Thursday, April 02, 2009

award lagi

aku dah tersenarai dalam list 'selalu singgah blog dan fp' alizmie so akupun dengan bangganya menerima award ni dari tuan punya blog..hehe tq, tapi sekarang saya sudah tak cute..sudah mengembang di sana sini...sob sob sob...


5 perkara lawak yang poyo + sengal + mengong + xbleh nak blah dan sewaktu dengannya yang pernah berlaku dalam hidup saya...

1. Wakil Tadika masa umur 6 tahun...menari ngan pasangan aku, Suraya...sbnrnya kena pair lelaki perempuan...tapi disebabkan aku 'macho' waktu tu, aku jadi pasangan lelaki Suraya...siap pakai baju Melayu masa tu..haha camana nak blah...aku kan penari berbakat..hahahahaha

2. Aku pernah dapat hadiah ular kecik dari sorg kawan..katanya comel, pale hotak dia...memang aku sumpah seranah kawan tuh..dah tau aku fobia ular selamba kasi aku ular, siap letak lam kotak cantik bersama batu-batu kecil...tipah tertipu...aku takut nak mampus sampai aku sumbat kotak tu bawah himpunan baju2..tutup almari rapat2...tapi mata aku xleh nak tdo malam tu..nanges sambil pegang selimut...takut2 kalau2 ular plastik tu bertukar jadi ular betul...mak tolong...aku mmg takut gler sama ular...klu korg kawan aku jangan sekali melawak ngan aku camtu tau...boleh mati terkejut aku...huwaaa...

3. Aku penah masuk pertandingan nyanyian...masa tu form 3 kot tak salah...ingat lagi semua org suruh aku nyanyi...siap ada org sponsor yuran penyertaan lagi..aku satu-satunya peserta wanita time tu...camana anak tok Imam dok masuk pertandingan menyayi..adus laa...hahaha...aku nyanyi lagu 'Teringin' Shima...hahaha lagu jiwang tapi pakai jeans ngan tshirt je...poyo jek nyanyi atas pentas diiringi band......merasa gak naik pentas...haha suara x sedap mana so x menang pun..kalau skang soh aku naik pentas...ya Ampun...hahahaha

4. Masa lepak2 lepas nak cari umah kat KJ before transfer dr UNITAR Pahang ke KJ tu...tunggu bas nak balik Kuantan kat tepi Menara Maybank kat pudu tu...tiba2 ada mamat tu datang dok sebelah aku...x kenal & aku xde buat apa2 pun kat dia masa tu...tiba2 dia pandang aku pastu sound 'ingat muka ko cantik sangat ke...harap pakai tudung tapi ****', macam2 perkara kesat keluar dari mulut dia...dalam hati ni membara nak marah..tapi takut...muka aku rasanya dah pucat lesi masa tu...sumpah seranah dalam hati je...nak nanges semua ada...memang xleh nak blah la masa tu...dok diam wat tatau je...anggap la mamat tu cam x wujud...mak tolongggggggggggggggggggggggg....aku rasa kaki pow kot...mujur setelah aku buat muka xde perasaan dia blah...thanks to hubby, masa tu dia ada sblh aku sambik buat2 cool gak..kengkawan yg lain sama2 tgu bas ada je kat citu..org sekeliling pun wat bodo je...kalau melawan ada yang berdarah kot kena tikam kot...ngeri beb...

5. Masa wat HIV test untuk kawin hrtu, pas org tu cucuk tangan aku, aku tgk darah...terus pitam...haha camno nak blah, dah jatuh, hubby sempat sambut...sedar2 aku gelak sendiri...haha poyo betul ada ke 2/3 titik darah aku leh pitam..hahaha...

hahaha..banyak lagi kot menda2 poyo + sengal + lawak..tapi xleh generate lam kepala...hihihihi...antara yang aku ingat tu la...hehehe....

No comments: