas/pedas...yang lain2 xyah cite la...haha, ada yang betul dia sebut..ada yang bahasa dia...tah apa2..tapi budak umur dia memang suka ikut apa yang kita cakap..so, kena jaga2...supaya ajeem x cakap mende bukan2...
ajeem dah boleh mengira...haha 'two two tlee'...x pandai sebut one la...pastu..
'atu'...bahasa melayunya..satu je kluar..pastu ikut suka nk sebut no bape dulu...agak2 dah abes kira tepuk tgn sendiri.....hahaha
ajeem dah pandai ngamuk & marah2....x dapat apa mesti nak rebel..x ikut kehendak dia mesti nak menjerit...kadang2 aku biarkan..supaya dia perlu tau yg x semua benda dia nk ummi akan kasi...klu ummi marah dah pandai jegil mata..silap2 dia lepuk ummi..xpun kiss ummi tanda mohon maaf kot..hahaha...pastu mulalah cr yayah...tau takut, ummi kan garang...hihihi
hm, macam2 la perangai budak2 ni nak membesar..banyak lagi leh cite...tapi kang ada lak korg bosan..huhu..nanti jumpa ajeem tgk la sendiri camana..xleh nak generate apa yang nak ditulis..tetiba rasa nak kena siapkan screen...khamis ada uat...
p/s..hrni ajeem jatuh dr coffee table...mulut bedarah, pecah kat atas bibir blh dlm..panik aku td ngk darah banyak..tu mulut tgh muncung...bengkak...sian ajeem..noti lagi...hobi dia adalah panjat memanjat & terjun..

No comments:
Post a Comment